خبر های ویژه

زنبق بنفش عینالی؛ نماد هویت و طبیعت تبریز

13 مهر 1404

جین گودال، پژوهشگر آرامی که جهان انسان و حیوان را به هم نزدیک کرد

10 مهر 1404

آب‌های زیرزمینی باستانی: چرا آبی که می‌نوشید ممکن است هزاران سال قدمت داشته باشد

3 مهر 1404

دیدار بامدادی با روباه سرخاب در رشدیه

2 مهر 1404

رودها نیز با افزایش دمای جهانی در حال گرم شدن هستند

2 مهر 1404

تبریز ۲۰۲۵: پایتخت محیط زیست آسیا یا ویترینی برای تناقض؟

2 مهر 1404

بالا رفتن خیلی خیلی زیاد چه حسی دارد؛ کوهنوردان اغلب در پی هیجان‌اند. آیا استفاده من از کمی کمک، نوعی تقلب بود؟

30 شهریور 1404

بازگشت شگفت‌انگیز پرندگانی که زمانی نادر بودند

18 شهریور 1404

باغات سبز حکم آباد نماد واقعی پارک بزرگ طبیعی تبریز هستند ، ثبت ملی آنها ضروری است

8 شهریور 1404

یاپراقلی کازایاغی یا توت فرنگی وحشی در سونگون

5 شهریور 1404

تخریب عینالی؛ از نخاله تا آسفالت

1 شهریور 1404

تجزیه و تحلیل DNA ما از استخوان‌های ۷۵۰۰۰ ساله در غارهای قطب شمال نشان می‌دهد که حیوانات چگونه به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان می‌دهند.

22 مرداد 1404

جزایر گرمایی شهری: چگونه فناوری جدید به هدف‌گذاری پروژه‌های خنک‌سازی کمک می‌کند

20 مرداد 1404

آب دریای عمان به اصفهان رسیده است ، لوله گذاری را ادامه دهید و آن را به دریاچه اورمیه برسانید یا راه حل های خردمندانه بیابید!

12 مرداد 1404

سوزی گوللری در باغات حکم آباد تبریز

9 مرداد 1404

داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند که قاره‌های زمین با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال خشک شدن هستند

6 مرداد 1404

9 اردیبهشت 1402

چگونه خودروهای فرسوده دست دوم از ایالات متحده و اروپا آلودگی را در آفریقا ادامه می دهند

واردات خودرو دست دوم

این خودروی معمولی آخرین رانندگی خود را بین 10 و 15 سالگی خود بر روی زمین انجام می دهد. در این مرحله، اکثریت قریب به اتفاق برای بازیافت یا فروش برای قطعات فرستاده می شوند. اما برای چند خودرو، اجاره دوم در انتظار است، زیرا درصد قابل توجهی از خودروهای مستعمل کشورهای ثروتمندتر به کشورهای در حال توسعه برای چند سال رانندگی دیگر در جاده ها صادر می شود.

تبریز امروز:

خودرو های مستعمل در مسیر بازارهای افریقا

دانیل مرینو
ویرایشگر دانشیار و مجری مشترک پادکست هفتگی مکالمه، گفتگو

فستیوال گادوین بواتنگ
پژوهشگر فوق دکتری، مرکز توسعه پایدار شهری، موسسه زمین، دانشگاه کلمبیا

پل بلدسو
مدرس استاد دانشگاه آمریکا

 

این خودروی معمولی آخرین رانندگی خود را بین 10 و 15 سالگی خود بر روی زمین انجام می دهد. در این مرحله، اکثریت قریب به اتفاق برای بازیافت یا فروش برای قطعات فرستاده می شوند. اما برای چند خودرو، اجاره دوم در انتظار است، زیرا درصد قابل توجهی از خودروهای مستعمل کشورهای ثروتمندتر به کشورهای در حال توسعه برای چند سال رانندگی دیگر در جاده ها صادر می شود.

در کشورهای سرتاسر آفریقا و آمریکای لاتین، ماشین‌های مستعمل قدیمی از مکان‌هایی مانند ایالات متحده و اروپا، دسترسی حیاتی به حمل‌ونقل را برای افرادی فراهم می‌کنند که در غیر این صورت قادر به خرید وسایل نقلیه خود نیستند. در حالی که این روند عمر این خودروها را افزایش می دهد، این عمل به ویژه در مورد آلودگی و ایمنی مسافران بدون اشکال نیست.

در این قسمت از هفته نامه گفتگو، با دو محقق در مورد اینکه چرا کشورهای ثروتمندتر خودروهای فرسوده صادر می کنند، چه تاثیراتی بر کشورهای در حال توسعه دارند و اینکه آیا محدودیت های واردات به طور موثری از افزایش آلودگی و تصادفات ناشی از این عمل جلوگیری می کند، صحبت می شود.

 پل بلدسو استاد کمکی در مرکز سیاست زیست محیطی در دانشگاه آمریکایی در ایالات متحده است، جایی که او در انرژی، منابع طبیعی و تغییرات آب و هوایی تخصص دارد.

او می‌گوید که «با ارزان‌تر شدن خرید و کارکرد وسایل نقلیه الکتریکی، روند بازنشستگی خودروهایی که هنوز کار می‌کنند از جاده‌ها تسریع می‌شود. و بنابراین هنگامی که این اتفاق بیفتد، ممکن است شاهد هجوم عظیمی از وسایل نقلیه موتور احتراقی کارکرده باشید که وارد بازار ثانویه می شوند. بلدسو نگران است که بدون اتخاذ سیاست های کافی، کشورهای در حال توسعه ممکن است در نتیجه در دهه آینده شاهد افزایش سرسام آور آلودگی باشند.

گادوین بواتنگ یک پژوهشگر در مرکز توسعه پایدار شهری در دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده است که توسعه پایدار در آفریقا را از طریق دریچه پسااستعماری مطالعه می کند و به موضوع خودروهای قدیمی نگاه کرده است.

بواتنگ توضیح می‌دهد: «بین سال‌های 2015 تا 2018 حدود 14 میلیون خودروی فرسوده از اتحادیه اروپا، ژاپن و ایالات متحده صادر شد که 40 درصد آنها به کشورهای آفریقایی ختم شدند. فقط در غنا، به ازای هر صد وسیله نقلیه در جاده ها، 80 تا 90 وسیله نقلیه فرسوده است.

در حالی که گادوین بواتنگ تشخیص داد که خودروهای فرسوده شکاف مهمی را در ارائه فرصت های حمل و نقل در غنا پر می کنند، او می گوید بیش از 50 درصد خودروهای دست دوم بالای 15 سال عمر دارند. بنابراین آنها واقعاً پیر و بسیار آلوده هستند. و برای هدر دادن همه چیز، آنها تمایل دارند تغییراتی در این وسایل نقلیه انجام دهند که باعث آلودگی بیشتر آنها می شود."

در تلاش برای مبارزه با آسیب‌های خودروهای قدیمی، در سال 2020، غنا قانون جدیدی را با هدف محدود کردن واردات خودروهای بیش از 10 سال تصویب کرد. با توجه به اینکه انتظار می رود صادرات خودروهای قدیمی با تسخیر خودروهای الکتریکی بر بازارهای غربی افزایش یابد، سیاست هایی مانند قانون غنا که در سال 2020 تصویب شد ممکن است مرتبط تر شود.

 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت