خبر های ویژه

کارگاه تخصصی «پویایی‌شناسی و تفکر سیستم‌ها»

29 مرداد 1404

اگر هوش مصنوعی از این بهتر نشود چه؟

23 مرداد 1404

ناسا قصد دارد یک رآکتور هسته‌ای بر روی ماه بسازد – یک وکیل متخصص حقوق فضا توضیح می‌دهد چرا، و قانون در این‌باره چه می‌گوید

18 مرداد 1404

جی‌پی‌تی-۵ رونمایی شد

16 مرداد 1404

انرژی خورشیدی خانگی و صنعتی گذری برای بحران های انرژی

27 تیر 1404

مرکز جهان کجاست؟

24 تیر 1404

وقتی هوش مصنوعی از کنترل خارج می شود !

20 تیر 1404

ایزومرهای هسته‌ای صد سال پیش کشف شدند و فیزیکدانان همچنان در حال رمزگشایی از اسرار آنها هستند

6 تیر 1404

غنی‌سازی اورانیوم: یک شیمیدان توضیح می‌دهد که چگونه این عنصر نسبتاً رایج برای تأمین انرژی رآکتورها و تسلیحات پردازش می‌شود

5 تیر 1404

اینترنت اشیا (IoT) چگونه بر حریم خصوصی و امنیت داده‌ها تأثیر می‌گذارد؟

5 تیر 1404

چگونه دستگاه‌های اینترنت اشیا بر حریم خصوصی شما تأثیر می‌گذارند – حتی زمانی که مال شما نیستند

3 تیر 1404

پلیس پیش‌بینی‌کننده با هوش مصنوعی در حال گسترش است − پاسخگویی آن به عموم می‌تواند اثرات زیان‌بارش را مهار کند

17 اردیبهشت 1404

بازاندیشی در زیبایی شهری: دفاع از آسمان تاریک با حذف نورپردازی‌های تزئینی ال ای دی

4 اردیبهشت 1404

چگونه مغز خاطرات جدید می‌سازد؟ دانشمندان علوم اعصاب "قوانین" رمزگذاری اطلاعات در نورون‌ها را کشف کردند

29 فروردین 1404

گوگل، اجرای قوانین ضد انحصار و آینده حاکمیت دیجیتال اروپا

25 فروردین 1404

رئیس هوش مصنوعی مایکروسافت چگونه پیشرفت‌های مصرف‌کننده را برای کوپایلت اندازه‌گیری می‌کند

19 فروردین 1404

16 آبان 1400

خودرو سه چرخه ی پدالی ، برقی و خورشیدی

ترافیک کمتر و عادات جدیدتر رانندگی

این خودروهای برقی خورشیدی که ترکیبی از دوچرخه و خودرو هستند، طوری طراحی شده اند تا جایگاه مناسبی را در صنعت حمل و نقل شخصی پر کنند. این خودروهای الکتریکی سبک وزن با تمام قابلیت‌های محرک الکتریکی، پدال‌های روان و پنل خورشیدی روی سقف، برای خریدهای شهری پایدار و کارآمد هستند. این چرخ ها کاملا کاربردی هستند که مانند اتومبیل‌هایی با صندلی‌های آرام و بسته و فضایی برای بار تجهیز شده‌اند.

تبریز امروز:

خودروی سه چرخ  برقی

این خودروهای برقی خورشیدی که ترکیبی از دوچرخه و خودرو هستند، طوری طراحی شده اند تا جایگاه مناسبی را در صنعت حمل و نقل شخصی پر کنند. این خودروهای الکتریکی

سبک وزن با تمام قابلیت‌های محرک الکتریکی، پدال‌های روان  و پنل خورشیدی روی سقف، برای خریدهای شهری پایدار و کارآمد هستند. این چرخ ها کاملا کاربردی هستند که مانند

اتومبیل‌هایی با صندلی‌های آرام و بسته و فضایی برای بار تجهیز شده‌اند.

دو شرکت آمریکایی برای پاسخگویی به تقاضای مشتریانی که ایده یک دوچرخه باری الکتریکی با انرژی خورشیدی به شکل یک خودروی کوچک را دوست دارند، طراحی‌های خود را به دشواری انجام می‌دهند، اما نمی‌خواهند دردسر طراحی یک خودروی واقعی را داشته باشند !

ارگانیک ترانزیت در کارولینای شمالی ELF را توسعه داد، در حالی که  بتر بایک  مستقر در ماساچوست PEBL را ارائه می دهد.

هر دو سه چرخه برقی ، سه چرخه با صندلی های بسته، بسته های نور کامل و سرعت حداکثر تا 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) با نیروی برقی هستند. هر دو همچنین یک پنل خورشیدی 100 واتی روی سقف را دارند - استاندارد در ELF و یک گزینه در PEBL. بسته به اندازه بسته باتری انتخاب شده، شارژ کامل توسط خورشید ممکن است یک یا دو روز برای شارژ کامل طول بکشد، بنابراین پنل خورشیدی عمدتاً برای افزایش برد استفاده می شود تا اینکه یک دستگاه شارژ اولیه باشد. باتری‌های نیمه‌شارژ را می‌توان در عرض چند ساعت با پنل خورشیدی به طور کامل شارژ کرد و وسایل نقلیه را می‌توان با یک پریز دیواری استاندارد حتی سریع‌تر شارژ کرد. طرح سه چرخه قورباغه با دو چرخ در جلو، پایداری بالاتری نسبت به طراحی سنتی سه چرخه دو چرخ عقب ارائه می‌کند و اغلب در سایر خودروهای برقی بزرگ‌تر مانند Sonders EV و T-Rex استفاده شده است.

ELF در واقع تقریباً شش سال پیش به عنوان یک پروژه شبیه استارت آپی  شروع به کار کرد که بیش از 200000 دلار برای تأمین بودجه اولین تولید این خودروها جمع آوری کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 1000 ELF برای مشتریان در سراسر جهان ارسال شده است.

ELF در دو مدل عرضه می شود، یک مدل تک صندلی و دو نفره که اجازه می دهد فضای بار بیشتری در صورت عدم حمل سرنشین عقب وجود داشته باشد. و با رتبه بندی مسافر/محموله 158-250 کیلوگرم، ELF قطعا می تواند حمل و نقل محموله را انجام دهد.

نسخه‌های قبلی ELF دارای پانل‌های کف باز بودند، اما نسخه‌های اخیر این گزینه را اضافه کرده‌اند که شامل تخته‌های کف و درب‌های اختیاری می‌شود که می‌تواند ELF را در همه شرایط آب‌وهوایی توانمندتر کند.

 


علیرغم اینکه موتور الکتریکی 750 واتی با سرعت 32 کیلومتر در ساعت برای قانونی نگه داشتن آن در خیابان، ارگانیک ترانزیت ادعا می کند که سواران می توانند با پدال زدن اضافی به سرعت تا حدود 40 کیلومتر در ساعت برسند، اما توصیه می کند که سرعت بیش از 30 مایل در ساعت (48 کیلومتر در ساعت)ELF برای سفر مناسب  در این مسیر نیست. .

بتر بایک در سال 2013 شروع به توسعه ماشین دوچرخه برقی PEBL خود کرد، سپس یک کمپین سرمایه گذاری جمعی برای تامین مالی تولید در سال 2016، با تحویل در سال 2017 اجرا کرد. طبق ایمیلی از این شرکت در آوریل سال 2018 ، 51 دستگاه PEBL فروخته بود.

په بل شبیه به ELF، دارای طرح سه‌قلوی قورباغه و بدنه‌ای تقریباً کاملاً محصور بر پایه کنف است. شیشه جلوی جلو حتی با یک برف پاک کن اختیاری عرضه می شود.


از آنجایی که Better Bike مجبور شد با در نظر گرفتن آب و هوای سخت‌تر نیوانگلند طراحی کند، PEBL برای کار در باران یا روشنایی تجهیز شده است و شامل درهای رول‌شده و زیپ‌دار به عنوان ویژگی‌های استاندارد است.


اولین وسایل نقلیه PEBL که برای مشتریان ارسال شد شامل یک موتور 750 وات بود، اما نسخه جدیدی آن  موتور قدرتمندتر 1500 وات و سوئیچ برای چرخش به جلو و عقب بین حالت های قدرت 750 وات و 1500 وات ارائه می دهد.

PEBL همچنین پانل ابزار دقیق تری را ارائه می دهد که کابین سرنشینان را بیشتر محصور می کند و همچنین به شما امکان نظارت بر سیستم های الکتریکی را می دهد.

اتومبیل های دوچرخه سواری - چه چیزی است؟


در نگاه اول، ELF و PEBL هر دو نسبتاً عجیب به نظر می رسند. اما اگر بتوانید از ظاهرها عبور کنید، در واقع کاملاً سودمند هستند.

از نظر قانونی به عنوان دوچرخه برقی در نظر گرفته می شود، آنها تمام مزایای دوچرخه را حفظ می کنند. آن‌ها می‌توانند هر جایی که دوچرخه سواری کنند رانندگی کنند، به این معنی که استفاده کامل از جاده‌های عمومی و مسیرهای دوچرخه‌سواری که برای دوچرخه‌ها باز است، و همچنین مزایای پارکینگ رایگان و بدون نیاز به ثبت نام یا پرداخت بیمه را ارائه می‌دهند.

با طراحی محصور شده، می توان آنها را در محدوده دما و آب و هوای وسیع تری هدایت کرد. به علاوه، وضعیت صندلی آرام و صندلی‌های بسیار قابل تنظیم آن‌ها را بسیار راحت‌تر از دوچرخه می‌سازد. و حمل انبوهی از مواد غذایی، یک مسافر بالغ یا چند کودک مزیت دیگری است که حتی برای بسیاری از دوچرخه های برقی باری نیز مشکل است.

 


شکل آیرودینامیکی نیز نسبتاً کارآمد است، حداقل با توجه به افزایش اندازه و وزن وسایل نقلیه. ارگانیک ترانزیت ادعا می کند که ELF کمتر از /(18 wh/km) استفاده می کند که می تواند بردی بین 25 تا 40 مایل را بسته به زمین، شرایط، سبک رانندگی و غیره ارائه دهد.

تاکنون ثابت شده است که اتومبیل‌های دوچرخه مانند ELF و PEBL در میان طیف گسترده‌ای از کاربران محبوب هستند، از افراد خصوصی که در همه جا زندگی می‌کنند، از شهرها گرفته تا محله‌های سرپوشیده در حومه شهر، تا محوطه‌های بزرگ شرکتی و غیره.

دانشگاه ها

مطمئناً، کمی عجیب به نظر می‌رسند، اما به محض اینکه مردم متوجه شوند که برای جابجایی ۲۵۰ پوندی انسان و وسایل به مرکز خرید و برگشت، به یک ماشین ۳۰۰۰ پوندی نیاز ندارند، گزینه‌هایی مانند این ممکن است محبوب‌تر شوند.


زیرساخت مناسب دوچرخه نیز نقش زیادی در پذیرش این نوع وسایل نقلیه ایفا می کند، زیرا خطوط دوچرخه و مسیرهای دوچرخه ایمن به رفع موانع ورود کسانی که قصد رفت و آمد با دو یا سه چرخ را دارند کمک می کند. در کشورهای دوستدار دوچرخه مانند دانمارک و هلند، انجام بخش زیادی یا حتی اکثریت سفر روزانه با دوچرخه طبیعی است. در بسیاری از شهرها، به سادگی سریعتر، ارزان تر و آرامش بخش تر از رانندگی است.

تغییر در طرز فکر و شهرهایی که استفاده از این نوع وسایل نقلیه را ممکن می‌سازد، می‌تواند پذیرش خودروهای دوچرخه در ایالات متحده را تسریع کند.

آیا آنها مقرون به صرفه هستند؟


این بستگی به تعریف از "مقرون به صرفه" دارد. اما برای اکثر مردم، . Elf از حدود 8900 دلار شروع می شود در حالی که PEBL کمی ارزان تر با 7900 دلار است. ویژگی هایی مانند شارژر خورشیدی، بخاری کابین و سایر امکانات رفاهی باعث افزایش بیشتر قیمت می شود.

چرا اینقدر گران هستند؟ 

این وسایل نقلیه اساساً با دست ساخته می شوند، هر بار. از آنجایی که آنها بسیار جدید هستند، فرصتی برای اندازه گیری به اندازه کافی برای کاهش هزینه ها نداشته اند.

اما مانند تمام فناوری‌های جدید، با ادامه رشد تقاضا و ورود گزینه‌های جدید به بازار، قیمت‌ها به ناچار کاهش می‌یابند.

بنابراین، در حالی که اکثر رانندگان دوچرخه سواری مظهر اولین پذیرندگان هستند، ممکن است برای مدت طولانی‌تری اینطور نباشد.

 

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.

برای ویدیوهای اختصاصی در Electrek در YouTube مشترک شوید و در پادکست مشترک شوید.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت