7 خرداد 1403
موضوع زن در کار کلیمت نقش اساسی داشت. او پرتره هایی از زنان معاصر را با بیانی مرموز و رویایی و همچنین با انرژی و اشتیاق به زندگی ترسیم کرد. نقاشی بانوی موف متعلق به سالهای 1916-1917 یکی از این پرترهها است. روش جذاب و پر رمز وراز که در آن زن بخشی از صورت خود را با خز پوشانده است
تبریز امروز:
"بانوی با ماف"، 1916
در 27 ژوئن 2014، گالری ملی پراگ، مجموعه هنرهای مدرن و معاصر، یک نقاشی از هنرمند اتریشی گوستاو کلیمت (1862-1918) را به نمایشگاه دائمی هنر بین المللی قرن بیستم و بیست و یکم اضافه کرد.
موضوع زن در کار کلیمت نقش اساسی داشت. او پرتره هایی از زنان معاصر را با بیانی مرموز و رویایی و همچنین با انرژی و اشتیاق به زندگی ترسیم کرد. نقاشی بانوی موف متعلق به سالهای 1916-1917 یکی از این پرترهها است. روش جذاب و پر رمز وراز که در آن زن بخشی از صورت خود را با خز پوشانده است، اثر قبلی کلیمت در سال 1909، زن با کلاه و پر بوآ (Österreichische Galerie Belvedere، وین) را تداعی می کند. با این حال، پسزمینه رنگآمیزی بانوی موف متفاوت است و بر رنگ و الهامگیری تازهای که در هنر آسیایی یافت میشود، تأکید میکند. این چهرههای تحت تأثیر نقاشی آسیایی که نشاندهنده علاقه کلیمت به عنوان یک مجموعهدار هنر ژاپنی و چینی است،
میتواند در نقاشیهای دیگر او مانند خز پولکات (مجموعه خصوصی Der Iltispelz) یافت شود، که چهره زن دیگری را در کتی خز به تصویر میکشد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.