خبر های ویژه

جنگ فقط زندگی ها را نابود نمی کند. تار و پود فرهنگ را نیز پاره می کند.

1 مرداد 1403

دیر خوابیدن و کم خوابی می تواند به رشد مغز آسیب برساند - و بچه های فقیرتر بیشتر در معرض خطر هستند

28 تیر 1403

آیا دموکراسی بدون رای دادن وجود دارد؟ انتخابات توسط قرعه در آتن باستان

15 تیر 1403

روم باستان با موفقیت علیه ارعاب رأی دهندگان مبارزه کرد - داستانی سیاسی که روی یک سکه روایت می شود که امروزه طنین انداز می شود

11 تیر 1403

قانون آب در تارای! یک بینش در اندیشه هایی در مورد فلسفه مدیریت شرکت های مختلف ژاپنی

9 تیر 1403

ماجراهای ایرانی سرهنگ لیاخوف و قزاق ها

2 تیر 1403

پایگاه داده جدید دارای 250 ابزار هوش مصنوعی است که می تواند تحقیقات علوم اجتماعی را بهبود بخشد

19 خرداد 1403

تاناکورا ! پوشاک دست دوم 10 درصد از فروش مد جهانی را به خود اختصاص می دهد

18 خرداد 1403

بمناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات -هیچ توسعه ،برنامه، تصمیم وتنویر افکار مردم بدون پشتوانه ارتباطات و رسانه امکان پذیر نیست.

26 اردیبهشت 1403

لزوم حمایت از رسانه هایی که در تبریز ، توان رقابت در سطوح ملی را دارند.

20 اردیبهشت 1403

بانک جهانی زنگ خطری را در مورد «واژگونی تاریخی» توسعه برای فقیرترین کشورها به صدا در می آورد

28 فروردین 1403

برای مایاها، خورشید گرفتگی نشانه برخوردهای آسمانی بود - و ستاره شناسان آنها سوابق پیچیده ای را برای پیش بینی آنها نگه داشتند.

17 فروردین 1403

تغییرات آب و هوایی به ظهور و نابودی امپراتوری نئوآسوری، ابرقدرت دنیای باستان دامن زد.

17 اسفند 1402

آنچه امپراتوری عثمانی می تواند در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی به ما بیاموزد - و چگونه خشکسالی می تواند مردم را ریشه کن کند و به جنگ دامن بزند.

17 اسفند 1402

ماه رمضان در مدارس آمریکایی معرفی می شود

17 اسفند 1402

کووید-19 اثر خود را بر روی مغز باقی می گذارد

10 اسفند 1402

18 خرداد 1403

تاناکورا ! پوشاک دست دوم 10 درصد از فروش مد جهانی را به خود اختصاص می دهد

بحران هزینه زندگی و نگرانی‌های پایداری، خریداران را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد، زیرا خریداران مسن‌تر به آن ملحق می‌شوند.

فروش لباس‌های دست دوم در مسیر تشکیل یک دهم بازار مد جهانی در سال آینده است، زیرا بحران هزینه زندگی و نگرانی‌ها در مورد پایداری، مصرف‌کنندگان را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد.............فروش جهانی لباس‌های شخصی در سال گذشته با 18 درصد افزایش به 197 میلیارد دلار (156 میلیارد پوند) رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 2028 به 350 میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود این نقطه عطف یک سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آید، زیرا رشد جهانی کمی کمتر از برآوردهای قبلی است. با این حال، بازار دست دوم ایالات متحده هفت برابر سریع‌تر از خرده‌فروشی کلی مد رشد کرد، جایی که فروش آن در سال 2023 نسبت به سال قبل ثابت بود.

تبریز امروز:

انتخاب لباس دست دوم

تجزیه و تحلیل: پوشیدن لباس دست دوم این روزها چیزی برای لاف زدن است، نه زمزمه کردن
سارا باتلر

فروش لباس‌های دست دوم در مسیر تشکیل یک دهم بازار مد جهانی در سال آینده است، زیرا بحران هزینه زندگی و نگرانی‌ها در مورد پایداری، مصرف‌کنندگان را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد.

بر اساس گزارش GlobalData برای متخصص فروش مجدد ThredUp، فروش جهانی لباس‌های شخصی در سال گذشته با 18 درصد افزایش به 197 میلیارد دلار (156 میلیارد پوند) رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 2028 به 350 میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود این نقطه عطف یک سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آید، زیرا رشد جهانی کمی کمتر از برآوردهای قبلی است.

با این حال، بازار دست دوم ایالات متحده هفت برابر سریع‌تر از خرده‌فروشی کلی مد رشد کرد، جایی که فروش آن در سال 2023 نسبت به سال قبل ثابت بود.

جیمز راینهارت، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی ThredUp، گفت که بخش فروش مجدد در یک بازار سخت به رشد خود ادامه داده است، زیرا زمانی که بودجه خانوارها به دلیل افزایش قبوض انرژی و مواد غذایی تحت فشار قرار می‌گیرد، «مقاوم‌تر» می‌شود.

او گفت: «وقتی احساسات مصرف‌کننده ملایم‌تر است، این یک ارزش کلیدی است. "مردم به دنبال خرید دست دوم هستند تا ارزش بیشتری داشته باشند."

او گفت که علاقه به اقلام دست دوم فقط محدود به خریداران جوانی نیست که به دنبال یافته های مد روز هستند، بلکه در حال شروع به "نسل های مختلف" است.

این گزارش نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خریداران در سال گذشته چیزی دست دوم خریده‌اند - اگرچه این میزان به 65 درصد از نسل Z و نسل هزاره افزایش یافت - آنهایی که بین 12 تا 43 سال سن داشتند. تقریباً از هر 5 نفر دو نفر - 38 درصد از مصرف‌کنندگان - گفتند خرید دست دوم برای خرید مارک های بالاتر انجام داده اند.

برای جوانان، این روند با سهولت خرید دیجیتالی دست دوم در سایت هایی مانند Vinted و Depop و همچنین ThredUp هدایت می شود و انتظار می رود فروش مجدد آنلاین در پنج سال آینده بیش از دو برابر شود و به 40 میلیارد دلار برسد.

ده‌ها هزار لباس در یک سیستم نوار نقاله سه طبقه در مرکز مرتب‌سازی ThredUp در فینیکس، ایالات متحده ذخیره شده است.

ده‌ها هزار لباس در یک سیستم نوار نقاله سه طبقه در مرکز مرتب‌سازی ThredUp در فینیکس، ایالات متحده ذخیره شده است. عکس: مت یورک/AP
با این حال، گرایش به پیش دوست داشتنی محبوبیت اصلی پیدا کرده است، با نمایش تلویزیونی واقعیت عشق جزیره، که اکنون توسط eBay حمایت می شود، و برخی از شرکت کنندگان در آن به عنوان تأثیرگذار برای ترویج سبک لباس دست دوم عمل می کنند.


خریداران مسن تر تمایل بیشتری به خرید در فروشگاه های فیزیکی مانند فروشگاه های خیریه و بوتیک های تخصصی دارند. اکنون به عنوان خرده فروشان اصلی از Selfridges تا Primark با میزبانی از فروشندگان دست دوم، در دسترس بودن بیشتری از "پیش دوست داشتنی" در خیابان وجود دارد.

در حالی که البسه کودکان در حال حاضر سریعترین بخش در حال رشد است، برندهای طراح با همکاری برندها با متخصصان، از جمله ThredUp برای میزبانی فروش مجدد محصولات خود به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها، وارد عمل می شوند. برچسب‌های بیشتری شرکت می‌کنند زیرا مصرف‌کنندگان آن‌ها امیدوارند ارزش کمد لباس خود را برای تامین مالی خریدهای جدید درک کنند.

راینهارت گفت که قوانین قریب الوقوع طراحی شده برای محدود کردن مدهای سریع دور ریختنی در سراسر جهان نیز بخشی از انگیزه برندها برای انجام کارهای بیشتر است.

او گفت: «با توجه به اینکه چه مقدار از پوشاک به محل دفن زباله می رود، سخت است باور نکنیم که در سه تا پنج سال آینده فعالیتی در آن فضا وجود داشته باشد.

علیرغم برخورداری از رشد قابل توجه فروش، فروشندگان متخصص مد آنلاین به سختی درآمد کسب کرده اند. وینتد در سال 2022 با وجود افزایش 51 درصدی فروش، 47.1 میلیون یورو (40 میلیون پوند) زیان پیش از مالیات را ثبت کرد. حساب‌های ثبت‌شده در خانه شرکت‌ها نشان می‌دهد که زیان 59.4 میلیون پوندی پیش از مالیات Depop از فروش 54.3 میلیون پوندی آن در سال 2022 فراتر رفته است.

راینهارت گفت Thredup که سال گذشته با وجود افزایش 14 درصدی فروش به 81.4 میلیون دلار ضرر اساسی 2.1 میلیون دلاری داشت، انتظار دارد با افزایش بیشتر فروش و افزایش حاشیه سود، در سال جاری در سطح زیربنایی شکسته شود. او گفت: ما اعتماد به نفس زیادی داریم.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت