9 تیر 1401
هفته گذشته، منطقه خودمختار "نینگشیا هوی" در شمال غربی چین اولین قطار باری چندوجهی ریلی دریایی را به سمت ایران راه اندازی کرد که انتظار می رود هزینه های حمل و نقل بین چین و خاورمیانه را کاهش دهد. کانال لجستیک بین المللی از قزاقستان، دریای خزر و ایران عبور خواهد کرد. رونق بزرگی برای اقتصاد ایران خواهد بود.....کارشناسان خاطرنشان کردند که افتتاح خط حمل و نقل در حال ایجاد یک کانال حمل و نقل بین مرزی و کم هزینه برای نینگ شیا و مناطق اطراف آن است تا با ایران و خاورمیانه ارتباط برقرار کند، که برای گسترش صادرات محصولات داخلی مفید است. همچنین شرکتهای مستقر در بخشهای شرقی و غربی که در زمینههای صنایع سبک، الکترونیک، فناوری پیشرفته و انرژیهای نو هستند را جذب میکند تا در یینچوان جمع شوند و محصولات خود را به ایران و خاورمیانه صادر کنند. در عین حال، میتواند به واردات مواد کمیاب، تقویت توسعه سریع صنعت لجستیک و تجارت پردازش و ارتقای مبادلات اقتصادی و تجاری بین نینگشیا، استانهای همجوار و ایران کمک کند.
تبریز امروز:
هفته گذشته، منطقه خودمختار "نینگشیا هوی" در شمال غربی چین اولین قطار باری چندوجهی ریلی دریایی را به سمت ایران راه اندازی کرد که انتظار می رود هزینه های حمل و نقل بین چین و خاورمیانه را کاهش دهد. کانال لجستیک بین المللی از قزاقستان، دریای خزر و ایران عبور خواهد کرد. رونق بزرگی برای اقتصاد ایران خواهد بود.
منطقه خودمختار نینگشیا هوی شمال غرب چین اولین قطار باری بینوجهی ریلی دریایی را به ایران راهاندازی کرد و یک کانال لجستیک بینالمللی جدید را از طریق دریای خزر تشکیل داد.
خط جدید، همراه با سایر مسیرهای ریلی باری چین-اروپا، به ایجاد یک شبکه حمل و نقل جهانی که حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده ای را پوشش می دهد، کمک خواهد کرد.
این قطار با مسافتی حدود 8500 کیلومتر از شهر ینچوان، پایتخت نینگشیا حرکت کرده و از طریق قزاقستان از دریای خزر عبور خواهد کرد. قرار است حدود 20 روز دیگر به بندر انزلی در شمال ایران برسد.
مسیر جدید حدود 20 روز کمتر از حمل و نقل دریایی طول می کشد و 6000 یوان (897 دلار) در هر کانتینر در مقایسه با خط راه آهن بین المللی باری بین المللی از ینچوان به تهران،صرفه جویی می کند.
شبکه تلویزیونی ملی چین گزارش داد که این قطار 51 کانتینر استاندارد با کالاهایی به ارزش 3.06 میلیون دلار حمل می کرد.
کارشناسان خاطرنشان کردند که افتتاح خط حمل و نقل در حال ایجاد یک کانال حمل و نقل بین مرزی و کم هزینه برای نینگ شیا و مناطق اطراف آن است تا با ایران و خاورمیانه ارتباط برقرار کند، که برای گسترش صادرات محصولات داخلی مفید است.
همچنین شرکتهای مستقر در بخشهای شرقی و غربی که در زمینههای صنایع سبک، الکترونیک، فناوری پیشرفته و انرژیهای نو هستند را جذب میکند تا در یینچوان جمع شوند و محصولات خود را به ایران و خاورمیانه صادر کنند.
در عین حال، میتواند به واردات مواد کمیاب، تقویت توسعه سریع صنعت لجستیک و تجارت پردازش و ارتقای مبادلات اقتصادی و تجاری بین نینگشیا، استانهای همجوار و ایران کمک کند.
گلوبال تایمز + سایت دولت چین + سی جی تی ان
کاوه وحیدی آذر
=
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.