خبر های ویژه

جنگ فقط زندگی ها را نابود نمی کند. تار و پود فرهنگ را نیز پاره می کند.

1 مرداد 1403

دیر خوابیدن و کم خوابی می تواند به رشد مغز آسیب برساند - و بچه های فقیرتر بیشتر در معرض خطر هستند

28 تیر 1403

آیا دموکراسی بدون رای دادن وجود دارد؟ انتخابات توسط قرعه در آتن باستان

15 تیر 1403

روم باستان با موفقیت علیه ارعاب رأی دهندگان مبارزه کرد - داستانی سیاسی که روی یک سکه روایت می شود که امروزه طنین انداز می شود

11 تیر 1403

قانون آب در تارای! یک بینش در اندیشه هایی در مورد فلسفه مدیریت شرکت های مختلف ژاپنی

9 تیر 1403

ماجراهای ایرانی سرهنگ لیاخوف و قزاق ها

2 تیر 1403

پایگاه داده جدید دارای 250 ابزار هوش مصنوعی است که می تواند تحقیقات علوم اجتماعی را بهبود بخشد

19 خرداد 1403

تاناکورا ! پوشاک دست دوم 10 درصد از فروش مد جهانی را به خود اختصاص می دهد

18 خرداد 1403

بمناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات -هیچ توسعه ،برنامه، تصمیم وتنویر افکار مردم بدون پشتوانه ارتباطات و رسانه امکان پذیر نیست.

26 اردیبهشت 1403

لزوم حمایت از رسانه هایی که در تبریز ، توان رقابت در سطوح ملی را دارند.

20 اردیبهشت 1403

بانک جهانی زنگ خطری را در مورد «واژگونی تاریخی» توسعه برای فقیرترین کشورها به صدا در می آورد

28 فروردین 1403

برای مایاها، خورشید گرفتگی نشانه برخوردهای آسمانی بود - و ستاره شناسان آنها سوابق پیچیده ای را برای پیش بینی آنها نگه داشتند.

17 فروردین 1403

تغییرات آب و هوایی به ظهور و نابودی امپراتوری نئوآسوری، ابرقدرت دنیای باستان دامن زد.

17 اسفند 1402

آنچه امپراتوری عثمانی می تواند در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی به ما بیاموزد - و چگونه خشکسالی می تواند مردم را ریشه کن کند و به جنگ دامن بزند.

17 اسفند 1402

ماه رمضان در مدارس آمریکایی معرفی می شود

17 اسفند 1402

کووید-19 اثر خود را بر روی مغز باقی می گذارد

10 اسفند 1402

11 مرداد 1402

تحقیقات نشان می دهد که می توان به کاربران برای به اشتراک گذاری اطلاعات دقیق به جای اطلاعات نادرست پاداش داد.

رسانه های اجتماعی در واقع می توانند بهتر شوند

آیا رسانه های اجتماعی برای پاداش دادن به افراد برای رفتار بد طراحی شده اند؟ پاسخ به وضوح مثبت است، با توجه به اینکه ساختار پاداش در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به محبوبیت متکی است، همانطور که با تعداد پاسخ ها - لایک ها و نظرات - یک پست از سایر کاربران نشان داده می شود. سپس الگوریتم‌های جعبه سیاه، انتشار پست‌هایی را که توجه را به خود جلب کرده‌اند، تقویت می‌کنند. به اشتراک گذاری محتوای گسترده به خودی خود مشکلی نیست. اما زمانی که محتوای بحث برانگیز و جلب توجه با طراحی در اولویت قرار می گیرد، مشکل ساز می شود. با توجه به طراحی سایت های رسانه های اجتماعی، کاربران عادت هایی را ایجاد می کنند تا به طور خودکار جذاب ترین اطلاعات را بدون توجه به دقت و آسیب احتمالی آن به اشتراک بگذارند. اظهارات توهین آمیز، حملات به گروه ها و اخبار نادرست تقویت می شود و اطلاعات نادرست اغلب فراتر و سریعتر از حقیقت منتشر می شود.

تبریز امروز:


تاریخ انتشار: 1 اگوست 2023 
نویسندگان
ایان اندرسون
دکتری دانشجوی روانشناسی اجتماعی، کالج ادبیات، هنر و علوم USC Dornsife

گیزم جیلان
دانشیار پژوهشی فوق دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه ییل

وندی وود
استاد بازنشسته روانشناسی و تجارت، دانشکده ادبیات، هنر و علوم USC Dornsife


آیا رسانه های اجتماعی برای پاداش دادن به افراد برای رفتار بد طراحی شده اند؟

پاسخ به وضوح مثبت است، با توجه به اینکه ساختار پاداش در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به محبوبیت متکی است، همانطور که با تعداد پاسخ ها - لایک ها و نظرات - یک پست از سایر کاربران نشان داده می شود. سپس الگوریتم‌های جعبه سیاه، انتشار پست‌هایی را که توجه را به خود جلب کرده‌اند، تقویت می‌کنند.

به اشتراک گذاری محتوای گسترده به خودی خود مشکلی نیست. اما زمانی که محتوای بحث برانگیز و جلب توجه با طراحی در اولویت قرار می گیرد، مشکل ساز می شود. با توجه به طراحی سایت های رسانه های اجتماعی، کاربران عادت هایی را ایجاد می کنند تا به طور خودکار جذاب ترین اطلاعات را بدون توجه به دقت و آسیب احتمالی آن به اشتراک بگذارند. اظهارات توهین آمیز، حملات به گروه ها و اخبار نادرست تقویت می شود و اطلاعات نادرست اغلب فراتر و سریعتر از حقیقت منتشر می شود.

ما دو روانشناس اجتماعی و محقق بازاریابی هستیم. تحقیقات ما که در اجلاس جایزه نوبل 2023 ارائه شد، نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی در واقع توانایی ایجاد عادات کاربران برای اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت بالا را دارند. پس از چند تغییر در ساختار پاداش پلت فرم های رسانه های اجتماعی، کاربران شروع به اشتراک گذاری اطلاعات دقیق و مبتنی بر واقعیت می کنند.

مشکل اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست مبتنی بر عادت بسیار مهم است. تحقیقات فیس‌بوک نشان می‌دهد که امکان اشتراک‌گذاری محتوای اشتراک‌گذاری شده با یک کلیک باعث ایجاد اطلاعات نادرست می‌شود. سی و هشت درصد از بازدیدهای اطلاعات نادرست متنی و 65 درصد از بازدیدها از اطلاعات نادرست عکاسی از محتوایی است که دو بار به اشتراک گذاشته شده است، یعنی سهمی از سهم یک پست اصلی. بزرگترین منابع اطلاعات نادرست، مانند اتاق جنگ استیو بنن، از بهینه‌سازی محبوبیت رسانه‌های اجتماعی برای ترویج جنجال و اطلاعات نادرست فراتر از مخاطبان خود استفاده می‌کنند.


چگونه الگوریتم های رسانه های اجتماعی اطلاعات نادرست را هدایت می کنند.
هدف گذاری مجدد جوایز
برای بررسی تأثیر ساختار پاداش جدید، به برخی از کاربران به دلیل اشتراک‌گذاری محتوای دقیق و عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست، پاداش مالی دادیم. این پاداش‌های مالی بازخورد اجتماعی مثبتی مانند لایک‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند که کاربران معمولاً هنگام اشتراک‌گذاری محتوا در پلتفرم‌ها دریافت می‌کنند. در اصل، ما یک ساختار پاداش جدید بر اساس دقت به جای توجه ایجاد کردیم.

همانند پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان در تحقیق ما با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و مشاهده نتیجه، بدون اینکه از قبل به طور صریح از پاداش‌ها مطلع شوند، دریافتند که چه چیزی پاداش دریافت می‌کند. این بدان معنی است که مداخله اهداف کاربران را تغییر نداده است، فقط تجربیات آنلاین آنها را تغییر داده است. پس از تغییر در ساختار پاداش، شرکت‌کنندگان محتوای بیشتری را به اشتراک گذاشتند که دقیق بود. قابل توجه تر، کاربران به اشتراک گذاری محتوای دقیق ادامه دادند، حتی پس از اینکه ما پاداش های دقت را در دور بعدی آزمایش حذف کردیم. این نتایج نشان می‌دهد که می‌توان به عنوان یک عادت به کاربران انگیزه داد تا اطلاعات دقیق را به اشتراک بگذارند.

گروه متفاوتی از کاربران به دلیل به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست و عدم به اشتراک گذاری محتوای دقیق جوایزی دریافت کردند. با کمال تعجب، اشتراک‌گذاری آن‌ها بیشتر شبیه به اشتراک‌گذاری کاربرانی بود که اخبار را همانطور که معمولاً بدون هیچ پاداش مالی به اشتراک می‌گذاشتند. شباهت قابل توجه بین این گروه‌ها نشان می‌دهد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کاربران را تشویق می‌کنند تا محتوای جلب توجه‌کننده را به اشتراک بگذارند که دیگران را به قیمت دقت و ایمنی درگیر می‌کند.

نامزدی و نتیجه نهایی
حفظ سطوح بالای تعامل کاربر برای مدل مالی پلتفرم های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. محتوای جلب توجه کاربران را در پلتفرم ها فعال نگه می دارد. این فعالیت به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی داده‌های کاربر ارزشمندی را برای منبع درآمد اصلی خود ارائه می‌کند: تبلیغات هدفمند.

در عمل، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است نگران این باشند که تغییر عادات کاربر می‌تواند تعامل کاربران با پلتفرم‌هایشان را کاهش دهد. با این حال، آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که اصلاح پاداش‌های کاربران d

اشتراک گذاری کلی را کاهش نمی دهد. بنابراین، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند عادت‌هایی برای اشتراک‌گذاری محتوای دقیق بدون به خطر انداختن پایگاه کاربران خود ایجاد کنند.

پلتفرم هایی که برای انتشار محتوای دقیق انگیزه ایجاد می کنند، می توانند اعتماد را تقویت کنند و تعامل با رسانه های اجتماعی را حفظ یا به طور بالقوه افزایش دهند. در مطالعات ما، کاربران در مورد شیوع محتوای جعلی ابراز نگرانی کردند، که باعث شد برخی از اشتراک‌گذاری خود در پلتفرم‌های اجتماعی را کاهش دهند. یک ساختار پاداش مبتنی بر دقت می تواند به بازگرداندن اعتماد به نفس کاربر کمک کند.

درست انجام دادن و خوب انجام دادن
رویکرد ما، با استفاده از پاداش‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد انگیزه برای دقت، با انتشار اطلاعات نادرست بدون ایجاد اختلال قابل‌توجه در مدل کسب‌وکار سایت‌ها مقابله می‌کند. این مزیت اضافی این است که به جای ایجاد محدودیت های محتوا، که اغلب از نظر مالی و انسانی بحث برانگیز و پرهزینه هستند، پاداش ها را تغییر می دهد.

پیاده‌سازی سیستم پاداش پیشنهادی ما برای اشتراک‌گذاری اخبار حداقل هزینه را به همراه دارد و می‌تواند به راحتی در پلتفرم‌های موجود ادغام شود. ایده اصلی این است که وقتی کاربران محتوای خبری دقیق را به اشتراک می‌گذارند، پاداش‌هایی در قالب شناسایی اجتماعی ارائه کنیم. این را می توان با معرفی دکمه های پاسخ برای نشان دادن اعتماد و دقت به دست آورد. با ترکیب شناخت اجتماعی برای محتوای دقیق، الگوریتم‌هایی که محتوای محبوب را تقویت می‌کنند می‌توانند از جمع‌سپاری برای شناسایی و تقویت اطلاعات واقعی استفاده کنند.

اکنون هر دو طرف خط مشی سیاسی موافقند که رسانه های اجتماعی چالش هایی دارند و داده های ما ریشه مشکل را مشخص می کند: طراحی پلتفرم های رسانه های اجتماعی.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت