خبر های ویژه

ایستادگی زنان ترک‌تبار افغانستان؛ چهار سال مقاومت مقابل خفقان و محرومیت

23 مرداد 1404

روند کاهشی در جمعیت چین

22 مرداد 1404

راه آهن سراسری افغانستان با توافق جدید به سمت واقعیت می‌رود

20 مرداد 1404

انسجام زنان پنجشیر محدودیت‌های جدید طالبان را محکوم کرد

19 مرداد 1404

هشتادمین سالگرد مراسم یادبود قربانیان هیروشیما و ناگازاکی

16 مرداد 1404

خیابان‌ها به رودخانه تبدیل شدند: سیل مرگبار شمال پکن را درنوردید

9 مرداد 1404

جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست و حفظ ارزش‌های اسلامی

1 مرداد 1404

هند خواستار تنظیم دمای ملایم‌تر برای کولرهای گازی به منظور صرفه‌جویی در انرژی است

23 تیر 1404

امامعلی رحمانف و دیالوگ صحبت با دختر جوان

18 تیر 1404

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، در 4 ژوئیه برای شرکت در هفدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) وارد خانکندی شد.

13 تیر 1404

غول اینترنتی کره‌ای «کاکائو» با همکاری «اوپن‌ای‌آی» به دنبال جهش رشد

13 تیر 1404

بسیاری جان باخته‌اند: زندگی در جهنم شعله‌ور جریه، هند

7 تیر 1404

چین در حال تبدیل شدن به حالت وصول بدهی  و مطالبات

22 خرداد 1404

سه ورزشکار ایرانی به اتهام تجاوز جنسی در کره جنوبی بازداشت شدند

13 خرداد 1404

قرقیزستان شفافیت قضایی را در پی موجی از جلسات دادرسی غیرعلنی افزایش میدهد

12 خرداد 1404

ازبکستان در نظر دارد سفر بدون ویزا را برای گردشگران آمریکایی معرفی کند،آمریکایی‌ها، به ازبکستان خوش آمدید!

5 خرداد 1404

19 اسفند 1403

با دور زدن روسیه راه‌های ریلی جدید در آسیای مرکزی راه‌اندازی شد

کاهش زمان ترانزیت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و ضربه به درآمد کرملین.

مسیر تجاری کریدور میانی در حال گسترش است. چین و قزاقستان از راه‌اندازی یک خط ترانزیت ریلی باری جدید خبر داده‌اند که کالاهای چینی را به اروپا منتقل می‌کند و در عین حال روسیه را دور می‌زند. بر اساس بیانیه‌ای که توسط شرکت راه‌آهن دولتی قزاقستان منتشر شده، اولین قطار کانتینری که این مسیر جدید را طی می‌کند، در ۴ مارس از چنگدو در مرکز چین به سمت شهر لودز لهستان حرکت کرد. این قطار که تلویزیون و سایر قطعات الکترونیکی را حمل می‌کند، انتظار می‌رود ظرف ۴۰ روز این سفر را تکمیل کند و از قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه عبور کند تا به مرز اتحادیه اروپا برسد. بیانیه راه‌آهن قزاقستان اعلام می‌کند: «این مسیر نه‌تنها ظرفیت‌های حمل‌ونقل منطقه را گسترش می‌دهد، بلکه لجستیک بین‌المللی را انعطاف‌پذیرتر، سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌کند.» چین همچنین در حال توسعه دو مسیر ترانزیت باری دیگر به سمت غرب است که از طریق قزاقستان و دریای خزر، روسیه را دور می‌زنند و کرملین را از درآمد ترانزیت محروم کرده و اهرم ژئوپلیتیکی آن را تضعیف می‌کنند. یک تفسیر منتشرشده توسط رسانه اوکراینی دیالوگ با خوشحالی اظهار داشت: «جریان کالاهای چینی که از روسیه عبور می‌کرد، به مسیرهای جدید منتقل می‌شود. مسکو دیگر لجستیک بین آسیا و اروپا را کنترل نمی‌کند؛ این اهرم فشار سیاسی اکنون در دستان قزاقستان، چین و ترکیه است.»

تبریز امروز:


(عکس: gov.kz)
(عکس: gov.kz)
مسیر تجاری کریدور میانی در حال گسترش است. چین و قزاقستان از راه‌اندازی یک خط ترانزیت ریلی باری جدید خبر داده‌اند که کالاهای چینی را به اروپا منتقل می‌کند و در عین حال روسیه را دور می‌زند.
بر اساس بیانیه‌ای که توسط شرکت راه‌آهن دولتی قزاقستان منتشر شده، اولین قطار کانتینری که این مسیر جدید را طی می‌کند، در ۴ مارس از چنگدو در مرکز چین به سمت شهر لودز لهستان حرکت کرد. این قطار که تلویزیون و سایر قطعات الکترونیکی را حمل می‌کند، انتظار می‌رود ظرف ۴۰ روز این سفر را تکمیل کند و از قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه عبور کند تا به مرز اتحادیه اروپا برسد.
بیانیه راه‌آهن قزاقستان اعلام می‌کند: «این مسیر نه‌تنها ظرفیت‌های حمل‌ونقل منطقه را گسترش می‌دهد، بلکه لجستیک بین‌المللی را انعطاف‌پذیرتر، سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌کند.»
چین همچنین در حال توسعه دو مسیر ترانزیت باری دیگر به سمت غرب است که از طریق قزاقستان و دریای خزر، روسیه را دور می‌زنند و کرملین را از درآمد ترانزیت محروم کرده و اهرم ژئوپلیتیکی آن را تضعیف می‌کنند.
یک تفسیر منتشرشده توسط رسانه اوکراینی دیالوگ با خوشحالی اظهار داشت: «جریان کالاهای چینی که از روسیه عبور می‌کرد، به مسیرهای جدید منتقل می‌شود. مسکو دیگر لجستیک بین آسیا و اروپا را کنترل نمی‌کند؛ این اهرم فشار سیاسی اکنون در دستان قزاقستان، چین و ترکیه است.»
در همین حال، آژانس راه‌آهن دولتی ازبکستان از راه‌اندازی یک مسیر ترانزیت باری جدید خبر داد که هند را به قزاقستان متصل می‌کند. اخیراً دوازده کانتینر در بندر موندرا هند بر روی یک کشتی باری بارگیری شدند تا به بندر بندرعباس ایران منتقل شوند. از آنجا، این کانتینرها از طریق راه‌آهن و از مسیر ترکمنستان و ازبکستان به مقصد خود در نزدیکی آستانه، پایتخت قزاقستان، می‌رسند. زمان کل سفر برای این محموله کاشی سرامیکی بین ۲۵ تا ۳۰ روز تخمین زده شده است.
بیانیه ازبکستان خاطرنشان کرد که این مسیر جدید پتانسیل کاهش قابل‌توجه هزینه‌های حمل‌ونقل را دارد، در حالی که «فرصت‌های صادرکنندگان و واردکنندگان را گسترش می‌دهد.»

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت