خبر های ویژه

به یاد داشتن " واحد خاکدان مراغه" نقاش چیره دست ایرانی

24 آبان 1404

دو نقاشی از ایوان شیشکین، جنگل قبل از توفان و منظره پاییزی. پارک در پاولوفسک

23 آبان 1404

اشعار تصویری ونسان ون گوگ

2 آبان 1404

نقاشی حاشیه مسکو

2 آبان 1404

عبدالجلیل لونی - نقاش دربار عثمانی

30 مهر 1404

آخرین قطار از ادوارد هاپر

28 مهر 1404

پاییز رنگارنگ، که شامگاه سال است... با لبخندی بر لب، بر من نور می‌تابد................

27 مهر 1404

عثمان حمدی نین فیرچاسیندان فرش ساتیجی سی تابلوسی

18 مهر 1404

شب پیش از جشن اثر یوری پتروویچ کوگاچ

18 مهر 1404

نمادی از رنج، پایداری و انسانیت! سرنوشت یک انسان یک فیلم براساس نوشته میخائیل شولوخف

21 شهریور 1404

مادر گلیم می‌بافد اثر یوری کوگاچ

21 شهریور 1404

 دختر پروفسور هشترودی: بی مهری تبریز بر نابغه ریاضی جهان در زادگاهش درد آور است.

18 شهریور 1404

پرسه زدن در لابه‌لای گودال‌های آب تا صبح

18 شهریور 1404

فرش نقاشی دنیس ایچیتوفکین

18 شهریور 1404

مربع سیاه اثر کازیمیر مالویچ

7 شهریور 1404

منظره اثر نیکلای الکساندرُویچ سرگِیف

24 مرداد 1404

26 اردیبهشت 1404

فاجعه در ورزشگاه هیلزبورو

گئورگ آیسلر

نقاشی اکسپرسیونیستی گئورگ آیسلر از فاجعه ورزشگاه هیلزبورو در شفیلد، انگلستان، برگرفته از یک فریم تلویزیونی ثبت‌شده در ساعت ۳:۰۶ بعدازظهر، ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ است. در آن بعدازظهر، ۹۶ هوادار لیورپول به دلیل ازدحام بیش از حد در آغاز مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی تیم‌شان مقابل ناتینگهام فارست، خفه شدند و جان باختند. این نقاشی برخی از هواداران را نشان می‌دهد که در تلاش برای رسیدن به ایمنی در طبقه بالای محل ازدحام هستند - اشاره‌ای به تابلوی «داوری نهایی» اثر میکل‌آنژ. نقاشی «هیلزبورو» اثر گئورگ آیسلر یک اثر اکسپرسیونیستی قدرتمند است که یکی از غم‌انگیزترین حوادث تاریخ ورزش مدرن را به تصویر می‌کشد. فاجعه هیلزبورو، که در آن ازدحام در ورزشگاه منجر به مرگ ۹۶ نفر شد، نه‌تنها یک تراژدی ورزشی بلکه لحظه‌ای تعیین‌کننده در بحث‌های مربوط به ایمنی عمومی و مدیریت رویدادهای ورزشی بود. آیسلر با استفاده از سبک اکسپرسیونیستی، که با احساسات شدید و خطوط و رنگ‌های دراماتیک مشخص می‌شود، حس وحشت، ناامیدی و مبارزه برای بقا را به تصویر می‌کشد. الهام گرفتن از یک فریم تلویزیونی، نشان‌دهنده تأثیر رسانه‌های مدرن بر درک ما از رویدادهای تراژیک است. این انتخاب همچنین به آیسلر امکان داده تا لحظه‌ای خاص و گذرا را جاودانه کند، در حالی که با اشاره به «داوری نهایی» میکل‌آنژ، این فاجعه را به سطحی جهانی و معنوی ارتقا می‌دهد. همان‌طور که تابلوی میکل‌آنژ صحنه‌ای از قضاوت الهی و مبارزه انسان‌ها را به تصویر می‌کشد، نقاشی آیسلر نیز هواداران را در حالتی از تلاشی ناامیدانه برای نجات نشان می‌دهد، که بار احساسی و نمادین عمیقی را منتقل می‌کند.

تبریز امروز:

 گئورگ آیسلر، هیلزبورو (۱۹۸۹)
نقاشی اکسپرسیونیستی گئورگ آیسلر از فاجعه ورزشگاه هیلزبورو در شفیلد، انگلستان، برگرفته از یک فریم تلویزیونی ثبت‌شده در ساعت ۳:۰۶ بعدازظهر، ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ است. در آن بعدازظهر، ۹۶ هوادار لیورپول به دلیل ازدحام بیش از حد در آغاز مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی تیم‌شان مقابل ناتینگهام فارست، خفه شدند و جان باختند. این نقاشی برخی از هواداران را نشان می‌دهد که در تلاش برای رسیدن به ایمنی در طبقه بالای محل ازدحام هستند - اشاره‌ای به تابلوی «داوری نهایی» اثر میکل‌آنژ. 

نقاشی «هیلزبورو» اثر گئورگ آیسلر یک اثر اکسپرسیونیستی قدرتمند است که یکی از غم‌انگیزترین حوادث تاریخ ورزش مدرن را به تصویر می‌کشد. فاجعه هیلزبورو، که در آن ازدحام در ورزشگاه منجر به مرگ ۹۶ نفر شد، نه‌تنها یک تراژدی ورزشی بلکه لحظه‌ای تعیین‌کننده در بحث‌های مربوط به ایمنی عمومی و مدیریت رویدادهای ورزشی بود. آیسلر با استفاده از سبک اکسپرسیونیستی، که با احساسات شدید و خطوط و رنگ‌های دراماتیک مشخص می‌شود، حس وحشت، ناامیدی و مبارزه برای بقا را به تصویر می‌کشد.
الهام گرفتن از یک فریم تلویزیونی، نشان‌دهنده تأثیر رسانه‌های مدرن بر درک ما از رویدادهای تراژیک است. این انتخاب همچنین به آیسلر امکان داده تا لحظه‌ای خاص و گذرا را جاودانه کند، در حالی که با اشاره به «داوری نهایی» میکل‌آنژ، این فاجعه را به سطحی جهانی و معنوی ارتقا می‌دهد. همان‌طور که تابلوی میکل‌آنژ صحنه‌ای از قضاوت الهی و مبارزه انسان‌ها را به تصویر می‌کشد، نقاشی آیسلر نیز هواداران را در حالتی از تلاشی ناامیدانه برای نجات نشان می‌دهد، که بار احساسی و نمادین عمیقی را منتقل می‌کند.
زمینه شخصی آیسلر، به‌عنوان پسر یک آهنگساز برجسته و شاگرد اسکار کوکوشکا، به کار او عمق بیشتری می‌بخشد. تأثیر کوکوشکا، که خود استاد اکسپرسیونیسم بود و بر احساسات خام و انسانی تأکید داشت، در استفاده آیسلر از فرم‌های تحریف‌شده و رنگ‌های تند برای انتقال شدت عاطفی این فاجعه مشهود است.
این اثر نه‌تنها یک یادبود هنری برای قربانیان هیلزبورو است، بلکه تأملی بر شکنندگی زندگی و تأثیرات اجتماعی و فرهنگی چنین فجایعی به شمار می‌رود.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت