14 شهریور 1402
آر ام اس تایتانیک یک کشتی مسافربری بریتانیایی بود که توسط وایت استار لاین اداره می شد و در 15 آوریل 1912 پس از برخورد با کوه یخ در طول اولین سفر خود از ساوتهمپتون، انگلستان به شهر نیویورک، در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد. از بین 2224 مسافر و خدمه کشتی، بیش از 1500 نفر جان خود را از دست دادند و این مرگبارترین غرق شدن یک کشتی تا آن زمان بود. این فاجعه توجه عمومی را به خود جلب کرد، مواد اساسی برای ژانر فیلم فاجعه فراهم کرد و الهام بخش بسیاری از آثار هنری بود.
تبریز امروز:
آر ام اس تایتانیک یک کشتی مسافربری بریتانیایی بود که توسط وایت استار لاین اداره می شد و در 15 آوریل 1912 پس از برخورد با کوه یخ در طول اولین سفر خود از ساوتهمپتون، انگلستان به شهر نیویورک، در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد. از بین 2224 مسافر و خدمه کشتی، بیش از 1500 نفر جان خود را از دست دادند و این مرگبارترین غرق شدن یک کشتی تا آن زمان بود. این فاجعه توجه عمومی را به خود جلب کرد، مواد اساسی برای ژانر فیلم فاجعه فراهم کرد و الهام بخش بسیاری از آثار هنری بود.
آر ام اس تایتانیک بزرگترین کشتی شناور در زمانی بود که وارد خدمت شد و دومین کشتی از سه کشتی اقیانوس پیمای کلاس المپیک بود که توسط وایت استار لاین اداره می شد. او توسط کارخانه کشتی سازی هارلند و ولف در بلفاست ساخته شد. توماس اندروز، معمار ارشد نیروی دریایی کشتی سازی، در این فاجعه جان باخت. تایتانیک تحت فرماندهی کاپیتان ادوارد اسمیت بود که با کشتی فرود آمد. کشتی اقیانوس پیمای تعدادی از ثروتمندترین افراد جهان و همچنین صدها مهاجر از جزایر بریتانیا، اسکاندیناوی و جاهای دیگر در سراسر اروپا را حمل می کرد که به دنبال زندگی جدیدی در ایالات متحده و کانادا بودند.
اقامتگاه درجه یک به گونه ای طراحی شده بود که اوج راحتی و تجمل باشد، با یک سالن بدنسازی، استخر، اتاق های سیگار، رستوران ها و کافه های درجه یک، حمام ترکی و صدها کابین مجلل. یک فرستنده پرقدرت رادیوتلگراف برای ارسال "مارکونیگرام" مسافران و برای استفاده عملیاتی کشتی در دسترس بود. تایتانیک دارای ویژگی های ایمنی پیشرفته ای مانند محفظه های ضد آب و درهای ضد آب فعال از راه دور بود که به شهرت آن به عنوان "غرق نشدنی" کمک می کرد.
تایتانیک مجهز به 16 قایق نجات بود که هر کدام قادر به پایین آوردن سه قایق نجات و در مجموع 48 قایق بود. با این حال، او در واقع تنها 20 قایق نجات حمل می کرد که چهار قایق نجات قابل جمع شدن بودند و پرتاب کردن آنها در حین غرق شدن سخت بود (Collapsible A تقریباً باتلاق شد و تا زمان نجات با یک پای آب پر شد؛ Collapsible B هنگام پرتاب به طور کامل واژگون شد). 20 قایق نجات با هم می توانستند 1178 نفر را در خود جای دهند - تقریباً نیمی از تعداد مسافرانی که کشتی می توانست با ظرفیت کامل حمل کند (تعدادی مطابق با مقررات ایمنی دریایی در آن دوره). زمانی که کشتی غرق شد، قایق های نجاتی که پایین آمده بودند به طور متوسط تا 60 درصد پر شدند.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.