خبر های ویژه

میم‌ها و درگیری: مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افزایش تصاویر و جعل‌ها می‌تواند مقدم بر خشونت‌های سیاسی و بین‌المللی باشد

4 اردیبهشت 1404

پاپ فرانسیس: رهبری که عمیقاً دغدغه فقرا را داشت و درهای کلیسای کاتولیک را گشود

1 اردیبهشت 1404

آمریکایی فقیر یا ثروتمند همه زودتر می میرند، حتی اگر ثروت در آمریکا بیش از اروپا سال‌های عمر بخرد

21 فروردین 1404

تنها بودن فوایدی دارد – روان‌شناسی که روایت «اپیدمی تنهایی» را بازنویسی می‌کند

15 فروردین 1404

حشرات همه‌جا در کشاورزی و پژوهش حضور دارند – اما توجه به رفاه آن‌ها تازه در حال گسترش است

15 فروردین 1404

چرا پیاده‌روی به ما کمک می‌کند فکر کنیم - چه بیهوده است که برای نوشتن بنشینی وقتی برای زندگی کردن بلند نشده‌ای!

1 فروردین 1404

آیا شایعه‌پراکنی برای ما خوب است؟

1 فروردین 1404

نظم مبتنی بر قوانین چیست؟ چگونه این نظام جهانی از ریشه‌های 'لیبرال' خود تغییر کرده − واین ماجرا به کجا ممکن است برود

28 اسفند 1403

یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده جایزه هنری شد. هنرمندان خوشحال نیستند.

25 اسفند 1403

هنر تولیدشده توسط هوش مصنوعی: میدان مین برای قانون کپی‌رایت

24 اسفند 1403

چگونه کمیک‌های ابرقهرمانی داستان یهودیان آمریکا را روایت می‌کنند

24 اسفند 1403

خشم جریانی از احساسات مانند آب در یک شلنگ است – در محیط کار، دانستن زمان تنظیم شدت و جهت آن مهم است

17 اسفند 1403

۵۰۰ سال پیش، دهقانان آلمانی شورش کردند – اما ایمان آن‌ها به اینکه اصلاحات پروتستانی به معنای آزادی است، با مارتین لوتر و اشرافیت نقش بر آب شد

11 اسفند 1403

بروتالیسم – سبکی معماری که جرأت کرد جهانی نو را از خاکسترهای جنگ جهانی دوم فرا بخواند

9 اسفند 1403

شکل کیهان چیست؟ ریاضیدانان با استفاده از توپولوژی شکل جهان و همه چیز درون آن را مطالعه می‌کنند

9 اسفند 1403

تلاش برای افزایش طول عمر انسان هم شگفت‌انگیز است و هم پر از مخاطرات اخلاقی

7 اسفند 1403

25 اسفند 1403

یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده جایزه هنری شد. هنرمندان خوشحال نیستند.

هنری که مصنوعی است ، آیا این چنین است؟

در مسابقه هنری سالانه نمایشگاه ایالتی کلرادو جوایزی را در تمامی دسته‌های معمول مانند نقاشی، تکه دوزی و مجسمه‌سازی اهدا کرد. اما یکی از شرکت‌کنندگان، جیسون ام. آلن از پوئبلو وست، کلرادو، اثر خود را با قلم‌مو یا گل خلق نکرد. او اثرش را با استفاده از Midjourney، یک برنامه هوش مصنوعی که خطوط متن را به گرافیک‌های فوق واقع‌گرایانه تبدیل می‌کند، خلق کرد. اثر آلن، «Théâtre D’opéra Spatial»، در بخش هنرمندان نوظهور دیجیتال نمایشگاه برنده جایزه اول شد و به یکی از اولین آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل شد که چنین جایزه‌ای را کسب کرده است. این موضوع واکنش‌های شدیدی از سوی هنرمندان به دنبال داشت که او را متهم به تقلب کردند. آلن در مصاحبه تلفنی خود دفاع کرد و گفت که به وضوح اعلام کرده بود اثرش با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده و هیچ کس را در مورد منشأ آن فریب نداده است. او گفت: «قصد عذرخواهی ندارم. من برنده شدم و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشتم.» هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی سال‌هاست که وجود دارد، اما ابزارهایی که منتشر شده‌اند — با نام‌هایی مانند DALL-E 2، Midjourney و Stable Diffusion — این امکان را برای افراد مبتدی فراهم کرده‌اند که با تایپ چند کلمه در یک جعبه متن، آثار پیچیده، انتزاعی یا فوق واقع‌گرایانه خلق کنند. این برنامه‌ها بسیاری از هنرمندان انسانی را نگران آینده خود کرده‌اند — چرا کسی باید برای هنر پول بدهد وقتی می‌تواند خودش آن را تولید کند؟ این موضوع همچنین بحث‌های شدیدی درباره اخلاقیات هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده و با مخالفت افرادی مواجه شده است که ادعا می‌کنند این برنامه‌ها اساساً نوعی پیشرفته از سرقت ادبی هستند. آلن، ۳۹ ساله، امسال شروع به آزمایش با هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی کرد. او استودیویی به نام Incarnate Games دارد که بازی‌های رومیزی تولید می‌کند و کنجکاو بود که چگونه نسل جدید تولیدکنندگان تصاویر هوش مصنوعی در مقایسه با هنرمندان انسانی که آثارشان را سفارش می‌داد، عمل می‌کنند. او به یک سرور چت Discord دعوت شد که در آن افراد Midjourney را آزمایش می‌کردند. این برنامه از فرآیندی پیچیده به نام «diffusion» استفاده می‌کند تا متن را به تصاویر سفارشی تبدیل کند. کاربران یک سری کلمات را تایپ می‌کنند و ربات در عرض چند ثانیه یک تصویر تولید می‌کند.

تبریز امروز:

نقاشی- تئاتر اپرای فضایی-جیسون مایکل آلن

«من برنده شدم و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشتم»، خالق اثر هنری می‌گوید. جیسون آلن با اثر تولید شده توسط هوش مصنوعی به نام «Théâtre D’opéra Spatial» در بخش دیجیتال نمایشگاه ایالتی کلرادو مقام اول را کسب کرد.

در مسابقه هنری سالانه نمایشگاه ایالتی کلرادو جوایزی را در تمامی دسته‌های معمول مانند نقاشی، تکه دوزی و مجسمه‌سازی اهدا کرد. اما یکی از شرکت‌کنندگان، جیسون ام. آلن از پوئبلو وست، کلرادو، اثر خود را با قلم‌مو یا گل خلق نکرد. او اثرش را با استفاده از Midjourney، یک برنامه هوش مصنوعی که خطوط متن را به گرافیک‌های فوق واقع‌گرایانه تبدیل می‌کند، خلق کرد.

اثر آلن، «Théâtre D’opéra Spatial»، در بخش هنرمندان نوظهور دیجیتال نمایشگاه برنده جایزه اول شد و به یکی از اولین آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل شد که چنین جایزه‌ای را کسب کرده است. این موضوع واکنش‌های شدیدی از سوی هنرمندان به دنبال داشت که او را متهم به تقلب کردند.

آلن در مصاحبه تلفنی خود دفاع کرد و گفت که به وضوح اعلام کرده بود اثرش با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده و هیچ کس را در مورد منشأ آن فریب نداده است. او گفت: «قصد عذرخواهی ندارم. من برنده شدم و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشتم.»

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی سال‌هاست که وجود دارد، اما ابزارهایی که منتشر شده‌اند — با نام‌هایی مانند DALL-E 2، Midjourney و Stable Diffusion — این امکان را برای افراد مبتدی فراهم کرده‌اند که با تایپ چند کلمه در یک جعبه متن، آثار پیچیده، انتزاعی یا فوق واقع‌گرایانه خلق کنند.

این برنامه‌ها بسیاری از هنرمندان انسانی را نگران آینده خود کرده‌اند — چرا کسی باید برای هنر پول بدهد وقتی می‌تواند خودش آن را تولید کند؟ این موضوع همچنین بحث‌های شدیدی درباره اخلاقیات هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده و با مخالفت افرادی مواجه شده است که ادعا می‌کنند این برنامه‌ها اساساً نوعی پیشرفته از سرقت ادبی هستند.

آلن، ۳۹ ساله، امسال شروع به آزمایش با هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی کرد. او استودیویی به نام Incarnate Games دارد که بازی‌های رومیزی تولید می‌کند و کنجکاو بود که چگونه نسل جدید تولیدکنندگان تصاویر هوش مصنوعی در مقایسه با هنرمندان انسانی که آثارشان را سفارش می‌داد، عمل می‌کنند.

او به یک سرور چت Discord دعوت شد که در آن افراد Midjourney را آزمایش می‌کردند. این برنامه از فرآیندی پیچیده به نام «diffusion» استفاده می‌کند تا متن را به تصاویر سفارشی تبدیل کند. کاربران یک سری کلمات را تایپ می‌کنند و ربات در عرض چند ثانیه یک تصویر تولید می‌کند.

آلن به این برنامه علاقه‌مند شد و صدها تصویر ایجاد کرد و از واقع‌گرایی آن‌ها شگفت‌زده شد. او ایده ارسال یکی از آثارش به نمایشگاه ایالتی کلرادو را داشت که بخشی برای «هنر دیجیتال/عکاسی دستکاری شده دیجیتال» داشت. او تصویر را روی بوم چاپ کرد و به داوران ارائه داد.

چند هفته بعد، او دید که یک روبان آبی کنار اثرش آویزان شده است. او برنده بخش شده بود و جایزه ۳۰۰ دلاری را دریافت کرد.

پس از برنده‌ شدن، آلن عکس اثر برنده خود را در سرور چت Midjourney منتشر کرد. این عکس به توییتر راه یافت و واکنش‌های خشمگینانه‌ای را برانگیخت. برخی کاربران توییتر نوشتند: «ما شاهد مرگ هنر هستیم» و «این واقعاً ناخوشایند است.»

با این حال، برخی هنرمندان از آلن دفاع کردند و گفتند که استفاده از هوش مصنوعی برای خلق یک اثر هیچ تفاوتی با استفاده از فتوشاپ یا سایر ابزارهای دستکاری تصویر دیجیتال ندارد و هنوز هم خلاقیت انسانی برای ایجاد متن مناسب برای تولید یک اثر برنده جایزه لازم است.

اولگا روباک، سخنگوی وزارت کشاورزی کلرادو که بر نمایشگاه ایالتی نظارت دارد، گفت که آلن به اندازه کافی مشارکت Midjourney را در زمان ارسال اثرش افشا کرده بود. قوانین این بخش اجازه می‌داد که هر «عمل هنری که از فناوری دیجیتال به عنوان بخشی از فرآیند خلاقیت یا ارائه استفاده می‌کند» شرکت کند.

جنجال بر سر فناوری‌های جدید هنری چیز جدیدی نیست. بسیاری از نقاشان در زمان اختراع دوربین، آن را تحقیر هنر انسانی می‌دانستند. در قرن بیستم نیز ابزارهای ویرایش دیجیتال و برنامه‌های طراحی به کمک کامپیوتر به دلیل نیاز کم به مهارت انسان‌ها، توسط برخی مورد انتقاد قرار گرفتند.

آنچه که برخی منتقدان معتقدند این ابزارهای هوش مصنوعی جدید را متفاوت می‌کند، این است که آن‌ها با scraping میلیون‌ها تصویر از وب باز و آموزش الگوریتم‌ها برای تشخیص الگوها و روابط در آن تصاویر و تولید تصاویر جدید به همان سبک کار می‌کنند. این بدان معناست که هنرمندانی که آثار خود را در اینترنت آپلود می‌کنند، ممکن است ناخواسته به آموزش رقبای الگوریتمی خود کمک کنند.

آلن، برنده روبان آبی، گفت که با هنرمندانی که نگران از دست دادن شغل خود به دلیل ابزارهای هوش مصنوعی هستند، همدردی می‌کند. اما او گفت که خشم آن‌ها باید به سمت شرکت‌هایی باشد که انتخاب می‌کنند هنرمندان انسانی را با ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین کنند، نه افرادی که از DALL-E 2 یا Midjourney برای خلق هنر استفاده می‌کنند.

او گفت: «این نباید محکومیت خود فناوری باشد. اخلاق در فناوری نیست، بلکه در مردم است.»

و او از هنرمندان خواست تا بر مخالفت خود با هوش مصنوعی غلبه کنند، حتی اگر فقط به عنوان یک استراتژی مقابله باشد.

آلن گفت: «این متوقف نخواهد شد. هنر مرده است، دوست من. همه‌چیز تمام شد. هوش مصنوعی برنده شد و انسان‌ها باختند.»

کوین روس یک ستون‌نویس فناوری و نویسنده کتاب «Futureproof: 9 Rules for Humans in the Age of Automation» است.

این مقاله در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ در بخش B، صفحه ۱ نسخه چاپی نیویورک تایمز با عنوان «Creating Art By Typing 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت