9 آذر 1401
لی فنگلیانگ، دبیر حزب دانشگاه علوم و فناوری جنوب، گفت: توسعه صنعت خلاق دیجیتال راه مهمی برای افزایش اعتماد به نفس و قدرت فرهنگی در عصر جدید است. محتوای خلاق دیجیتال یک نیروی محرکه صنعتی برای تحول خلاقانه و توسعه منابع فراهم می کند. مصرف آثار دیجیتالی خلاق، نیازهای غیر مادی مردم را جلب میکند و رفاه عمومی را ارتقا میدهد. ایجاد صنعت خلاق دیجیتال به ارتقای قدرت نرم فرهنگی کشور کمک می کند و موضوعات چین را بهتر در سطح بین المللی بازگو می کند. لی خواستار تلاش در چهار جهت اصلی به منظور پیشروی در صنایع خلاق دیجیتال جهانی شد. اول، لازم است از مزایای موجود استفاده شود، تحول خلاقانه و توسعه منابع فرهنگی سنتی تسهیل شود، صحنه های مصرف فرهنگی دیجیتال غنی شود، و بر افزایش تقاضا و مصرف داخلی تمرکز شود. دوم، تلاشهایی برای تقویت پشتیبانی از دادهها، بهبود «قدرت محاسباتی»، استفاده از «ارزش ناملموس» عوامل تولید داده و افزایش بهرهوری دادهها لازم است. سوم، زیرساخت های اطلاعاتی باید ساخته و ارتقاء داده شود و «نیروی ملموس» صنعت خلاق دیجیتال را تثبیت کند. علاوه بر این، توصیه میشود همکاریهای جهانی را افزایش داده و در تدوین استانداردهای جهانی فناوری دیجیتال، استانداردهای صنعتی و استانداردهای حاکمیتی مشارکت فعال داشته باشیم. تلاش برای تسهیل رشد شرکتها و فراهم کردن حداکثر راحتی برای شرکتهای داخلی برای مشارکت در پیوندهای صنعتی پیشرفته جهانی و همچنین برای جذب شرکتکنندگان از بین شرکتهای پیشرو جهان ضروری است.
تبریز امروز:
LI YONGJIE | 2022-11-25 | بازدید: 4
علوم اجتماعی چین امروز
202211251647473654.jpg
یک بازتولید چاپ سه بعدی دیجیتالی با کیفیت بالا از غار موگائو 45 در موزه ملی چین در پکن، در 29 سپتامبر عکس: CFP
شنژن- سمپوزیوم نوآوری فرهنگی و فناوری 2022 و اولین انجمن منطقه خلیج دانشگاه شنژن به طور همزمان در شنژن، استان گوانگدونگ، به صورت آنلاین و آفلاین، در 5 نوامبر برگزار شد. محققان بحث هایی را انجام دادند و پیشنهاداتی را در مورد موضوع کشور در فرهنگ در عصر دیجیتال و "تبدیل شدن به یک پیشرو" ارائه کردند. ."
دیجیتالی شدن فرهنگی
بر اساس این گزارش به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین (CPC)، "ما یک استراتژی ملی دیجیتالی سازی فرهنگی را اجرا خواهیم کرد، سیستم مدرن خدمات فرهنگی عمومی را بهبود خواهیم بخشید و برنامه های فرهنگی عام المنفعه جدیدی را راه اندازی خواهیم کرد." گائو شوشنگ، معاون سابق دفتر اصلاحات و توسعه نظام فرهنگی بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفت که با ورود سوسیالیسم با ویژگی های چینی به عصری جدید، استراتژی دیجیتالی سازی فرهنگی ملی برای تقویت سمت عرضه اجرا شده است. . دستاوردهای علمی و فناوری مدرن می تواند در خدمت فعال کردن منابع فرهنگی، استخراج و مرتبط ساختن عناصر و نمادهای مهم با ارزش میراث تاریخی، و نمایش پانوراما از فرهنگ چین باشد. این باعث غرور و اعتماد فرهنگی در سراسر ملت خواهد شد و به یک نیروی محرکه معنوی قوی برای ساختن یک کشور بزرگ مدرن سوسیالیستی تبدیل خواهد شد.
لی فنگلیانگ، دبیر حزب دانشگاه علوم و فناوری جنوب، گفت: توسعه صنعت خلاق دیجیتال راه مهمی برای افزایش اعتماد به نفس و قدرت فرهنگی در عصر جدید است. محتوای خلاق دیجیتال یک نیروی محرکه صنعتی برای تحول خلاقانه و توسعه منابع فراهم می کند. مصرف آثار دیجیتالی خلاق، نیازهای غیر مادی مردم را جلب میکند و رفاه عمومی را ارتقا میدهد. ایجاد صنعت خلاق دیجیتال به ارتقای قدرت نرم فرهنگی کشور کمک می کند و موضوعات چین را بهتر در سطح بین المللی بازگو می کند.
