تبریز امروز:
منظره آرارات در سال 1894 متاثر از سنت های چشم انداز آکادمیک است. آب رودخانه ای که در دوردست می ریزد انگار تمام رنگ های رنگین کمان را جذب کرده است. منظره به طور کلی کاملاً رنگارنگ به نظر می رسد، رنگ فعال و جذاب فقط با مه یاسی آرام می شود. مردم نیز در پیش زمینه به تصویر کشیده می شوند، اما این بار هنرمند آنها را چندان فعالانه برجسته نمی کند. رد نسبی این تکنیک باعث می شود تصویر کمتر نمایشی باشد و نورپردازی طبیعی تر به نظر برسد. حالا نگاهمان به مسافران نمی ماند. خطوط کلی قلههای آرارات در هوا گم میشود، پرتوهای خورشید سحر بر آنها میتابد. زانکوفسکی به پرسپکتیو هوای نور و انتقال رنگ ملایم توجه زیادی دارد