خبر های ویژه

دستگیری معاون رئیس‌جمهور، ترس از جنگ داخلی در سودان جنوبی را برانگیخت

13 فروردین 1404

جنگ داخلی سودان: پیشرفت‌های نظامی چه معنایی دارند و کشور ممکن است به کجا پیش برود؟

6 فروردین 1404

موزه بزرگ مصر تیرماه سال آینده افتتاح می شود

13 اسفند 1403

پرتره های نادر انسان بودن بردگانی را که در آمیستاد شورش کردند، نشان می دهد

16 بهمن 1403

کشف پاپیروس باستانی ۱۶ متری حاوی طلسم‌هایی از کتاب مردگان

6 آذر 1403

شهرهای آفریقا به سرعت در حال رشد هستند

22 آبان 1403

صحرای مراکش برای اولین بار پس از چند دهه جاری شد.

24 مهر 1403

حمایت مکرون از طرح مراکش در صحرای غربی

24 مرداد 1403

شکست گروه واگنر در مالی، استراتژی مسکو در آفریقا و اعتماد منطقه به مزدوران روسی را به چالش می کشد.

22 مرداد 1403

آیا کرگدن ها می توانند از تغییرات آب و هوایی جان سالم به در ببرند؟

2 مرداد 1403

نجات شیرهای صحرای نامیبیا

21 تیر 1403

کلاس درس در نیجریه

17 تیر 1403

756000 سودانی در ماه های آینده با گرسنگی روبرو می شوند

24 خرداد 1403

توافق سودان و قطر درباره تأسیس مرکز پالایش طلا در دوحه

13 اردیبهشت 1403

با ظهور قحطی در سودان، گرسنگان خاک و برگ می خورند

11 اردیبهشت 1403

ابرهای طوفانی بدهکاری برای طبقه متوسط آفریقای جنوبی جمع می شوند

16 بهمن 1402

9 دی 1402

خودروهای الکتریکی در سال 2023 در آفریقای جنوبی بسیار ارزان تر شدند

خودرو الکتریکی وارد بازار افریقای جنوبی می شود

وسایل نقلیه الکتریکی (EV) هنوز فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک هنجار در آفریقای جنوبی دارند، اما در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی ارزان‌تر شده‌اند و سال 2023 زمان مناسبی برای کسانی است که منتظر انقلاب الکتریکی هستند. خودروهای الکتریکی نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه در سرتاسر جهان بسیار گران هستند، اما حاشیه بین خودروهای الکتریکی و خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) شروع به تغییر کرده است زیرا خودروسازان همچنان به فناوری اولویت می دهند و صرفه‌جویی در مقیاس به این معنی است که هزینه نسبی تولید مدل های باتری-الکتریکی کاهش یافته است زیرا افراد بیشتری شروع به خرید آنها می کنند. خودروهای برقی در آفریقای جنوبی به دو دلیل اصلی هنوز بسیار گرانتر از سایر کشورها هستند. اول اینکه دولت هیچ مشوق مالیاتی برای خودروهای برقی قائل نمی شود و در واقع مالیاتی بالاتر از خودروهای معمولی در صورت واردات از اروپا برای آنها وضع می کند.

تبریز امروز:

خودرو الکتریکی افریقای جنوبی  

وسایل نقلیه الکتریکی (EV) هنوز فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک هنجار در آفریقای جنوبی دارند، اما در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی ارزان‌تر شده‌اند و سال 2023 زمان مناسبی برای کسانی است که منتظر انقلاب الکتریکی هستند.

 خودروهای الکتریکی نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه در سرتاسر جهان بسیار گران هستند، اما حاشیه بین خودروهای الکتریکی و خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) شروع به تغییر کرده است زیرا خودروسازان همچنان به فناوری اولویت می دهند و صرفه‌جویی در مقیاس به این معنی است که هزینه نسبی تولید مدل های باتری-الکتریکی کاهش یافته است زیرا افراد بیشتری شروع به خرید آنها می کنند.

 خودروهای برقی در آفریقای جنوبی به دو دلیل اصلی هنوز بسیار گرانتر از سایر کشورها هستند. اول اینکه دولت هیچ مشوق مالیاتی برای خودروهای برقی قائل نمی شود و در واقع مالیاتی بالاتر از خودروهای معمولی در صورت واردات از اروپا برای آنها وضع می کند.

مورد دوم این است که بسیاری از خودروسازان ترجیح داده‌اند مدل‌های باطری مقرون‌به‌صرفه‌تر خود را در اینجا معرفی نکنند، احتمالاً به دلیل موضوع انگیزه، و بنابراین اکثر خودروهای برقی که در حال حاضر در نوک آفریقا فروخته می‌شوند از برندهای لوکسی مانند آئودی، بی‌ام‌و ، مرسدس بنز، جگوار و پورشه هستند. 

 با این حال، اخیراً با عرضه چندین مدل جدید و حتی یک برند جدید در سال 2023، این موضوع تغییر کرده است که در مجموع موانع ورود برای حمل و نقل خودرو الکتریکی را صدها هزار رند کاهش داده است.

در آغاز سال 2023، تنها یک خودروی برقی در آفریقای جنوبی وجود داشت که می‌توان آن را با قیمت کمتر از 1 میلیون رند خریداری کرد - یعنی Mini Cooper SE که در ماه‌های اول سال از 723000 رند به فروش می‌رسید.

از آن زمان، سه مدل جدید در قالب GWM Ora، BYD Atto 3 و Volvo EX30 وارد صحنه شده‌اند.

به‌ویژه GWM Ora اکنون عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی کشور را با قیمت پایه 686950 رند در اختیار دارد.

ماشین برقی

این هنوز با آنچه شما می‌توانید به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه در زمینه آفریقای جنوبی توصیف کنید، فاصله زیادی دارد، اما تقریباً 100000 رند ارزان‌تر از Mini است که از آن زمان قیمت آن به 783500 رند تعدیل شده است.

 حتی قابل توجه تر، معرفی Atto 3 و EX30 است که به ترتیب از 768,000 و 775,900 رند شروع می شوند و آنها را بسیار مقرون به صرفه تر از کراس اوور برقی پایه قبلی - Volvo XC40 Recharge - می کند که اکنون 108000 رند عرضه می شود. .

این بدان معناست که در عرض یک سال هزینه ورود به شاسی‌بلندهای برقی به میزان خیره‌کننده 340000 رند  کاهش یافته است.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، اروپا قرار است تا سال 2035 تمام برقی شود، که قبلاً این موضوع را مطرح کرده است که خودروهای ICE ساخت آفریقای جنوبی مانند VW Polo ممکن است به نفع شناسه الکتریکی این برند کنار گذاشته شوند. 

خودرو الکتریکی در حال شارژ

با توجه به این موضوع، تصور اینکه در دهه آینده خودروسازان شروع به معرفی گزینه‌های برقی مناسب‌تر برای کیف پول در بازار کوچک ما خواهند کرد، سخت نیست، چه از روی انتخاب یا از روی ناچاری، زمانی که این خودروها به بخش عمده‌ای از آنچه تولید می‌کنند تبدیل شوند. ، هزینه ورود به خودروهای برقی را حتی بیشتر کاهش می دهد.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت