21 خرداد 1404
در فلوریدا، لایحهای که استفاده از تلفنهای همراه در مدارس ابتدایی و راهنمایی را از زنگ تا زنگ ممنوع میکند، اخیراً با اکثریت قاطع از مجلس قانونگذاری ایالت گذشت. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، این قانون را در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۵ امضا کرد. همان لایحه مقرر میکند که دبیرستانهای شش ناحیه در فلوریدا این ممنوعیت را در سال تحصیلی آینده اجرا کنند و تا اول دسامبر ۲۰۲۶ گزارشی دربارهٔ اثربخشی آن ارائه دهند.................والدین درباره این موضوع اختلافنظر دارند. بسیاری از آنها به دلایل ایمنی میخواهند فرزندانشان تلفن همراه داشته باشند و از این رو با ممنوعیتها مخالفت میکنند. اما در بحثهای مربوط به ممنوعیت تلفن در مدارس، صدای خود دانشآموزان اغلب نادیده گرفته میشود. ما به عنوان متخصص رسانه و سلامت عمومی، در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۴ از ۱۵۱۰ کودک ۱۱ تا ۱۳ ساله در فلوریدا درباره استفاده از رسانههای دیجیتال و نقش فناوری در زندگیشان در خانه و مدرسه نظرسنجی کردیم. پاسخهای آنها آموزنده و گاه شگفتانگیز بود.
تبریز امروز:
جاستین دی. مارتین (دانشیار ارتباطات دیجیتال و روزنامهنگاری، دانشگاه فلوریدای جنوبی) و چیگاف باکور (دانشیار اپیدمیولوژی، دانشگاه فلوریدای جنوبی)
در فلوریدا، لایحهای که استفاده از تلفنهای همراه در مدارس ابتدایی و راهنمایی را از زنگ تا زنگ ممنوع میکند، اخیراً با اکثریت قاطع از مجلس قانونگذاری ایالت گذشت. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، این قانون را در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۵ امضا کرد. همان لایحه مقرر میکند که دبیرستانهای شش ناحیه در فلوریدا این ممنوعیت را در سال تحصیلی آینده اجرا کنند و تا اول دسامبر ۲۰۲۶ گزارشی دربارهٔ اثربخشی آن ارائه دهند.
والدین درباره این موضوع اختلافنظر دارند. بسیاری از آنها به دلایل ایمنی میخواهند فرزندانشان تلفن همراه داشته باشند و از این رو با ممنوعیتها مخالفت میکنند. اما در بحثهای مربوط به ممنوعیت تلفن در مدارس، صدای خود دانشآموزان اغلب نادیده گرفته میشود.
ما به عنوان متخصص رسانه و سلامت عمومی، در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۴ از ۱۵۱۰ کودک ۱۱ تا ۱۳ ساله در فلوریدا درباره استفاده از رسانههای دیجیتال و نقش فناوری در زندگیشان در خانه و مدرسه نظرسنجی کردیم. پاسخهای آنها آموزنده و گاه شگفتانگیز بود.
دلایل بزرگسالان برای ممنوعیت تلفن در مدرسه: بهبود سلامت روان، ارتقای عملکرد تحصیلی، کاهش آزار آنلاین، و کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش.
اما یافتههای ما نشان میدهد که انتظار تحقق همه این اهداف از طریق ممنوعیت تلفن همراه ممکن است اغراقآمیز باشد.
۳۱٪ از کودکان گفتند در موقعیتی که نتوانند از تلفن استفاده کنند احساس آسودگی میکنند.
۳۴٪ نیز معتقدند شبکههای اجتماعی بیشتر مضر هستند تا مفید.
دانشآموزانی که در مدارسی با سیاستهای سختگیرانهتر در مورد تلفن درس میخوانند، ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر با این نظرات موافق بودند.
۲۰٪ از کودکان گفتند اعلانهای گوشیشان هرگز خاموش نمیشود. این گروه:
- ۳ برابر بیشتر دچار اضطراب بودند.
- تقریباً ۵ برابر بیشتر نمرات D و F گرفتند.
۲۲٪ از کودکان روزانه بیش از ۶ ساعت از اپلیکیشن محبوبشان استفاده میکردند:
- این گروه ۳ برابر بیشتر نمرات پایین داشتند.
- و ۶ برابر بیشتر علائم افسردگی شدید گزارش دادند.
۱۷٪ از دانشآموزان در مدارسی با ممنوعیت تلفن، علائم افسردگی شدید داشتند، در حالی که این عدد در مدارسی با آزادی تلفن تنها ۴٪ بود. ما نمیگوییم ممنوعیتها باعث مشکلات روانی شدهاند؛ ممکن است برعکس باشد و مدارس دارای مشکلات روانی از قبل، ممنوعیتها را اجرا کرده باشند.
ممنوعیت تلفن تأثیر آشکاری بر نمرات نداشت. حتی پس از کنترل متغیرهایی مثل جنسیت و درآمد خانوادگی.
دانشآموزان در مدارس دارای ممنوعیت، گزارشهای بیشتری از آزار آنلاین داشتند، احتمالاً چون این مدارس در واکنش به چنین آزارهایی سیاست محدودکننده وضع کردهاند.
یافتههای ما نشان میدهد ممنوعیت تلفن همراه در مدارس راهحل فوری و همهجانبهای برای مشکلات روانی، تحصیلی یا آزار آنلاین نیست. اما ممکن است فواید دیگری مانند بهبود تمرکز یا کاهش خستگی چشم داشته باشد.
منبع: https://theconversation.com/we-surveyed-1-500-florida-kids-about-cellphones-and-their-mental-health-what-we-learned-suggests-school-phone-bans-may-have-important-but-limited-effects-256970
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.