کیلوانجی کیا هندا، هنرمند معاصر آنگولا

کشتزار زندگی و کابوس ! یادبود برای ادای احترام به قربانیان بردگی در پرتغال

تاریخ انتشار : ۰۴:۰۱ ۱۰-۰۲-۱۴۰۳

این یادمان در لیسبون مزرعه ای از نیشکر به ارتفاع سه متر است که از آلومینیوم ساخته شده است، که اشاره به منطق اقتصادی سردی دارد که تجارت برده در اقیانوس اطلس را پیش برد. این یک چالش برای پرتغال است. برای کشوری که هم تجارت برده ماوراء اقیانوس اطلس را تأسیس کرد و هم یکی از آخرین کشورهایی بود که به سود خود آن را ادامه داد - پرتغالی ها در دهه 1960 از نیروی کار برده داری در مستعمرات خود استفاده می کرد - پرتغال در محاسبه گذشته خود کند بوده است.

تبریز امروز:

این بر اساس یک دین به گذشتگان است که کیلوانجی کیا هندا، موفق ترین هنرمند معاصر آنگولا را از زادگاهش لوآندا به لیسبون آورده است. یادبود آتی برای ادای احترام به قربانیان بردگی که او آن را طراحی کرده است، که اولین یادبود در نوع خود در پرتغال است  و به گفته او، "بزرگترین چالشی که من به عنوان یک هنرمند با آن روبرو بوده ام".

تصاویر یادبود توسط کیلوانجی کیا هندا [با اجازه از Djass – انجمن نوادگان آفریقایی]
تصاویر یادبود توسط کیلوانجی کیا هندا 
این  یادمان در لیسبون مزرعه ای از نیشکر به ارتفاع سه متر است که از آلومینیوم ساخته شده است، که اشاره به منطق اقتصادی سردی دارد که تجارت برده در اقیانوس اطلس را پیش برد. این یک چالش برای پرتغال است. برای کشوری که هم تجارت برده ماوراء اقیانوس اطلس را تأسیس کرد و هم یکی از آخرین کشورهایی بود که به سود خود آن را ادامه داد - پرتغالی ها در دهه 1960 از نیروی کار برده داری در مستعمرات خود استفاده می کرد - پرتغال در محاسبه گذشته خود کند بوده است.


نظرات کاربران


@