لی خواستار تلاش در چهار جهت اصلی به منظور پیشروی در صنایع خلاق دیجیتال جهانی شد. اول، لازم است از برتری های موجود استفاده شود، تحول خلاقانه و توسعه منابع فرهنگی سنتی تسهیل شود، موارد و نکته های مصرف فرهنگی دیجیتال غنی شود، و بر افزایش تقاضا و مصرف داخلی تمرکز شود. دوم، تلاشهایی برای تقویت پشتیبانی از دادهها، بهبود «قدرت محاسباتی»، استفاده از «ارزش ناملموس» عوامل تولید داده و افزایش بهرهوری دادهها لازم است. سوم، زیرساخت های اطلاعاتی باید ساخته و ارتقاء داده شود و «نیروی ملموس» صنعت خلاق دیجیتال را تثبیت کند. علاوه بر این، توصیه میشود همکاریهای جهانی را افزایش داده و در تدوین استانداردهای جهانی فناوری دیجیتال، استانداردهای صنعتی و استانداردهای حاکمیتی مشارکت فعال داشته باشیم. تلاش برای تسهیل رشد شرکتها و فراهم کردن حداکثر راحتی برای شرکتهای داخلی برای مشارکت در پیوندهای صنعتی پیشرفته جهانی و همچنین برای جذب شرکتکنندگان از بین شرکتهای پیشرو جهان ضروری است.
از دیدگاه لی یان، مدیر مؤسسه توسعه فرهنگی دانشگاه یوننان، دیجیتالی شدن فرهنگی در سه جنبه تجسم یافته است: استفاده از فناوری دیجیتال و اینترنت برای تبدیل انواع پراکنده و مختلف منابع عظیم فرهنگی به انواع و سلسله مراتب مختلف در یک پایگاه داده منابع فرهنگی، با استفاده از آنها برای شکستن محدودیت های زمانی و مکانی، انتشار بلادرنگ منابع فرهنگی در سراسر جهان را برای ایجاد ارتباطات و تغییرات جدید بین محلی و جهانی، و استفاده از آنها برای تغییر خلاقانه و استفاده از منابع فرهنگی، تحقق بخشید.
فو کایوو، مدیر مؤسسه ملی توسعه فرهنگی دانشگاه ووهان، گفت که فناوری دیجیتال، از جمله فناوری اطلاعات دیجیتال و فناوری متاورس، به طور غیرمستقیم مسیرهای عملکرد مؤسسات فرهنگی را بهبود می بخشد و پایه و اساس روش شناسی اصلاح و توسعه فرهنگی در جهان است. عصر جدید. فناوری دیجیتال با ساخت صحنه های مصرف فرهنگی، مسیر تغییرات را در محصولات فرهنگی مبتنی بر فناوری و صنعت و سازمان های فرهنگی تعیین می کند. این مسیر تغییرات، به عنوان تغییر در ساختارهای اجتماعی، نه تنها بر نظم داخلی محصولات فرهنگی مسلط است، بلکه زمینه ای برای روندهای توسعه اجتماعی و فرهنگی فراهم می کند.
فلسفه توسعه
فناوری دیجیتال به صنعت فرهنگی قدرت می بخشد و نوآوری فرهنگی را زنده می کند، در حالی که نوآوری فرهنگی باید به فلسفه های توسعه مناسب پایبند باشد. جیانگ شوژو، استاد دانشگاه جینان در استان گوانگدونگ، گفت که شیوههای فعلی نوآوری فرهنگی باید از توسعه نوآورانه و سبز استقبال کنند. اصالت نیاز اساسی روشن است
هنر و فرهنگ که به دلیل پیشرفت علمی و فناوری نباید رها شود. مسیر "سبز" فلسفه توسعه راهنمای عصر جدید است که مستلزم تجسم محتوا و ابزارهای نوآورانه است.
هو هویلین، استاد دانشکده رسانه و ارتباطات در دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، امنیت صنایع فرهنگی در عصر دیجیتال را روشن کرد. صنعت فرهنگی اینترنتی شکل جدیدی از صنعت فرهنگی است که در عصر دیجیتال در حال ظهور است و تغییرات بزرگی را در زندگی مادی و غیر مادی مردم ایجاد کرده است. اینترنت در حالی که مزایای زیادی دارد، خطرات خاصی را نیز برای زندگی ما به همراه دارد، مانند خشونت سایبری، که مستلزم تلاش برای اطمینان از احساس امنیت و در عین حال لذت کامل از محصولات ارائه شده توسط شبکه است.
شیا یانجینگ، استاد موسسه تحقیقات هنر در دانشگاه هنر نانجینگ، گفت که توسعه دیجیتالی فرهنگ سنتی هنوز با مشکلات و چالشهایی مواجه است. برخی از بازیهای الهامگرفته از آثار تاریخی به سادگی دانش مربوطه را با هم ترکیب میکنند و به صورت مکانیکی به کار میبرند و بهطور تصادفی عناصر فرهنگی سنتی را با هم ترکیب میکنند که در درازمدت به اهمیت هستیشناختی فرهنگ تاریخی آسیب میرساند. برای حفظ میراث فرهنگی، توانمندسازی دیجیتالی فرهنگ سنتی نه تنها باید حفاظت «باستانشناختی» از فرهنگ سنتی را دنبال کند، بلکه باید ویژگیهای زمانه را برای دستیابی به دگرگونی خلاقانه ترکیب کند، آن را با فضای زمان پر کند و اعتماد فرهنگی را بهتر نشان دهد.
در طول این انجمن، کتاب آبی فرهنگ و فناوری: گزارش سالانه فرهنگ و توسعه نوآورانه فناوری (2022) منتشر شد. در طی 10 سال گذشته هر سال به عنوان یک گزارش تحقیقاتی در مورد وضعیت توسعه صنعتی، کاربرد، اکتشاف نظری و شیوه های نوآوری در زمینه یکپارچه سازی فرهنگ و فناوری در داخل و خارج از کشور منتشر شده است.
نوشته یانگ لان لان
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.