خبر های ویژه

ایستادگی زنان ترک‌تبار افغانستان؛ چهار سال مقاومت مقابل خفقان و محرومیت

23 مرداد 1404

روند کاهشی در جمعیت چین

22 مرداد 1404

راه آهن سراسری افغانستان با توافق جدید به سمت واقعیت می‌رود

20 مرداد 1404

انسجام زنان پنجشیر محدودیت‌های جدید طالبان را محکوم کرد

19 مرداد 1404

هشتادمین سالگرد مراسم یادبود قربانیان هیروشیما و ناگازاکی

16 مرداد 1404

خیابان‌ها به رودخانه تبدیل شدند: سیل مرگبار شمال پکن را درنوردید

9 مرداد 1404

جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست و حفظ ارزش‌های اسلامی

1 مرداد 1404

هند خواستار تنظیم دمای ملایم‌تر برای کولرهای گازی به منظور صرفه‌جویی در انرژی است

23 تیر 1404

امامعلی رحمانف و دیالوگ صحبت با دختر جوان

18 تیر 1404

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، در 4 ژوئیه برای شرکت در هفدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) وارد خانکندی شد.

13 تیر 1404

غول اینترنتی کره‌ای «کاکائو» با همکاری «اوپن‌ای‌آی» به دنبال جهش رشد

13 تیر 1404

بسیاری جان باخته‌اند: زندگی در جهنم شعله‌ور جریه، هند

7 تیر 1404

چین در حال تبدیل شدن به حالت وصول بدهی  و مطالبات

22 خرداد 1404

سه ورزشکار ایرانی به اتهام تجاوز جنسی در کره جنوبی بازداشت شدند

13 خرداد 1404

قرقیزستان شفافیت قضایی را در پی موجی از جلسات دادرسی غیرعلنی افزایش میدهد

12 خرداد 1404

ازبکستان در نظر دارد سفر بدون ویزا را برای گردشگران آمریکایی معرفی کند،آمریکایی‌ها، به ازبکستان خوش آمدید!

5 خرداد 1404

2 اردیبهشت 1402

لیزخوردن بی ام و روی بستنی ها در چین

تبعیض بین غربی ها و چینی ها

به نظر می‌رسد ویدئوهایی که روز پنجشنبه در رسانه‌های اجتماعی به‌طور گسترده پخش می‌شود، نشان می‌دهد که دو کارگر چینی در غرفه مینی به شرکت‌کنندگان چینی قومیتی می‌گویند که بستنی رایگان تمام شده است، و لحظاتی بعد بستنی را از یخچال بیرون آورده و به یک مرد غربی می‌دهند. این فیلم طوفانی از خشم را در اینترنت چین برانگیخت، جایی که کاربران به دلیل رفتار ترجیحی با خارجی‌ها به بی‌ام‌و حمله کردند. برخی خواستار تحریم این خودروساز شدند. چین بزرگترین بازار BMW است که حدود یک دهه پیش از ایالات متحده پیشی گرفته است. در سال‌های اخیر، برندهای اصلی غربی در چین با بررسی‌های فزاینده‌ای مواجه شده‌اند، جایی که مصرف‌کنندگان به‌دلیل افزایش احساسات ملی‌گرایانه‌ای که توسط دولت برانگیخته می‌شود، به طور فزاینده‌ای نسبت به موارد ناچیز حساس شده‌اند. پس از واکنش‌های شدید در نمایشگاه خودروی شانگهای، مینی چین بعدازظهر پنجشنبه در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo عذرخواهی کرد و گفت که این تبلیغات به منظور ارائه یک لحظه شیرین به شرکت کنندگان است. «به دلیل مدیریت شلخته داخلی و کوتاهی کار کارکنانمان، احساسات ناخوشایندی را برای همه ایجاد کرده ایم. ما از این بابت صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.» در این بیانیه آمده است که این شرکت آموزش را بهبود خواهد بخشید. اما این بیانیه نتوانست خشم عمومی را که همچنان بر بحث در رسانه‌های اجتماعی غالب است، آرام کند. صبح جمعه، مینی چین عذرخواهی دیگری کرد و گفت غربی‌هایی که در فیلم‌ها بستنی را دریافت کردند، کارکنان آن شرکت بودند. این شرکت گفت که روزانه 300 وان بستنی را در غرفه خود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این شرکت همچنین تعداد کمی را برای کارمندان خود رزرو کرده است. «چهار یا پنج خارجی که در ویدیو دیدید همکاران ما هستند. آنها همچنین نشان های کارمند خود را می پوشیدند.

تبریز امروز:

 واحد مینی کوپر خودروساز لوکس آلمانی  بی ام دابلیو  پس از متهم شدن به تبعیض علیه بازدیدکنندگان چینی هنگام توزیع بستنی رایگان در نمایشگاه خودرو شانگهای این هفته، مجبور شد بارها عذرخواهی کند.

 به نظر می‌رسد ویدئوهایی که روز پنجشنبه در رسانه‌های اجتماعی به‌طور گسترده پخش می‌شود، نشان می‌دهد که دو کارگر چینی در غرفه مینی به شرکت‌کنندگان چینی قومیتی می‌گویند که بستنی رایگان تمام شده است، و لحظاتی بعد بستنی را از یخچال بیرون آورده و به یک مرد غربی می‌دهند.

 این فیلم طوفانی از خشم را در اینترنت چین برانگیخت، جایی که کاربران به دلیل رفتار ترجیحی با خارجی‌ها به بی‌ام‌و حمله کردند. برخی خواستار تحریم این خودروساز شدند.

 چین بزرگترین بازار BMW است که حدود یک دهه پیش از ایالات متحده پیشی گرفته است.

در سال‌های اخیر، برندهای اصلی غربی در چین با بررسی‌های فزاینده‌ای مواجه شده‌اند، جایی که مصرف‌کنندگان به‌دلیل افزایش احساسات ملی‌گرایانه‌ای که توسط دولت برانگیخته می‌شود، به طور فزاینده‌ای نسبت به موارد ناچیز حساس شده‌اند.

 پس از واکنش‌های شدید در نمایشگاه خودروی شانگهای، مینی چین بعدازظهر پنجشنبه در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo عذرخواهی کرد و گفت که این تبلیغات به منظور ارائه یک لحظه شیرین به شرکت کنندگان است.

 «به دلیل مدیریت شلخته داخلی و کوتاهی کار کارکنانمان، احساسات ناخوشایندی را برای همه ایجاد کرده ایم. ما از این بابت صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.» در این بیانیه آمده است که این شرکت آموزش را بهبود خواهد بخشید.

 اما این بیانیه نتوانست خشم عمومی را که همچنان بر بحث در رسانه‌های اجتماعی غالب است، آرام کند.

 صبح جمعه، مینی چین عذرخواهی دیگری کرد و گفت غربی‌هایی که در فیلم‌ها بستنی را دریافت کردند، کارکنان آن شرکت بودند.

 این شرکت گفت که روزانه 300 وان بستنی را در غرفه خود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این شرکت همچنین تعداد کمی را برای کارمندان خود رزرو کرده است.

 «چهار یا پنج خارجی که در ویدیو دیدید همکاران ما هستند. آنها همچنین نشان های کارمند خود را می پوشیدند.

 این سازمان خواستار درک بیشتر مردم از دو کارگر زن چینی شد که بستنی را توزیع کردند و گفتند که آنها جوان و بی تجربه هستند. اما این توضیح نتوانست به این جنجال پایان دهد.

 برترین پاسخ در Weibo با 31000 لایک گفت: «شما واقعاً نمی‌دانید چگونه یک عذرخواهی بنویسید، و بگوییداعتراض درست است. دیگری گفت: "از شما التماس می کنم، بیایید کمی پول خرج کنیم و یک تیم روابط عمومی جدید بسازیم."

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت