15 شهریور 1402
طبق مطالعهای که در سال 2022 توسط تیمی از اساتید دانشگاه ها انتشار یافت ، شرکتها میتوانند نه تنها حجم، بلکه کیفیت پیشنهادات و ایدههای کارکنان خود را با ارائه پاداش وحق انتخاب نوع پاداش افزایش دهند. این مطالعه روی 345 بازاریاب تلفنی در یک مرکز تماس در تایوان انجام شد که قبلاً یک برنامه پیشنهادی برای درخواست ایدههای خلاقانه برای بهبود سازمان را دریافت کرده بودند . این شرکت به کسانی که ایدههایی با ارزش را پیشنهاد میکردند ، با دادن یک جایزه به آنها پاداش میداد. پژوهشگران وی خواستند ببینند که چگونه تغییر دادن پاداش، کمیت و کیفیت پیشنهادات را تغییر می دهد. بنابراین آنان از کارمندان دعوت کردند تا ایدههای خود را ارائه دهند و اگر پیشنهادات آنها در بین ۲۰ درصد ایدههای خلاقانه برتر قرار میگرفت - طبق ارزیابی تیمی از مدیران و محققان - یکی از چهار جایزه را دریافت میکردند: الف- ۸۰ دلار آمریکا به صورت نقدی برای خودشان، ب- ۸۰ دلار تا با همکاران خود آن را به اشتراک بگذارند ، ج - 80 دلار برای دادن به یک سازمان خیریه یا د- اولویت در هنگام انتخاب روزهای تعطیل. به حدود نیمی از کارمندان پیشنهاد شد که از بین چهار جایزه ای که برای ارائه ایده دریافت می کنند، یکی از آنها را انتخاب کنند. سپس به طور تصادفی یکی از چهار جایزه را به کارمندان باقی مانده اختصاص دادند!
تبریز امروز:
طبق مطالعهای که در سال 2022 توسط تیمی از اساتید دانشگاه ها "آیچیا چوانگ" استاد رفتار سازمانی، دانشگاه کارولینای شمالی و "گرگ آر اولدهام" استاد بازنشسته، دانشگاه تولین، "جینگ ژو"
معاون امور آکادمیک، مری گیبز جونز، "رایان شووی هسو" دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ملی چنگچی انتشار یافت ، شرکتها میتوانند نه تنها حجم، بلکه کیفیت پیشنهادات و ایدههای کارکنان خود را با ارائه پاداش وحق انتخاب نوع پاداش افزایش دهند.
این مطالعه روی 345 بازاریاب تلفنی در یک مرکز تماس در تایوان انجام شد که قبلاً یک برنامه پیشنهادی برای درخواست ایدههای خلاقانه برای بهبود سازمان را دریافت کرده بودند . این شرکت به کسانی که ایدههایی با ارزش را پیشنهاد میکردند ، با دادن یک جایزه به آنها پاداش میداد.
پژوهشگران وی خواستند ببینند که چگونه تغییر دادن پاداش، کمیت و کیفیت پیشنهادات را تغییر می دهد. بنابراین آنان از کارمندان دعوت کردند تا ایدههای خود را ارائه دهند و اگر پیشنهادات آنها در بین ۲۰ درصد ایدههای خلاقانه برتر قرار میگرفت - طبق ارزیابی تیمی از مدیران و محققان - یکی از چهار جایزه را دریافت میکردند: الف- ۸۰ دلار آمریکا به صورت نقدی برای خودشان، ب- ۸۰ دلار تا با همکاران خود آن را به اشتراک بگذارند ، ج - 80 دلار برای دادن به یک سازمان خیریه یا د- اولویت در هنگام انتخاب روزهای تعطیل.
به حدود نیمی از کارمندان پیشنهاد شد که از بین چهار جایزه ای که برای ارائه ایده دریافت می کنند، یکی از آنها را انتخاب کنند. سپس به طور تصادفی یکی از چهار جایزه را به کارمندان باقی مانده اختصاص دادند!
در مجموع 144 ایده نه در مورد اخبار فوری نه در مورد نظرات بی اساس در یک دوره یک ماهه دریافت و ارزیابی شدند.
آنچه که از نتایج بررسی ها دریافت شد ، چنین استنتاج گردید که کارمندانی که به آنها حق انتخاب پاداش داده شده بود، 86 درصد بیشتر از کسانی که به آنها گفته شده بود که چه چیزی دریافت می کنند، ایده ارائه کردند. علاوه بر این، میانگین امتیاز خلاقیت ایده های آنها 82 درصد بیشتر بود. به طور کلی، برنامه پیشنهادی دوبرابر تعداد ایدهها را به عنوان برنامه خود شرکت برانگیخت و منجر به ایدههایی شد که 84 درصد خلاقتر بودند.
چرا ارائه پیشنهاد در سازمان مهم است؟ زیرا درخواست ایده های کارکنان می تواند محرک اصلی نوآوری در سازمان ها باشد.
هنگامی که کارکنان با استفاده از یک برنامه پیشنهادی ایده های خود را در مورد محصولات، خدمات یا خط مشی ها به اشتراک می گذارند، سازمان می تواند آن ایده ها را اخذ کرده و آنها را اصلاح و سپس اجرایی کند.
این ایده های اجرا شده می تواند توانایی سازمان را برای سازگاری و رقابت افزایش دهد. مطالعهای در سال 2003 روی 47 سازمان نشان داد که ایدههای ارائه شده به برنامههای پیشنهادی کارکنان باعث صرفهجویی بیش از 624 میلیون دلار در آن سازمانها در یک سال میشود.
مطالعه نشان میدهد که مشوقهای کوچک میتوانند تأثیر قابلتوجهی بر کمیت و کیفیت پیشنهادات کارکنان داشته باشند.
هنوز تحقیقات و بررسی هایی در مورد اینکه آیا تعداد بهینه پاداش هایی وجود دارد که سازمان ها باید برای ارائه پاداش های بیشتر مطرح نمایند ؟ یک مطالعه گذشته نشان داد که وقتی از کارمندان خواسته می شد از بین تعداد بیشتری از نحوه پاداش ها انتخاب کنند، احساس غرق شدن و سر درگمی می کردند و ایده های کمی تولید می کردند.
تحقیقات آینده همچنین میتواند آزمایش کند که آیا این نتایج را میتوان در انواع دیگر سازمانها، با کارکنان در انواع مشاغل دیگر و یا در سایر نقاط جهان یافت؟ این مسائل در مطالعات آتی برنامه های پیشنهادی این پژوهشگران مطرح شده است .
شهرزاد دانش فر
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.