26 آذر 1398
انتظار می رود ترکیه از نمونه اولیه، اولین خودروی الکتریکی بومی خود در ماه دسامبر رونمایی کند ، پروژه ای که شخصاً توسط رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان حمایت و نظارت بر تولید آن انجام شده است. اردغان نخستین رانندگی آزمایشی خودروی ملی را طی مراسمی که در اواسط ماه دسامبر در منطقه صنعتی گبه در 50 کیلومتری جنوب استانبول برگزار می شود ، انجام خواهد داد. به گفته این روزنامه ، همچنین انتظار می رود نام این اتومبیل را که یک SUV برقی ، در کلاس C ، یک وسیله نقلیه ورزشی اسپرت است ، اعلان نماید .گگگگ نظرسنجی انجام شده در سال جاری نشان داد که میزان رانندگان ترکیه ای ، که گفته اند می توانند در پنج سال آینده یک اتومبیل برقی بخرند ، 60 درصد ، بالاتر از میانگین ، 60 درصد ، بالاتر از میانگین جهانی است....حقوق مالکیت معنوی و صنعتی این پروژه متعلق به ترکیه است. پیش بینی می شود 50 میلیارد یورو (55.37 میلیارد دلار آمریکا) به اقتصاد ترکیه کمک کند و برای 20،000 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند ، در زمانی که ترکیه در حال بهبودی از رکود دردناک با افزایش بیکاری است.
تبریز امروز:
(شین هوا) - انتظار می رود ترکیه از نمونه اولیه، اولین خودروی الکتریکی بومی خود در ماه دسامبر رونمایی کند ، پروژه ای که شخصاً توسط رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان حمایت و نظارت بر تولید آن انجام شده است.
اردوغان نخستین رانندگی آزمایشی خودروی ملی را طی مراسمی که در اواسط ماه دسامبر در منطقه صنعتی گبه در 50 کیلومتری جنوب استانبول برگزار می شود ، انجام خواهد داد.
به گفته این روزنامه ، همچنین انتظار می رود نام این اتومبیل را که یک SUV برقی ، در کلاس C و یک وسیله نقلیه ورزشی اسپرت است ، اعلان نماید .
نمونه اولیه این خودرو زیر نظر پنج صنعتگر بزرگ ترکیه که به نیروهای گروه سرمایه گذاری مشترک ترکیه (TOGG) پیوسته اند ، در معرض دید عموم قرار می گیرد.
روند ساخت اولین خودروی داخلی ترکیه در سال 2017 هنگامی که بزرگترین تولیدکنندگان و شرکت های ترکیه کنسرسیومی را تشکیل دادند که گروه Anadolu ، BMC ، Kok Turkcell و Zorlu Holding را تشکیل می دهد ، باعث رشد تحقیقات خودرو شد.
این برنامه برای رهبر ترکیه بسیار مهم است که دولت وی از برنامه هایی برای نام تجاری ملی خودرو حمایت كرده است. با این حال با توجه به تأخیر ، اردوغان صنعتگران داوطلب را به کار گرفت و برای ایجاد کنسرسیوم واقعی فشار آورد.
این پروژه که از نظر صنعت و فناوری ترکیه به عنوان یک نقطه عطف در نظر گرفته می شود ، با هدف ایجاد یک استراتژی جامع که می تواند با نظارت بر فناوری و مصرف کنندگان موقعیت کاملاً متفاوتی در این بخش ایجاد کند.
حقوق مالکیت معنوی و صنعتی این پروژه متعلق به ترکیه است. پیش بینی می شود 50 میلیارد یورو (55.37 میلیارد دلار آمریکا) به اقتصاد ترکیه کمک کند و برای 20،000 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند ، در زمانی که ترکیه در حال بهبودی از رکود دردناک با افزایش بیکاری است.
گفته می شود خودروی بومی تا سال 2022 آماده تولید انبوه است و انتظار می رود صادرات دو سال بعد آغاز شود ، جدول زمانی که منتقدین می گویند تحقق آن دشوار است.
در سخنرانی اخیر ، گورکان کاراکاس مدیرعامل TOGG اظهار داشت که ترکیه از اواسط سال 2022 خودروهای برقی را به بازار عرضه خواهد کرد. "ما در سال 2022 با یک SUV برقی در کلاس C وارد بازار خواهیم شد. ما می خواهیم آن را تا چند سال دیگر به بازارهای صادراتی مستقر در اتحادیه اروپا هدایت کنیم. ".
کارشناسان صنعت خودرو در مورد جاه طلبی های داخلی خودروی ترکیه موضع محتاطانه اتخاذ کرده اند و هشدار داده اند که مهمترین مرحله تجاری سازی وسیله نقلیه جدید است.
امره اوزپنیرچی ، یک متخصص اتومبیل گفت: "ما سرانجام تقریباً نه سال بعد از اعلام این پروژه ، اولین نمونه بارز از ماشین بومی را مشاهده خواهیم کرد. پس از آن ، سخت ترین روند آغاز می شود."
وی گفت: "اوضاع در سال 2020 بسیار دشوار خواهد شد زیرا گفته می شود این وسیله نقلیه به صورت انبوه تولید می شود و یک رقابت شدید برای زنده ماندن به خصوص در مورد اتومبیل های برقی وجود خواهد داشت."
اوزپنیرچی افزود: "بین سالهای 2020 و 2023 ، پیش بینی می شود نزدیک به 100 مدل اتومبیل برقی جدید وارد بازار شود ، بنابراین وظیفه ورود مارک ملی ما به این رقابت بسیار استرس زا خواهد بود."
با این حال ، منابع آشنا با این پروژه به شین هوا گفته اند که "تحقیقات بازار انجام شده است و مشخص شده است که تقاضای فزاینده ای برای قطعه SUV C در ترکیه افزایش یافته است" ، دلالت بر اینکه نباید در مورد تجاری سازی داخلی وسیله نقلیه مشکلی ایجاد شود.
با این وجود ، در ترکیه ، مالیات های اعمال شده بر روی خودروهای هیبریدی و برقی ، معیاری که از نظر رانندگان بسیار مهم تلقی می شود ، بسیار بیشتر از کشورهای اتحادیه اروپا است که می تواند جذابیت خودروهای ملی را کاهش دهد ، مگر اینکه دولت در سالهای آینده به کاهش مالیات بپردازد.
نظرسنجی انجام شده در سال جاری نشان داد که میزان رانندگان ترکیه ای ، که گفته اند می توانند در پنج سال آینده یک اتومبیل برقی بخرند ، 60 درصد ، بالاتر از میانگین ، 60 درصد ، بالاتر از میانگین جهانی است.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.