خبر های ویژه

این هم از کار امروز ،وقت کاری چه زود گذشت!

1 آبان 1403

احمد شاه و محمدحسن میرزا ولیعهد و عضدالملک

1 آبان 1403

گل فروش

29 مهر 1403

زاپاتا و اسب سفیدش

28 مهر 1403

ستارخان

28 مهر 1403

منظره در کمپانای رومی

27 مهر 1403

شب پائیزی تبریز و ابرهای سبک

27 مهر 1403

انتظار پشت در

23 مهر 1403

دستبندهای دنیای دیجیتال

23 مهر 1403

موسیقی سنتی عثمانی

22 مهر 1403

کتاب روشنایی بخش است

22 مهر 1403

ملودی پائیز

20 مهر 1403

صلح در خاورمیانه

17 مهر 1403

"او که در آسمان سفر می کند."

9 مهر 1403

باغ های حکم آباد ،میراث بشری مردمان تبریز

7 مهر 1403

داوید اویستراخ ، ویولونیست اکراین شوروی

6 مهر 1403

رودخانه ی پاییزی

6 مهر 1403

شب بارانی در پاییز تبریز

2 مهر 1403

بوسه‌ی بدرود

1 مهر 1403

سونات نقاشی های پاییز

31 شهریور 1403

امپرسیونیسم ! ونماد نفوذ طولانی مدت ون گوگ، مونه و ماگریت

29 شهریور 1403

آشپزخانه کاخ عثمانی ، از مهم ترین ارکان قصر

28 شهریور 1403

حیدر بابایه سلام

27 شهریور 1403

وقتی ساحتمان ها بی رویخ شهر را فرا می گیرند

27 شهریور 1403

زندگی و آثار رشیدالدین فضل الله همدانی

23 شهریور 1403

در خانه ی مادربزرگ کاتیا

23 شهریور 1403

بازگشایی مدارس

22 شهریور 1403

آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا!

21 شهریور 1403

چاودار

20 شهریور 1403

به خودت کمک کن

20 شهریور 1403

عاشقانه

18 شهریور 1403

«مین بیر گئجه » هنردوستان را در پکن مجذوب خود کرد

16 شهریور 1403

نقاشی

29 مهر 1403

گل فروش

دیگو ریورا نسخه های زیادی از مردم بومی را با دسته های بزرگ گل نقاشی کرد. به طور معمول، شکوفه ها بر بوم و شکل انسان نیز تسلط دارند. این هنرمند با استفاده از ترکیب بندی، رنگ و خطوط ساده، تعدادی از ایده ها را منتقل می کند. اگرچه در نگاه اول، نقش فروشنده گل مرکزی به نظر می رسد، اما در واقع این گل ها هستند که مدعی چشم بیننده هستند. به نظر می رسد که آنها در حال حرکت هستند و از سبدی که آنها را در خود جای داده به سمت بیرون و بالا می آیند. در همین حین، این پیکر با سر خمیده، زیر باری که بر دوش دارد زانو می زند. شاید هنرمند به بینندگان پیشنهاد می دهد که گل ها را ببینند، اما نه شخصی که پشت آنهاست.

28 مهر 1403

زاپاتا و اسب سفیدش

امیلیانو زاپاتا، یک قهرمان اصلاحات کشاورزی و یک قهرمان اصلی در انقلاب مکزیک، در اینجا گروهی از شورشیان دهقان مسلح به ابزارهای کشاورزی را رهبری می کند. زاپاتا با لگام یک اسب سفید با شکوه در دست، پیروزمندانه در کنار جسد یک مخالف انقلاب می ایستد. اگرچه روزنامه‌های مکزیکی و ایالات متحده مرتباً رهبر انقلاب را به عنوان یک راهزن خیانتکار متهم می‌کردند، ریورا زاپاتا را به عنوان یک قهرمان جاودانه کرد و پیروزی انقلاب را در تصویری خشونت‌آمیز اما انتقام‌جویانه تجلیل کرد.

28 مهر 1403

ستارخان

28 مهرماه سالروز تولد قهرمان شرق ، ستارخان است ، او را در مغرب زمین گاریبالدی مشرق زمین نامیده بودند .

27 مهر 1403

منظره در کمپانای رومی

میخائیل بوچاروف فارغ التحصیل آکادمی هنر بود، چندین سال را در یک سفر دوران بازنشستگی در اروپا گذراند و در فرانسه، سوئیس و آلمان ساکن شد . از سال 1861 تا 1863 این هنرمند در کامپانای رومی ایتالیا زندگی می کرد. احتمالاً برداشت‌های خودش در طول سفر بود که به او اجازه داد گستره‌های لاتزیو را با اصالت نفس‌گیر به تصویر بکشد. در همان زمان، میخائیل بوچاروف به سختی از زندگی نقاشی می کرد: منظره او تصویری صحنه سازی شده و دست نیافتنی از ایتالیای هماهنگ، ابدی است که برای قرن ها هنرمندان را به خود جذب کرده است. آثار میخائیل بوچاروف مقیاس طبیعت بکر را به تصویر می کشد. فرمت افقی بوم به هنرمند این امکان را می دهد که بر عظمت و طول فضا تأکید کند که این جا و آنجا توسط انبارهای کاه یا گاوهای در حال چرا شکسته شده است. ویرانه های رها شده قابل توجه هستند - تنها شواهد حضور شخصی است

23 مهر 1403

انتظار پشت در

سرکیس مامبریویچ مرادیان ، 1927 - 2007 نقاش ارمنی شوروی بود. او به عنوان هنرمند خلق اتحاد جماهیر شوروی در ارمنستان به سال 1977 انتخاب شد.

6 مهر 1403

رودخانه ی پاییزی

رودخانه تصویری زیبا و رنگارنگ از چشم انداز پاییزی است که نهر آرام و روانی را نشان می دهد که در زیر درختان قرمز جریان دارد. زیبایی و رنگ آن به عنوان یک نقاشی شادمانی بخش است . جاستینا کوپنیا اهل ورشوی لهستان است. در کلامش وقتی نقاشی می‌کشد سعی می‌کند «جهان» را که با نگاه کردن به واقعیتی که ما را احاطه کرده است، از منظری دیگر، غیرمعمول، دور، گاهی از چشم کودک، گاهی موسیقی، آهنگساز یا کسی نشان دهد. کسی که گلسنگ را مانند دریا، ماه، آسمان و ستاره ها...، رودخانه... نگاه می کند

31 شهریور 1403

سونات نقاشی های پاییز

تابستان به سر رسید ، پاییز غمین آمد ، اما دلیلی برای غمگین بودن نیست. پاییز رنگین می تواند هر کسی را با زیبایی خود شگفت زده کند. به همین دلیل است که هنر از آن همواره الهام گرفته است ....... موسیقی جیمز مایکل استیونس نقاشی های پاییز را همراهی می کند

29 شهریور 1403

امپرسیونیسم ! ونماد نفوذ طولانی مدت ون گوگ، مونه و ماگریت

از منظره وسیع ون گوگ از رود سن گرفته تا اولین تصویر مونه از نیلوفرهای آبی و گل‌های پرجنب‌وجوش ماگریت، سه اثر مهم در افتتاحیه شبانه روز کریستی در هنگ کنگ در هندرسون قرار گرفته است.

28 شهریور 1403

آشپزخانه کاخ عثمانی ، از مهم ترین ارکان قصر

دربار امپراتوری عثمانی آشپزی کاخ را به سطحی کاملاً جدید می‌برد، هر سلطانی با پیشینیان خود در آشپزی رقابت می‌کرد. در حالی که آشپزخانه های سلیمان اعظم (1522-1566) حدود پانصد کارمند داشت، این تعداد در عرض چند دهه دو برابر شد. در همان دوره تخمین زده می شود که آشپزخانه ها روزانه به 8000 نفر غذا می دادند و سوابق نشان می دهد که برای مثال در سال 1573 حدود 35000 گوسفند و 730 تن برنج برای استفاده در آشپزخانه کاخ خریداری شد............ برخی از حاکمان آنقدر در مورد غذای خود خاص بودند که هنگام سفر تمام آشپزخانه خود را با خود می بردند! برای مثال، المقریزی مورخ مصری (1364-1442)، در تواریخ السلوک لی معرفت دوال الملوک (کتاب ورود به دانش سلسله های پادشاهان) نقل می کند که زمانی که سلطان ناصر محمد در سالهای 719/1319-1319 به زیارت رفت و نه تنها دیگ‌ها و تنورهای طلایی، نقره‌ای و مسی، بلکه بسیاری از مواد لازم را با خود حمل کرد. کاروان علاوه بر آرد و جو شامل طشت های چوبی بود که در آن سبزیجات و ادویه جات تره، نعناع، ​​گشنیز و ریحان کاشته می شد و در صورت نیاز برداشت می شد. دو كشتي مملو از نمك به مقصد فرستاده شد، در حالي كه حدود پانصد شتر از دمشق به راه افتادند و آذوقه‌هاي ديگري از قبيل ميوه‌ها، كنسروها، دانه‌هاي انار و بادام را حمل مي‌كردند.

23 شهریور 1403

در خانه ی مادربزرگ کاتیا

ترکیب نقاشی سال 1976 "درخانه ی مادربزرگ کاتیا" با تلفیقی ارگانیک از عناصر روزمره و منظره متمایز می شود. این به هنرمند این فرصت را می دهد که تأکید را از روایت، از توصیف رویداد به تفسیر غنایی از پدیده زندگی تغییر دهد تا ارزش های بی زمان و مطلق - بالاتر از همه، صمیمیت و گرمای روابط انسانی را به تصویر بکشد. شاید این ویژگی شگفت انگیز نقاشی های نیکولای زایتسف را توضیح دهد که همیشه احساسات و عواطف متقابل مرتبط با یادآوری تجربیات شخصی را در بیننده بیدار می کند.

20 شهریور 1403

چاودار

تابلوی چاودار متعلق به بهترین آثار متاخر الکسی ساوراسوف در سال 1881 است. این نقاشی در زمان بلوغ کامل استعداد هنرمند تصویر پردازی شده است، زمانی که هنرمند، همراه با آشکارسازی غنایی و شاعرانه درونی ترین جوهر طبیعت، مناظری را با تعمیم گسترده خلق کرد و لحن غنایی را با صدای حماسی ترکیب کرد. ساوراسوف در اندازه کوچک بوم ، وسعت بی‌اندازه زمین با خوشه‌های غلات، یک جاده روستایی ناهموار که از میان مزارع می‌گذرد، روستاهای پراکنده در نزدیکی افق دوردست، کلیساهای روستایی و آسمانی که آن را تحت الشعاع قرار می‌دهد،

18 شهریور 1403

عاشقانه

ایرینا شواندرونوا متعلق به نسل هنرمندان دهه شصت بود، اما از پیشینه آنها متمایز بود زیرا از موضوعات پیچیده و پرتنش اجتماعی اجتناب می کرد. نگاه "زنانه" او به خلاقیت او شخصیتی مثبت و رمانتیک داد که بالاتر از چیزهای بی اهمیت روزمره بود. در همان زمان، آثار ایرینا شواندرونوا همیشه روح زمان را حفظ می کرد، ویژگی های دوران، حرکات و خلق و خوی آن احساس می شد. "عاشقانه روسی" 1980 تابلویی است که گردهمایی مسکو نمونه واقعیت شوروی را با آهنگ هایی همراه با گیتار و گفتگوهای صمیمانه به تصویر می کشد. نزدیکترین دایره مردم دور میز جمع شده بودند که نه تنها با عشق آنها به عاشقانه روسی، بلکه با حرفه آنها (هر چهار تصویر شده هنرمند هستند) و همچنین روابط خانوادگی و دوستانه متحد شدند.

16 شهریور 1403

هنر سنتی قالی بافی آذربایجان

فرش آذربایجان، منسوجات دستباف سنتی در اندازه‌های مختلف، با بافت متراکم و سطحی بدون پرز یا بدون پرز است که نقوش آن مشخصه بسیاری از مناطق قالی‌ بافی آذربایجان است. قالی‌ بافی یک سنت خانوادگی است که به صورت شفاهی و از طریق تمرین منتقل می‌شود. مردان در بهار و پاییز پشم گوسفندان را می‌تراشند، در حالی که زنان در بهار، تابستان و پاییز مواد رنگ‌زا را جمع‌آوری می‌کنند و نخ را می‌ریسند و رنگ می‌کنند. بافندگی در زمستان توسط اعضای زن خانواده بزرگ انجام می شود، دخترانی که از مادر و مادربزرگ خود یاد می گیرند و همسران به مادرشوهر خود کمک می کنند. فرش بر روی بافندگی های افقی یا عمودی با استفاده از نخ های پشمی، پنبه ای یا ابریشم چند رنگ با رنگ های طبیعی ساخته می شود. بافندگان با بکارگیری تکنیک های خاص برای ایجاد فرش پرز، نخ پرز را دور تارهای تار گره می زنند. فرش‌های بدون پرز به شکل‌های مختلفی با تارهای ساختاری، پودها و پودهای طرح‌دار ساخته می‌شوند. بریدن یک فرش تمام شده از دار بافندگی یک جشن غیر معمول است. قالی بافی ارتباط تنگاتنگی با زندگی روزمره و آداب و رسوم جوامع درگیر دارد و نقش آن در معنای طرح ها و کاربردهای آنها منعکس می شود. بنابراین، دخترانی که روی فرش می‌نشینند، فال می‌گیرند و در نوروز آهنگ‌های سنتی می‌خوانند. از فرش برای مبلمان و دکوراسیون منزل استفاده زیادی می شود و فرش های مخصوصی برای درمان پزشکی، مراسم عروسی، تولد فرزند، مراسم عزاداری و دعا بافته می شود.

13 شهریور 1403

یک گله گوسفند با یک چوپان

دیویزیونیسم یک سبک هنری ایتالیایی است که در پایان قرن نوزدهم متولد شد و از نظر فنی برگرفته از نئو امپرسیونیسم است و با تقسیم رنگ ها به نقاط یا خطوط مجزا که به معنای نوری با یکدیگر تعامل دارند مشخص می شود.

6 شهریور 1403

خیاطی

نقاشی ماکوفسکی در سال 1861 خیاطی را به تصویر می‌کشد که پس از یک شب بی‌خوابی، مدتی چرت می‌زند. اتاق ساده پر از نور صبح بود. لحظه ای بعد، دختر از نیمه خواب بیدار می شود و دوباره تکه پارچه های چیده شده، یک جعبه خالی، یک مشت آخرین دگمه و قیچی را در مقابل خود می بیند که مانند یک فال شوم به سمت آنها اشاره شده است.

6 شهریور 1403

شاعر مرد!... تصویری از دوئلی که جان الکساندر پوشکین را گرفت

درنقاشی شاعر پوشکین که دوئل برای شرافت مرگ او را مشخص کرد ،خواندن مجموعه نمادها در ابتدا، آسان است، حتی به نوعی واضح است: آینه در قاب چوب ماهون به معنای نیمه اول قرن نوزدهم است، پارچه سیاه نشانه مرگ و اندوه مداوم است، ویژگی یک دوئل،دستکش سمت راست روی آینه است و پارچه سبز رنگی که در سمت راست و چپ ترکیب شده است، فضای زنده شعر است. همه چیز به یک نقطه همگرا می شود - طبیعت بی جان به 150مین سالگرد دوئل و مرگ پوشکین اختصاص دارد.

27 مرداد 1403

موج بزرگ کاناگاوا، کاتسوشیکا هوکوسای

موج بزرگ کاناگاوا یکی از شناخته شده ترین آثار هنر ژاپنی در جهان است. این موج عظیمی را به تصویر می کشد که قایق ها را در نزدیکی استان کاناگاوا ژاپن تهدید می کند. کاتسوشیکا هوکوسای خالق این نماد هنری ژاپنی بود.

24 مرداد 1403

پشت صفحه شطرنج

نقاشی ساده «پشت صفحه شطرنج» جنبه دیگری از خلاقیت ایرینا شواندرونوا را در سال 1965 نشان می دهد. شوهر او، هنرمند مشهور دهه شصتی آندری توتونوف، و پسر هشت ساله اش میخائیل، که پس از بلوغ، زندگی خود را نیز وقف هنرهای زیبا کرد، در اینجا به تصویر کشیده شده است. صحنه ژانر اتاقی خالی از صحنه سازی است. او با نگاهی سریع به صحنه اما مورد علاقه مند نقاش جریانی از زندگی را نشان می دهد . کسانی که روی مبل نشسته اند آرام و راحت هستند، توجه آنها روی صفحه شطرنج متمرکز است، جایی که موقعیت دشواری در حال تفکر است. مهره سیاه کیش را به شاه اعلام کرد. با این حال، بازی هنوز به شکست تیانجامیده است، امکانات یک حرکت قاطع و تعداد مهره های سفید این امکان را به ما می دهد تا به نقطه عطفی در دوئل دو حریف برابر بیندیشیم که از چشمان پر مهر مادر دور نمی ماند.

22 مرداد 1403

بی هوشی عاشق روستایی در مقابل خانه معشوق

در نقاشی سال 1883 ولادیمیر ماکوفسکی ، مرد جوان عاشق خود را در مقابل خانه معشوق بی حال نشان می دهد و روی زمین افتاده است و به ظاهر بیهوش است ، دختر و مادرش او را تماشا می کنند. به زودی برای بیداری "مرد عاشق " خفته آب خنک کوزه را بر سرش می ریزند.........

21 مرداد 1403

شب موزیکال

موضوع موسیقی جایگاه ویژه ای در آثار ولادیمیر ماکوفسکی دارد. این نقاش شخصا با چهره های مشهور موسیقی زمان خود آشنا بود: میخائیل گلینکا، پیوتر چایکوفسکی، سرگئی تانیف. او می گفت: من نمی دانم کدام هنر را بیشتر دوست دارم، نقاشی یا موسیقی! نقاشی سال 1906 "عصر موسیقی" صحنه ای را در آپارتمان استودیو ولادیمیر ماکوفسکی در آکادمی هنر به تصویر می کشد که در آن شب های موسیقی و رقص یکشنبه ها برگزار می شد. ولادیمیر ماکوفسکی در سنین بالا شروع به درس گرفتن از ویولونیست معروف شاهزاده گئورگی دولوف کرد. این هنرمند حتی ویولن عتیقه منحصر به فردی را که توسط استاد ایتالیایی جوزپه گوارنری ساخته شده بود خریداری کرد و به آن افتخار می کرد. نقاش اغلب آلات موسیقی را با خودش حمل می کرد زیرا می ترسید آن را به سرقت ببرند.

19 مرداد 1403

نمایی از ساحل در مجاورت سنت پترزبورگ

یکی از کارهای اولیه ایوان آیوازوفسکی در سال 1835، "منظره ای از ساحل در حومه سن پترزبورگ" در حین تحصیل در آکادمی هنر اجرا شد. این نقاشی در میان آثار ارائه شده در نمایشگاه آکادمیک سال 1836 گنجانده شد. برای آن، این هنرمند مدال طلا دریافت کرد. الکساندر پوشکین این اثر را که از نمایشگاه بازدید کرده بود، دید. آیوازوفسکی خاطرات اولین ملاقات خود با شاعر بزرگ را در طول زندگی خود به یادگار گذاشت و سال ها بعد در نامه ای به زندگی نامه نویس نیکلای کوزمین در این باره نوشت: «...پوشکین با مهربانی به من سلام کرد و از من پرسید که نقاشی هایم کجاست. من به آنها اشاره کردم. همانطور که اکنون به یاد دارم، "ابرهایی از ساحل اورانین باوم" و دیگری - "گروه چوخون ها" وجود داشت ....

17 مرداد 1403

دانش آموزان

نقاشی "دانش آموزان " دو دختر روستایی را در انتظار یک درس به تصویر می کشد. لباس‌های ساده و روسری‌ها به ما نشان می‌دهند که دانش‌آموزان در آغاز قرن بیستم چگونه لباس می‌پوشیدند. موضوع مدرسه بوگدانوف-بلسکی را بسیار نگران کرد، او که با مادرش در خانه عمویش در فقر زندگی می کرد. رویای یادگیری را در سر می پروراند، به همین دلیل است که اغلب کودکان، کتاب ها و مدرسه را به تصویر می کشد. این کار به ما نشان می دهد که آموزش چقدر برای دهقانان مهم بوده است. یکی از دانش آموزان با امید در حال خواندن چیزی در کتابش است. دختر دوم به نظر می رسد مطالب مورد مطالعه را در افکار، استدلال و تجزیه و تحلیل خود تکرار می کند. رویاهای آنها حاوی امیدهایی برای آینده ای روشن است.

17 مرداد 1403

جاده در چاودار

طرح "جاده در چاودار" در املاک براتسوو در نزدیکی مسکو در 1866 توسط ایوان شیشکین اجرا شد، جایی که شیشکین تابستان را با نقاش منظره لو کامنف گذراند. نقاش که موضوع مورد علاقه اش طبیعت جنگلی بود، با لذت بردن از مناظر روستایی، موتیف غیرمعمول یک میدان بی پایان و مسیری را به تصویر کشید که تا دوردست طول داشت . فرمت دراز بوم خط طولانی افق را بازتاب می دهد: هیچ چیز نگاه بیننده ای را که در مقابل چشم انداز منظره منطقه مسکو ایستاده است محدود نمی کند. تکنیک‌های نقاشی به او اجازه می‌دهد جلوه پرسپکتیو را تقویت کند: شیشکین جزئیات پیش‌زمینه را با جزئیات توصیف می‌کند و به لمس هر گل دست می‌یابد، در حالی که، برعکس، او اشیاء دور را به شیوه‌ای تعمیم‌یافته، آرام تفسیر می‌کند، گویی در حال حل شدن در مه هوا است.

30 آذر 1403

رویاهای مسیح

نقاشی "رویاها" اثر واسیلی پولنوف متعلق به سال 1894 مسیح را در ساحل صخره ای دریاچه به ما نشان می دهد. با این حال، در اینجا شخصیت اصلی خطبه معروف خود را بر روی کوه ایراد نمی کند - بلکه فقط روی سنگ ها می نشیند، از بیننده دور شده و به دوردست نگاه می کند. تصویر عیسی بسیار انسانی، واقعی و عاری از نقش الهی به نظر می رسد. می توانید او را به مسافری خسته تصور کنید که عمیقاً به چیزی فکر می کند ... یا شاید خیال پردازی کند. این اثر با طراوت، رنگ‌های شفاف، خلوص فوق‌العاده و ترکیب ساده متمایز است. به نظر می رسد که پولنوف عمداً فقط مهمترین چیز را ترک کرده است - یک منظره خالی و یک شخص که دارای اهمیت هستند.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت