خبر های ویژه

عثمان حمدی نین فیرچاسیندان فرش ساتیجی سی تابلوسی

18 مهر 1404

شب پیش از جشن اثر یوری پتروویچ کوگاچ

18 مهر 1404

نمادی از رنج، پایداری و انسانیت! سرنوشت یک انسان یک فیلم براساس نوشته میخائیل شولوخف

21 شهریور 1404

مادر گلیم می‌بافد اثر یوری کوگاچ

21 شهریور 1404

 دختر پروفسور هشترودی: بی مهری تبریز بر نابغه ریاضی جهان در زادگاهش درد آور است.

18 شهریور 1404

پرسه زدن در لابه‌لای گودال‌های آب تا صبح

18 شهریور 1404

فرش نقاشی دنیس ایچیتوفکین

18 شهریور 1404

مربع سیاه اثر کازیمیر مالویچ

7 شهریور 1404

منظره اثر نیکلای الکساندرُویچ سرگِیف

24 مرداد 1404

پیر. بندهٔ خدا اَوْرامی - میخائیل نِستِروف

23 مرداد 1404

سردار ملی با قلم استاد مرتضی رسام نخجوانی

20 مرداد 1404

سالوادور دالی! یک نقاش!

16 مرداد 1404

ساعت‌های ذوب‌شده سالوادور دالی

16 مرداد 1404

کفش برای هر سلیقه

7 مرداد 1404

مام وطن

5 مرداد 1404

رسام ارژنگی نقاش تبریزی و خلق شاهکارهای جهانی حمله نادر شاه مقتدر ترک زبان ایران به هندوستان و فتح سرزمین فیل‌ها

3 مرداد 1404

7 شهریور 1404

مربع سیاه اثر کازیمیر مالویچ

کاوه وحیدی آذر

«مربع سیاه» نه فقط یک تابلو، که اعلامیه‌ای است بر پایان یک جهان و آغاز جهانی دیگر. مالویچ با این سطح سیاه بر زمینه‌ی سفید، هنر را از بند بازنمایی رها ساخت و آن را به سکوتی مطلق و خلوصی ناب کشاند. این مربع، «صفرِ شکل‌ها»ست؛ جایی که همه چیز فرو می‌ریزد و تنها جوهره‌ی احساس باقی می‌ماند. در نخستین نمایشگاه، او اثر را در همان گوشه‌ی مقدسی آویخت که در خانه‌های روسی جایگاه آیکون‌های مذهبی بود؛ گویی این سیاهی مطلق، به‌سان شمایلی نوین، به مکاشفه‌ای قدسی دعوت می‌کرد.

تبریز امروز:

مربع سیاه کازیمیر مالویچ

 تابلو «مربع سیاه» شاید مشهورترین و بحث‌برانگیزترین اثر کازیمیر مالویچ باشد.

 در نگاه اول تنها یک مربع سیاه ساده بر زمینه‌ای سفید دیده می‌شود، اما هدف مالویچ صرفاً سادگی بصری نبود.

  • او این تابلو را به‌عنوان نماد رهایی از بازنمایی طبیعت و اشیاء خلق کرد؛ نقطه‌ی آغاز سوپره‌ماتیسم، مکتبی که بر برتری شکل‌های خالص هندسی و رنگ تأکید داشت.

«مربع سیاه» نه فقط یک تابلو، که اعلامیه‌ای است بر پایان یک جهان و آغاز جهانی دیگر.
مالویچ با این سطح سیاه بر زمینه‌ی سفید، هنر را از بند بازنمایی رها ساخت و آن را به سکوتی مطلق و خلوصی ناب کشاند.
این مربع، «صفرِ شکل‌ها»ست؛ جایی که همه چیز فرو می‌ریزد و تنها جوهره‌ی احساس باقی می‌ماند.
در نخستین نمایشگاه، او اثر را در همان گوشه‌ی مقدسی آویخت که در خانه‌های روسی جایگاه آیکون‌های مذهبی بود؛
گویی این سیاهی مطلق، به‌سان شمایلی نوین، به مکاشفه‌ای قدسی دعوت می‌کرد.

 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت