خبر های ویژه

مدارس غیرانتفاعی : آموزش یا تجارت

9 تیر 1404

اسرائیل، ایران و ایالات متحده: چرا سال ۲۰۲۵ نقطه عطفی برای نظم بین‌المللی است

3 تیر 1404

میراث فرهنگی و درگیری‌های مسلحانه

31 خرداد 1404

ما از ۱۵۰۰ کودک فلوریدایی درباره تلفن‌های همراه و سلامت روان آن‌ها نظرسنجی کردیم – یافته‌ها نشان می‌دهد ممنوعیت تلفن همراه در مدارس ممکن است تأثیراتی مهم اما محدود داشته باشد

21 خرداد 1404

آیا مهریه عند المطالبه را به مهریه عند العقد  می توان  تعبیر و تعریف کرد!

17 خرداد 1404

نشان‌ها و شعار پاپ لئو چهاردهم چه چیزی درباره تعهد او به آرمان‌های سنت آگوستین نشان می‌دهد

26 اردیبهشت 1404

میم‌ها و درگیری: مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افزایش تصاویر و جعل‌ها می‌تواند مقدم بر خشونت‌های سیاسی و بین‌المللی باشد

4 اردیبهشت 1404

پاپ فرانسیس: رهبری که عمیقاً دغدغه فقرا را داشت و درهای کلیسای کاتولیک را گشود

1 اردیبهشت 1404

آمریکایی فقیر یا ثروتمند همه زودتر می میرند، حتی اگر ثروت در آمریکا بیش از اروپا سال‌های عمر بخرد

21 فروردین 1404

تنها بودن فوایدی دارد – روان‌شناسی که روایت «اپیدمی تنهایی» را بازنویسی می‌کند

15 فروردین 1404

حشرات همه‌جا در کشاورزی و پژوهش حضور دارند – اما توجه به رفاه آن‌ها تازه در حال گسترش است

15 فروردین 1404

چرا پیاده‌روی به ما کمک می‌کند فکر کنیم - چه بیهوده است که برای نوشتن بنشینی وقتی برای زندگی کردن بلند نشده‌ای!

1 فروردین 1404

آیا شایعه‌پراکنی برای ما خوب است؟

1 فروردین 1404

نظم مبتنی بر قوانین چیست؟ چگونه این نظام جهانی از ریشه‌های 'لیبرال' خود تغییر کرده − واین ماجرا به کجا ممکن است برود

28 اسفند 1403

یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده جایزه هنری شد. هنرمندان خوشحال نیستند.

25 اسفند 1403

هنر تولیدشده توسط هوش مصنوعی: میدان مین برای قانون کپی‌رایت

24 اسفند 1403

18 خرداد 1403

تاناکورا ! پوشاک دست دوم 10 درصد از فروش مد جهانی را به خود اختصاص می دهد

بحران هزینه زندگی و نگرانی‌های پایداری، خریداران را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد، زیرا خریداران مسن‌تر به آن ملحق می‌شوند.

فروش لباس‌های دست دوم در مسیر تشکیل یک دهم بازار مد جهانی در سال آینده است، زیرا بحران هزینه زندگی و نگرانی‌ها در مورد پایداری، مصرف‌کنندگان را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد.............فروش جهانی لباس‌های شخصی در سال گذشته با 18 درصد افزایش به 197 میلیارد دلار (156 میلیارد پوند) رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 2028 به 350 میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود این نقطه عطف یک سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آید، زیرا رشد جهانی کمی کمتر از برآوردهای قبلی است. با این حال، بازار دست دوم ایالات متحده هفت برابر سریع‌تر از خرده‌فروشی کلی مد رشد کرد، جایی که فروش آن در سال 2023 نسبت به سال قبل ثابت بود.

تبریز امروز:

انتخاب لباس دست دوم

تجزیه و تحلیل: پوشیدن لباس دست دوم این روزها چیزی برای لاف زدن است، نه زمزمه کردن
سارا باتلر

فروش لباس‌های دست دوم در مسیر تشکیل یک دهم بازار مد جهانی در سال آینده است، زیرا بحران هزینه زندگی و نگرانی‌ها در مورد پایداری، مصرف‌کنندگان را به سمت لباس‌های «از قبل دوست‌داشته شده » سوق می‌دهد.

بر اساس گزارش GlobalData برای متخصص فروش مجدد ThredUp، فروش جهانی لباس‌های شخصی در سال گذشته با 18 درصد افزایش به 197 میلیارد دلار (156 میلیارد پوند) رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 2028 به 350 میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود این نقطه عطف یک سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آید، زیرا رشد جهانی کمی کمتر از برآوردهای قبلی است.

با این حال، بازار دست دوم ایالات متحده هفت برابر سریع‌تر از خرده‌فروشی کلی مد رشد کرد، جایی که فروش آن در سال 2023 نسبت به سال قبل ثابت بود.

جیمز راینهارت، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی ThredUp، گفت که بخش فروش مجدد در یک بازار سخت به رشد خود ادامه داده است، زیرا زمانی که بودجه خانوارها به دلیل افزایش قبوض انرژی و مواد غذایی تحت فشار قرار می‌گیرد، «مقاوم‌تر» می‌شود.

او گفت: «وقتی احساسات مصرف‌کننده ملایم‌تر است، این یک ارزش کلیدی است. "مردم به دنبال خرید دست دوم هستند تا ارزش بیشتری داشته باشند."

او گفت که علاقه به اقلام دست دوم فقط محدود به خریداران جوانی نیست که به دنبال یافته های مد روز هستند، بلکه در حال شروع به "نسل های مختلف" است.

این گزارش نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خریداران در سال گذشته چیزی دست دوم خریده‌اند - اگرچه این میزان به 65 درصد از نسل Z و نسل هزاره افزایش یافت - آنهایی که بین 12 تا 43 سال سن داشتند. تقریباً از هر 5 نفر دو نفر - 38 درصد از مصرف‌کنندگان - گفتند خرید دست دوم برای خرید مارک های بالاتر انجام داده اند.

برای جوانان، این روند با سهولت خرید دیجیتالی دست دوم در سایت هایی مانند Vinted و Depop و همچنین ThredUp هدایت می شود و انتظار می رود فروش مجدد آنلاین در پنج سال آینده بیش از دو برابر شود و به 40 میلیارد دلار برسد.

ده‌ها هزار لباس در یک سیستم نوار نقاله سه طبقه در مرکز مرتب‌سازی ThredUp در فینیکس، ایالات متحده ذخیره شده است.

ده‌ها هزار لباس در یک سیستم نوار نقاله سه طبقه در مرکز مرتب‌سازی ThredUp در فینیکس، ایالات متحده ذخیره شده است. عکس: مت یورک/AP
با این حال، گرایش به پیش دوست داشتنی محبوبیت اصلی پیدا کرده است، با نمایش تلویزیونی واقعیت عشق جزیره، که اکنون توسط eBay حمایت می شود، و برخی از شرکت کنندگان در آن به عنوان تأثیرگذار برای ترویج سبک لباس دست دوم عمل می کنند.


خریداران مسن تر تمایل بیشتری به خرید در فروشگاه های فیزیکی مانند فروشگاه های خیریه و بوتیک های تخصصی دارند. اکنون به عنوان خرده فروشان اصلی از Selfridges تا Primark با میزبانی از فروشندگان دست دوم، در دسترس بودن بیشتری از "پیش دوست داشتنی" در خیابان وجود دارد.

در حالی که البسه کودکان در حال حاضر سریعترین بخش در حال رشد است، برندهای طراح با همکاری برندها با متخصصان، از جمله ThredUp برای میزبانی فروش مجدد محصولات خود به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها، وارد عمل می شوند. برچسب‌های بیشتری شرکت می‌کنند زیرا مصرف‌کنندگان آن‌ها امیدوارند ارزش کمد لباس خود را برای تامین مالی خریدهای جدید درک کنند.

راینهارت گفت که قوانین قریب الوقوع طراحی شده برای محدود کردن مدهای سریع دور ریختنی در سراسر جهان نیز بخشی از انگیزه برندها برای انجام کارهای بیشتر است.

او گفت: «با توجه به اینکه چه مقدار از پوشاک به محل دفن زباله می رود، سخت است باور نکنیم که در سه تا پنج سال آینده فعالیتی در آن فضا وجود داشته باشد.

علیرغم برخورداری از رشد قابل توجه فروش، فروشندگان متخصص مد آنلاین به سختی درآمد کسب کرده اند. وینتد در سال 2022 با وجود افزایش 51 درصدی فروش، 47.1 میلیون یورو (40 میلیون پوند) زیان پیش از مالیات را ثبت کرد. حساب‌های ثبت‌شده در خانه شرکت‌ها نشان می‌دهد که زیان 59.4 میلیون پوندی پیش از مالیات Depop از فروش 54.3 میلیون پوندی آن در سال 2022 فراتر رفته است.

راینهارت گفت Thredup که سال گذشته با وجود افزایش 14 درصدی فروش به 81.4 میلیون دلار ضرر اساسی 2.1 میلیون دلاری داشت، انتظار دارد با افزایش بیشتر فروش و افزایش حاشیه سود، در سال جاری در سطح زیربنایی شکسته شود. او گفت: ما اعتماد به نفس زیادی داریم.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت