خبر های ویژه

این هم از کار امروز ،وقت کاری چه زود گذشت!

1 آبان 1403

احمد شاه و محمدحسن میرزا ولیعهد و عضدالملک

1 آبان 1403

گل فروش

29 مهر 1403

زاپاتا و اسب سفیدش

28 مهر 1403

ستارخان

28 مهر 1403

منظره در کمپانای رومی

27 مهر 1403

شب پائیزی تبریز و ابرهای سبک

27 مهر 1403

انتظار پشت در

23 مهر 1403

دستبندهای دنیای دیجیتال

23 مهر 1403

موسیقی سنتی عثمانی

22 مهر 1403

کتاب روشنایی بخش است

22 مهر 1403

ملودی پائیز

20 مهر 1403

صلح در خاورمیانه

17 مهر 1403

"او که در آسمان سفر می کند."

9 مهر 1403

باغ های حکم آباد ،میراث بشری مردمان تبریز

7 مهر 1403

داوید اویستراخ ، ویولونیست اکراین شوروی

6 مهر 1403

رودخانه ی پاییزی

6 مهر 1403

شب بارانی در پاییز تبریز

2 مهر 1403

بوسه‌ی بدرود

1 مهر 1403

سونات نقاشی های پاییز

31 شهریور 1403

امپرسیونیسم ! ونماد نفوذ طولانی مدت ون گوگ، مونه و ماگریت

29 شهریور 1403

آشپزخانه کاخ عثمانی ، از مهم ترین ارکان قصر

28 شهریور 1403

حیدر بابایه سلام

27 شهریور 1403

وقتی ساحتمان ها بی رویخ شهر را فرا می گیرند

27 شهریور 1403

زندگی و آثار رشیدالدین فضل الله همدانی

23 شهریور 1403

در خانه ی مادربزرگ کاتیا

23 شهریور 1403

بازگشایی مدارس

22 شهریور 1403

آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا!

21 شهریور 1403

چاودار

20 شهریور 1403

به خودت کمک کن

20 شهریور 1403

عاشقانه

18 شهریور 1403

«مین بیر گئجه » هنردوستان را در پکن مجذوب خود کرد

16 شهریور 1403

موسیقی

22 مهر 1403

موسیقی سنتی عثمانی

دیمیتری کانتمیراوغلو ، ارباب استان مولداوی در امپراتوری عثمانی، مورخ و نویسنده رومانیایی الاصل، کارشناس موسیقی که در زمان اقامت خود در استانبول کمک زیادی به موسیقی کلاسیک ترکی کرد. . .....هنگامی که دیمیتری کانتمیروغلو 14 ساله بود، امپراتوری عثمانی پدرش را به سلطنت مولداوی منصوب کرد. پیرو سنت، دیمیتری جوان در سال 1687 به عنوان گروگان به استانبول فرستاده شد. دیمیتری با ادامه تحصیل در استانبول، فرهنگ یونان باستان و لاتین و فرهنگ ارتدوکس تحت سلطه بیزانس را در آکادمی پدرسالاری ارتدوکس یونانی و زبان های عثمانی، فارسی و عربی را در اندرون آموخت. روابط نزدیکی با محافل سیاسی و فرهنگی عثمانی برقرار کرد. او نه تنها اطلاعاتی درباره سیاست، نهادها، وضعیت قومی امپراتوری عثمانی و دین و هنر اسلامی به دست آورد، بلکه از پیگیری جنبش های اومانیستی در غرب نیز غافل نشد. علاقه او به موسیقی در استانبول ادامه یافت. به موسیقی ترکی علاقه مند شد. او اطلاعات این موسیقی را از کمانی احمد چلبی از ادرنه و تنبور از تمبوری آنجلیکی آموخت. او در زمان احمد، اندرونا به عنوان دانشجو پذیرفته شد. اهمیت کانتمیروغلو به عنوان آهنگساز در این واقعیت نهفته است که او بسیاری از آثار را با سیستم نت نویسی که خلق کرده است، یادداشت کرده است.

20 مهر 1403

ملودی پائیز

من هم مثل شما شادی، غم، شادی و درد را تجربه کرده ام. پس از گذراندن همه چیز، می توانم موسیقی بسازم که با احساسات شما طنین انداز شده و با آنها ارتباط برقرار کند. من آهنگی ساخته ام که شادی ها و غم های زندگی را در بر می گیرد. این آهنگ مخصوص شما نوشته شده است. اگرچه زبان‌های ما ممکن است متفاوت باشد، موسیقی با همه ما صحبت می‌کند، از موانع فراتر می‌رود و قلب‌ها را به هم متصل می‌کند. همانطور که ما مدام به افرادی که دلتنگشان هستیم فکر می کنیم، معتقدم به ملودی هایی که می خواهیم بشنویم نیز فکر می کنیم. من می‌خواهم به‌عنوان کسی که موسیقی خلق می‌کند که همیشه می‌خواهید به آن گوش دهید، به یاد بیاورم. بگذارید این آهنگ برای شما شادی و آرامش به ارمغان بیاورد. همگی شاد باشید

6 مهر 1403

داوید اویستراخ ، ویولونیست اکراین شوروی

اویستراخ از پنج سالگی ویولن و ویولا را نزد پیوتر سولومونوویچ استولیارسکی آموخت که بعدها اولین مدرسه موسیقی تخصصی ده ساله را در اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کرد که فارغ التحصیلان آن الیزاوتا گیللس و اسکار فلتسمن بودند. هنگامی که جنگ جهانی اول شروع شد، پدر داوید به ارتش فراخوانده شد و استولیارسکی شروع به آموزش رایگان به کودک اعجوبه کرد. داوید در سن 18 سالگی از موسسه موسیقی و نمایش اودسا فارغ التحصیل شد. اویستراخ در دوران دانشجویی با ارکستر سمفونیک شهر زادگاهش کنسرت هایی برگزار کرد و نه تنها ویولن می نواخت، بلکه به عنوان رهبر ارکستر نیز ایفای نقش می کرد............. در طول جنگ، داوید اویستراخ و خانواده اش به Sverdlovsk تخلیه شدند، اما این نوازنده هم در بیمارستان ها و هم برای ساکنان لنینگراد محاصره شده و ملوانان ناوگان شمالی کنسرت ویلن اجرا کرد. در سال 1943، گروه سه گانه دیوید اویستراخ به همراه سواتوسلاو کوشنویتسکی، نوازنده ویولن سل و لو اوبورین، نوازنده پیانو، که با اجرای آثار پیوتر چایکوفسکی به شهرت رسید، مورد علاقه و استقبال مردم قرار گرفتند.

21 شهریور 1403

آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا!

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا بی‌وفا حالا که من افتاده‌ام از پا چرا نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی سنگ‌دل این زودتر می‌خواستی حالا چرا عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست من که یک امروز مهمان توام فردا چرا نازنینا ما به ناز تو جوانی داده‌ایم دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا وه که با این عمرهای کوته بی‌اعتبار این همه غافل شدن از چون منی شیدا چرا شور فرهادم به پرسش سر به زیر افکنده بود ای لب شیرین جواب تلخ سربالا چرا ای شب هجران که یک دم در تو چشم من نخفت این‌قدر با بخت خواب‌آلود من لالا چرا آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می‌کند در شگفتم من نمی‌پاشد ز هم دنیا چرا در خزان هجر گل ای بلبل طبع حزین خامشی شرط وفاداری بود غوغا چرا شهریارا بی‌حبیب خود نمی‌کردی سفر این سفر راه قیامت می‌روی تنها چرا

16 شهریور 1403

ترسه گرایلی

گرایلی در اصل نام یکی از مقام های موسیقی ترک ها علی الخصوص ترکمنی و آذربایجانی می باشد این مقام که از مقامهای اصلی و به اصطلاح شاه مقام است بسیار مورد توجه آشیق ها می باشد، این مقام در خلال داستان منظوم و منثور آن زمان می آید که قرار است صحنه ای سوزناک و غمناک به تصویر کشیده شود، مثلا آنگاه که کرم درآتش سوخته میشود و محبوبش(آسلی) فریاد سر داده و مویه و زاری می کند. در کلّ این مقام تصویرگر یک عزاداریست و مرثیه که با فضایی آرام، آغاز ولی در ادامه اوج گرفته و در پایان نیز فرود دارد. همانگونه که گفته شد گرایلی در اصل نام مقامی از مقام های موسیقی آذربایجان بوده که همراه با شعر به اجرا در می آمد ولی به مرور زمان نام قالبی از قالب های شعر هجائی ترکی را به خود گرفت. گرایلی از قالب های قدیمی و کلاسیک شعری آذربایجان محسوب می شود. قالبی ظریف و با ظاهری ساده ولی مشکل که از محبت، عشق، زندگی، طبیعت، زیبایی، اخلاق، باورهای دینی و قومی با چاشنی پند و اندز سخن می گوید.

16 شهریور 1403

«مین بیر گئجه » هنردوستان را در پکن مجذوب خود کرد

باله «هزار و یک شب» ساخته فکرت امیروف، آهنگساز مشهور آذربایجانی از 23 تا 25 مردادماه در پکن پایتخت چین اجرا شد. این اثر که در صحنه‌های بسیاری در سراسر جهان بنمایش درآمده است، توسط گروه صحنه پریمورسکی تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ (ولادیووستوک) به عنوان بخشی از تور گروه باله به جمهوری خلق چین اجرا شد. بیش از 3500 دوستدار باله در چین اجرای تازه ای را که ائلدار علی اف، مدیر هنری گروه در مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن به روی صحنه برده بود، تماشا کردند. این رویداد اولین اجرای بزرگ باله در مرکز هنرهای نمایشی ملی پکن بود که به تازگی افتتاح شده است.

26 مرداد 1403

آنا ، آوازی برای مهربان ترین ها

آنا آوازی جاودانه است ؛ از آن روز که او مادر شد ، این ترانه بخودی خود خوانده شد ! ترانه آنا توسط رشید بهبودف با شعر اسلام صفرلی و موسیقی جهانگیر جهانگیروف تلاش و سعی انسانی برای گرامی داشت ؛ " آنا " هستند.

25 مرداد 1403

ملودی ،برای کسانی که برنگشتند

حتی وقتی فراموشی ناممکن است، باز هم دوری امیدی بهتر از مرگ است. ملودی برای کسانی که هرگز برنخواهند گشت، اما همیشه در ذهن ما خواهند ماند تا زمانی که کاملاً ناپدید شویم و فراموشی آرامش ابدی است.

23 تیر 1403

یک شاخه گل رز

یک شاخه گل رز با در نسیم موسیقی داستان عشق به آرامی می رقصد

17 اردیبهشت 1403

سمفونی نهم بتهوون در 200 سالگی خود، اثر هنری انقلابی دو قرن شادی، حسن نیت را به وجود آورده است

در اوایل سال 1824، 30 نفر از اعضای جامعه موسیقی وین نامه‌ای به لودویگ ون بتهوون ارسال کردند و از آهنگساز بزرگ درخواست کردند که در برنامه‌هایش برای نمایش جدیدترین اثرش در برلین تجدید نظر کند و در عوض اولین سمفونی را در وین اجرا کند. بتهوون از سال 1792 در وین زندگی می کرد، زمانی که زادگاه خود، بن، آلمان را ترک کرد تا به عنوان آهنگساز فعالیت کند. بتهوون به شهرت جهانی رسید، اما در دهه 1820 مورد توجه حامیان هنر وین قرار نگرفت که در آن زمان به آواها و سبک‌های آهنگسازان ایتالیایی علاقه داشتند. بتهوون ده سال بود که در برابر مخاطبان وینی ظاهر نشده بود، اما او از احساسات نامه تحت تأثیر قرار گرفت و موافقت کرد که کار جدید خود، سمفونی شماره 9 را در د مینور، در شهر وین عرضه کند. اولین اجرا در 7 مه 1824 در تئاتر کارنتنرتور بود. برگزارکنندگان کنسرت به مردم قول دادند که آهنگساز افسانه ای – و به طور افسانه ای ضد اجتماعی – در اجرای جدیدترین سمفونی خود حضور خواهد داشت. در واقع، در تمام طول اجرا، همان طور که مینارد سولومون در زندگینامه تحسین شده خود از بتهوون توصیف کرده، او روی صحنه بود و پشت به تماشاگران داشت.

10 اردیبهشت 1403

موسیقی چوپان تنها

چوپانی، کاری پر مشقت برای مردانی است که عمری را در زیر باران و خورشید و گرما و سرما می گذرانند، ..................... مراتع نابود می شوند ، هزینه ها بسیار است و مسئولیت بسیار دشوار ! بارها گوسفند یا بره ای را در بغل و آغوش چوپان دیده ام که پایش زخم برداشته است ، سگ های ولگرد آنان را آزرده اند و گاه در مسیر یافتن مرتع با مشکلات بسیار مواجه شده اند ............................. قطعه چوپان تنها اثر جیمز لاست است که بارها اجرا و نواخته شده است....

20 فروردین 1403

سونات مهتاب اثر بتهوون

هنگامی که سونات "مهتاب" برای اولین بار منتشر شد، صفحه تقدیم آن به زبان ایتالیایی بود و کنتس جولی گیکیاردی، که بتهوون عاشق او شده بود از آن زمان به نام جولیتا شناخته شده است..............این قطعه یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های بتهوون برای پیانو است و حتی در زمان خودش نیز محبوبیت زیادی داشت. بتهوون سونات مهتاب را در اوایل سی سالگی خود نوشت، پس از اینکه کار سفارشی اش را به پایان رساند.... ..مهتاب بر فراز دریاچه اورمیه پرتره ای از ماه بر فراز دریاچه ارومیه در 18 آگوست 2005 در منطقه باری آذربایجان ایران است

30 بهمن 1402

دولتمند خالف آوازخوان تاجیک درگذشت

دولتمند خالوف موسیقی دان و خواننده مردمی تاجیک دیروز در گذشت دولتمند خالوف، موسیقی‌دان سرشناس تاجیک و برجسته‌ترین صاحب سبک موسیقی محلی جنوب تاجیک به نام فلک، در سال 1950 در روستای داغستان، ناحیه شورآباد تاجیکستان، در خانواده‌ای بافرهنگ و کشاورز به دنیا آمد. اولین مربیان او پدرش خان محمد و برادرش نظرعلی بودند. او در مدرسه موسیقی و دانشکده هنر تاجیکستان تحصیل کرده است. اولین کنسرت خالوف، از تلویزیون دولتی تلویزیون شوروی در سال 1963 شمسی هنگامی که او 13 سال داشت پخش شد. او از 28 سالگی اشعار مولانا را در کار خود به کار برده است و چند سال پیش به دلیل استفاده از اشعار مولانا در موسیقی خود مدال طلای فرانسه را در زمان صدارت ژاک شیراک دریافت کرد. همان طور که خالوف خود را وقف موسیقی فولکلور تاجیکستان و اشعار مولانا کرده است، از اشعار معاصر نیز استفاده می کند و حتی کنسرت هایی با ارکسترهای سمفونیک و گروه های کر برگزار می کرد. دولتمند استاد گروه فلک تاجیکی است و رهبری مقام های تاجیکی را بر عهده دارد.او توانایی اجرا و نواختن چند ساز را داشت و در هنرستان موسیقی دوشنبه در شش مقام آموزش دیده بود، به دلیل آثارش بر روی دوتار ر، قیجک و سه تار که سازهای محبوب آسیای میانه هستند، شهرت داشت. موسیقی تاجیک از 6 مقام و فلک تشکیل شده است. فلک موسیقی فولکلور است که سنت ها و آوازهای موسیقی آنها قرن هاست که به صورت شفاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. دولتمند چندین بار برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر به ایران سفر کرده و اجراهای متعددی نیز روی صحنه برده است. برخی از آلبوم های او در ایران نیز منتشر شده است ، دواتمند خالوف ترانه بهار آمد را با اشعار و موسیقی خودش ایفا کرده است. دولتمند خالوف دیروز در 73 سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت

23 بهمن 1402

اوزاوا سیجی ، تایتان دنیای موسیقی کلاسیک درگذشت

اوزاوا سیجی ، تایتان دنیای موسیقی کلاسیک ، در 6 فوریه 2024 از نارسایی قلبی درگذشت. یکی از مشهورترین رهبران ارکستر دوران مدرن ، اوزاوا سیجی در میان نخبگان موسیقی به دنیا نیامده است.

18 بهمن 1402

مرا بخوان تا بخوابم ، خاطرات صفی الدین اورموی از ملاقات با هلاگو و زندگی اش در بغداد

صفی الدین اورموی موسیقیدان و موسیقی شناس دارای دو کتاب در زمینه تئوری و عملی موسیقی است، کتاب الادوار او اثری تاثیر گذار در موسیقی خاورمیانه بوده است. صفی الدین اورموی در زمان حیات خود زمانی که در کتابخانه های خلفای بغداد استخدام شد، ، ابتدا به عنوان خطاط و کاتب شناخته می شد. آخرین خلیفه عباسی، المستعصم استعدادهای موسیقی او را کشف کرد و در نتیجه جایگاه، نفوذ و ثروت صفی الدین به طور قابل توجهی افزایش یافت. این امر او را قادر ساخت که نه تنها از فتح خونین و ویرانگر بغداد توسط مغول در فتح بغداد جان سالم به در ببرد، بلکه توانست به جایگاه های بلند مرتبه ای در دستگاه هولاگوخان صعود کند. او در یک شرح زندگی‌نامه‌ای جذاب ، که در مقاله ترجمه شده است، از ملاقاتی با هولاگو می‌گوید که در طی آن او با موسیقی خود، فاتح مغول را رام می کند. اگرچه ثروت او در اواخر عمرش بسیار کم شد ، اما داستان او قدرت موسیقی را در سطوح مختلف نشان می دهد. *** صفی الدین عبدالمؤمن بن یوسف الاورموی ، موسیقیدان، موسیقی شناس، آهنگساز و خوشنویس مشهور، حدود چهار سال قبل از مرگش، شرح حال کوتاه از بخشی از زندگی خود را در نوشته ای نقل شده در"الوافی الصفدی" و "فوات الوفایات الکتبی" ارائه کرد; هر دو کتاب از عزالدین حسن الاربیلی نقل می کنند که در سال 689/1290 با صفی الدین در تبریز ملاقات کرد.

4 بهمن 1402

برایم بخوان ، برایم موسیقی خلق کن تا بخوابم ، گفتگوی صفی الدین اورموی با هلاگو خان مغول

موسیقی و توان بی حد صفی الدین اورموی در آن حد بود که او را قادر ساخت که نه تنها از فتح خونین و ویرانگر مغول در سال 656/1258 بر معتصم بالله خلیفه عباسی جان سالم به در ببرد، بلکه توانست به ارتفاعات جدیدی صعود کند. او در یک شرح زندگی‌نامه‌ای از ملاقات با هولاگو خان می‌گوید که در طی آن او می‌تواند با موسیقی خود، فاتح مغول را مجذوب خود نماید .

4 بهمن 1402

صفی الدین اورموی و نظریه موسیقی

صفی الدین نسبت های بین اعداد را بسیار سیستماتیک مطالعه کرد، فواصل ایجاد شده با این نسبت ها را نام برد، آنها را طبقه بندی کرد و فواصل همخوان و ناهماهنگ را به تفصیل توضیح داد. پس از فارابی، در هیچ ادواری، تقسیمات چهار وجهی به این صورت دقیق بررسی نشده بود. صفی الدین همه تقسیمات ممکن را نشان داد و همخوان ترین آنها را اشاره کرد. چهار وجهی را با چهار فاصله و قسم پنج وجهی ذکر کرده و صامت ها را توضیح داده است. برخی از نویسندگانی که از او پیروی می کردند از این موضوع به دلیل پیچیده و پر از جزئیات پرهیز کردند و چیزی جز پیمودن همان مسیری که صفی الدین را استاد خود می خواندند و او را ستودند انجام ندادند.

19 دی 1402

هیوله

علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری است. وی در 6 فروردین 1328 در روستای ایستگاه چم سنگر شهرستان خرم آباد استان لرستان متولد شد. نواختن کمانچه را از کودکی تحت تأثیر نوازندگان محلی آغاز کرد و پس ازاخذ دیپلم و خدمت سربازی در سن 20 سالگی به تهران رفت و در سال 1350 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و جهت فراگیری ردیف‌های سازی و آوازی و قطعات ضربی از محضر استادان داریوش صفوت، نورعلی خان برومند، محمود کریمی، یوسف فروتن، سعید هرمزی و جلال ذوالفنون بهره برد. علی اکبر شکارچی در طول این سالها همواره از محضر استاد خود علی اصغر بهاری سود می‌برد. شکارچی در سال 1356 در اولین آزمون موسیقی باربد نفر اول رشته نوازندگی کمانچه شد.

14 دی 1402

شمع ها در کنار سوگنوایی در غم شهدای کرمان

شمع هایی برای شهدا بیافروختیم و سوگنوا در غم شهدای شهر کرمان نواختیم................ و این مویه ی ما است

13 دی 1402

آنا

گوزومون نورو، گوزل آنا بویوتدون سن منی یانا یانا گوزومون نورو، جانیم آنا بویوتدون سن منی یانا یانا اودلوسان گون کیمی، بیر قاینار حایات کیمی بورجلویام من سنه، سنه بیر اولاد کیمی

1 دی 1402

عالیم قاسم اف با پیراهن سیاه و سوزو ناله در دفاع از فلسطین خواند.

"عالیم قاسم اف" که با صدای سحر انگیز خود در ثبت جهانی موسیقی ترکان آذربایجان در یونسکو سنگ تمام گذاشته بود اینبار در آستانه جشن چئله گجه سی به استانبول رفته و چند کنسرتی را دررثای کشته شدن انسانهای بیگناه در سرزمین مقدس فلسطین اجرا کرد.اینبار پس از تراژدی قره باغ ،عالم قاسم اف با گروه هنری خود با سیاهپوشی تن و روان، توام با سوز و اندوه اجراهای به یادمانی داشت که بصورت زنده از شبکه اختصاصی موزیک ،تی آر تی پخش شد.

23 آذر 1402

موسیقی مرغ - تویوق

لا پول ؛ همان مرغ یا تویوق اقر ژان فیلیپ رامو تئوریسین و موسیقی و آهنگساز فرانسوی است که تصویر موسیقایی مرغ را به نمایش می گذارد ؛ نقاشی های ویدئو اثر هنرمند روس میخاییل رودنیک هستند که موسیقی توسط آنیلا آنیو پیانیست اجرا می شود

15 آذر 1402

سمفونی آخر الزمان از آناتولی لیادوف

"از آخرالزمان" از آخرین آثار تکمیل شده آناتولی لیادوف است . مضامین آن ، به دور از منابع عامیانه، به طیف تصاویر هنر مدرنیستی نزدیکتر است. نقاشی سمفونیک "از آخرالزمان"، که در آن لیادوف به منبع "مکاشفه ایوان متکلم" روی آورد، جایگاه استثنایی در میراث آهنگساز دارد. در مقایسه با سایر آثار سمفونیک، به دلیل پیچیدگی بیشتر ساختار رسمی و زبان مودال- هارمونیک و گسترش قابل توجه وسایل ارکسترال متمایز است. تعدادی از اپیزودهای متناوب و کاملاً متضاد با لحظات فیگوراتیو برنامه مطابقت دارد. «و دیدم فرشته‌ی نیرومند دیگری که مانند ابری پوشیده از آسمان نازل می‌شد، بر سرش رنگین کمان بود و صورتش مانند خورشید و پاهایش مانند ستون‌های آتش بود. کتابی باز در دست داشت. و پای راست خود را بر دریا و پای چپ خود را بر خشکی گذاشت. و با صدای بلند مانند شیری که غرش می کند فریاد زد. و چون فریاد زد، آن هفت رعد با صدای خود سخن گفتند...» این اثر توسط ارکستر سمفونیک آکادمیک دولتی اتحاد جماهیر شوروی به رهبری اوگنی سوتلانوف اجرا گردیده است.

14 آذر 1402

صبح پاییزی با اجرای نوکتورن های پیانویی شوپن

فردریک شوپن بین سال‌های 1827 و 1846تعداد 21 موسیقی شبانه برای تکنوازی پیانو را نوشت. آنها عموماً جزو بهترین آثار تک‌نوازی کوتاه برای این پیانو محسوب می‌شوند و جایگاه مهمی در رپرتوار کنسرت‌های معاصر دارند. اگرچه شوپن موسیقی شبانه را اختراع نکرد، اما آن را محبوب کرد

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت