فصل تابستان ، فصل مراقبت بیشتر از فرزندان است ، گروه های همسال و دوستان فرزند شما را در موقعیت های خطرناک قرار می دهند ، ارتباطات اجتماعی علیرغم نیاز در شرایط سنی آنان در صورت عدم نظارت بزرگسال هرگز مناسب حال او نیست !
بر اساس پژوهشهای من، چهار راه برای پشتیبانی از یادگیری تابستانی کودکان پیشنهاد میکنم؛ راههایی که در عین حال که بازیمحور و سرگرمکنندهاند، علاقه، اعتماد به نفس و مهارت آنها را در حوزههای علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) پرورش میدهند:
کاسههای تبتی، ابزارهایی باستانی با ریشهای در سنتهای بودایی و هیمالیا هستند که نهتنها بهعنوان وسیلهای برای مراقبه و موسیقی استفاده میشوند، بلکه بهعنوان ابزاری درمانی با امواج صوتی نیز شناخته میشوند. صدای عمیق و ارتعاشات این کاسهها میتواند بر ذهن، بدن و روح تأثیر بگذارد و به کاهش استرس، بهبود تمرکز و حتی تسکین درد کمک کند.
ارسطو نماد آرمانگرایی در کار و اندیشه و اخلاق حرفه ای بود، اخلاق شخصی و اجتماعی اش نیز همراه اش بودند ! او یک معلم بود که یاد گرفته بود چگونه یاد بدهد ! نماد منطقی یک استاد دانشگاه در جامعه ای که هنوز حد استاد به سمت کارمند شدن نمی رفت ! استادی فرزانه که مهندسین تبریز و دانشجویانش در همه جا، در یاد او نیز به آرامی صحبت می کنند! لبخندی آرام و سکوت پر رمز و رازی که از درون پرغوغایش خبر می داد! وی را به یک استاد کاریزماتیک تبدیل کرده بود، مشاوره با او در مورد " سعی محموده " جوابگو بود و در غیر آن صورت امکان کسب جواب برای "غیر خوبی" ممکن نبود ! او یک مهندس اندیشمند و ریاضی دان بود که ما دوستش می داشتیم! ارسطو ارمغانی نماد شرافت معلمی و خوبی ها سال گذشته دیار فانی را گذاشت و رفت و ما چشم گریان یاد داشتیم که معنی معلم چیست و معلم که بود و هست ! برای روز معلم ، با یاد استاد و معلم شریف این روز را گرامی می داریم !
سلطان محمد تبریزی نگارگر یکه تاز مکتب هنری تبریز که ۵۵۴ سال پیش در حکومت ترکمانان در تبریز متولد یافته ۸۵ سال عمر داشته و هزاران اثر هنری از او در ایران و موزه های جهان از جمله در لندن ، نیوریوک و استانبول به یادگار مانده است.وی از بانیان مکتب هنری تبریزو بعد از کمال الدین بهزاد ریاست کتابخانه شاهی و کارگاههای هنری آن را عهده دار بوده و در آثار بدیع او رنگ های پر جنب و جوش و قلم موهای جسورانه با رنگ های شاد و درخشان به زیبایی نمایان است. یکی از این آثار خلاق جشن عید فطر درتبریز است که اعجاب هنرمندان جهانی را بر انگیخته است اثر مربوط به پایان ماه مبارک رمضان ۹۲۲ هجری قمری حدود ۵۲۵ سال پیش تبریز با رؤیت هلال ماه نشان داده شده در این روز، نماز عید برگزارو رویت کنندگان ماه توجه دارند تا نخستین چهره ای که بعد از هلال ماه با نگاهشان مصادف میشود، چهرهای زیبا باشد با این اعتقاد که در چنین وضعی، تا آخر برج، خوشبختی و سعادت یارشان خواهد بود. خوشحالی و جشن و سرور حضار نمایان بوده وبه همین علت روئیت کنندگان ماه، بر بالای بام، روی خود را به سمت نزدیکان خود چرخانده اند.
در دایرهالمعارف بزرگ شوروی (۱۹۶۹-۱۹۷۸) نوشته شده است: «فعالیت آموزشی کورچاک بر پایه پرورش مهارتهای خودشناسی، خودکنترلی و خودمدیریتی در گروه کودکان و دانشآموزان به شکل فردی استوار است.»............«فریاد مستبدانه کودکی که چیزی میخواهد، از چیزی شکایت میکند، کمک میطلبد… این اولین فریاد در نور چراغ شبانه، اعلام مبارزه دو زندگی است: یکی بالغ، خسته از تسلیم، شکستها، فداکاریها، از خودش دفاع میکند؛ دیگری جدید، جوان، حقوقش را فتح میکند. امروز هنوز او را سرزنش نمیکنی: نمیفهمد، رنج میبرد. اما بدان، در ساعت زمان روزی خواهد رسید که بگویی: من درد میکشم، من رنج میبرم.»
یافتن کاری رضایتبخش و انگیزهبخش برای بسیاری چالشبرانگیز است، اما این موضوع برای کسانی که تازه وارد حرفه خود شدهاند میتواند سختتر باشد. با افزایش تمایل حرفهایهای نسل Z - متولدین بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ - به دنبال کردن مسیرهای شغلی شخصیسازیشده، مدیران با وظیفه کمک به کارمندان برای یافتن معنا در نقشهایشان و در عین حال دستیابی به اهداف سازمانی مواجهاند. برخی مدیران ممکن است تمایل نسل Z به کار معنادار را نشانهای از خودخواهی بدانند، اما نادیده گرفتن آن میتواند هزینهبر باشد. تحقیقات نشان میدهد کارمندانی که کارشان را معنادار مییابند، رضایت شغلی بیشتری دارند که مستقیماً بهرهوری را افزایش میدهد. در مقابل، بیتوجهی به این نیاز میتواند به افزایش ترک کار و «ترک خاموش» منجر شود. بهطور خلاصه، کمک به کارمندان جوانتر برای یافتن معنا در کار نهتنها برای آنها خوب است، بلکه یک استراتژی هوشمندانه تجاری نیز هست......ما بهعنوان استادان کسبوکار که کار معنادار را مطالعه میکنیم، میخواستیم بفهمیم مدیران چگونه میتوانند به کارکنان جوانتر کمک کنند تا شکوفا شوند. به همین دلیل، یکی از ما - کلی کندی - مطالعهای پژوهشی در دانشگاه بیلور انجام داد و با طیف گستردهای از حرفهایهای نسل Z مصاحبه کرد. سپس، همراه با مشاور رهبری، شانا هاکینگ، نتایج را تحلیل کردیم و سه عامل کلیدی را شناسایی کردیم که میتوانند به مدیران کمک کنند تا معنا را برای حرفهایهای تازهکار باز کنند: خودشناسی، افزودن ارزش، و روابط. با تمرکز بر این حوزهها، مدیران میتوانند محیطی حمایتی ایجاد کنند که در آن حرفهایهای نسل Z شکوفا شوند.
پیِت موندریان، هنرمند و نظریهپرداز هنری انتزاعی اوایل قرن بیستم، به سادگی و جوهر فرم علاقهمند بود. حتی افرادی که هرگز نام موندریان را نشنیدهاند، احتمالاً شبکههای نامنظم مستطیلهای او را میشناسند. وقتی من "درخت خاکستری" موندریان را در سال ۱۹۱۱ دیدم، بلافاصله چیزی را در مورد درختان تشخیص دادم که قبلاً در توصیف آن مشکل داشتم. با حذف همه عناصر غیرضروری در یک نقاشی انتزاعی، موندریان چیزی را نشان داد که من سعی میکردم با استفاده از فیزیک و هندسه فراکتال توضیح دهم......حوزه تحقیقات من زیستشناسی ریاضی است. من و همکارانم سعی میکنیم توضیح دهیم که چگونه ساختارهای درختمانند مانند رگها و شریانها، ریهها و برگها، فرم فیزیکی خود را برای تحویل کارآمد خون، هوا، آب و مواد مغذی تنظیم میکنند. تحقیقات بنیادی در زیستشناسی شاخهزنی به درمان بیماریهای قلبی-عروقی و سرطان، طراحی موادی که میتوانند خود را ترمیم کنند و پیشبینی نحوه پاسخ درختان به تغییرات آبوهوایی کمک میکند. شاخهزنی همچنین در الگوهای جستجوی غذا توسط مورچهها، قارچهای لجنی و شهرها نیز دیده میشود.
وابی سابی معمولاً به عنوان یک زیباییشناسی سنتی ژاپنی توصیف میشود: زیبایی چیزی کاملاً ناقص، به معنای «نقص» یا «ناتمام». با این حال، در واقع وابی و سابی مفاهیمی مشابه اما متمایز هستند که در خارج از ژاپن بسیار بیشتر از ژاپن به هم متصل می شوند. حتی افرادی که در ژاپن بزرگ شدهاند، ممکن است در تعریف دقیق وابی و سابی مشکل داشته باشند، اگرچه هر یک قطعاً ژاپنی واقعی هستند و هیچکدام به ویژه مبهم نیستند.
شب آغاز زمستان یا بقول ترکان، شب چیلله یا یلدا ،بلند ترین شب سال، ریشه در سنت ها و آداب و رسوم سرزمین کهن ما دارد. در واقع شب چیلله نماد تغییر فصل، سمبل برکت ، جشن کشاورزان و دهقانان آذربایجان و بهانهای برای دورهم بودن و رفع کدورت ها و ابراز شعف شادمانی در شب طولانی سرد سال بوده و این شب زایش مهر و در فرهنگ آذربایجان که چیلله نام گرفته به معنای نهایت کشیدگی و درازی است و این شب به خاطر طولانی بودن آن، چیلله نام گرفته است. در قدیم دهقانان آذربایجان از ابتدای فصل پاییز با تهیهی برخی خوراکی ها و ذخیرهی انواع میوه های سردسیری به روش های سنتی، خود را برای شب چیلله آماده میکردند. و چیلله گجهسی مردم ، متفاوت تر از تمام شب ها به شب نشینی و نقالی و داستان سرایی کوراوغلی، قاچاق نبی و دیگر آثار فولکلور آذربایجان میگذشت. از بوغدا قووورقاسی(گندم برشته) و از کرسی نشینی تا خوردن تنقلات و آجیل ، کهن سالان نیز داستان های سینه به سینه نقل شدهی فرهنگ بومی خود را به نسل جوان بازگو میکردند و علاوه بر آن آیین هایی همچون بایاتی فالی و تاپماجا و مشاعره روی میآوردند و این اواخر اشعار شب چلهی منظومهی حیدربابا ، رنگار رنگ زنده یاد کریمی مراغه ای جلوهی خاصی به این شب نشینی ها میبخشد. در خطهی آذربایجان ، خوانچه های نو عروسان با زرق و برق مزین شده و از سوی نامزدها به خانهی عروس برده میشود و علاوه بر طنین صدای عاشیق ها و ساز سوزناک آن ها، دل دوستداران و شب زنده داران را در این شب طولانی سال میرباید. اما در میان مردم اذربایجان در این شب های سرد سال توجه به نیازمندان و تقسیم شادی ها و دید و بازدید و میهمانی و همنشینی و زدودن کدورت ها و دل چرکینی ها و صلح و آشتی موج میزند.
من نمی دانستم که ازدواج نه تنها یک لباس عروسی زیبا، سوگند عشق ابدی و چشمان پر مهر اوست، بلکه قبض های برق، توزیع بودجه به روشی نامتعارف، اما عاقلانه و با سواد مالی است: پول من مایه ماست. پول، پول او فقط پول اوست. نمیدانستم که ازدواج، مانند یک پدر دوم، همه چیز را به شما میآموزد، از نحوه درست کاشیکاری، چسباندن کاغذ دیواری گرفته تا نحوه جدا کردن و سرهم کردن ماشین لباسشویی. اتفاقاً بعد از 4 سال ازدواج ناگهان متوجه شدم که می توانم به عنوان لوله کش درآمد اضافی داشته باشم
با شروع سال تحصیلی جدید، نبرد اجتنابناپذیری برای بازگرداندن بچهها به روال خواب سالم پیش میآید. در بسیاری از موارد، این احتمالاً به معنای تنظیم مجدد مرزها در استفاده از صفحه نمایش گوشی و کامپیوتر به خصوص در اواخر عصر است. اما گفتن و اجرای آن قوانین آسان تر از انجام آن است. مجموعه رو به رشدی از تحقیقات در حال یافتن پیوندهای قوی بین خواب، سلامت روان و زمان تماشای صفحه نمایش در کودکان و نوجوانان هستند - این اصطلاح برای کودکان پیش از نوجوانی در حدود سنین 10 تا 12 سال است که در ایالات متحده از مشکلات سلامت روان و کم خوابی رنج می برند. و این یک چرخه معیوب است: هم کمبود خواب و هم فعالیت زیاد مرتبط با استفاده از رسانههای اجتماعی و بازیهای ویدیویی قبل از خواب میتوانند اضطراب و افسردگی را تشدید یا حتی تحریک کنند که نیاز به مداخله و بررسی دارد.
برای در امان ماندن کتاب حیدر بابایه سلام شهریار از گزندهای روزگار کتاب چاپ دوم آن بتاریخ 1332 و با خط طاهر خوشنویس را بعنوان یک اثر معنوی و جزو میراث ناملموس مردمان که خود حاوی میراث های بزرگ از گنجینه های فولکلور است، باید در کنار مجسمه ای از او ثبت شود، هرچند که کتاب "حیدربابایه سلام" جاودانه است و خواهد ماند .
سالی رونی، آرونداتی روی و راشل کوشنر از جمله بیش از 1000 نویسنده و متخصص نشر هستند که نامهای را امضا کردهاند که در آن متعهد به تحریم موسسات فرهنگی اسرائیل هستند که "همدست یا ناظران ساکت ظلم شدید بر فلسطینیان هستند". امضاکنندگان این تعهد میگویند که با ناشران، جشنوارهها، آژانسهای ادبی و نشریاتی که «در نقض حقوق فلسطینیها شریک هستند»، از جمله اجرای «سیاستها و شیوههای تبعیضآمیز» یا «سفید کردن و توجیه اشغال، آپارتاید یا نسلکشی اسرائیل» همکاری نخواهند کرد.
مجتمع ربع رشیدی ، ساختاری متفاوت از نظر مدیریت ، آموزش و شیوه اداری در نیمه اول قرن هشتم هجری قمری در دوران حاکمیت مغول ها داشته است ، درامدهای موقوفات در ربع رشیدی هزینه می گردیده است که در عصر حاضر نیز متفاوت و بسیار فاخر جلوه می کند! ساختاری که در دنیای مدرن بسیار پیشرفته و عمیق است،ربع رشیدی همچنان امکان احیا با ثروت بی کران خود را دارد و در غیر این صورت موقوفه خواران به تدریج آنان را غصب و تصرف خواهند کرد ، چنانکه از دوزان قاجار مستندا این کار انجام شده است و افراد قدرتمند به این کار دست زده اند، حتی در طول تاریخ نیز عده ای سعی در انتصاب خود به رشیدالدین کرده اند تا بلکه بتوانند با دست یابی به این ثروت بی کران ، ان را به ثروت شخصی خود بیافزایند و نیات واقف بزرگ را فراموش دارند
یک لوح گلی کوچک که موقعیت شهر باستانی بابل را به عنوان مرکز جهان ترسیم کرده است، به عنوان کهنترین نقشه تاریخ شناخته میشود. این لوح گلی که چگونگی درک تمدن بابل از جهان معاصرش را در اوایل هزاره نخست پیش از میلاد نشان میدهد، به زبان اکدی نوشته شده است و قدمت آن به احتمال زیاد به ۲۹۰۰ تا ۲۶۰۰ سال قبل بازمیگردد. این لوح در ابعاد ۱۲ در ۸ سانتیمتر شامل یک توصیف متنی مختصر و گمشده، به همراه یک نقشه کوچک از شهر است. بابل، شهر باستانی بینالنهرین، در این نقشه در مرکز جهان قرار گرفته و رود فرات دیده میشود که از شمال (بالا) به سمت جنوب (پایین) جریان دارد. دو دهانه این رود با برچسب «باتلاق» و «خروج» مشخص شده است. در این نقشه کل منطقه بینالنهرین توسط یک «رود تلخ» یا اقیانوسی مدور احاطه شده است. هفت یا هشت منطقه خارجی به صورت بخشهای مثلثیشکل در آن سوی اقیانوس به تصویر کشیده شده است که تصور میشود کوههای زاگرس باشند. علاوه بر شهر بابل در نیمه شمالی نقشه سه تمدن دیگر یعنی شوش (پایتخت عیلام) در جنوب، اورارتو در شمال شرقی و هابان پایتخت کاسیها در شمال غربی نشان داده شده است.
هر سال در این روز در نزدیکی بنای یادبود لئو تولستوی جمع می شویم. و هر سال بیشتر و بیشتر متقاعد می شوم که ماموریت ما بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می کند. تولستوی امروز به ما چه می دهد؟ اخلاق عمومی، اخلاق... لئو تولستوی چیزی است که اکنون در سراسر جهان مطرح و مهم است، زیرا تولستوی در همه جا خوانده می شود، نه تنها در روسیه، بلکه در خارج از کشور.
آندری کارپاتی، یکی از بنیانگذاران OpenAI، دنیایی را متصور است که در آن رباتهای هوش مصنوعی میتوانند به متخصصان موضوعی تبدیل شوند که «عمیقاً مشتاق، در آموزش عالی، بینهایت صبور و مسلط به همه زبانهای دنیا هستند». از طریق این چشم انداز، ربات ها برای «آموزش شخصی همه 8 میلیارد نفر از ما در صورت تقاضا» در دسترس خواهند بود. تجسم این ایده، آخرین سرمایهگذاری او، آزمایشگاههای Eureka است، که صرفاً جدیدترین نمونه برجسته از چگونگی استفاده کارآفرینان فناوری برای استفاده از هوش مصنوعی برای متحول کردن آموزش است. کارپاتی معتقد است که هوش مصنوعی می تواند یک چالش طولانی مدت را حل کند: کمبود معلمان خوب که در عین حال متخصص موضوع هستند.
جهان و کره آبی متعلق به تمام مردمان است ، مردمان حق دارند در تنها فرصتی که برای حضور در زمین یافته اند ، در آن بدون تبعیض زندگی کنند ! این زمین را برای آیندگان حفظ خواهیم کرد! ما برای حفظ کیفیت زندگی و حفظ کرامت انسان و افتخارات آن در کنار آن موجودیتی بنام کره زمین که در جای جای آن نمادهای تلاش این انسان دیده می شود ، با قلم تلاش می کنیم ! حقوق آنچه که بر روی این کره است پاس می داریم ، براین قلم سوگند یاده شده است و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.
امروزه دیدن کودکانی که به صفحه نمایش خود چسبیده اند غیرمعمول نیست. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2020، در واقع، 80 درصد از والدینی که کودکان 11 ساله یا کمتر دارند، می گویند که فرزندانشان ویدیوهای یوتیوب را تماشا می کنند. نیمی از این والدین می گویند که فرزندانشان هر روز ویدئو تماشا می کنند – برخی حتی چندین بار در روز. اما خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش می تواند بر سلامت کودکان تأثیر منفی بگذارد - حتی ایجاد وابستگی. بر اساس تحقیقات، کودکان زمانی که زمان نمایش صفحه نمایش آنها بیش از یک ساعت در روز باشد، کنجکاوی، خودکنترلی و ثبات عاطفی کمتری از خود نشان می دهند. آنها همچنین احتمال بیشتری برای تجربه اضطراب و افسردگی دارند و از اختلالات خواب، چاقی و اختلال در مهارت های اجتماعی رنج می برند. حتی ویدیوهای کوتاه و سریع عواقبی دارد که بر خود تنظیمی و حافظه کاری کودکان خردسال تأثیر می گذارد. من معتقدم ضروری است که چگونگی استفاده از فناوری را به گونه ای بررسی کنیم که بتواند بر توانایی کودکان در تفکر و برقراری ارتباط تأثیر مثبت بگذارد. کتابهای صوتی مورد قانعکنندهای را ارائه میکنند. از حدود سه و نیم سالگی، اکثر کودکان می توانند داستان های ساده و افسانه ها را درک کنند. کتابهای صوتی میتوانند بهویژه در هنگام ماشینسواری، روال قبل از خواب و زمان بازی آرام مفید باشند. برای کودکان مدرسهای، میتوانند با ارائه راهی جایگزین برای تجربه کتابها، خوانندگان بیمیل را درگیر کنند. و مهمتر از همه، آنها می توانند رشد فکری بچه ها را - خیلی بیشتر از ویدیوها پرورش دهند .
عزیز که در سن 6 سالگی یتیم شده بود، سعی کرد برای تحقق رویای خود که فارغ التحصیل شدن از دبیرستان بود، به ماهیگیری بپردازد. در سن 15 سالگی، عزیز متوجه شد که نمی تواند تحصیلات خود را به پایان برساند - کتاب های درسی بسیار گران بودند. و از آن زمان بیش از نیم قرن فعالیت خود را به عنوان کتابفروش آغاز کرد. عزیز می گوید: «من اینگونه از کودکی، موقعیت و فقرم انتقام می گیرم. عزیز قدیمی ترین کتابفروش در مدینه (شهر قدیمی) رباط است. در طول زمان 55 سالی که عزیز کتاب میفروشد، نرخ بیسوادی در مراکش از 87 درصد در سال 1960 به 32 درصد در سال 2014 کاهش یافته است. کتابفروش ناامید عصبانی بود که از هر ده مراکشی سه نفر هنوز نمی توانند از کتاب های او یا هر کتاب دیگری لذت ببرند زیرا نمی توانند بخوانند. عزیز پایین بودن نرخ باسوادی در کشور را به درصد دانش آموزانی نسبت می دهد که مانند او مدرسه را تمام نمی کنند و مجبور به ترک تحصیل برای امرار معاش می شوند. فروشگاه عزیز تبدیل به دیگ ذوبی برای مردم از سراسر مراکش و جهان شده است. بسیاری از آنها کتاب های دست دوم خود را به کتابفروشی عزیز هدیه می کنند. عزیز با گفتگوهای طولانی با اهداکنندگان و سپس خواندن کمک های آنها، عربی، فرانسوی و اسپانیایی را به صورت خودآموز آموخت.
رویداد کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه در پکن افتتاح شد، با هدف پرورش درک عمیقتر و عشق به کشور در میان نسل آینده. به گفته برگزارکننده، با توجه به تمدن چین، این رویداد دانشآموزان مدارس ابتدایی و متوسطه را در سراسر کشور در فعالیتهای مختلفی مانند جلسات کتابخوانی خانوادگی، سخنرانیهای دانشگاه و آزمونهای آنلاین درگیر میکند. همچنین کتابهای مربوطه نیز به عنوان بخشی از رویداد کتابخوانی منتشر خواهد شد.
پس از شیوع کرونا ، برخی از مربیان سعی میکنند دانشآموزان را مجدداً با ویدیوها، بازیهای رایانهای یا هوش مصنوعی فناوری درگیر کنند . اما ادغام این رویکردها در کلاس درس می تواند یک نبرد دشوار باشد. معلمانی که از این ابزارها استفاده می کنند اغلب برای حفظ توجه دانش آموزان، رقابت با آخرین پدیده رسانه های اجتماعی تلاش می کنند، و می توانند با استفاده از کلیپ های ویدیویی کوتاه برای انتقال مفاهیم احساس محدودیت کنند. رمانهای گرافیکی – ارائه اطلاعات بصری با متن – ابزاری برای جذب دانشآموزان بدون از دست دادن تمام سختیهای کتابهای درسی فراهم میکنند. ما به عنوان دو مربی در ریاضیات و فیزیک، رمانهای گرافیکی را در آموزش دانشآموزان در تمام سطوح توانایی موثر یافتهایم. ما از رمانهای گرافیکی در کلاسهای خود استفاده کردهایم، و همچنین معلمان دیگر را تشویق کردهایم که از آنها استفاده کنند. و ما تنها نیستیم: معلمان دیگر در حال جوان سازی این رسانه آنالوگ با سطح بالایی از موفقیت هستند. رمانهای گرافیکی علاوه بر پوشش طیف گستردهای از موضوعات و مخاطبان، میتوانند موضوعات سخت را بدون بیزاری دانشآموزان با STEM - علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات - توضیح دهند. حتی برای دانشآموزانی که از قبل ریاضی و فیزیک را دوست دارند، رمانهای گرافیکی راهی برای فرو رفتن در موضوعاتی فراتر از آنچه در کلاسهای محدود زمان ممکن است، فراهم میکنند. در کتاب خود با عنوان «استفاده از رمانهای گرافیکی در کلاس درس STEM»، به دلایل متعددی میپردازیم که چرا رمانهای گرافیکی جایگاه منحصر به فردی در آموزش ریاضی و فیزیک دارند. در اینجا سه مورد از این دلایل وجود دارد:
تحقیقات نشان می دهد که دسترسی به آموزش فیزیک بر اساس نژاد، جنسیت، جنسیت و ناتوانی متفاوت است. دروس فیزیک معمولاً در دبیرستان های حومه شهر ارائه می شود، اما در مدارس شهری و روستایی اینطور نیست. حتی در مکان هایی که فیزیک تدریس می شود، دروس به ندرت نشان می دهد که چگونه فیزیک می تواند در زندگی روزمره دانش آموزان اعمال شود. این رویکرد می تواند تمایل دانش آموزان به یادگیری را مختل کند. در کار خود به عنوان محقق آموزش فیزیک، با دروسی مواجه شدهام که حول محور حفظ کردن فرمولها بوده است. این روش نمی تواند تفکر انتقادی را تشویق کند و توانایی دانش آموزان را برای حل خلاقانه مسائل محدود می کند. معلمان گاهی اوقات بر این باورند که اگر دانش آموزی نمی تواند مفهوم فیزیک را درک کند، مشکل خود دانش آموز است. مربیان اغلب سعی نمیکنند مطالب را به گونهای ارائه کنند که به دانشآموزان کمک کند عمیقتر با درسها درگیر شوند. این به چالشهایی میافزاید که دانشآموزان فقیر و غیرسفیدپوست قبلاً با آن مواجه هستند، که شامل نگهداشتن به استانداردهای پایینتر و داشتن منابع کلاس درس کمتر است. تصور کنید در عوض، دانشآموزان میتوانند ببینند که چگونه فیزیک بر زندگی روزمره آنها در ورزش، آب و هوای شدید یا پخت و پز و آشپزی تأثیر میگذارد. چگونه ممکن است این ارتباطات دنیای واقعی کنجکاوی را برانگیزد و درک عمیق تری از فیزیک را تقویت کند؟
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.