خبر های ویژه

جنگ جهانی اول، در کانون توجه

22 تیر 1404

قانون GENIUS: این قانون جدید رمزارزی در آمریکا ممکن است زمینه‌ساز بحران مالی جهانی بعدی شود

15 تیر 1404

«فرمان هفت کوه» و ارتباط آن با افراط‌گرایی سیاسی در آمریکا

15 تیر 1404

مدارس غیرانتفاعی : آموزش یا تجارت

9 تیر 1404

اسرائیل، ایران و ایالات متحده: چرا سال ۲۰۲۵ نقطه عطفی برای نظم بین‌المللی است

3 تیر 1404

میراث فرهنگی و درگیری‌های مسلحانه

31 خرداد 1404

ما از ۱۵۰۰ کودک فلوریدایی درباره تلفن‌های همراه و سلامت روان آن‌ها نظرسنجی کردیم – یافته‌ها نشان می‌دهد ممنوعیت تلفن همراه در مدارس ممکن است تأثیراتی مهم اما محدود داشته باشد

21 خرداد 1404

آیا مهریه عند المطالبه را به مهریه عند العقد  می توان  تعبیر و تعریف کرد!

17 خرداد 1404

نشان‌ها و شعار پاپ لئو چهاردهم چه چیزی درباره تعهد او به آرمان‌های سنت آگوستین نشان می‌دهد

26 اردیبهشت 1404

میم‌ها و درگیری: مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افزایش تصاویر و جعل‌ها می‌تواند مقدم بر خشونت‌های سیاسی و بین‌المللی باشد

4 اردیبهشت 1404

پاپ فرانسیس: رهبری که عمیقاً دغدغه فقرا را داشت و درهای کلیسای کاتولیک را گشود

1 اردیبهشت 1404

آمریکایی فقیر یا ثروتمند همه زودتر می میرند، حتی اگر ثروت در آمریکا بیش از اروپا سال‌های عمر بخرد

21 فروردین 1404

تنها بودن فوایدی دارد – روان‌شناسی که روایت «اپیدمی تنهایی» را بازنویسی می‌کند

15 فروردین 1404

حشرات همه‌جا در کشاورزی و پژوهش حضور دارند – اما توجه به رفاه آن‌ها تازه در حال گسترش است

15 فروردین 1404

چرا پیاده‌روی به ما کمک می‌کند فکر کنیم - چه بیهوده است که برای نوشتن بنشینی وقتی برای زندگی کردن بلند نشده‌ای!

1 فروردین 1404

آیا شایعه‌پراکنی برای ما خوب است؟

1 فروردین 1404

25 مهر 1403

تحقیقات جدید نشان می دهد که پیچیدگی رنگ در پست های رسانه های اجتماعی منجر به تعامل بیشتر می شود

وامسی کانوری دانشیار بازاریابی، دانشگاه نوتردام

اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند. اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

تبریز امروز:

رودخانه رنگین
اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، نیازی نیست که به شما بگوییم که یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازاریابان محتوا می‌گویند که تصاویر برای دستیابی به اهداف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها ضروری است و ۷۰ درصد از کاربران پست‌های مبتنی بر تصویر را به متن ترجیح می‌دهند.

اما کدام نوع از تصاویر بهتر کار می کنند؟ در حالی که شواهد حکایتی فراوان است، تحقیقات سیستماتیک در مورد این موضوع کمیاب است.

به عنوان یک استاد کسب و کار که از مسائلی که مدیران رسانه‌های اجتماعی هنگام انتخاب تصاویر برای پست‌هایشان با آن مواجه هستند می‌داند - و هزاران پست فیس‌بوک را از دو سازمان در صنایع مختلف جمع‌آوری کرد - فرصتی را دیدم.

پیچیدگی رنگ ها در هم

رنگدانه ها و پیکسل ها

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.

محققان پیچیدگی رنگ را در سطح پیکسل اندازه گیری می کنند. تصاویر با امتیاز بالاتر پیچیدگی رنگ بیشتری دارند. منبع: کانوری، هیوز و هاجز.
من همراه با همکارانم کریستین هیوز و بردی هاجز، به چیزی که محققان «پیچیدگی رنگ» می‌گویند، نگاه کردم.

پیچیدگی رنگ شبیه رنگارنگی است، اما کاملاً یکسان نیست: به عنوان تنوع رنگ در پیکسل‌های یک تصویر اندازه‌گیری می‌شود و مغز ما آن را به صورت ناخودآگاه پردازش می‌کند. هر چه مغز بیشتر مجبور به رمزگشایی تغییرات رنگ در پیکسل های همسایه باشد، سخت تر کار می کند.

خوشبختانه، فناوری بینایی کامپیوتری پیشرفته، اندازه گیری پیچیدگی رنگ را آسان تر از همیشه می کند و ردیابی چشم بیومتریک، دیدن تصاویری که توجه افراد را در زمان واقعی جلب می کند، ممکن می سازد.

ما چهار مطالعه انجام دادیم که هم به پست‌های فیسبوک در دنیای واقعی از دو شرکت و هم به داده‌های تجربی با استفاده از ردیابی چشم بیومتریک نگاه می‌کردیم. در کل، ما متوجه شدیم که تصاویر پیچیده تر در پست های رسانه های اجتماعی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

در هم تنیدگی رنگ ها

با این حال، برخی از هشدارها وجود داشت.

به عنوان مثال، پست‌هایی که بعداً در روز منتشر می‌شوند و آنهایی که تصاویری دارند که فضای صفحه نمایش بیشتری را اشغال می‌کنند، بیشتر از پیچیدگی رنگ سود می‌برند. این نشان می دهد که زمان بندی و برجستگی بصری پست ها در به حداکثر رساندن تعامل نقش دارند.

علاوه بر این، هنگامی که تصاویر با متن منفی و احساس بد جفت می شدند، پیچیدگی رنگ تفاوت کمتری ایجاد می کرد.

ما همچنین دریافتیم که جفت کردن تصاویر با متون پیچیده در واقع می تواند پیوند بین پیچیدگی رنگ و تعامل کاربر را تقویت کند. این یافته شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که زبان پیچیده‌تر ممکن است افراد را به توجه بیشتر به تصاویر تشویق کند.

پیچیدگی های رنگ
اهمیت رنگ در بازاریابی، و تأثیر آن بر همه چیز، از درک برند گرفته تا قصد خرید، مدت‌هاست که به خوبی مستند شده است. با این حال، در مورد نقش پیچیدگی رنگ در تعامل با رسانه های اجتماعی، اطلاعات بسیار کمتری وجود دارد. تحقیقات ما شروع به پر کردن این شکاف می کند.

به طور کلی، یافته های ما بر اهمیت طراحی تصویر استراتژیک در بازاریابی رسانه های اجتماعی تاکید دارد. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که یک رویکرد ظریف به طراحی تصویر، با ترکیب پیچیدگی رنگ بالا در صورت لزوم، می‌تواند به طور قابل توجهی تعامل کاربر را افزایش دهد.

برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا، پیامدهای آن واضح است: سرمایه‌گذاری در مدیریت دقیق تصاویر رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه آن‌هایی که پیچیدگی رنگ بالایی دارند، می‌تواند به تعامل بهتر کاربر منجر شود. فقط مراقب زمان و زمینه هم باشید.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت