فلیکس رایدنباخ - تدوین کاوه وحیدی آذر

نقاشی دیواری آدیداس

تاریخ انتشار : ۰۶:۰۷ ۲۶-۰۲-۱۴۰۴

فلیکس رایدنباخ، تصویرگر اهل هامبورگ، ۴۰ روز صرف خلق تبلیغات ۹,۰۰۰ فوت مربعی شرکت پوشاک ورزشی آدیداس بر سقف ایستگاه مرکزی کلن کرد. او با الهام از سبک و زاویه دید پرستش‌گونه شاهکار باروک آندریا پوتزو، «پیروزی سنت ایگنازیو لویولا» (۱۶۸۵)، که طاق کلیسای سنت ایگنازیو در رم را تزئین کرده است، به بازیکنان برجسته تحت حمایت آدیداس، از جمله مایکل بالاک، دیوید بکهام، جبریل سیسه، کاکا، لیونل مسی، ناکامورا، لوکاس پودولسکی، رائول، خوان رومن ریکلمه و زین‌الدین زیدان، جایگاهی الهی و معاصر بخشید.

تبریز امروز:

Felix Reidenbach  -تابلو دیواری ادیداس

فلیکس رایدنباخ، نقاشی دیواری آدیداس، کلن (۲۰۰۶)
فلیکس رایدنباخ، تصویرگر اهل هامبورگ، ۴۰ روز صرف خلق تبلیغات ۹,۰۰۰ فوت مربعی شرکت پوشاک ورزشی آدیداس بر سقف ایستگاه مرکزی کلن کرد. او با الهام از سبک و زاویه دید پرستش‌گونه شاهکار باروک آندریا پوتزو، «پیروزی سنت ایگنازیو لویولا» (۱۶۸۵)، که طاق کلیسای سنت ایگنازیو در رم را تزئین کرده است، به بازیکنان برجسته تحت حمایت آدیداس، از جمله مایکل بالاک، دیوید بکهام، جبریل سیسه، کاکا، لیونل مسی، ناکامورا، لوکاس پودولسکی، رائول، خوان رومن ریکلمه و زین‌الدین زیدان، جایگاهی الهی و معاصر بخشید.

نقاشی دیواری فلیکس رایدنباخ در ایستگاه مرکزی کلن، یک اثر هنری تبلیغاتی چشمگیر است که هنر کلاسیک را با فرهنگ مدرن و ورزش حرفه‌ای ترکیب می‌کند. با اقتباس از سبک باروک و به‌ویژه اثر آندریا پوتزو، رایدنباخ از تکنیک‌های پرسپکتیو دراماتیک و ترکیب‌بندی باشکوه استفاده کرده تا بازیکنان فوتبال را به‌گونه‌ای به تصویر بکشد که گویی شخصیت‌هایی مقدس یا اسطوره‌ای هستند. این اثر با قرار گرفتن بر سقف ایستگاه، نه‌تنها توجه مسافران را جلب می‌کند، بلکه با عظمت و شکوه خود، این ورزشکاران را به نمادهایی از قدرت، موفقیت و شهرت در دنیای مدرن تبدیل می‌کند.
استفاده از سبک باروک، که به دلیل نمایش‌های پرشکوه و معنوی‌اش شناخته می‌شود، در اینجا به شکلی خلاقانه برای تبلیغ برند آدیداس به کار گرفته شده است. این انتخاب، ورزش مدرن و به‌ویژه فوتبال را به‌عنوان یک پدیده فرهنگی و حتی «مقدس» در دنیای معاصر معرفی می‌کند. هر یک از بازیکنان به‌عنوان بخشی از این پانتئون مدرن به تصویر کشیده شده‌اند، که نشان‌دهنده تأثیر عمیق فرهنگ ورزش و برندهای تجاری بر جامعه امروزی است.

نظرات کاربران


@