ال. اس. لوری، رفتن به مسابقه(۱۹۲۳)- L.S. Lowry
ال. اس. لوری (۱۸۸۷–۱۹۷۶)، یکی از محبوبترین نقاشان بریتانیایی قرن بیستم، در منطقه منچستر یونایتد در اولد ترافورد، استرتفورد به دنیا آمد، اما به نظر میرسد سرنوشت او را به هواداری منچستر سیتی سوق داده است. او که تحسینکننده روستی، مگریت و لوسین فروید بود، با سبکی ساده و خام نقاشی میکرد—مکانها ترکیبی و آدمها و سگهایش تقریباً شبیه چوبکبریت بودند—با زیرلایهای اکسپرسیونیستی. تابلوهای او بهگونهای ماندگار آیینها و ریتمهای زندگی طبقه کارگر شمال انگلستان را به تصویر میکشند—هیچکدام مهمتر از شتاب برای رسیدن به مسابقه فوتبال در ساعت سه بعدازظهر یک روز سرد شنبه نیست.
تحلیل «رفتن به مسابقه» (۱۹۲۳):
تابلوی «رفتن به مسابقه» یکی از آثار نمادین لوری است که شور و هیجان جمعی هواداران فوتبال را در راه استادیوم به تصویر میکشد. سبک ساده و مینیمالیستی لوری، با استفاده از خطوط مستقیم و اشکال هندسی، فضایی صنعتی و در عین حال پرجنبوجوش را خلق میکند. فیگورهای چوبکبریتیمانند او، که اغلب بهصورت گروهی در حال حرکت هستند، حس حرکت و هدف مشترک را منتقل میکنند. رنگهای تیره و خاکستری پسزمینه، که نشاندهنده مناظر صنعتی منچستر است، با رنگهای گرمتر لباسهای هواداران در تضاد است و این تضاد حس زندهای از اجتماع و اشتیاق را به وجود میآورد.
این اثر نهتنها یک لحظه خاص از زندگی روزمره را ثبت میکند، بلکه به اهمیت فرهنگی فوتبال در جوامع کارگری شمال انگلستان اشاره دارد. لوری با استفاده از سبک اکسپرسیونیستی خود، احساسات عمیقتر، مانند همبستگی و هویت جمعی، را در زیر سطح ساده نقاشیهایش منتقل میکند.