خبر های ویژه

آیا فناوری واقعاً زندگی نوجوانان را خراب کرده است؟

11 تیر 1404

پنج راه برای کمک به دانش‌آموزان در نه گفتن به رفتارهای پرخطر

20 خرداد 1404

چهار روش خلاقانه برای درگیر کردن کودکان با مفاهیم STEM در تابستان: راهکارهایی برای پرورش کنجکاوی و حل مسئله در خانه

19 خرداد 1404

درمانی کهن با امواج صوتی

15 اردیبهشت 1404

روز معلم با یاد معلم

12 اردیبهشت 1404

عید فطر تبریز سال ها پیش در دارالحکومه تبریز

11 فروردین 1404

ده فرمان مربی برجسته، یانوش کورچاک، برای تربیت کودکان

11 اسفند 1403

مدیران چگونه می‌توانند به کارمندان نسل Z کمک کنند تا قدرت کار معنادار را کشف کنند

11 اسفند 1403

هنر و علم، تناسبات ظریف یکسانی را در شاخه‌های درختان روشن می‌کنند

23 بهمن 1403

در واقع زیبایی شناسی «وابی سابی» ژاپنی در مورد چیست؟

13 دی 1403

نقیبی بر چیلله گجه سی آذربایجان و رسم و رسوم آن

29 آذر 1403

زندگی در ازدواج

13 آذر 1403

خواب بی کیفیت کوتاه و دیرهنگام

29 آبان 1403

کاری را که بلد نیستید، انجام ندهید! ثبت کتاب حیدر بابایه سلام به عنوان میراث غیر ملموس و تثبیت یک تندیس فاخر از شهریار ضرورت فرهنگی است!

28 آبان 1403

سالی رونی، راشل کوشنر و آرونداتی روی خواستار تحریم موسسات فرهنگی اسرائیل شدند

10 آبان 1403

دارالشفای ربع رشیدی ، موقوفه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز

23 شهریور 1403

4 مهر 1401

چرا معلمان از دانش آموزانی که تکالیف خود را انجام نمی دهند دست می کشند

"فقط تا اینجای کار می توانم آنها را ببرم"

ما کنجکاو بودیم که چگونه معلمان به دانش‌آموزانی که تکالیف خود را کامل می‌کنند پاداش می‌دهند و آن‌هایی را که انجام نمی‌دهند تنبیه و انتقاد می‌کنند - و اینکه آیا ارتباطی بین این چیزها و درآمد خانواده وجود دارد یا خیر. با تجزیه و تحلیل کارنامه دانش‌آموزان و مصاحبه با معلمان، دانش‌آموزان و والدین، متوجه شدیم که معلمان نمرات خوبی برای تلاش برای انجام تکالیف و سایر پاداش‌ها به دانش‌آموزان خانواده‌های طبقه متوسط ​​مانند جینا می‌دهند، که اتفاقاً والدین تحصیل‌کرده‌ای دارند که نقش فعالی در کمک به فرزندانشان در تکمیل تکالیفشان این زمینه دارند. . اما وقتی صحبت از دانش‌آموزانی مانند «جسی» می‌شود، که در همان مدرسه جینا تحصیل می‌کند و فرزند یک مادر فقیر و مجرد دو فرزند است، متوجه شدیم که معلمان دیدگاه تیره‌تری داشتند.

تبریز امروز:
انجام ندادن تکالیف دانش‌آموزان را دچار مشکل می‌کند.
انجام ندادن تکالیف دانش‌آموزان را دچار مشکل می‌کند. 
هر زمان که «جینا»، دانش‌آموز کلاس پنجمی در یک مدرسه دولتی حومه شهر در ساحل شرقی، تکالیف ریاضی خود را انجام می‌داد، هرگز نگران این نبود که آیا می‌تواند از مادرش کمک بگیرد یا خیر.

مادر جینا، متاهل و مدیر سطح متوسط ​​یک شرکت مراقبت های بهداشتی، در طی مصاحبه ای برای مطالعه ای که درباره نحوه نگاه معلمان به دانش آموزانی که تکالیف خود را انجام می دهند در مقابل کسانی که انجام نمی دهند، به ما توضیح داد: «من خیلی به او کمک می کنم. نه

مادر جینا ادامه داد: "من سعی می کنم دوباره چیزهایی را توضیح دهم، مانند چیزهایی که او ممکن است متوجه نشود." «مثلاً، اگر او در حال تقلا است، سعی می‌کنم روش دیگری به او بیاموزم. من می دانم که جینا کودک بسیار بصری است، اما همچنین نیاز به شنیدن چیزهایی دارد. می دانم که وقتی دارم آن را می خوانم، می نویسم، و به او می گویم، او آن را بهتر می فهمد.»

