5 فروردین 1403
سرنا اوری، نگهبان ارشد، به این نتیجه رسید که این ایده خوبی است که آن را برای تمیز کردن به آزمایشگاه حفاظت بیاورد. این کار غیرمعمولی نبود، اما چیزی که او پیدا کرد چیزی جز معمول بود. اوری از ظاهر لاک ناراضی بود و می خواست مقداری از آن را پاک کند. او کار را با یک بررسی کامل شروع کرد، جایی که متوجه شکاف هایی در قسمت های واقعا تاریک پس زمینه شد. او میگوید: «متوجه شدم که مقداری رنگ سفید در دو ناحیه ترکها دیده میشود. این اغلب نشان دهنده نوعی مشکل لایه بندی است. از آنجایی که رنگها میتوانند با سرعتهای متفاوت خشک شوند (و منقبض شوند)، ممکن است لایههای رنگ روغن در بازههای زمانی متفاوتی قرار داشته باشند. اوری این فرضیه را مطرح کرد که ممکن است یک لایه سفید قبل از لایه تاریک گذاشته شده باشد، از این رو شکاف هایی ایجاد شده است. بنابراین او تکنسین را برای عکسبرداری با اشعه ایکس از نقاشی فراخواند. Still Life بزرگ است، بنابراین باید به صورت ربع با اشعه ایکس عکسبرداری می شد و سپس تصاویر روی کامپیوتر به هم دوخته می شد. پس از پرتو افکنی کامل اشعه ایکس، ساری تصویر نهایی را چاپ کرد. بدون هیچ دلیل خاصی، او به طور اتفاقی نگاهی به چرخش 90 درجه ای انداخت. اتفاق خاصی افتاد اوری به جای امضای اشعه ایکس لایه سفید رنگی که انتظار داشت ببیند، چهرهای شبحآلود دید - یک نقاشی پنهان که اکنون موزه معتقد است میتواند خودنگارهای از هنرمند باشد که به احتمال زیاد مربوط به 20 سالگی است
تبریز امروز:
1 فوریه 2023
زندگی بی جان با نان و تخم مرغ (1865) اولین شاهکار طبیعت بی جان سزان محسوب می شود.اکنون موزه هنر سینسیناتی نگهداری تابلو را عهده دار است
بهار گذشته، موزه هنر سینسیناتی نمایشگاه ویژه ای را با نمایش آثار پنج هنرمند جوان فرانسوی برگزار کرد که در دهه 1860 از ژانر طبیعت بی جان برای آزمایش تکنیک های جدید نقاشی استفاده کردند. یکی از این هنرمندان، پل سزان، پست امپرسیونیست مشهور بود و این نمایشگاه شامل "زندگی بی جان با نان و تخم مرغ"، یکی از اولین شاهکارهای او و بخشی از مجموعه دائمی موزه بود. در حالی که گالری در حال تنظیم مجدد بود، سرنا اوری، نگهبان ارشد، به این نتیجه رسید که این ایده خوبی است که آن را برای تمیز کردن به آزمایشگاه حفاظت بیاورد. این کار غیرمعمولی نبود، اما چیزی که او پیدا کرد چیزی جز معمول بود.
اوری از ظاهر لاک ناراضی بود و می خواست مقداری از آن را پاک کند. او کار را با یک بررسی کامل شروع کرد، جایی که متوجه شکاف هایی در قسمت های واقعا تاریک پس زمینه شد. او میگوید: «متوجه شدم که مقداری رنگ سفید در دو ناحیه ترکها دیده میشود. این اغلب نشان دهنده نوعی مشکل لایه بندی است. از آنجایی که رنگها میتوانند با سرعتهای متفاوت خشک شوند (و منقبض شوند)، ممکن است لایههای رنگ روغن در بازههای زمانی متفاوتی قرار داشته باشند. اوری این فرضیه را مطرح کرد که ممکن است یک لایه سفید قبل از لایه تاریک گذاشته شده باشد، از این رو شکاف هایی ایجاد شده است.
بنابراین او تکنسین را برای عکسبرداری با اشعه ایکس از نقاشی فراخواند. Still Life بزرگ است، بنابراین باید به صورت ربع با اشعه ایکس عکسبرداری می شد و سپس تصاویر روی کامپیوتر به هم دوخته می شد. پس از پرتو افکنی کامل اشعه ایکس، ساری تصویر نهایی را چاپ کرد. بدون هیچ دلیل خاصی، او به طور اتفاقی نگاهی به چرخش 90 درجه ای انداخت. اتفاق خاصی افتاد
اوری به جای امضای اشعه ایکس لایه سفید رنگی که انتظار داشت ببیند، چهرهای شبحآلود دید - یک نقاشی پنهان که اکنون موزه معتقد است میتواند خودنگارهای از هنرمند باشد که به احتمال زیاد مربوط به 20 سالگی است.
اشعه ایکس که در سمت خود قرار دارد، ترکیب اصلی Still Life را دارد که دو ربع سمت راست را اشغال می کند. اما سمت چپ - پس زمینه سیاه ترکیب نهایی - چهره ای با چشمان عمیق و بینی و دهان مشخص را نشان می دهد. شکل بدن نیز وجود دارد و پس از بررسی دقیق، کاف سفید آستین سمت راست سوژه وجود دارد. این احتمال وجود دارد که این خودنگاره چیزی بود که سزان در آغاز کار خود، در اوایل دهه 1860 روی آن کار می کرد. پس از آن او ممکن است قبل از استفاده مجدد از آن برای اولین شاهکار خود در سال 1865، بوم را برای چند سال کنار گذاشته باشد.
سلف پرتره ادعایی در طی یک تمیز کردن معمولی توسط محافظ ارشد سرنا اوری کشف شد.
Still Life With Bread and Eggs قبلاً یک اثر فوقالعاده مهم برای موزه بود، زیرا یکی از معدود آثاری است که سزان امضا کرده و تاریخگذاری کرده است. به گفته پیتر جاناتان بل، متصدی نقاشی، مجسمهسازی و طراحی اروپایی، کشف پرتره پنهان نگاهی اجمالی به استودیوی سزان در ابتدای کار او دارد. سزان که در سال 1839 در اکس آن پروانس فرانسه به دنیا آمد، در سال 1861 بر خلاف میل پدر بانکدارش به پاریس گریخت تا رویاهای هنری خود را دنبال کند. بل میگوید: «آنچه مردم دنیای تاریخ هنر را هیجان زده کرده است این است که پرتره لحظهای را به ما میدهد که سزان تلاش میکند وارد سالن شود و کار خود را شروع کند.
اوری میگوید: «من آن را بهعنوان یک پرتره از خود بر اساس نحوه ژست گرفتن او تفسیر کردم. او بدنش را به پهلو گرفته است و این حالت عموماً حالت خودنگاری است.» به گفته بل، در حالی که برخی از محققان این عقیده را دارند، برخی دیگر با تجربه آثار سزان پیشنهادهای متفاوتی دارند. او میگوید: «سزان مجموعهای از پرترههای بسیار معروف از عمویش را انجام داد که در آن شباهتهای ظاهری را نیز میتوان دید. "مردم در حال حاضر در سراسر نقشه هستند."
کارآگاهی بیشتری مورد نیاز است که با انجام تصویربرداری و تجزیه و تحلیل بیشتر آغاز می شود. اوری می گوید: «علم حفاظت در دهه گذشته واقعاً رشد کرده است. در قرن 19 و 20 شاهد افزایش همکاری بین هنر و علم بودیم، اما بسیاری از مجموعههای هنری آمریکایی برای مراقبت از نقاشیهای خود مدتها به مرمتگران خارجی متکی بودند. این در دهه 1940 تغییر کرد، زمانی که از اوایل دهه 1990، تعداد علم حفاظت موسسات شروع به اجرای یک رویکرد سیستماتیک تر برای مراقبت و نگهداری و یک رویکرد علمی تر برای ترمیم آثار هنری کردند.
آزمایشگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقات علمی در ایالات متحده افزایش یافته است. امروزه بخش ها و مراکز حفاظت به عنوان بخشی از موزه ها در سراسر ایالات متحده یکپارچه شده اند. این روند جهانی نه تنها به موزهها اجازه داد تا همکاری بین مورخان هنر، محافظهکاران و دانشمندان را تسهیل کنند، بلکه منجر به تعدادی اکتشاف شگفتانگیز، از یک نقاشی منظره پنهان زیر شاهکار پابلو پیکاسو در سال 1902 به نام زن خیزان گرفته تا طرحهای متروکه محراب وینچی 1483-1486 باکره صخره ها زیر نظر لئوناردو دا شد. .
نقاش فرانسوی پل سزان کار خود را در اوایل دهه 1860 آغاز کرد و برای دنبال کردن رویاهای هنری خود به پاریس رفت.
یکی از گامهای بعدی برای تجزیه و تحلیل بیشتر پرتره تازه کشف شده، اسکن فلورسانس اشعه ایکس برای نقشهبرداری از محل قرارگیری عناصر رنگدانهای مانند آهن، کادمیوم و سیلیکون است. اوری میگوید: «این به ما این حس را میدهد که رنگ چیست یا ترکیب رنگها چیست».
با این حال، اوری تنها محافظ نقاشی در موزه است. دسترسی به منابع و تکنیک های تحلیلی یک چالش است. او می گوید: «طبیعت بی جان با نان و تخم مرغ از سال 1865 وجود داشته است و راه به جایی نمی برد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد پرتره به دست آوریم و آن را در جهان تاریخ هنر منتشر کنیم.
اوری و بل خوشبین هستند که با پیشرفت مداوم، روزی کسی میتواند تمام نقاشی را بدون ایجاد مزاحمت برای طبیعت بیجان تصویر کند. در حال حاضر، زندگی بی جان با نان و تخم مرغ در معرض دید عموم قرار گرفته است، همانطور که همیشه بوده است، اما با یک همسایه جدید: تصویری با وضوح بالا از اشعه ایکس.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.