2 اردیبهشت 1402
به نظر میرسد ویدئوهایی که روز پنجشنبه در رسانههای اجتماعی بهطور گسترده پخش میشود، نشان میدهد که دو کارگر چینی در غرفه مینی به شرکتکنندگان چینی قومیتی میگویند که بستنی رایگان تمام شده است، و لحظاتی بعد بستنی را از یخچال بیرون آورده و به یک مرد غربی میدهند. این فیلم طوفانی از خشم را در اینترنت چین برانگیخت، جایی که کاربران به دلیل رفتار ترجیحی با خارجیها به بیامو حمله کردند. برخی خواستار تحریم این خودروساز شدند. چین بزرگترین بازار BMW است که حدود یک دهه پیش از ایالات متحده پیشی گرفته است. در سالهای اخیر، برندهای اصلی غربی در چین با بررسیهای فزایندهای مواجه شدهاند، جایی که مصرفکنندگان بهدلیل افزایش احساسات ملیگرایانهای که توسط دولت برانگیخته میشود، به طور فزایندهای نسبت به موارد ناچیز حساس شدهاند. پس از واکنشهای شدید در نمایشگاه خودروی شانگهای، مینی چین بعدازظهر پنجشنبه در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo عذرخواهی کرد و گفت که این تبلیغات به منظور ارائه یک لحظه شیرین به شرکت کنندگان است. «به دلیل مدیریت شلخته داخلی و کوتاهی کار کارکنانمان، احساسات ناخوشایندی را برای همه ایجاد کرده ایم. ما از این بابت صمیمانه عذرخواهی میکنیم.» در این بیانیه آمده است که این شرکت آموزش را بهبود خواهد بخشید. اما این بیانیه نتوانست خشم عمومی را که همچنان بر بحث در رسانههای اجتماعی غالب است، آرام کند. صبح جمعه، مینی چین عذرخواهی دیگری کرد و گفت غربیهایی که در فیلمها بستنی را دریافت کردند، کارکنان آن شرکت بودند. این شرکت گفت که روزانه 300 وان بستنی را در غرفه خود در روزهای سهشنبه و چهارشنبه در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد. این شرکت همچنین تعداد کمی را برای کارمندان خود رزرو کرده است. «چهار یا پنج خارجی که در ویدیو دیدید همکاران ما هستند. آنها همچنین نشان های کارمند خود را می پوشیدند.
تبریز امروز:
واحد مینی کوپر خودروساز لوکس آلمانی بی ام دابلیو پس از متهم شدن به تبعیض علیه بازدیدکنندگان چینی هنگام توزیع بستنی رایگان در نمایشگاه خودرو شانگهای این هفته، مجبور شد بارها عذرخواهی کند.
به نظر میرسد ویدئوهایی که روز پنجشنبه در رسانههای اجتماعی بهطور گسترده پخش میشود، نشان میدهد که دو کارگر چینی در غرفه مینی به شرکتکنندگان چینی قومیتی میگویند که بستنی رایگان تمام شده است، و لحظاتی بعد بستنی را از یخچال بیرون آورده و به یک مرد غربی میدهند.
این فیلم طوفانی از خشم را در اینترنت چین برانگیخت، جایی که کاربران به دلیل رفتار ترجیحی با خارجیها به بیامو حمله کردند. برخی خواستار تحریم این خودروساز شدند.
چین بزرگترین بازار BMW است که حدود یک دهه پیش از ایالات متحده پیشی گرفته است.
در سالهای اخیر، برندهای اصلی غربی در چین با بررسیهای فزایندهای مواجه شدهاند، جایی که مصرفکنندگان بهدلیل افزایش احساسات ملیگرایانهای که توسط دولت برانگیخته میشود، به طور فزایندهای نسبت به موارد ناچیز حساس شدهاند.
پس از واکنشهای شدید در نمایشگاه خودروی شانگهای، مینی چین بعدازظهر پنجشنبه در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo عذرخواهی کرد و گفت که این تبلیغات به منظور ارائه یک لحظه شیرین به شرکت کنندگان است.
«به دلیل مدیریت شلخته داخلی و کوتاهی کار کارکنانمان، احساسات ناخوشایندی را برای همه ایجاد کرده ایم. ما از این بابت صمیمانه عذرخواهی میکنیم.» در این بیانیه آمده است که این شرکت آموزش را بهبود خواهد بخشید.
اما این بیانیه نتوانست خشم عمومی را که همچنان بر بحث در رسانههای اجتماعی غالب است، آرام کند.
صبح جمعه، مینی چین عذرخواهی دیگری کرد و گفت غربیهایی که در فیلمها بستنی را دریافت کردند، کارکنان آن شرکت بودند.
این شرکت گفت که روزانه 300 وان بستنی را در غرفه خود در روزهای سهشنبه و چهارشنبه در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد. این شرکت همچنین تعداد کمی را برای کارمندان خود رزرو کرده است.
«چهار یا پنج خارجی که در ویدیو دیدید همکاران ما هستند. آنها همچنین نشان های کارمند خود را می پوشیدند.
این سازمان خواستار درک بیشتر مردم از دو کارگر زن چینی شد که بستنی را توزیع کردند و گفتند که آنها جوان و بی تجربه هستند. اما این توضیح نتوانست به این جنجال پایان دهد.
برترین پاسخ در Weibo با 31000 لایک گفت: «شما واقعاً نمیدانید چگونه یک عذرخواهی بنویسید، و بگوییداعتراض درست است. دیگری گفت: "از شما التماس می کنم، بیایید کمی پول خرج کنیم و یک تیم روابط عمومی جدید بسازیم."
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.