یکی از ما یک جامعه شناس است که به این می پردازد که چگونه مدارس به خانواده های طبقه متوسط ​​کمک می کنند. دیگری یک استاد آموزش ریاضی است که بررسی می کند معلمان ریاضی چگونه دانش آموزان خود را بر اساس کارشان درک می کنند.

ما کنجکاو بودیم که چگونه معلمان به دانش‌آموزانی که تکالیف خود را کامل می‌کنند پاداش می‌دهند و آن‌هایی را که انجام نمی‌دهند تنبیه و انتقاد می‌کنند - و اینکه آیا ارتباطی بین این چیزها و درآمد خانواده وجود دارد یا خیر.

با تجزیه و تحلیل کارنامه دانش‌آموزان و مصاحبه با معلمان، دانش‌آموزان و والدین، متوجه شدیم که معلمان نمرات خوبی برای تلاش برای انجام تکالیف و سایر پاداش‌ها به دانش‌آموزان خانواده‌های طبقه متوسط ​​مانند جینا می‌دهند، که اتفاقاً والدین تحصیل‌کرده‌ای دارند که نقش فعالی در کمک به فرزندانشان در تکمیل تکالیفشان این زمینه دارند. .

اما وقتی صحبت از دانش‌آموزانی مانند «جسی» می‌شود، که در همان مدرسه جینا تحصیل می‌کند و فرزند یک مادر فقیر و مجرد دو فرزند است، متوجه شدیم که معلمان دیدگاه تیره‌تری داشتند.

نام‌های «جسی» و «جینا» نام‌های مستعار برای محافظت از هویت کودکان هستند. جسی نمی تواند روی کمک مادرش در انجام تکالیف حساب کند، زیرا او خودش در مدرسه مشکل داشت.

مادر جسی برای همان مطالعه به ما گفت: «در مدرسه مشکلات زیادی داشتم. من مشکلات رفتاری داشتم، کمبود توجه. و بنابراین بعد از کلاس هفتم، آنها مرا به یک دبیرستان جایگزین فرستادند، که فکر می کردم بدترین چیز در جهان است. ما به معنای واقعی کلمه کار کلاس اول و دوم را انجام دادیم. بنابراین تحصیلات من وحشتناک بود.»

مادر جسی اعتراف کرد که او هنوز نمی تواند تقسیم را تا به امروز بفهمد.

«[پسرم] از من سؤالی می‌پرسد، و من می‌روم به آن نگاه کنم، مثل جبر در کلاس پنجم است،  و من می گویم: "این چیست؟" مادر جسی گفت. "پس واقعا سخت است. گاهی اوقات شما فقط احساس حماقت می کنید. چون کلاس پنجم است. و من باید بتوانم به پسرم در انجام تکالیفش در کلاس پنجم کمک کنم."

برخلاف والدین جینا، که متاهل هستند و خانه خود را در یک محله طبقه متوسط ​​دارند، مادر جسی ازدواج نکرده است و مکانی را در یک خانه سیار اجاره می کند. او جسی را در نوجوانی داشت و جسی و برادرش را بیشتر به تنهایی  البته با کمک والدینش بزرگ می‌کرد،. پسرش واجد شرایط ناهار رایگان است.

موضوع حقوق صاحبان سهام
برای انصاف، ما فکر می کنیم معلمان باید این نوع نابرابری های اقتصادی و اجتماعی را در نحوه تدریس و نمره دادن به دانش آموزان در نظر بگیرند. اما آنچه ما در مدارس مشاهده کردیم این بود که آنها معمولا این کار را نمی کنند و در عوض به نظر می رسید که نابرابری را به عنوان سرنوشت می پذیرند. به عنوان مثال، آنچه را که یک معلم کلاس چهارم در مورد دانش آموزان و تکالیف به ما گفت یعنی یکی از 22 معلمی که در طول مطالعه با آنها مصاحبه و مشاهده کردیم - .

یکی از معلمان گفت: «احساس می‌کنم اینجا یک جیب وجود دارد - یک جیب با درآمد کمتر. «و این منجر به حمایت کمتر در خانه، انجام نشدن تکالیف، بازگرداندن و امضا نشدن چیزها می شود. بین خانه و مدرسه باید تقریبا 50-50 باشد. اگر آنها در خانه پشتیبانی نداشته باشند، فقط تا این حد می توانم آنها را ببرم. اگر قرار نیست به خانه بروند و تکالیف خود را انجام دهند، من کار زیادی نمی توانم انجام دهم."

در حالی که مربیان سطوح مختلف منابعی را که دانش‌آموزان در خانه دارند تشخیص می‌دهند، آنها همچنان به تعیین تکالیفی که برای دانش‌آموزان به‌طور مستقل انجام آن دشوار است، ادامه می‌دهند و به دانش‌آموزانی که به هر حال تکالیف را کامل می‌کنند، پاداش می‌دهند.

دانش‌آموزان طبقه متوسط ​​معمولاً از مزایای بسیاری برخوردار هستند که سایر دانش‌آموزان در مورد کمک گرفتن در خانه برای انجام تکالیف خود از آن‌ها برخوردار نیستند. 

دانش‌آموزان طبقه متوسط ​​معمولاً از مزایای بسیاری برخوردار هستند که سایر دانش‌آموزان در مورد کمک گرفتن در خانه برای انجام تکالیف خود از آن‌ها برخوردار نیستند. 
به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چگونه یک معلم کلاس هفتم رویکرد خود را در مورد تکالیف توضیح داد: «من پاسخ تکالیف هر دوره را به صورت آنلاین ارسال می کنم. بچه‌ها تکالیف را انجام می‌دهند، و قرار است آن‌ها را بررسی کنند و بفهمند که آیا به کمک بیشتری نیاز دارند یا خیر. بچه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، یک همبستگی شگفت‌انگیز بین آن و نمرات مثبت وجود دارد. بچه هایی که این کار را نمی کنند بمباران می کنند.

"باید به والدین این نکته را متذکر شوم که آنها باید تکالیف را با دانش آموز خود بررسی کنند، آنها را بررسی کنند تا ببینند درست است یا نادرست و سپس از من سوال بپرسند. من نمی خواهم از زمان کلاس برای انجام تکالیف استفاده کنم."

مشکل این است که مزایای تکالیف به طور یکسان توزیع نشده است. در عوض، تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان خانواده‌های پردرآمد نسبت به دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد، دستاوردهای بزرگ‌تری از طریق تکالیف درسی دارند.

این رابطه در مدارس ایالات متحده و هلند یافت شده است، و نشان می دهد که تکالیف درسی ممکن است به تفاوت در عملکرد دانش آموزان در مدرسه کمک کند.

رقابت و تلاش های سخت تر
علاوه بر مزایای تحصیلی نابرابر، تحقیقات همچنین نشان می دهد که درک تکالیف ریاضی تعیین شده در مدارس ایالات متحده اغلب برای والدینی که پیشرفت تحصیلی محدودی دارند، والدینی که نسبت به محتوای ریاضی احساس اضطراب می کنند، دشوارتر است. همچنین برای والدینی که ریاضی را با استفاده از رویکردهای متفاوتی نسبت به آنهایی که در حال حاضر در ایالات متحده تدریس می شوند، دشوار است.

در همین حال، دانش‌آموزان خانواده‌های برخوردار به‌طور نامتناسبی بیشتر احتمال دارد که والدین یا معلمی بعد از مدرسه برای کمک به انجام تکالیف در دسترس داشته باشند، و همچنین والدینی که آنها را تشویق می‌کنند در صورت داشتن سؤال از معلمان خود کمک بگیرند. و همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که والدینی داشته باشند که احساس می کنند حق دارند از طرف آنها در مدرسه مداخله کنند.

ایده های نادرست در مورد شایستگی
در مدارسی که ما مشاهده کردیم، معلمان نابرابری‌های تکالیف را از طریق آنچه دانشمندان علوم اجتماعی اسطوره شایسته‌سالاری می‌نامند، تفسیر کردند. این داستان نشان می دهد که همه دانش آموزان در ایالات متحده فرصت های یکسانی برای موفقیت در مدرسه دارند و هر گونه تفاوت در نتایج دانش آموزان نتیجه سطوح مختلف تلاش است. معلمان در مطالعه ما مطالبی را بیان کردند که در راستای این باور است.

به عنوان مثال، یکی از معلمان کلاس سوم به ما گفت: «ما با چند بچه واقعاً در حال مبارزه سر و کار داریم. پدر و مادری هستند که من هرگز آنها را ندیده ام. آنها به کنفرانس نمی آیند. هیچ ارتباطی وجود نداشته است ... یادداشت ها را در خانه یا ایمیل می نویسم. آنها هرگز پاسخ نمی دهند بچه‌هایی هستند که هرگز تکالیف خود را انجام نمی‌دهند، و واضح است که والدین با آن مشکلی ندارند.

"وقتی شما آن حمایت را از خانه ندارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آنها نمی توانند خودشان درس بخوانند. بنابراین اگر والدینی نداشته باشند که در این زمینه به آنها کمک کنند، پس این برای آنها سخت است. این امر نشان می دهد."

 جسیکا کالارکو، دانشگاه ایندیانا و ایلانا هورن، مدرسه الهی واندربیلت

 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت