24 آبان 1400
کالیکو گربه دیجیتال روی یک بیلبورد ال ای دی 26 در 62 فوتی در توکیو چرت می زند و خمیازه می کشد، در زندگی واقعی جمعیت زیادی را به خود جلب کرده و در رسانه های اجتماعی شادی را برانگیخته است.
تبریز امروز:
یک گربه دیجیتال در ژاپن قلب ها را آب می کند (و چرت می زند).
کالیکو گربه دیجیتال روی یک بیلبورد ال ای دی 26 در 62 فوتی در توکیو چرت می زند و خمیازه می زند، در زندگی واقعی جمعیت زیادی را به خود جلب کرده و در رسانه های اجتماعی شادی را برانگیخته است.
ریوکو کیکوچی در حال قدم زدن از سینمای توکیو به سمت خانه بود که گربه ای به اندازه یک قایق را دید که در بالای پیاده رو حرکت می کرد و با خجالت پنجه هایش را می لیسید. او گفت: «نحوه میو کردنش خیلی بامزه بود.
بسیاری از مردم توکیو همین احساس را دارند، مهم نیست که گربه فقط یک مجموعه پیکسل روی یک بیلبورد است. اما از زمان نصب آن در ماه گذشته تاکنون جمعیتی را به سمت خود کشانده است که با فاصله اجتماعی از هم دور هستند - او الهام بخش بسیاری از پست های رسانه های اجتماعی است.
کالیکو دیجیتال کمی شبیه یک گربه واقعی رفتار می کند، به این معنا که هر کاری که بخواهد انجام می دهد. بازدیدکنندگان فقط با چند حضور کوتاه در ساعت، بین جریانی از نماهنگها، مشغول میشوند.
گربه اینجا و آنجا خمیازه می کشد و در ساعت 1 بامداد حدود 6 ساعت به خواب می رود و سرش را روی پنجه های سفیدی قرار می دهد که کناره ای را که به نظر می رسد در هوای آزاد نزدیک ایستگاه مترو شینجوکو است، بغل کرده است. ظاهر سه بعدی توهمی است که توسط یک صفحه نمایش ال ای دی خمیده 26 در 62 فوت ایجاد شده است.
همچنین صحبت می کند و با «نیانیچیوا» به عابران پیاده سلام می کند. این ترکیبی از "konnichiwa" یا hello و "nyan" ژاپنی برای "میو" است.
برخلاف بسیاری از بیلبوردها و علائم چشمک زن در منطقه، گربه محصول یا برند خاصی را تبلیغ نمی کند.
تاکایوکی اوکاوا، سخنگوی شرکت ژاپنی یونیکا، یکی از دو شرکتی که نمایشگر گربه سانان را اجرا می کند، گفت که این گربه نام رسمی ندارد. طرف دارانش پس از ایستگاه، آن را «گربه خروجی شرقی شینجوکو» نامیدهاند.
آقای اوکاوا با اشاره به همهگیری ویروس کرونا افزود: «دلایل زیادی وجود دارد که تصمیم گرفتیم گربه را به نمایش بگذاریم، اما یکی از دلایل بزرگ این است که با کرونا، جهان بسیار تاریک شد.» از طریق نمایشگر گربه، میخواستیم شینجوکو را احیا کنیم و آن را روشنتر کنیم.»
هنگامی که یکی از طرفداران گربه، کنجیرو شیمودا، اخیراً در ایستگاه شینجوکو توقف کرد، افراد دیگری را دید که در اطراف سرگردان بودند و منتظر بودند تا چندین حرکت کامو گربه را ضبط کنند. او گفت که فقط توانست آنقدر بماند که یکی را ببیند، اما ارزشش را داشت.
آقای شیمودا، که در زمینه بازاریابی کار می کند، گفت: "تاثیر آن قوی تر از آن چیزی بود که فکر می کردم."
این اولین بیلبورد سه بعدی نیست که عابران پیاده و کاربران شبکه های اجتماعی را در شرق آسیا خوشحال می کند. یک سال گذشته در سئول یک موج توفنده به نمایش گذاشت. دیگری، در شهر چنگدو در جنوب غربی چین، یک سفینه فضایی شبیه "پیشتازان فضا" را نشان داد که به نظر می رسید از یک ساختمان بیرون می آید.
یک فید ویدیویی از بیلبورد گربه برای کسانی که نمی توانند از منطقه شینجوکو بازدید کنند پخش می شود. حوالی زمان ناهار نزدیک به 200 کاربر یوتیوب در حال تماشای گربه بودند که دم خود را تکان می داد و به چند واگن مترو زیرزمینی خیره می شد.
برخی از مردم - حتی گربهها - ممکن است متوجه شوند که گربههای خروجی شینجوکو ممکن است کمی تکراری شوند. آقای اوهکاوا گفت که ممکن است تصاویر جدید در روزهای بعدی معرفی شود، اما او از توضیح بیشتر خودداری کرد.
او گفت: «فقط باید منتظر بمانید و ببینید.
نیویورک تایمز
برگردان به فارسی : توفیق وحیدی آذر
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.