خبر های ویژه

پایانی برای خشونت نیست، زیرا اسرائیل حمله خود به شهر غزه را آغاز می‌کند

1 شهریور 1404

اسرائیل جبهه جدیدی در جنگ غزه باز می‌کند

1 شهریور 1404

برای دروزهای سوریه، خشونت اخیر یک فصل دیگر در مبارزه‌ای چندصدساله بر سر خودمختاری است

23 مرداد 1404

زیبای خفته

22 مرداد 1404

تونیکی می کن و در دجله انداز

3 مرداد 1404

تصویب طرح تاسیس شهر بین‌المللی طلا در بغداد

1 مرداد 1404

در میان آتش‌بس شکننده، خشونت در جنوب سوریه روابط پیچیده میان‌مرزی جوامع دروزی را به پیش‌زمینه آورده است

30 تیر 1404

طرح جابجایی فلسطینیان غزه به یک «شهر بشردوستانه» یک جنایت علیه بشریت است

27 تیر 1404

چرا اسرائیل سوریه را بمباران می‌کند؟

26 تیر 1404

دو هنرمند در حمله هوایی اسرائیل به کافه‌ای در غزه کشته شدند

10 تیر 1404

شاهدان از پیامدهای دلخراش حمله اسرائیل به کافه‌ای شلوغ در غزه می‌گویند

10 تیر 1404

بازگشت حجاج از طریق مرز زمینی

25 خرداد 1404

لغو تحریم‌های سوریه توسط ترامپ، پیروزی برای ترکیه نیز هست – نشان‌دهنده نقش برجسته قدرت‌های متوسط در امور منطقه‌ای

30 اردیبهشت 1404

نعمت های الهی از دریا برای یمنی ها

13 اردیبهشت 1404

نگاهی به آینده مذاکرات عُمان

12 اردیبهشت 1404

بمب افکن های B-2

9 فروردین 1404

10 دی 1402

ستیزه جویان حوثی به کشتی کانتینری حمله کردند، مرسک کشتیرانی در دریای سرخ را متوقف کرد

دریای سرخ برای کشتی ها ناامن است

مرسک روز یکشنبه گفت که شبه‌نظامیان حوثی با موشک و قایق‌های کوچک به یک کشتی کانتینری مرسک (MAERSKb.CO) حمله کردند که باعث شد این شرکت تمام حرکت‌های خود را در دریای سرخ به مدت 48 ساعت متوقف کند. . مرسک گفت که خدمه کشتی مرسک هانگژو ایمن بودند و هیچ نشانه ای از آتش سوزی در کشتی وجود نداشت که کاملاً قابل مانور بود و به سفر خود به سمت شمال به بندر سوئز ادامه داد. این حمله جدیدترین حمله شبه‌نظامیان حوثی در یمن بود که کشتی‌هایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند تا حمایت خود را از گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس که با اسرائیل در غزه می‌جنگند، نشان دهند.

تبریز امروز:

نوشته جیکوب گرونهولت پدرسن و احمد الیام
 


[1/2]CMA CGM لوئیس بلریوت و یک کشتی کانتینری Maersk Line از کانال سوئز در اسماعیلیه، مصر عبور می‌کنند. تصویر در 7 ژوئیه 2021 گرفته شده است. رویترز/عمرو عبدالله دالش حقوق مجوز دریافت می‌کند

 

کپنهاگ/دبی، 31 دسامبر (رویترز) - مرسک روز یکشنبه گفت که شبه‌نظامیان حوثی  با موشک و قایق‌های کوچک به یک کشتی کانتینری مرسک (MAERSKb.CO) حمله کردند که باعث شد این شرکت تمام حرکت‌های خود را در دریای سرخ به مدت 48 ساعت متوقف کند. .

مرسک گفت که خدمه کشتی مرسک هانگژو ایمن بودند و هیچ نشانه ای از آتش سوزی در کشتی وجود نداشت که کاملاً قابل مانور بود و به سفر خود به سمت شمال به بندر سوئز ادامه داد.

این حمله جدیدترین حمله شبه‌نظامیان حوثی در یمن بود که کشتی‌هایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند تا حمایت خود را از گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس که با اسرائیل در غزه می‌جنگند، نشان دهند.

این حملات تجارت جهانی را مختل کرده است و شرکت های بزرگ کشتیرانی مسیر طولانی تر و پرهزینه تری را در اطراف دماغه امید خوب آفریقا به جای کانال سوئز طی می کنند.

دریای سرخ نقطه ورود کشتی هایی است که از کانال سوئز استفاده می کنند که حدود 12 درصد تجارت جهانی را اداره می کند و برای جابجایی کالا بین آسیا و اروپا حیاتی است.

ایالات متحده در 19 دسامبر عملیات Prosperity Guardian را آغاز کرد و گفت که بیش از 20 کشور موافقت کرده اند در تلاش ها برای حفاظت از کشتی ها در آب های دریای سرخ در نزدیکی یمن شرکت کنند.

در پاسخ، مرسک در 24 دسامبر گفت که دریانوردی از طریق دریای سرخ را از سر خواهد گرفت. با این حال، حملات ادامه یافته و متحدان ایالات متحده نشان داده اند که تمایلی به تعهد به ائتلاف ندارند و تقریباً نیمی از آنها حضور خود را به طور علنی اعلام نکرده اند.

مرسک، یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل کالای بزرگ جهان، روز یکشنبه اعلام کرد که تمام ترانزیت‌ها از طریق این منطقه را به مدت 48 ساعت به تعویق می‌اندازد، زیرا مرسک هانگژو در حدود ساعت 1730 به وقت گرینویچ روز شنبه در 55 مایل دریایی جنوب غربی الحدیده یمن مورد اصابت موشک قرار گرفت.

حملات شبه‌نظامیان حوثی یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، تجارت دریایی از طریق کانال سوئز را مختل می‌کند و برخی از کشتی‌ها مسیر طولانی‌تری از شرق به غرب را از طریق نوک جنوبی آفریقا تغییر می‌دهند.
به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، یک کشتی جنگی آمریکایی دو موشک بالستیک ضد کشتی دیگر را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شده بود، ساقط کرد.

بعداً در ساعت 0330 به وقت گرینویچ روز یکشنبه، همان کشتی با چهار قایق کوچک مورد حمله شبه نظامیان حوثی قرار گرفت. بر اساس بیانیه های مرسک و سنتکام، پس از اینکه تیم امنیتی و هلیکوپترهای ناو یو اس اس آیزنهاور و یو اس اس گریولی که به تماس های کمک اضطراری پاسخ دادند، از تلاش مهاجمان برای سوار شدن به کشتی جلوگیری شد.

سنتکام در بیانیه ای اعلام کرد: هلیکوپترها سه قایق شبه نظامیان را غرق کردند، بدون اینکه جان سالم به در برد، در حالی که قایق چهارم از منطقه گریخت.

کشتی مرسک هانگژو با پرچم سنگاپور با ظرفیت حمل 14000 کانتینر از سنگاپور در حرکت بود.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا روز یکشنبه گفت که در تماسی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفته است که ایران باید به توقف حملات حوثی‌ها در دریای سرخ کمک کند.

کامرون در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: «من به صراحت اعلام کردم که ایران با توجه به حمایت طولانی مدت آنها از حوثی‌ها، مسئولیت جلوگیری از این حملات را بر عهده دارد و این حملات «جان بی‌گناهان و اقتصاد جهانی را به خطر می‌اندازد».

انجمن کشتیرانی BIMCO این حملات را محکوم کرد و از کشورهایی که در دفع آنها دخیل بودند تشکر کرد.

جاکوب لارسن، رئیس ایمنی دریایی BIMCO و «ما از تلاش‌های ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا تا کنون سپاسگزاریم و امیدواریم که کشورهای بیشتری از ائتلاف با دارایی‌های دریایی یا سایر ابزارهای تأثیرگذار از جمله فشار دیپلماتیک بر حوثی‌ها و حامیان آنها حمایت کنند». امنیتی به رویترز گفت.

 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت