14 آذر 1401
شرکت راه آهن دولتی ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد، یک قطار باری افتتاحیه که کالاها را از سواحل مدیترانه غربی ترکیه به قلب ازبکستان حمل می کرد، در آخر هفته به مقصد خود در تاشکند رسید. قطاری که ۴۰ واگن بارگیری شده با لوازم خانگی و تجهیزات برودتی را میکشید، پس از سفری که در ایران و ترکمنستان انجام شد، با کمیته استقبال مواجه شد. این مسیر چهار کشوری به طول 4500 کیلومتر به طور مشترک توسط شرکت های راه آهن دولتی ازبکستان و ترکیه طراحی شده است. این سفر ، نتیجه بحث و گفتگو در اجلاس سران کشورهای سازمان کشورهای ترک که در 11 نوامبر در سمرقند، ازبکستان برگزار شد، می باشد .در این اجلاس توسعه کریدورهای ترانزیتی حمل و نقل جدید مورد تاکید قرار گرفت» . هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چقدر طول کشید تا قطار به مقصد نهایی خود برسد، منتشر نشده است، اما به نظر میرسد این مسیر، احتمالات جالبی را ارائه میدهد. 40 واگن از شهر بندری ازمیر در دریای اژه حرکت کردند که به نوبه خود با یک بادبان 10 ساعته از بندر پیرئوس در یونان که عمدتاً تحت کنترل چین است - یکی از بزرگترین بنادر در نوع خود در اروپا است. یکی از کریدورهای حملونقل تقریبا مشابه که توسط وزارت سرمایهگذاری و تجارت خارجی ازبکستان توصیف شده است، پیشبینی میکند که تاشکند از طریق استانبول به صوفیه در بلغارستان و از طریق یک مسیر 5150 کیلومتری دو هفتهای متصل شود که از دریای خزر عبور میکند. اما با توجه به اینکه قزاقستان ظاهراً آماده استفاده پایدارتر از مسیرهای پرجمعیت ترانس خزر است، گزینه جایگزین برای طی مسافت کوتاهتر زمینی از طریق ایران جذاب به نظر میرسد.
تبریز امروز:
هیاهوی یک کمیته استقبال با قطار ورودی در ایستگاه مرکزی تاشکند
شرکت راه آهن دولتی ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد، یک قطار باری افتتاحیه که کالاها را از سواحل مدیترانه غربی ترکیه به قلب ازبکستان حمل می کرد، در آخر هفته به مقصد خود در تاشکند رسید.
قطاری که ۴۰ واگن بارگیری شده با لوازم خانگی و تجهیزات برودتی را میکشید، پس از سفری که در ایران و ترکمنستان انجام شد، با کمیته استقبال مواجه شد.
این مسیر چهار کشوری به طول 4500 کیلومتر به طور مشترک توسط شرکت های راه آهن دولتی ازبکستان و ترکیه طراحی شده است.
این سفر ، نتیجه بحث و گفتگو در اجلاس سران کشورهای سازمان کشورهای ترک که در 11 نوامبر در سمرقند، ازبکستان برگزار شد، می باشد .در این اجلاس توسعه کریدورهای ترانزیتی حمل و نقل جدید مورد تاکید قرار گرفت» .
هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چقدر طول کشید تا قطار به مقصد نهایی خود برسد، منتشر نشده است، اما به نظر میرسد این مسیر، احتمالات جالبی را ارائه میدهد. 40 واگن از شهر بندری ازمیر در دریای اژه حرکت کردند که به نوبه خود با یک بادبان 10 ساعته از بندر پیرئوس در یونان که عمدتاً تحت کنترل چین است - یکی از بزرگترین بنادر در نوع خود در اروپا است.
یکی از کریدورهای حملونقل تقریبا مشابه که توسط وزارت سرمایهگذاری و تجارت خارجی ازبکستان توصیف شده است، پیشبینی میکند که تاشکند از طریق استانبول به صوفیه در بلغارستان و از طریق یک مسیر 5150 کیلومتری دو هفتهای متصل شود که از دریای خزر عبور میکند.
اما با توجه به اینکه قزاقستان ظاهراً آماده استفاده پایدارتر از مسیرهای پرجمعیت ترانس خزر است، گزینه جایگزین برای طی مسافت کوتاهتر زمینی از طریق ایران جذاب به نظر میرسد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.