غول اینترنتی کره‌ای «کاکائو» با همکاری «اوپن‌ای‌آی» به دنبال جهش رشد

تاریخ انتشار : ۰۴:۲۸ ۱۳-۰۴-۱۴۰۴

در اوایل فوریه، «شینا چانگ»، مدیرعامل شرکت اینترنتی کره‌ای کاکائو (با ارزش بازار ۲۰ میلیارد دلار)، در یک نشست رسانه‌ای شلوغ در سئول، با اطمینان روی صحنه رفت تا با «سام آلتمن»، بنیان‌گذار اوپن‌ای‌آی، دیدار کند. پس از شش ماه مذاکره، این دو شرکت توافقنامه‌ای را امضا کردند که دسترسی کاکائو به فناوری پیشرفته اوپن‌ای‌آی را فراهم می‌کند.

تبریز امروز:

شینا چونگ

در اوایل فوریه، «شینا چانگ»، مدیرعامل شرکت اینترنتی کره‌ای کاکائو (با ارزش بازار ۲۰ میلیارد دلار)، در یک نشست رسانه‌ای شلوغ در سئول، با اطمینان روی صحنه رفت تا با «سام آلتمن»، بنیان‌گذار اوپن‌ای‌آی، دیدار کند. پس از شش ماه مذاکره، این دو شرکت توافقنامه‌ای را امضا کردند که دسترسی کاکائو به فناوری پیشرفته اوپن‌ای‌آی را فراهم می‌کند. همانطور که چانگ روی صحنه اعلام کرد، این همکاری می‌تواند «تمام خدمات قابل‌تصور در عصر هوش مصنوعی را به واقعیت تبدیل کند» و به کاکائو فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبا بدهد.

با کمک اوپن‌ای‌آی، کاکائو امیدوار است به آرزوی خود برای ارائه خدمات فوق‌شخصی‌سازی شده به ۴۹ میلیون کاربر ابربرنامه همه‌جا‌حاضر خود، «کاکائوتاک»، دست یابد. این تعداد حدود ۹۴٪ از جمعیت کره جنوبی را تشکیل می‌دهد. چانگ هدف گذاشته است که تا نوامبر، «نمایندگان هوش مصنوعی» را راه‌اندازی کند—نسل جدیدی از دستیاران مجازی که فراتر از پاسخ به سوالات ساده می‌توانند تصمیم بگیرند و حتی اقداماتی را به نمایندگی از کاربران انجام دهند.

برای کاکائو و اولین مدیرعامل زن آن، این اتحاد می‌تواند یک تغییردهنده بازی باشد. بزرگترین چالش چانگ از زمان به عهده گرفتن سکان شرکت در مارس ۲۰۲۴، هدایت این شرکت در طولانی‌ترین دوره رکود فروش در ۱۵ سال تاریخ آن بوده است. چانگ ۵۰ ساله، که سال گذشته در فهرست زنان قدرتمند کسب‌وکار فوربز آسیا قرار گرفت، شرط بسته است که همه‌جانبه‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند محرک رشد شرکت باشد.

این همکاری یک معامله یک‌طرفه نیست. برای اوپن‌ای‌آی، این فرصتی است تا با دسترسی به یکی از بازارهای فناورانه جهان، جاه‌طلبی‌های جهانی خود را پیش ببرد. کره جنوبی بیشترین تعداد مشترکان پرداخت‌کننده چت‌بات انقلابی اوپن‌ای‌آی، «چت‌جی‌پی‌تی»، را خارج از آمریکا دارد.

چرا این موضوع مهم است؟
این نقطه عطفی حیاتی برای کاکائو است. برخلاف شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و هیوندای که موفقیت‌شان به صادرات جهانی وابسته است، کسب‌وکار کاکائو عمدتاً به بازار داخلی کره جنوبی متکی است—بازاری که با رکود اقتصادی فزاینده‌ای مواجه است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری، تحت تأثیر تهدید جنگ تجاری جهانی، کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و ماه‌ها آشفتگی سیاسی، ۰.۲٪ کاهش یافت.

 

منبع: http://mail.google.com/mail/u/0/?tab=rm&ogbl#inbox/FMfcgzQbfxlCzTjVSBQKcHvMbhkMFLSL

 
 

نظرات کاربران


@