آخرین خبر ها

5 مرداد 1403

کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در سراسر کشور

- فعالیت مراکز دولتی در سراسر کشور در روز شنبه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است. -درپی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامتی هموطنان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ شنبه ۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود. -همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است. -با توجه به تصمیم‌گیری های استانی و اعلام ساعات کار روز شنبه از طرف برخی استانداری‌ها، ساعت کاری قطعی و لازم الرعایه برای همه دستگاه ها در سراسر کشور صرفاً ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.

5 مرداد 1403

سلسله مراتب اداری

وقتی کارت به اتاق آقای رییس منتهی می شود

5 مرداد 1403

حملات آتش‌سوزی چند ساعت قبل از شروع بازی‌های المپیک، شبکه راه‌آهن پرسرعت فرانسه را فلج کرد

دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را درباره حملات آتش‌سوزی در شبکه راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه که باعث اختلال در سفر صدها هزار نفر پیش از مراسم افتتاحیه المپیک شد، آغاز کرد. دفتر صلاحیت ملی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته رسیدگی می کند. دفتر دادستانی گفت که «صلاحیت رسیدگی به جرایم مربوط به تخریب اموالی که منافع اساسی ملت را تهدید می‌کند» دارد. این جنایت دارای مجازاتی است که بالقوه 15 سال حبس و جریمه 225000 یورویی را داراست. علاوه بر این، این سازمان اعلام کرد که جرایم مربوط به «تحقیر و تلاش برای تحقیر با ابزارهای خطرناک در یک گروه سازمان‌یافته» می‌تواند به ۲۰ سال زندان و جریمه ۱۵۰ هزار یورویی محکوم شود.

5 مرداد 1403

لئو تولستوی در مزرعه

نقاشی لئو در مزرعه در اولین بازدید نقاش از " یاسنایا پولیانا " در سال 1887 طراحی شد. در حالی که لئو تولستوی به شخم زدن و زراعت زمین یک پیر زن تنها کمک می کرد، رپین به دنبال لئو وارد مزرعه شد. وی با گرفتن یک زاویه خوب، به سرعت طرحی را در دفتر خود ترسیم کرد که بعداً نسخه اصلی آن را نوشت. این اثر با تکنیک معمول ایلیا رپین خلق شد: بدون جزئیات دقیق! ایلیا رپین می‌دانست چگونه حس اکشن زنده را منتقل کند. این هنرمند با به تصویر کشیدن لئو تولستوی نویسنده مشهوری که به کار ساده دهقانی مشغول بود، توانست ماهیت آرام و روزمره آنچه را که در حال رخ دادن بود، منتقل کند.

5 مرداد 1403

وقتی کنار مادر بزرگ هستم

مادربزرگم کنار من است و این بدان معناست که من رئیس خانه هستم، من می توانم کابینت ها را باز کنم، گلدانها را پر از آب بکنم با بالش فوتبال بازی کنم و کف خانه را با حوله تمیز کنم آیا می توانم با دستانم کیک بخورم؟ در را محکم بکوبم! اما این کارها کنار مادرم ممکن نیست !. پیشتر آنها را آمتحان کرده ام !

4 مرداد 1403

آزمایش کوکایین کوسه های ریودوژانیرو مثبت شد

آزمایش کوکایین کوسه‌ها در سواحل شهر مهمانی ریودوژانیرو برزیل مثبت شد. دانشمندان در مطالعه ای نوشتند که برگه جدیدی که در Science of The Total Environment منتشر شده است، کوسه ها این محرک قوی را به دلیل رها شدن مداوم آن از تاسیسات ناکافی تصفیه فاضلاب و عملیات های پالایش مخفی مصرف می کردند. همچنین ممکن است برخی به بسته های کوکائین که قاچاقچیان در دریا در سواحل برزیل، یکی از بزرگترین بازارهای مواد مخدر در جهان گم کرده بودند، حمله کرده باشند. بر اساس مطالعه بنیاد اسوالدو کروز، مؤسسه علم، فناوری و سلامت، از 13 نمونه از دانشمندان کوسه تیزپوز برزیلی که طی تقریباً سه سال آزمایش شدند، همگی کوکائین را در بافت عضلانی و کبد خود ارائه کردند. راشل آن هاوزر دیویس، زیست شناس از آزمایشگاه ارزیابی و ارتقای سلامت محیطی IOC در بیانیه ای گفت: «لازم است مطالعات خاصی برای تعیین عواقب دقیق این آلودگی بر روی حیوانات انجام شود........... دانشمندان فهرستی از اثرات کوکائین و سایر داروهای مخدر بر روی کوسه ها ارائه نکردند، اگرچه مطالعات دیگر نشان داده است که قزل آلای قهوه ای می تواند به متامفتامین معتاد شود.

4 مرداد 1403

تبلیغ ترامپ از تصویری از قدرت پس از سوء قصد ، از کتاب بازی اقتدارگرا وام گرفته شده است

در روزهای پس از سوء قصد به ترور دونالد ترامپ، حامیان رئیس جمهور سابق از این حادثه برای ارائه تصویری از قدرت استفاده کردند. تی شرت های ترامپ خون آلود با مشت گره کرده در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان به فروش می رسید، جایی که ترامپ - گوشش باندپیچی شده - از مصیبت خود بازگو کرد.

4 مرداد 1403

در مدرسه روستا

یکی از موضوعات مورد علاقه این هنرمند موضوع کودکی دهقانان بود. اثر "در یک مدرسه روستایی" از مجموعه موزه هنرهای زیبای تولا با گرما و انسانیت شگفت انگیز خود بیننده را به خود جذب می کند. این هنرمند با به تصویر کشیدن دانش آموزان کوچک، علاقه ای صمیمانه به شخصیت های خود نشان می دهد. تصویر هر کودک فردی است، هر کدام شخصیت و داستان کوچک خود را دارد. بوم رنگی گرم دارد. تصویر پر از نور خورشید است که فضای داخلی ساده یک کلبه دهقانی را روشن می کند. وسایل بیانگر وظیفه اصلی هنرمند را انجام می دهد: نشان دادن دنیای کودکی کودکان دهقان. ولادیمیر ماکوفسکی با نگاهی دقیق به دنیای اطراف خود، صمیمانه با غم و اندوه انسانی همدردی کرد و از موفقیت دیگران خوشحال شد

4 مرداد 1403

در یک روز تعطیل

نقاشی "در یک تعطیلات" توسط کوزنتسوف در نهمین نمایشگاه مشارکتی در سال 1881 به نمایش درآمد. پس از نمایشگاه، نقدی از ایوان کرامسکوی دریافت کرد و بینندگان را با خودانگیختگی احساسات هنرمند که به طرز ماهرانه ای در ساختار تصویری بوم تجسم یافته بود مجذوب کرد. استاد آشکارا دختری را با لباس تعطیلات ملی تحسین می کند که در یک روز آفتابی روشن در چمنزاری با علف های بلند و گل های وحشی به پشت دراز کشیده است. او سرشار از جذابیت جوانی است. شکل او در یک پیراهن سفید خیره کننده، یک دامن تیره ظریف تزئین شده با زیور آلات و چکمه های ظریف به نظر می رسد تصویر با خورشید، هوا و بوی گیاهان نفوذ کرده است. تصویر احساس آرامش حماسی استپ بی پایان، شادی و لذت زندگی را منتقل می کند.

4 مرداد 1403

سایه های خاکستری

اسکارستد نمایشگاه گروهی Shades of Grey را ارائه می‌کند که رنگ‌های بین سیاه و سفید را در بر می‌گیرد و بر زیبایی آرام ناشی از عدم وجود رنگ تأکید می‌کند. در این نمایشگاه آثاری از مارتین باره، گئورگ بازلیتز، جان باک، جورج کاندو، هانس جوزفسون، کاوس، رابرت مپلتورپ، آلبرت اولن، ریچارد پرینس، پائولا رگو، گرهارد ریشتر، رودولف استینگل، اندی وارهول، فیشلی و وایس، جیمز وایت و کریستوفر وول. این هنرمندان که در طول قرن بیستم و بیست و یکم کار می کنند، به زمان یا رسانه خاصی محدود نمی شوند، بلکه با تونالیته مشترکشان متحد می شوند.

3 مرداد 1403

پنیرسازی یک علم پیچیده است - یک شیمیدان مواد غذایی فرآیند شیر تا موزارلا را توضیح می دهد

پنیر یک غذای نسبتا ساده است. از شیر، آنزیم‌ها ساخته می‌شود - اینها پروتئین‌هایی هستند که می‌توانند پروتئین‌های دیگر را خرد کنند - کشت‌های باکتریایی و نمک. شیمی پیچیده زیادی وارد فرآیند پنیرسازی می شود که می تواند تعیین کند که آیا پنیر مانند موزارلا نرم و خوشبو می شود یا مانند پارمزان سخت و معطر. در واقع انسان ها حدود 10000 سال است که پنیر درست می کنند. به سربازان رومی به عنوان بخشی از جیره غذایی خود پنیر می دادند. این یک غذای مغذی است که پروتئین، کلسیم و سایر مواد معدنی را تامین می کند. ماندگاری طولانی آن امکان حمل و نقل، تجارت و حمل و نقل در فواصل طولانی را فراهم می کند.

3 مرداد 1403

ایچری ده ئولموش

آغریدان بوغولان کیمی اویاندیم و نتیجه نی دییشه بیلمدیم کناردان شن گوروشوردوم امما ایچری ده چوخدان ئولموشدوم

بین الملل

2 مرداد 1403

خودروهای با آلایندگی بالا بر جاده‌های قزاقستان حکومت می‌کنند

دولت قزاقستان تصمیم گرفته است که هزینه های بحث برانگیزی را برای خودروهای وارداتی اعمال کند. مقامات می گویند که این هزینه برای یک برنامه بازیافت درآمد ایجاد می کند که کالاهای بادوام از جمله خودروها را به شیوه ای مسئولانه از نظر زیست محیطی از بین می برد. با این حال، منتقدان معتقدند که این کارمزد با نگه داشتن فرسوده های پر آلاینده در جاده‌ها به عکس اثر مورد نظر خود دست می‌یابد زیرا خودروهای وارداتی جدیدتر را از دسترس مالی بسیاری از قزاق‌ها دور می‌کند.

31 تیر 1403

ایران

5 مرداد 1401

رفتار پدرانه با همه،سلوک مردمی، مقابله با شبهات و تبیین مبانی انقلاب بویژه عدالت

ایشان «رفتار پدرانه با همه» را از دیگر الزامات رفتار و منش امام‌جمعه دانستند و افزودند: در نماز جمعه قشرها و سلایق مختلف حضور دارند، رفتار امام‌جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جشن میلیونی غدیر در تهران و حضور قشرها و ظواهر مختلف، آن را پدیده‌ای عجیب خواندند و خاطرنشان کردند: در این جشن همه جور آدمی حضور داشتند و همه نیز با وجود تفاوت‌های ظاهری طرفدار دین هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من در یکی از سفرهای استانی در جمع علمای آن استان به حضور افراد مختلف در مراسم استقبال اشاره کردم و گفتم در میان مردم، افرادی گریه می‌کردند که شاید شما در برخورد با آنها احتمال دهید که حتی اعتقادی به دین ندارند در حالی که همه آنها معتقد به دین هستند.

تبریز

2 مرداد 1403

آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان

هیئت وزیران در جلسه روز 6 تیرماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) ماده (۲۸) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳، آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به شرح زیر تصویب کرد:

علم و تکنولوژی

28 تیر 1403

آیلی گئجه لر ؛ عینالی شوشاخ تیکانی

گل خار یا شوشاخ عینالی یکی از گونه های خاری است که در طب سنتی کاربرد بسیار داشته است ! رنگ های مختلفی از گل در کوهستان سرخاب عینالی زندگی می کنند . موسیقی متن آیلی گئجه لر با اجرای رامیز قلیف است.

آموزش و زندگی

25 تیر 1403

عزیز کتاب فروش قدیمی رباط

عزیز که در سن 6 سالگی یتیم شده بود، سعی کرد برای تحقق رویای خود که فارغ التحصیل شدن از دبیرستان بود، به ماهیگیری بپردازد. در سن 15 سالگی، عزیز متوجه شد که نمی تواند تحصیلات خود را به پایان برساند - کتاب های درسی بسیار گران بودند. و از آن زمان بیش از نیم قرن فعالیت خود را به عنوان کتابفروش آغاز کرد. عزیز می گوید: «من اینگونه از کودکی، موقعیت و فقرم انتقام می گیرم. عزیز قدیمی ترین کتابفروش در مدینه (شهر قدیمی) رباط است. در طول زمان 55 سالی که عزیز کتاب می‌فروشد، نرخ بی‌سوادی در مراکش از 87 درصد در سال 1960 به 32 درصد در سال 2014 کاهش یافته است. کتابفروش ناامید عصبانی بود که از هر ده مراکشی سه نفر هنوز نمی توانند از کتاب های او یا هر کتاب دیگری لذت ببرند زیرا نمی توانند بخوانند. عزیز پایین بودن نرخ باسوادی در کشور را به درصد دانش آموزانی نسبت می دهد که مانند او مدرسه را تمام نمی کنند و مجبور به ترک تحصیل برای امرار معاش می شوند. فروشگاه عزیز تبدیل به دیگ ذوبی برای مردم از سراسر مراکش و جهان شده است. بسیاری از آنها کتاب های دست دوم خود را به کتابفروشی عزیز هدیه می کنند. عزیز با گفتگوهای طولانی با اهداکنندگان و سپس خواندن کمک های آنها، عربی، فرانسوی و اسپانیایی را به صورت خودآموز آموخت.

هنر و فرهنگ

3 مرداد 1403

ایچری ده ئولموش

آغریدان بوغولان کیمی اویاندیم و نتیجه نی دییشه بیلمدیم کناردان شن گوروشوردوم امما ایچری ده چوخدان ئولموشدوم

کودک و نوجوان

4 مرداد 1403

سایه های خاکستری

اسکارستد نمایشگاه گروهی Shades of Grey را ارائه می‌کند که رنگ‌های بین سیاه و سفید را در بر می‌گیرد و بر زیبایی آرام ناشی از عدم وجود رنگ تأکید می‌کند. در این نمایشگاه آثاری از مارتین باره، گئورگ بازلیتز، جان باک، جورج کاندو، هانس جوزفسون، کاوس، رابرت مپلتورپ، آلبرت اولن، ریچارد پرینس، پائولا رگو، گرهارد ریشتر، رودولف استینگل، اندی وارهول، فیشلی و وایس، جیمز وایت و کریستوفر وول. این هنرمندان که در طول قرن بیستم و بیست و یکم کار می کنند، به زمان یا رسانه خاصی محدود نمی شوند، بلکه با تونالیته مشترکشان متحد می شوند.

سفر

30 تیر 1403

رزمایش نظامی آمریکا در ارمنستان

یک مانور نظامی مشترک در حال انجام که شامل تعداد نسبتاً کمی از نیروهای آمریکایی و ارمنی در پایگاهی در حومه ایروان است، باعث خشم در کرملین شده است. بر اساس گزارشی که توسط فرماندهی اروپایی ایالات متحده توزیع شده است، رزمایش مشترک 11 روزه که Eagle Partner نامیده می شود، تا 24 ژوئیه ادامه خواهد داشت و هدف آن تقویت "همکاری بین ایالات متحده و ارمنستان در طول عملیات های حفظ صلح و ثبات" است. این تعداد سربازان درگیر نیست که مقامات روسی را درگیر می کند، بلکه بیشتر به زمان و نماد تمرین مشترک مربوط می شود. این معیاری محسوس از پیشرفت ارمنستان در محور ژئوپلیتیکی خود از روسیه به سمت غرب پس از از دست دادن قره باغ کوهستانی توسط ایروان است. کریستینا کوین سفیر ایالات متحده در ارمنستان در مراسم افتتاحیه Eagle Partner در 25 تیرماه در سخنانی گفت: "شما [نیروهای آمریکایی و ارمنستان] در خط مقدم یک رابطه و مشارکت مهم و رو به رشد هستید و کشورهای ما از تعهد شخصی شما برای تضمین صلح، امنیت و رفاه تشکر می کنند." به موازات این رزمایش، رسانه ارمنی هتق گزارش داد که یک مشاور مقیم از پنتاگون به وزارت دفاع ارمنستان ملحق خواهد شد. وظایف و مسئولیت های مشاور به طور عمومی فاش نشده است. علاوه بر این، ایالات متحده و ارمنستان در حال بررسی همکاری برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید در ارمنستان هستند. در حال حاضر، روسیه در زمینه تولید برق اتمی در تاسیسات متسامور که 12 سال از چرخه عمر آن باقی مانده است، در تنگنا قرار دارد.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت