17 آبان 1404
همه ما این موقعیت را تجربه کردهایم: ۴۵ دقیقه در اتاق معاینه منتظر میمانید که ناگهان پزشک وارد میشود. به نظر عجلهدار میرسند. چند سؤال، یک معاینه سریع، نگاهی به ساعت و سپس یک برنامه فشرده با زمان کمی برای بحث – و شما با احساسی از شنیده نشدن، عجله و ناامیدی آنجا را ترک میکنید. و اگر در بیمارستان بستری باشید چه؟ ممکن است با تجربه مشابهی روبرو شوید. بر اساس یک نظرسنجی ملی در دسامبر ۲۰۲۲، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی میگویند که پزشکانشان نگرانیهای آنان را نادیده گرفته یا رد کردهاند، یا علائم آنان را چندان جدی نگرفتهاند. سرزنش پزشک آسان است. اما واقعیت این است که اکثر پزشکان مایلند بنشینند و گفتگویی عمیق با بیماران و خانوادههایشان داشته باشند. در عوض، ویزیت ناخوشایند شما ممکن است نتیجه فشارهای بهرهوری و بارهای اداری باشد که اغلب توسط سیستمهای مراقبتهای بهداشتی، مدلهای پرداخت و تصمیمات سیاستی که بر نحوه ارائه مراقبت تأثیر میگذارند، شکل میگیرند. بیماران به طور فزایندهای در حال تجربه چیزی هستند که به عنوان «آسیب اداری» شناخته میشود – عواقب ناخواسته اما بسیار واقعی ناشی از تصمیمات اداری که در سطوح بسیار بالاتر گرفته میشوند و مستقیماً بر نحوه طبابت پزشکان تأثیر میگذارند. در نهایت، این نوع تعاملات بر مراقبتی که بیماران دریافت میکنند و نتایج سلامت آنان تأثیر میگذارد.
تبریز امروز:
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.