خبر های ویژه

سیر برای ما بسیار مفید است

1 آبان 1403

فواید انگور

1 آبان 1403

پرندگان بیروت هم جنگ را دریافته اند

1 آبان 1403

نشست دو روزهٔ بریکس "بدون حضور طالبان" فردا در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود

1 آبان 1403

تخریب خانه های مسکونی در بیروت

1 آبان 1403

حکایت پزهای پسر مرد قانونگذار و پسر پاسبان

1 آبان 1403

چرا بعضی‌ها رنگ‌هایی «نامرئی» را می‌بینند که هیچ کس دیگری نمی‌تواند ببیند؟

1 آبان 1403

این هم از کار امروز ،وقت کاری چه زود گذشت!

1 آبان 1403

اگر تمام امورکشور را به افراد خبره 'کاردان 'کارشناس ودانای کار می‌ سپردیم چنین وضعیت ناهنجار و آشفته امروزی را نداشتیم

1 آبان 1403

فرود هواپیما در میان آتش و دود و تیراندازی

1 آبان 1403

احمد شاه و محمدحسن میرزا ولیعهد و عضدالملک

1 آبان 1403

اکسیر جوانی؛ میلیونر آمریکایی «طلای مایع» خون‌اش را جایگزین کرد

30 مهر 1403

گل فروش

29 مهر 1403

ژاک لیپچیتز

29 مهر 1403

شجاعتِ پرهيز از جنگ

28 مهر 1403

چیدمان با فاصله اجتماعی در قدیمی ترین شهرهای جهان به تمدن اولیه کمک کرد تا از بیماری ها فرار کنند

28 مهر 1403

آخرین خبر ها

1 آبان 1403

نشست دو روزهٔ بریکس "بدون حضور طالبان" فردا در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود

با وجود درخواست حکومت طالبان برای اشتراک در نشست بریکس، به نظر می‌رسد که شانزدهمین نشست این سازمان بدون حضور نماینده‌های دار و دسته ی آنان برگزار می‌شود. قرار است این اجلاس با حضور رؤسای جمهور روسیه، چین، هند، برزیل، مصر و ایران و سران سایر کشورهای دعوت شده به این نشست روز سه‌شنبه «۲۲ اکتبر» در شهر کازان روسیه برگزار شود. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان به پرسش‌های رادیو آزادی در مورد شرکت یا عدم اشتراک حکومت‌شان در این نشست پاسخی نداد، اما پیش از این حمدالله فطرت معاون او درخواست اشتراک در این نشست را داده بود. او در ۲۴ ماه می سال جاری گفته بود که روابط اقتصادی و مبادلات تجاری خوبی با کشورهای عضو بریکس دارند، وخواستار شرکت در این نشست هستند. ضمیر کابلوف، نمایندهٔ ویژهٔ روسیه در امور افغانستان اما در آغاز ماه اکتبر، پس از پایان نشست مسکو به خبرنگاران گفت که دعوت حکومت طالبان به نشست بریکس تنها به آن‌ها نه، بلکه به همه اعضای این سازمان بستگی دارد.

1 آبان 1403

تخریب خانه های مسکونی در بیروت

راکت های اسراییلی جنوب بیروت را مورد هدف قرار دادند، در این حملات چندین برج مسکونی با خاک یکسان شدند

1 آبان 1403

حکایت پزهای پسر مرد قانونگذار و پسر پاسبان

انتخاب محل سکونت و محله برای زندگی هرگز یک تصمیم و کالای لوکس نیست ، افراد با لحاظ خواسته ها و امکانات خود محل سکونت خود را انتخاب می کنند ،انتخاب زندگی در مرکز شهر ، در منطقه پرجنب و یا محله آرام در پای کوه و یا کنار دریا جزو حقوق طبیعی افراد است . انسان ها خود را با شهر وفق می دهند ؛ به آن عادت می کنند ،کوی و برزن آن را دوست می دارند و عاشق آن می شوند شهر نیازهای روحی و عاطفی ساکنین خود را بر اساس حقوق انسانی تامین می کند و بالندگی و انسان محوری خود را به نمایش می گذارد. عینالی سرخ رنگ است و داخلش آسفالت ندارد، فلکه بزرگ ولی عصر صندلی هایی در میدان گرد خود دارد و ......

1 آبان 1403

چرا بعضی‌ها رنگ‌هایی «نامرئی» را می‌بینند که هیچ کس دیگری نمی‌تواند ببیند؟

کوررنگی یک پدیده نسبتاً رایج است که تقریباً از هر ۱۲ مرد یک نفر و از هر ۲۰۰ زن یک نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می شود. در نقطه مقابل این بیماری، یک وضعیت بسیار نادرتر به نام «چهاررنگ‌بینی» (Tetrachromacy) وجود دارد. در این وضعیت افراد می‌توانند رنگ‌هایی را ببینند که که اکثر انسان‌های معمولی از دیدن آن‌ها عاجزند. یک فرد معمولی سه‌رنگ‌بین می‌تواند تقریباً یک میلیون ترکیب رنگ را ببیند. این عدد برای یک چهاررنگ‌بین حدود ۱۰۰ میلیون ترکیب رنگی است. اما منشأ این قدرت فوق‌العاده در تشخیص رنگ چیست؟ باید گفت درست مانند کوررنگی، این وضعیت نتیجه یک جهش ژنتیکی است. جد مشترک همه مهره‌داران یک چهاررنگ‌بین بود، اما پستانداران و از جمله انسان در جریان تکامل خود این ویژگی را از دست دادند. چهاررنگ‌بینی در بین گونه‌های مختلف پرندگان، ماهی‌ها، دوزیستان و خزندگان نیز مشاهده شده است و ماهی قرمز از جمله موجوداتی چهار‌رنگ‌بین محسوب می‌شود. اکثر مردم با سه یاخته مخروطی در هر چشم به دنیا می‌آیند که به ما کمک می‌کند ترکیب‌های مختلفی را در طیف‌های رنگی را تشخیص دهیم. آن‌هایی که کور‌رنگ به دنیا می‌آیند ۲ و آن‌هایی که چهاررنگ‌بینی دارند ۴ یاخته مخروطی در هر چشم دارند.

1 آبان 1403

این هم از کار امروز ،وقت کاری چه زود گذشت!

وقت کاری چه زود گذشت قبل از آنکه بتوانم یک استکان چای را تمام کنم

1 آبان 1403

اگر تمام امورکشور را به افراد خبره 'کاردان 'کارشناس ودانای کار می‌ سپردیم چنین وضعیت ناهنجار و آشفته امروزی را نداشتیم

دکتر اسماعیل رفیعیان که تاسیس اولین رشته حقوق را در تبریز انجام داد و صاحب روزنامه ماد و عضو علمی گروه تدوین کننده لغتنامه دهخدا براین اعتقاد بود که وقتی اولین عدلیه در تبریز تأسیس شده باشد چرا رشته حقوق در این شهر دانشگاهی نباشد .دکتر اسماعیل رفیعیان براین باور بود که دادرسی منصفانه با وکیل و کارشناس و مشاوره به قاضی یکی از اصول بنیادین دادرسی است. او واقعیت را می گفت چرا که توسعه حقوقی ارتباط'مستقیمی با رشد 'پیشرفت و بطور کلی توسعه یافتگی دارد.رشته حقوق وکیل ' کارشناس ' داور و قاضی را می پروراند و اینها به احقاق حقوق مردم در دادرسی ها منجر می‌شود .و اهمیت کانونهای کارشناسی و وکلا بعنوان نهادهای صنفی غیر دولتی و مستقل و سرکار داشتن اعضای این نهادها با امورات روزمره و گاها اختلاف برانگیز مردم و زیاد خواهی برخی از افراد و لزوم تظلم خواهی و ارجاع امور مورد اختلاف به کارشناس 'وکیل و داور در راستای کمک به کشف حقیقت و حاکمیت قانون و رسوایی ادعاهای باطل است.البته اگر نیات شیطانی نباشد

1 آبان 1403

فرود هواپیما در میان آتش و دود و تیراندازی

هواپیما در میان دود و آتش و بمباران بیروت در فرودگاه رفیق حریری به زمین می نشیند، رسانه‌های دنیا ازاین تصویر به عنوان تصویری فراموش‌نشدنی و تاریخی یاد می‌کنند.

1 آبان 1403

احمد شاه و محمدحسن میرزا ولیعهد و عضدالملک

احمد شاه و محمدحسن میرزا ولیعهد و عضدالملک (رئیس ایل قاجار و نایب‌السلطنۀ وقت) در بهارستان در هنگام افتتاح مجلس دوم شورای ملی در ۲۳ آبان ۱۲۸۸ خورشیدی حاضر هستند

30 مهر 1403

اکسیر جوانی؛ میلیونر آمریکایی «طلای مایع» خون‌اش را جایگزین کرد

برایان جانسون ۴۷ ساله که می‌گوید سالانه ۲ میلیون دلار برای معکوس کردن پیری هزینه می‌کند، تحت عملی قرار گرفته است که با عنوان «تبادل کامل پلاسما» (TPE) شناخته می‌شود. این فرد آمریکایی با این عمل پلاسمای خون خود را برداشته و «آلبومین» را جایگزین آن کرده است. این ماده که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های طبیعی درون پلاسما است، به رشد و ترمیم بافت بدن کمک می‌کند. هدف از این عمل پاک کردن بدن از «آلاینده‌های غیرطبیعی» عنوان شده است و کارشناسان آن را نوعی «تعویض روغن انسانی» نام گذاشته‌اند. پلاسما ماده‌ای است که اجازه می‌دهد پلاکت‌ها، گلبول‌های قرمز و گلبول‌های سفید خون در سراسر بدن منتقل شوند و حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و فرد را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه می‌دارد. آقای جانسون، یک کارآفرین در حوزه فناوری که ثروت خود را از این راه به دست آورده است، در حساب خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «عمل تی‌پی‌ئی تمام پلاسمای بدن من را حذف می‌کند و آلبومین را جایگزین آن می‌کند. هدف درمانی حذف سموم از بدن من است. اثرات آن در حال ظاهر شدن هستند.»

29 مهر 1403

گل فروش

دیگو ریورا نسخه های زیادی از مردم بومی را با دسته های بزرگ گل نقاشی کرد. به طور معمول، شکوفه ها بر بوم و شکل انسان نیز تسلط دارند. این هنرمند با استفاده از ترکیب بندی، رنگ و خطوط ساده، تعدادی از ایده ها را منتقل می کند. اگرچه در نگاه اول، نقش فروشنده گل مرکزی به نظر می رسد، اما در واقع این گل ها هستند که مدعی چشم بیننده هستند. به نظر می رسد که آنها در حال حرکت هستند و از سبدی که آنها را در خود جای داده به سمت بیرون و بالا می آیند. در همین حین، این پیکر با سر خمیده، زیر باری که بر دوش دارد زانو می زند. شاید هنرمند به بینندگان پیشنهاد می دهد که گل ها را ببینند، اما نه شخصی که پشت آنهاست.

29 مهر 1403

ژاک لیپچیتز

رابطه ریورا با بلوف و درگیری او با حلقه‌ای از آنارشیست‌های روسی، نقش مهمی در رشد آگاهی سیاسی و ملی این هنرمند داشت. این آگاهی رو به رشد با وخامت اوضاع سیاسی در اروپا و مکزیک بیشتر شد. بسیاری از اشیاء نمادین ریورا که در نقاشی های آن زمان گنجانده شده است دارای رنگ های ناسیونالیستی هستند. سراپس، پتوهای بافته شده توسط دهقانان مکزیکی پوشیده شده بود، به نشانه نقاشی های کوبیست این هنرمند تبدیل شد. آنها در پرتره مجسمه ساز ژاک لیپچیتز در سال 1914 به کار گرفته شدند، جایی که الگوهای زنده آنها ترکیب را زنده می کند و دوست لیتوانیایی او را در هویت مکزیکی ریورا می پوشاند. با این حال ریورا اغلب از مراجع متعدد استفاده می کرد. در این پرتره، او نه تنها به هنر سنتی مکزیک، بلکه به آوانگارد اروپایی نیز نگاه می کند. در این صورت پالت تقریباً تک رنگ و ساختار ترکیبی شبکه‌ای، عمیقاً با آثار پیت موندریان، که شروع به گنجاندن ساختارهای شبکه‌ای در نقاشی‌هایش از درختان و موضوعات دیگر کرده بود، تحسین برانگیز است. ریورا در نقاشی عمدی دیدگاه های همسایه‌اش، یادگاری خاطره‌انگیز از تبادل ایده‌ها و تجربیات هنری آن‌ها را به کار می‌برد.

28 مهر 1403

شجاعتِ پرهيز از جنگ

درخصوص جمهوري اسلامي ايران که به دليل ويژگي‌هاي متعددش مي‌تواند محور تلاش‌ها براي ايجاد وحدت باشد، اين نکته را بايد در نظر بگيريم که قبل از هر اقدامي لازم است در درون خود به اين واقعيت برسد که پرهيز از جنگ، شجاعتي است که قطعاً در بالاترين رتبه عقلانيت قرار دارد کمااينکه در صورت حمله دشمن، آنچه در بالاترين رتبه عقلانيت قرار دارد ورود به جهاد دفاعی و دادن پاسخ دندان‌شکن به هر متجاوزي است. ترديدي وجود ندارد که هر وقت دشمن حمله کند، آحاد مردم با تمام توان به مقابله خواهند پرداخت و او را پشيمان خواهند کرد.

ایران

6 مرداد 1401

رفتار پدرانه با همه،سلوک مردمی، مقابله با شبهات و تبیین مبانی انقلاب بویژه عدالت

ایشان «رفتار پدرانه با همه» را از دیگر الزامات رفتار و منش امام‌جمعه دانستند و افزودند: در نماز جمعه قشرها و سلایق مختلف حضور دارند، رفتار امام‌جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جشن میلیونی غدیر در تهران و حضور قشرها و ظواهر مختلف، آن را پدیده‌ای عجیب خواندند و خاطرنشان کردند: در این جشن همه جور آدمی حضور داشتند و همه نیز با وجود تفاوت‌های ظاهری طرفدار دین هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من در یکی از سفرهای استانی در جمع علمای آن استان به حضور افراد مختلف در مراسم استقبال اشاره کردم و گفتم در میان مردم، افرادی گریه می‌کردند که شاید شما در برخورد با آنها احتمال دهید که حتی اعتقادی به دین ندارند در حالی که همه آنها معتقد به دین هستند.

تبریز

27 مهر 1403

اين خواب را آشفته کنيد

حمايت‌هاي سريالي دو اردوگاه شرق و غرب از شيخ‌نشين امارات در مورد مالکيت جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس، حکايت از توطئه بزرگي عليه جمهوري اسلامي ايران دارد. بعد از چين، روسيه و آمريکا، حالا اتحاديه اروپا هم جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک را متعلق به امارات دانسته و با عباراتي بي‌سابقه، ايران را به اشغال اين جزاير متهم کرده است. در بيانيه اتحاديه اروپا که مشترکاً با شوراي همکاري خليج فارس در بروکسل منتشر شد آمده است: «از ايران مي‌خواهيم به اشغال سه جزيره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسي متعلق به امارات متحده عربي که نقض حاکميت اين کشور و منشور ملل متحد است، پايان دهد». رئيس جمهور چين و وزير خارجه روسيه که طي يکسال گذشته چند بار با سران کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس درباره جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس همنوائي کردند، با اين صراحت اعلام نظر ضدايراني نکرده بودند. لحن آمريکا و اتحاديه اروپا تندتر و صريح‌تر است و آنچه در بيانيه اتحاديه اروپا آمده، نهايت وقاحت و ناديده گرفتن قوانين بين‌المللي را نشان مي‌دهد. اينکه با صراحت اعلام شود اين جزاير متعلق به امارات است و ايران آنها را اشغال کرده، نوعي پيشرفت در طرح توطئه‌ايست که برنامه‌ريزان در نظر دارند و با سرعت قابل ملاحظه‌اي نيز توطئه خود را به پيش مي‌برند. به نظر مي‌رسد دلارهاي نفتي امارات و امتياز دادن‌هاي ساير شيخ‌نشين‌هاي جنوب خليج فارس، براي جلب ‌نظر اعضاي اتحاديه اروپا کارساز بوده است، البته بهانه‌هائی مانند جنگ اوکراين هم دخيل هستند. موضع جمهوري اسلامي ايران، همانطور که از قبل مشخص بود و بارها اعلام شد، اينست که اين سه جزيره بخش جدائي‌ناپذير ايران هستند و اين قبيل فضاسازي‌ها هيچ تأثيري در اين موضع نخواهد داشت. شيوخ امارات و ساير شيخ‌نشين‌ها هم مي‌دانند که ايران هرگز زير بار اين ادعاي دروغين آنها نخواهد رفت و اين را هم مي‌دانند که تمام اسناد و مدارک نشان مي‌دهند اين جزاير متعلق به ايران هستند و ادعاي امارات کاملاً موهوم و باطل است. علت اينکه موضوع جزاير هرچند وقت يکبار مطرح مي‌شود اينست که اربابان غربي سران مرتجع عرب براي در اختيار داشتن يک اهرم فشار به آن نياز دارند و سران چين و روسيه نيز منافع خود را در آن جستجو مي‌کنند. در واقع اين يک بازي سياسي است که قدرت‌هاي غربي آن را به راه انداخته‌اند و در شرايط حساس کنوني نيز براي به فراموشي سپردن اشغالگري اسرائيل و سرپوش گذاشتن بر جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و لبنان از آن بهره‌برداري مي‌کنند. نکته بسيار مهمي که در کنار اين واقعيت‌ها بايد مورد توجه باشد اينست که جمهوري اسلامي ايران در انجام اقداماتي که تکليف موضوع جزاير سه‌گانه و خود جزاير را يکسره کند، بايد همت بيشتري نمايد. در مورد خود جزاير، اجراي طرح‌هاي عمراني، تفريحي و حتي امنيتي از ضروريات است. در مورد يکسره شدن تکليف جزاير بايد کارهاي حقوقي و ديپلماسي مستمر در سطح سازمان ملل با قوت و قدرت ادامه پيدا کند بطوري که هيچيک از دولت‌ها اعم از اردوگاه شرق و اردوگاه غرب نتوانند مرتکب چنين تخلفاتي شوند. مروري بر اقدامات شيوخ خليج فارس در چارچوب شوراي همکاري براي گرفتن تأييد از سران چين، روسيه، آمريکا و اتحاديه اروپا که همگي در سال‌هاي 1402 و 1403 صورت گرفته، اين نکته را روشن مي‌کند که آنها با اطلاع از شرايطي که قرار است رژيم صهيونيستي با حمايت آمريکا و تعدادي از دولت‌هاي اروپائي انجام دهد و منطقه خاورميانه را به آشوب بکشاند، درصدد داغ کردن بازار موضوع جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس برآمدند. هدف مشترک اين شيوخ و اربابانشان اينست که علاوه بر جلب توجه افکار عمومي به اين موضوع براي سرپوش گذاشتن بر جنايات رژيم صهيونيستي، از آشفتگي منطقه براي تثبيت ادعاي پوچ خود استفاده کنند. مسئولان سياست خارجي کشورمان بايد ضمن انجام وظايف خود براي خنثي کردن توطئه مشترک شيوخ و حاميانشان، اجازه ندهند موضوع جنايات رژيم صهيونيستي تحت‌الشعاع قرار گيرد. احتمالاً بخشي از توطئه اينست که اگر ترامپ در آمريکا به رياست‌ جمهوري برسد، درباره جزاير سه‌گانه ايراني همان کاري را انجام دهد که درباره جولان انجام داد. از ديوانه‌اي مثل ترامپ، چنين کاري بعيد نيست. بنابراين، دستگاه ديپلماسي ما بايد براي موضوع جزاير حساب ويژه‌اي باز کند تا بتواند خوابي که براي آن ديده‌اند را آشفته نمايد.

علم و تکنولوژی

27 مهر 1403

فقر حاد ۱.۱ میلیارد نفر در جهان؛ دو سوم مردم افغانستان فقیر شدند

تازه‌ترین به روز رسانی شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI) نشان می‌دهد که ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در فقر چندبعدی زندگی می‌کنند که نزدیک به نیم میلیارد نفر از آنها در کشورها و مناطق درگیر جنگ و ناآرامی زندگی می‌کنند. گزارش امسالِ شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI) که به طور مشترک توسط برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد (OPHI) مستقر در دانشگاه آکسفورد تهیه شده است، روز پنجشنبه منتشر شد. این تحقیق آماری وضعیتا فقر چند بعدی را در ۱۱۲ کشور جهان که سکونتگاه ۶.۳ میلیارد نفر است، بررسی کرده که نشان می‌دهد، ۱.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر حاد زندگی می‌کنند و ۴۰ درصدِ آن‌ها در کشورهایی زندگی می‌کنند که شاهد درگیری، جنگ یا امنیت و آرامش شکننده هستند. آخیم اشتاینر، مدیر برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد، گفت: «درگیری ها در سال‌های اخیر تشدید و افزایش یافته است، تلفات به اوج جدیدی رسیده است، میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند، این موارد باعث اختلال گسترده در زندگی و معیشت مردم شده است.»

آموزش و زندگی

17 مهر 1403

میکرو آر ان ای برنده جایزه نوبل تنظیم کننده اصلی ژنوم است - محققان در حال یادگیری درمان بیماری با استفاده از نحوه کنترل ژن ها هستند.

هنگامی که ویکتور آمبروس و گری روکون مولکولی جدیدی را کشف کردند که آنها را microRNA نامیدند در دهه 1980، این یک انحراف شگفت‌انگیز از چیزی بود که برای دهه‌ها جزم اصلی زیست‌شناسی مولکولی نامیده می‌شد. آمبروس و روکون که با جایزه نوبل 2024 در فیزیولوژی یا پزشکی شناخته شدند، نوع جدیدی از ماده ژنتیکی را شناسایی کردند که نحوه درک محققان از تنظیم ژن را تغییر داد. RNA مانند DNA، نیز شکلی از مواد ژنتیکی است که از نوکلئوتیدهای منفرد به هم متصل به زنجیره ساخته شده است. بر اساس جزم مرکزی، اطلاعات ژنتیکی در یک جهت جریان دارد: DNA به RNA رونویسی می شود و RNA به پروتئین ترجمه می شود. اما در یک انحراف عمده از جزم مرکزی، برخی از RNA ها هرگز به پروتئین ترجمه یا کدگذاری نمی شوند. MicroRNA یکی از این RNA های به اصطلاح غیر کد کننده است. آنها امتداد کوتاهی از مواد ژنتیکی هستند که به جای کدگذاری برای یک پروتئین خاص، RNA هایی را که برای پروتئین ها کد می کنند، کنترل می کنند. در واقع، microRNA ها ژن های خاصی را روشن و خاموش می کنند.

هنر و فرهنگ

28 مهر 1403

زاپاتا و اسب سفیدش

امیلیانو زاپاتا، یک قهرمان اصلاحات کشاورزی و یک قهرمان اصلی در انقلاب مکزیک، در اینجا گروهی از شورشیان دهقان مسلح به ابزارهای کشاورزی را رهبری می کند. زاپاتا با لگام یک اسب سفید با شکوه در دست، پیروزمندانه در کنار جسد یک مخالف انقلاب می ایستد. اگرچه روزنامه‌های مکزیکی و ایالات متحده مرتباً رهبر انقلاب را به عنوان یک راهزن خیانتکار متهم می‌کردند، ریورا زاپاتا را به عنوان یک قهرمان جاودانه کرد و پیروزی انقلاب را در تصویری خشونت‌آمیز اما انتقام‌جویانه تجلیل کرد.

28 مهر 1403

کودک و نوجوان

2 مهر 1403

طرح های ساده با چوب بستنی

نقاشی با چوب بستنی کارهای دستی آقای طاهر اسماعیل زاده هنرمند بی ادعای شهر ما هستند که در گوشه ای برای خودش خلق می کند! او روی پارچه تیره ، چوب های بستنی را برش داده و سپس آنها را با چسب بر روی ورق تیره رنگ محکم می کند.............. کارهای دست ساز فوق العاده زیبایی دارد که فقط برای خودش به شکل مجسمه ساخته است .... او در نزدیکی باسمنج در یک کارگاه و فروشگاه مجسمه همکاری می کند مجسمه ی مار کبری وی یک اثر با ارزش وخلاقانه است....

14 شهریور 1403

سفر

19 شهریور 1403

موزه لرمانتوف

در سال ۱۸۳۶ مرگ ناگهانی پوشکین سبب شد که مردم روسیه با شاعر جوان و توانایی که در اندک زمانی جانشین پوشکین گشت، آشنا شوند. این شاعر جوان که با شعر محکم و آتشین خود بر سر مزار پوشکین دل مردم را، اعم از خاص و عام، به لرزه درآورده بود، از خانوادهای اشرافی موسوم به «میخائیل یوریویچ لرمانتف» بود که تا آن زمان جز معدودی از خویشان و آشنایانش کسی او را به شاعری نمی‌شناخت. مرثیهٔ پرشور لرمانتف دربارهٔ مرگ پوشکین، در اندک زمانی تکمیل و توسط دوستان او بین مردم پخش و موجب شهرت و تبعید وی شد، به‌طوری‌که چند روز پس از فاجعهٔ مرگ پوشکین شاعر، شاعر نویافته به تبعیدگاه زیبا ولی پرشروشور و خطرناک قفقاز رهسپار گردید.

19 شهریور 1403
1 روز پیش

حمله به خانه های مسکونی جنوب بیروت

2 روز پیش

محمود درويش --حاصر حصارك لا مفرُّ

2 روز پیش

ترمیم دندان با پست فایبر

2 روز پیش

باز کردن رگ ها

2 روز پیش

ترکیب رنگ ها در نقاشی

4 روز پیش

نجات گربه

5 روز پیش

حاصر حصارك لا مفرُّ - محمود درويش

5 روز پیش

روستای تاریخی ابیانه

5 روز پیش

فلوریدا بعد از طوفان هلن

5 روز پیش

" یحیی سنوار" در آخرین لحظه های زندگی یک رهبر

6 سال پیش

نارگیل

5 سال پیش

بوکس ، انیمیشن از گری باردین

5 سال پیش

تیاپ، لیاپ و نقاشی -گری باردین

6 سال پیش

زنگ صبح

6 سال پیش

" ای "

5 سال پیش

درد و همدردی - ویلیام کنتریج

5 سال پیش

یادمان - ویلیام کنتریج

5 سال پیش

روباه و موش

5 سال پیش

قصه های من و بابام- درگیری با زنبور !

5 سال پیش

قصه های من و بابام - هدیه !

3 سال پیش

آماده کردن سالاد و ترشی زمستانی ! آشپزی آذربایجان!

3 سال پیش

پیراشکی کلم روی ساج ! آشپزی آذربایجان !

3 سال پیش

کوفته بزباش، اشترودل سیب ! آشپزی آذربایجان !

3 سال پیش

پیتی یا دیزی شکی روی ساج و آتش!غذای آذربایجان!

3 سال پیش

قوتاب ، نان سبزی ! غذای آذربایجان!

3 سال پیش

پیروق ( پای ) پنیر و کمپوت ایت بورنی! آشپزی آذربایجان!

3 سال پیش

تهیه روغن اسطوخودوس و مانتی ازبکستانی ، آشپزی آذربایجان

3 سال پیش

سرخ کردن سیب زمینی ، آشپزی آذربایجان!

3 سال پیش

قندریزی با قیزیل گول یا گل سرخ، آشپزی آذربایجان!

3 سال پیش

سالاد حلقه ای انار ! سفره ی آذربایجان

6 سال پیش

سمفونی حکیم نظامی

6 سال پیش

شور امیروف

6 سال پیش

بورژوازی کوچک کوچک! گفتگو با پسر در تابوت!

6 سال پیش

آینه - صحنه سیرک چارلی چاپلین

6 سال پیش

بچه ها نگاهمان می کنند!

6 سال پیش

بچه ها نگاهمان می کنند!

6 سال پیش

دزد دوچرخه - آخرین سکانس

6 سال پیش

سیاره ها

6 سال پیش

پسر بچه - مراسم صبحانه

6 سال پیش

پسر بچه - شروع کار

5 سال پیش

ابله - اثر آنتون چخوف

4 سال پیش

مسجد بابری ، معمای دمکراسی هندی

4 سال پیش

خط آهنی در صحرا

4 سال پیش

صدای جنگ در قره باغ بلند است! آتش بسی دیده نمی شود. ( الجزیره)

4 سال پیش

گاندی ، تریلر فیلم سال 1982

4 سال پیش

بانک ! فیلم صامت از چارلی چاپلین

4 سال پیش

'گاندی ! فیلم سینمایی زندگی مهاتما

5 سال پیش

فیلم 2016 Mine مین | دوبله فارسی

4 سال پیش

سکانس نگاه به اپ

4 سال پیش

صحنه ای از فیلم " مین "

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت