خبر های ویژه

عزیز کتاب فروش قدیمی رباط

25 تیر 1403

رویداد کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان آغاز می شود

23 تیر 1403

چند دلیل برای استفاده از رمان های گرافیکی جهت آموزش ریاضی و فیزیک

14 تیر 1403

آمریکا مشکل فیزیک دارد.،چرا مدارس باید روش تدریس فیزیک را تغییر دهند؟

13 تیر 1403

ساخت موزه ملی جنگ های داخلی اسپانیا متوقف مانده است

13 تیر 1403

چرا موزاییک‌های کف‌کاری‌شده در دوران باستان رایج‌تر از امروز بوده است؟

6 تیر 1403

ساختن هنر یک عمل منحصر به فرد انسانی است و منبعی از فواید سلامتی را فراهم می کند

3 تیر 1403

چرا نوشتن با دست بر تایپ کردن برای تفکر و یادگیری ارجحیت دارد

23 اردیبهشت 1403

ایمان ائتمدیکجه جنته ! گیره مّه سینیز! بیر بیرینیزیده سئومدیکجه ده، ایمان ائتمیش اَلاماسینیز!

2 فروردین 1403

تلاش یونسکو برای نجات میراث ناملموس جهان ؛میراث ناملموس بستر زندگی انسان ها

13 اسفند 1402

خواجه نصیرالدین طوسی ، روز مهندس را دریادها زنده داشت.

4 اسفند 1402

دیدن شرق و مشرق زمین با وقار در دانشگاه هنر اسلامی تبریز -- آیا تبدیل بناهای دانشگاهی مابین بناهای زیبای شرقی به خوابگاه ممکن است؟

23 بهمن 1402

مجلس ایالتی فلوریدا لایحه ای را برای ممنوعیت حساب های رسانه های اجتماعی برای کودکان زیر 16 سال تصویب کرد

5 بهمن 1402

آموزش مهارت های روانشناسی مثبت در مدرسه ممکن است یکی از راه های کمک به سلامت روان و شادی دانش آموزان باشد

27 آذر 1402

زنان هندی برای گاربا در گجرات آماده می شوند

23 مهر 1402

جان (یون) فوسه ​​​​​​​برنده جایزه نوبل ادبیات

13 مهر 1402

13 تیر 1403

آمریکا مشکل فیزیک دارد.،چرا مدارس باید روش تدریس فیزیک را تغییر دهند؟

آموزش فیزیک با نگاه به محیط و فرهنگ

تحقیقات نشان می دهد که دسترسی به آموزش فیزیک بر اساس نژاد، جنسیت، جنسیت و ناتوانی متفاوت است. دروس فیزیک معمولاً در دبیرستان های حومه شهر ارائه می شود، اما در مدارس شهری و روستایی اینطور نیست. حتی در مکان هایی که فیزیک تدریس می شود، دروس به ندرت نشان می دهد که چگونه فیزیک می تواند در زندگی روزمره دانش آموزان اعمال شود. این رویکرد می تواند تمایل دانش آموزان به یادگیری را مختل کند. در کار خود به عنوان محقق آموزش فیزیک، با دروسی مواجه شده‌ام که حول محور حفظ کردن فرمول‌ها بوده است. این روش نمی تواند تفکر انتقادی را تشویق کند و توانایی دانش آموزان را برای حل خلاقانه مسائل محدود می کند. معلمان گاهی اوقات بر این باورند که اگر دانش آموزی نمی تواند مفهوم فیزیک را درک کند، مشکل خود دانش آموز است. مربیان اغلب سعی نمی‌کنند مطالب را به گونه‌ای ارائه کنند که به دانش‌آموزان کمک کند عمیق‌تر با درس‌ها درگیر شوند. این به چالش‌هایی می‌افزاید که دانش‌آموزان فقیر و غیرسفیدپوست قبلاً با آن مواجه هستند، که شامل نگهداشتن به استانداردهای پایین‌تر و داشتن منابع کلاس درس کمتر است. تصور کنید در عوض، دانش‌آموزان می‌توانند ببینند که چگونه فیزیک بر زندگی روزمره آنها در ورزش، آب و هوای شدید یا پخت و پز و آشپزی تأثیر می‌گذارد. چگونه ممکن است این ارتباطات دنیای واقعی کنجکاوی را برانگیزد و درک عمیق تری از فیزیک را تقویت کند؟

تبریز امروز:

آموزش فیزیک مشکل دارد
کلاوزل ماتیس
استادیار آموزش، دانشگاه ایالتی میشیگان


آمریکا مشکل فیزیک دارد.

تحقیقات نشان می دهد که دسترسی به آموزش فیزیک بر اساس نژاد، جنسیت، جنسیت و ناتوانی متفاوت است. دروس فیزیک معمولاً در دبیرستان های حومه شهر ارائه می شود، اما در مدارس شهری و روستایی اینطور نیست.

حتی در مکان هایی که فیزیک تدریس می شود، دروس به ندرت نشان می دهد که چگونه فیزیک می تواند در زندگی روزمره دانش آموزان اعمال شود.

این رویکرد می تواند تمایل دانش آموزان به یادگیری را مختل کند. در کار خود به عنوان محقق آموزش فیزیک، با دروسی مواجه شده‌ام که حول محور حفظ کردن فرمول‌ها بوده است. این روش نمی تواند تفکر انتقادی را تشویق کند و توانایی دانش آموزان را برای حل خلاقانه مسائل محدود می کند.

معلمان گاهی اوقات بر این باورند که اگر دانش آموزی نمی تواند مفهوم فیزیک را درک کند، مشکل خود دانش آموز است. مربیان اغلب سعی نمی‌کنند مطالب را به گونه‌ای ارائه کنند که به دانش‌آموزان کمک کند عمیق‌تر با درس‌ها درگیر شوند. این به چالش‌هایی می‌افزاید که دانش‌آموزان فقیر و غیرسفیدپوست قبلاً با آن مواجه هستند، که شامل نگهداشتن به استانداردهای پایین‌تر و داشتن منابع کلاس درس کمتر است.

تصور کنید در عوض، دانش‌آموزان می‌توانند ببینند که چگونه فیزیک بر زندگی روزمره آنها در ورزش، آب و هوای شدید یا پخت و پز و آشپزی تأثیر می‌گذارد. چگونه ممکن است این ارتباطات دنیای واقعی کنجکاوی را برانگیزد و درک عمیق تری از فیزیک را تقویت کند؟

مرتبط کردن فیزیک
عدم آموزش کافی فیزیک عواقبی دارد.

همانطور که اقتصاد بیشتر فناوری محور می شود، درک فیزیک بسیار مهم است. با این حال، تعداد آمریکایی‌هایی که درک کاملی از فیزیک دارند در حال کاهش است.

اگر کمبود نامزد برای مشاغلی که نیاز به درک اولیه از فیزیک دارند، وجود داشته باشد، می‌تواند به توانایی ایالات متحده برای رقابت در اقتصاد جهانی آسیب برساند، یا می‌تواند شرکت‌ها را وادار کند تا مشاغل خاصی را به کشورهایی با نیروی کار با تحصیلات بهتر برون سپاری کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان تصور مبهمی دارند که می‌خواهند مشاغل STEM را دنبال کنند. آنها متوجه می شوند که این مشاغل معمولاً درآمد خوبی دارند و می توانند جالب و رضایت بخش باشند. اما آنها حتی نمی دانند که یادگیری فیزیک بهتر می تواند شما را برای نقشی به عنوان مهندس هوافضا، توسعه دهنده نرم افزار یا دانشمند محیط زیست آماده کند.

درک این رابطه به تنهایی می تواند تمایل آنها را برای یادگیری مطالب افزایش دهد.

اما راه دیگری برای تقویت انگیزه وجود دارد که من سال‌ها صرف مطالعه و توسعه آن کرده‌ام، به نام «آموزش فیزیک مرتبط با فرهنگ».

فیزیک معمولاً به روش‌هایی تدریس می‌شود که با گروه دانش‌آموزی متنوع ارتباط برقرار نمی‌کند و منجر به کاهش عملکرد و مشارکت، به‌ویژه در بین دانش‌آموزان فقیر و غیرسفیدپوست می‌شود. این می تواند باعث شود که این جمعیت ها ارزش کمی در یادگیری فیزیک ببینند.

یک کلاس سنتی فیزیک دبیرستان معادلات انتزاعی را آموزش می دهد و بر موضوعاتی مانند حرکت پرتابه و مدارهای الکتریکی تمرکز می کند. معلم ممکن است قوانین حرکت نیوتن را با استفاده از مثال هایی منحصراً از تاریخ اروپا، مانند شلیک گلوله های توپ، توضیح دهد.

من دانش‌آموزان، مثلاً، ریموند، می‌سی‌سی‌پی را سرزنش نمی‌کنم، زیرا نمی‌دانند چرا در دنیا درباره مسیر تسلیحات قرن 18 یاد می‌کنند.

فیزیک در مسابقه، پیامک و کشاورزی
من معتقدم که با تغییر به آموزش فیزیک به روش های فرهنگی پاسخگو، می توان این روند را معکوس کرد و نسل جدیدی از علاقه مندان و متخصصان فیزیک را پرورش داد. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

من با معلمان در کالیفرنیا کار کرده ام تا بررسی کنم که چگونه فیزیک حرکت موج بر دینامیک زلزله و نحوه ساخت ساختمان ها تأثیر می گذارد. درس‌های دیگر شامل درک نحوه انتقال پیام‌های متنی از طریق حرکت موجی و نحوه آموزش فیزیک سلاح گرم با استفاده از مفاهیم حفظ لرزه و ضربه است.

به این ترتیب، معلمان می‌توانند از فرهنگ و علایق دانش‌آموزان بهره ببرند تا فیزیک را مرتبط‌تر و جذاب‌تر کنند. هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد: در حالی که فیزیک زمین لرزه ممکن است در ناحیه مدرسه یک منطقه طنین انداز بهتری داشته باشد، فیزیک طوفان ها ممکن است در منطقه دیگر بهتر عمل کند.

به ویژه مناطق روستایی جنوب به فرصت های بیشتری برای یادگیری فیزیک نیاز دارند.

داده‌های مرکز ملی آمار آموزش نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در این مناطق نسبت به همتایان شهری و حومه شهری خود دسترسی کمتری به دروس پیشرفته علوم از جمله فیزیک دارند. و یک گزارش 2021 توسط موسسه آمریکایی فیزیک اشاره می‌کند که کمتر دبیرستانی در مناطق روستایی جنوب دوره‌های فیزیک پیشرفته را ارائه می‌دهد، که می‌تواند تا حدی به دلیل کمبود قابل توجه معلمان فیزیک واجد شرایط در این جوامع باشد.

مردی با ریش از برداشت سویا در مزرعه ای در تنسی استراحت می کند. یک دستگاه برداشت سویا سبز در پس زمینه بیکار است.

فیزیک جایگاهی در مزرعه دارد، به خصوص که خشکسالی در بخش‌هایی از برادی دنیس ایالات متحده رایج‌تر شده است/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ.
مداخلات هدفمند می تواند به رفع این نیاز کمک کند.

آموزش فیزیک

من قبلاً با معلمان جنوب شرقی برای توسعه فعالیت‌هایی با استفاده از NASCAR - یک ورزش بسیار محبوب در منطقه - همکاری کرده‌ام تا دانش‌آموزان بتوانند در مورد انواع موتور، شتاب و انرژی حرارتی بیاموزند. من همچنین یکی از محققین اصلی همکاری بین دانشگاه ایالتی میشیگان و دو HBCU، دانشگاه A&M آلاباما و دانشگاه ایالتی وینستون-سالم، برای اجرای آموزش فیزیک پاسخگوی فرهنگی در مناطق روستایی جنوب هستم.

با توجه به تاریخ غنی کشاورزی منطقه، علم پرورش گیاهان و محصولات زراعی می تواند راه دیگری برای آموزش فیزیک باشد. معلمان می توانند نحوه تبدیل انرژی نور به انرژی شیمیایی را توضیح دهند. توضیح دهید که چگونه میوه ها و سبزیجات به دلیل جذب و بازتاب طول موج نور، رنگ های منحصر به فردی دارند. و نحوه استفاده از مفاهیم فیزیک مانند دینامیک سیالات را برای بهبود تکنیک های آبیاری بیان کنید.

با یادگیری این برنامه های کاربردی دنیای واقعی، دانش آموزان مناطق کشاورزی می توانند برای مشارکت در جوامع خود توانمند شوند.

این پروژه فقط برای پر کردن شکاف در آموزش فیزیک نیست. این پروژه همچنین در مورد باز کردن پتانسیل دانش آموزان در مناطق روستایی جنوب است. و ما امیدواریم که آنها در نهایت نسبت به سوابق فیزیک خود به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشند تا روزی به دنبال مشاغل در STEM باشند.

 

STEM: science, technology, engineering, and mathematics 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت