26 اسفند 1401

کهینده وایلی: دیرینه شناسی سکوت +ویدئو

نگاه به سکوت مرگ انسان ها

مجموعه جدید نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمند آمریکایی کهینده وایلی، با سکوتی که خشونت سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان را در بر می‌گیرد، از طریق زبان بصری این چهره مرد افتاده بیان می‌شود. وایلی به بررسی شمایل نگاری مرگ و قربانی در هنر غربی می پردازد و آن را در موضوعات مذهبی، اساطیری و تاریخی دنبال می کند. در باستان‌شناسی سکوت، مرگ‌های بی‌معنای مردان و زنان در سراسر جهان به مرثیه‌ای قدرتمند از مقاومت تبدیل می‌شود. نقاشی های حاصل از چهره های ضربه خورده، زخمی یا مرده، که به نقاشی های نمادین قهرمانان اسطوره ای، شهدا و قدیسان ارجاع می دهد، مراقبه ای غم انگیز در مورد میراث استعمار و نژادپرستی سیستمی است.

تبریز امروز:

Kehinde Wiley-کهینده وایلی--دیرینه شناسی سکوت

مردی با چشمان بسته روی زمینی علفزار دراز کشیده، در مقابل پس زمینه ای رنگارنگ، رنگ روغن روی بوم(335 x 762 سانتی متر)

مجموعه جدید نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمند آمریکایی کهینده وایلی، با سکوتی که خشونت سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان را در بر می‌گیرد، از طریق زبان بصری این چهره مرد افتاده بیان می‌شود. مجموعه‌ای از پرتره‌های بزرگ مردان سیاه‌پوست با الهام از کتاب «مسیح مرده در مقبره» اثر هانس هولبین جوان (1521–1522) در سال 2008 رشد  می‌یابد. وایلی به بررسی شمایل نگاری مرگ و قربانی در هنر غربی می پردازد و آن را در موضوعات مذهبی، اساطیری و تاریخی دنبال می کند.

در باستان‌شناسی سکوت، مرگ‌های بی‌معنای مردان و زنان در سراسر جهان به مرثیه‌ای قدرتمند از مقاومت تبدیل می‌شود. نقاشی های حاصل از چهره های ضربه خورده، زخمی یا مرده، که به نقاشی های نمادین قهرمانان اسطوره ای، شهدا و قدیسان ارجاع می دهد، مراقبه ای غم انگیز در مورد میراث استعمار و نژادپرستی سیستمی است.

***

نمایشگاه جدید کهنده وایلی نمازخانه ای برای عزاداری است
«دیرینه شناسی سکوت» در سانفرانسیسکو اکران می‌شود، پس از یک رشته کشتار مردان سیاه‌پوست توسط پلیس. همراه با هنر قدرتمند، یک اتاق استراحت برای کسانی که نیاز به استراحت دارند توسط وایلی  ارائه می شود.

The artist in a pink fisherman knit sweater,  white pants and pink sneakers, before his monumental painting of a fallen man on turf, in a Louis Vuitton shirt, jeans and sneakers. The backdrop is wallpaper in a green historical pattern.

این هنرمند با یک ژاکت ماهی‌گیر صورتی، شلوار سفید و کفش‌های کتانی صورتی، قبل از نقاشی به یاد ماندنی‌اش از مردی افتاده روی چمن، با پیراهن، شلوار جین و کفش ورزشی لویی ویتون. پس زمینه کاغذ دیواری با الگوی تاریخی سبز است.
کهینده وایلی در «دیرینه شناسی  سکوت» در موزه دو یانگ در سانفرانسیسکو با نقاشی تاریخی خود در سال ۲۰۲۲، «Femme piquée par un serpent (Mamadou Gueye)». این هنرمند گفت: آثاری در پاسخ به قتل‌های مردان و زنان سیاه‌پوست ساخته شده‌اند. این یکی با سر به مجسمه 1847 "زن گزیده شده توسط یک مار" اثر آگوست کلسینگر اشاره می کند.

هنگامی که نمایشگاه کهنده وایلی با نام "دیرینه شناسی سکوت" در 18 مارس در ایالات متحده افتتاح می شود، مهمترین اتاقی که برخی بینندگان ممکن است وارد آن شوند اتاقی است که اصلاً اثر هنری ندارد.

«اتاق استراحت» در موزه دو یانگ در سانفرانسیسکو، منطقه‌ای است که بازدیدکنندگان می‌توانند پس از تماشای نمایش نقاشی‌های تقریباً به اندازه بیلبورد و مجسمه‌های عظیم مردان و زنان سیاهپوست در موقعیت‌های گاهی مچاله شده، نفس بکشند و آرامش خود را بازیابند. ضربه خورده، در حال استراحت، مجروح یا مرده - در مکان هایی که به نقاشی های نمادین غربی از موضوعات مذهبی و اساطیری اشاره دارد.

در میان 25 قطعه، «برهنه خوابیده در محیط چوبی (Edidiong Ikobah)» نقاشی زنی با روکش سفید، شلوارک  جین بریده و کفش‌های کتانی سفید است که در زمین‌های چمن‌زار افتاده و قیطان‌هایش بالای سرش جمع شده است. یکی از مجسمه‌های 17.5 فوتی، با عنوان همان نمایشگاه، مردی لنگی و بدون پیراهن را با شلوار جین و تاپ بلند نشان می‌دهد که بر روی اسبی باشکوه افتاده  است. مجسمه دیگری به نام «شهید باکره سیسیلیا (ندی بوری)» زنی بی‌جان و درهم‌پیچیده را با دامن  و صندل روی زمین نشان می‌دهد.

A 17.5-foot-tall bronze horse carries a limp man over the saddle, in a red gallery.یک اسب برنزی 17.5 فوتی، مردی لنگی را روی زین، در یک گالری قرمز حمل می‌کند.
مجسمه برنزی 17.5 فوتی کهینده وایلی با عنوان «دیرینه شناسی سکوت»، 2022، مردی بی‌جان را به تصویر می‌کشد که روی اسبی پوشیده شده است. 

این نمایش که سال گذشته در دوسالانه ونیز نمایش داده شد، طنین خاصی در کشوری دارد که از آخرین قتل‌های پلیس مردان سیاه‌پوست تنها بخشی از یک جدول زمانی طولانی وحشیانه ملی علیه سیاه‌پوستان و قهوه‌ای‌ها.سر درگم  است  

وایلی این قطعات را که توسعه کار خود به نام «پایین» است، در ماه‌های پس از قتل جورج فلوید در سال 2020 زمانی که در بازداشت پلیس بود، ساخت. در آن زمان، این هنرمند در استودیوی خود در داکار، سنگال منتظر شیوع بیماری کرونا بود و گفت که این قطعات نه تنها وحشیگری آمریکا، بلکه تأثیرات استعمار بر آفریقایی ها را نیز منعکس می کند. برخی از مدل های او مردان و زنان سنگالی بودند که نام آنها در داخل پرانتز در عنوان قطعات آمده است.

ویلی در یک بعدازظهر اخیر در استودیوی وسیع خود در ویلیامزبورگ، بروکلین، که در آن آثار مختلف در حال کار بر روی یک دیوار بلند قرار گرفته بودند، گفت: «من می‌خواستم یک داستان آمریکایی بسازم که بتواند در تمام نقاط جهان مورد توجه قرار گیرد  صادقانه بگویم، در آمریکا نوع دیگری از ارتباط وجود دارد.

د یانگ با آگاهی از این موضوع - که همراه با لژیون افتخار، موزه‌های هنرهای زیبای سانفرانسیسکو را تشکیل می‌دهد - تلاش‌های چند جانبه‌ای را هماهنگ کرده است که تأثیر این تصاویر بر بینندگان را در نظر می‌گیرد. این تلاشی است که توسط موزه‌های دیگر در سراسر کشور نیز انجام می‌شود که هشدارهای محتوایی را ارسال کرده‌اند یا خروجی‌های زودهنگام را برای نمایشگاه‌هایی که بالقوه ناراحت‌کننده تلقی می‌شوند، نصب کرده‌اند.

A painting of a young man with his eyes shut and bare upper torso in background; in the foreground is a bronze sculpture of a supine man.نقاشی مرد جوانی با چشمان بسته و بالاتنه برهنه در پس زمینه. در پیش زمینه مجسمه برنزی مردی به پشت خوابیده است.
پیش زمینه: «تارنتین جوان (مامادو گوئی)،» 2021. پس زمینه: «تارنتین جوان من (باباکار مانه)،» 2022، پس از مجسمه 1871 الکساندر شونورک.

"ایالات متحده آمریکا. آبرام جکسون، مدیر تفسیر در موزه‌های هنرهای زیبا، موقعیتی دائمی که موزه در سال گذشته ایجاد کرد، گفت: رابطه ویژه‌ای با خشونت سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان دارد.

او برای بسیاری از جنبه های نمایشگاه از جمله تجزیه و تحلیل دقیق متنی که هنر را همراهی می کند، به دنبال نظرات گروه های اجتماعی بوده است. به عنوان مثال، با ورودی این گروه، متنی که "بدن سیاهان" را نوشته بود به "سیاه پوستان" و "خشونت مورد تایید دولت" به "خشونت سیستمی" تغییر یافت. این موزه شامل کارگاه های آموزشی در مورد غم و اندوه با برنامه های خود است. به عنوان بخشی از آموزش کارکنان، تیم De Young با مسئول امنیت موزه ملاقات کرد تا پیش نمایشی از رندرها ارائه دهد تا پس از باز شدن آن از نظر احساسی آماده شوند. این موزه با کمک یک میلیون دلار کمک مالی بازوی بشردوستانه شرکت گوگل ، در روزهای آخر هفته، ورودی رایگان به نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

 

Large painting of a beguiling woman in jeans and sleeveless shirt against a backdrop of bright flowers and leaves, resting on her side on a flower-bedecked form.نقاشی بزرگ از یک زن فریبنده با شلوار جین و پیراهن بدون آستین در پس زمینه ای از گل ها و برگ های درخشان، که در هر طرف بر روی شکلی با تزئینات گل قرار گرفته است.
"Morpheus (Ndeye Fatou Mbaye)" 2022. ویلی گفت نمایشگاه او چیزی فراتر از مرگ است. رنگ‌های روشن، گل‌ها، درختان انگور سبز که از پس‌زمینه بیرون می‌روند، مقاومت طبیعت را نشان می‌دهند. 

Oval-shaped oil painting of a young Black model in turquoise shirt and blue pants, surrounded by flowers as wallpaper.نقاشی رنگ روغن بیضی شکل از یک مدل سیاه جوان با پیراهن فیروزه ای و شلوار آبی که با گل به عنوان کاغذ دیواری احاطه شده است.
نمای نصب، «آشیل زخمی»، 2022، رنگ روغن روی بوم.

در گالری ملی هنر، در واشنگتن دی سی، "مشاوره های محتوا" در حال حاضر همراه با نمایشگاه جدید فیلیپ گاستون است که شامل چهره های سبک کلان است و به گونه ای طراحی شده است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد به راحتی آثار بحث برانگیز را دور بزنند. در نمایشگاه "Howardena Pindell: A New Language" در جزیره اسپایک در بریستول، انگلستان، که به برده داری، خشونت علیه سیاه پوستان و بومیان و همه گیری ایدز می پردازد، یک هشدار طولانی مدت ظاهر می شود. با دستورالعمل‌هایی با عنوان «تمرین مراقبت از خود برای خودتنظیمی: تمرین بدن و آرامش خود»، به بینندگان پیشنهاد می‌کند «با انگشتان خود به ناحیه قفسه سینه ضربه بزنند تا ذهن شما تنظیم و آرام شود. از طریق دهان نفس های کوتاه بکشید تا احساس امنیت کنید."

تام اکلس، مدیر اجرایی مرکز مطالعات کیوریتوری کالج بارد، که آنها را "واکنشی معاصر اما نه نادرست" می‌گوید، گفت: موزه‌ها از این نوع رویکردها استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند مخاطبان خود را گسترش دهند، اما نگران واکنش  مخاطب هستند. "

وی گفت: «امروز ما مفهوم گسترده آسیب را داریم و هیچ موزه ای نمی خواهد در کار ایجاد زمینه آسیب باشد. «شما از افرادی که تجربیاتی دارند که موزه‌ها به آن عادت ندارند، پاسخ‌های بسیار قوی دریافت خواهید کرد، و چگونه می‌توان این مخاطبان را در خود جای داد؟ موزه‌ها به معنای واقعی کلمه در تاریکی احساس می‌کنند.»

Light bathes a bronze sculpture of the Virgin Martyr St. Cecilia on the ground, with four artworks behind it. نور یک مجسمه برنزی از خیابان شهید باکره را غسل می دهد. سیسیلیا روی زمین، با چهار اثر هنری پشت آن.
این نمایشگاه فضایی باشکوه و تقریباً شبیه نمازخانه را در بر می گیرد. پیش زمینه، برنز وایلی، «شهید باکره سنت. سیسیلیا، 2021. آثار در پس‌زمینه عبارتند از، سمت راست، «شهید مسیحی تارسیسیوس (الحاجی مالیک گی)» 

نمایشگاه وایلی، که بیشتر به خاطر پرتره ریاست جمهوری باراک اوباما برای گالری پرتره ملی که بیش از یک سال در آمریکا گردش کرده است، شهرت دارد، حال و هوای باشکوهی را در بر می گیرد: تاریک و تقریباً نمازخانه مانند با نورهای روشن روی تک تک قطعات. بینندگان می توانند کارت های پاسخ را برای نوشتن در مورد نمایشگاه پر کنند، که برای هرکسی که نیاز به استراحت دارد چندین خروجی نیز خواهد داشت.

آکیلا کادت، بنیانگذار Change Cadet، یک شرکت مشاوره تنوع و شمول که بخشی از گروه مونتاژ شده است، گفت: "ما نمی خواستیم این منبع سرگرمی باشد - می دانید، "بیا برویم نقاش اوباما را ببینیم." برای کار با د یانگ "شما مرگ سیاه را خواهید دید، و این می تواند احساساتی را برای شما به عنوان یک سفیدپوست در هر کجای سفرتان به ارمغان بیاورد - و به عنوان یک سیاهپوست در سوگواری یا هر کجا که در سفر هستید."

فقط هشت مدل برای بیش از دوجین قطعه مورد استفاده قرار گرفت و حس آشنایی را برای بازدیدکنندگان در هنگام عبور از نمایشگاه ایجاد کرد. هنگامی که این قطعات در بینال ونیز به نمایش درآمد، برخی از حاضران گریه کردند و دست دراز کردند تا دستان مجسمه ها را لمس کنند.

A bronze sculpture appears in a tomb built into a wall of a gallery; to the right is a painting with bright green vines and a supine figure  bathed in light.
یک مجسمه برنزی در مقبره ای که در دیوار یک گالری ساخته شده است ظاهر می شود. در سمت راست تابلویی با درختان انگور سبز روشن و شکلی به پشت خوابیده است که در نور غرق شده است.
سمت چپ، "The Dead Toreador (Sophie Ndiaye)" 2021. اعتبار... ایان سی بیتس برای نیویورک تایمز

An entombed bronze sculpture of a man facing up, inside a gallery wall. In the foreground is a sculpture of a man curled on the floor.
یک مجسمه برنزی مدفون از مردی رو به بالا، در داخل دیوار گالری. در پیش زمینه مجسمه مردی است که روی زمین حلقه زده است.
پیش زمینه: «Entombment, After Titian, 1559»، 2021. پس زمینه: «جسد مسیح مرده در مقبره (باباکار مانه)،» 2021، به هانس هولبین جوان اشاره می کند.

دارن واکر، رئیس بنیاد فورد که این نمایش را در ونیز دید، گفت: "من وارد شدم و واقعاً نفسم بند آمد."

در آنجا، او با توماس کمپبل، مدیر موزه‌های هنرهای زیبا برخورد کرد و هر دو طرحی را برای آوردن نمایشگاه به آمریکا طراحی کردند، تلاشی مفصل و پرهزینه با توجه به اندازه و وزن قطعات بود  اما ارزشش را داشت.

واکر می‌گوید: «برای من، این برخورد هم با وقار و هم زیبایی در بدن‌های فیزیکی نشان‌داده‌شده در این برنزهای عظیم و این نقاشی‌های بزرگ بود که اغلب آن‌گونه نیست که ما مردان سیاه‌پوست مرده را در رسانه‌های آمریکایی می‌بینیم». وقتی به تایر نیکولز فکر می‌کنید و اینکه چگونه تخریب فیزیکی یک آمریکایی را دیدیم، بسیار غیرانسانی بود.»

در ژانویه، مقامات ممفیس تصاویری از دوربین‌های پلیس و دوربین‌های نظارتی منتشر کردند که هو را ضبط کردند.

ضرب و شتم شدید پلیس نیکولز، که پس از بستری شدن در بیمارستان فوت کرد.

کلودیا اشموکلی، متصدی نمایش، گفت، روشی که وایلی می‌خواهد قطعات نمایش داده شوند - نور مستقیم روی هر کدام با تاریکی که بقیه فضا را پر کرده است - نوعی مراقبه در مورد مرگ کسانی مانند نیکولز ارائه می‌کند.

او گفت: «این شما را مجبور می‌کند در این تفکر صمیمانه در مورد مجسمه‌ها باشید. «این نور نافذ بدن ها و نقاشی ها را غسل می دهد. این هاله ای از تعالی، از خلسه را به آنها می دهد که واقعاً از ارزش خواب یا مرگ آنها فراتر می رود، که همگی حالت های آسیب پذیر و آسیب پذیر هستند. درمان نور به ما این امکان را می دهد که ببینیم آنها بر آن غلبه می کنند."

A man lies lifeless on green turf, against richly-decorated flower wallpaper. His arm is outstretched and vines brow near his hand. In the foreground is a sculpture in bronze of the Virgin Martyr St. Cecilia.

مردی بی‌جان روی چمن سبز، روی کاغذ دیواری گل‌دار با تزئینات فراوان دراز کشیده است. بازویش دراز است و تاک ها نزدیک دستش ابرو می کنند. در پیش زمینه مجسمه ای در برنز از خیابان شهید باکره است. سیسیلیا
پیش زمینه: «شهید باکره خیابان. Cecilia، 2021. پس زمینه: "Young Tarentine II (Ndeye Fatou Mbaye)" 2022. اعتبار... یان سی بیتس برای نیویورک تایمز

این نمایش عنوان خود را از کتابی از فیلسوف فرانسوی میشل فوکو گرفته است که ظهور گفتمانی را درباره چیزی که از نظر اجتماعی سرکوب می شود را توصیف می کند.

اشموکلی گفت: این نمایشگاه "به معنای واقعی کلمه و به صورت استعاری بر جنون نژادپرستی سیستماتیک که اغلب با سکوت مواجه می شود، روشن می شود."

مقامات د یانگ در حال خرید دو مجسمه از این مجسمه ها هستند و می گویند امیدوارند این نمایشگاه به دیگر ایالات متحده سفر کند. شهرها، اگر فضا و برنامه در موزه های دیگر اجازه دهد. اما آنها گفتند که افتتاحیه آمریکایی نمایش در د یانگ نقش منطقه خلیج را در جنبش‌های جهانی برجسته می‌کند، که اغلب نادیده گرفته می‌شود، حتی با وجود اینکه این محل خانه حزب پلنگ سیاه است که در اوکلند در دهه 1960 آغاز شد. یکی از اعضای آن، بابی هاتن 17 ساله، توسط پلیس در سال 1968 کشته شد.

بیش از نیم قرن بعد، ویلی درباره احساس ماندگار "اضطراب غیرمنطقی" صحبت کرد، مانند زمانی که در شهرهای کوچک در مسیر خود به سمت خانه خود در شمال نیویورک رانندگی می کند و توسط پلیس دستگیر می شود.

The artist, with a mustache and beard, wearing a pink fisherman knit sweater, in front of a painting showing a man’s sleeping  head, a detail from a monumental work.

این هنرمند با سبیل و ریش، ژاکت بافتنی ماهیگیر صورتی به تن دارد، در مقابل تابلویی که سر مردی را در خواب جزئیاتی از یک اثر تاریخی را  نشان می دهد، .
کهینده وایلی در مورد نقاشی های خود که شامل مردان و زنان سنگالی به عنوان مدل می شود، گفت: «می خواستم داستانی آمریکایی خلق کنم که در تمام نقاط جهان قابل قدردانی باشد. (اسم آنها در داخل پرانتز آمده است.)

"اما این غیر منطقی است؟" شما می دانید منظورم چیست؟" او گفت. فقط حضور در آمریکا این اضطراب را احاطه کرده است.»

او گفت که سبک‌های مدرن مدل‌ها در تنظیماتی که به آثار هنری نمادین اشاره می‌کنند، حس ارتباط را ایجاد می‌کنند.

"نقاط ظریف مدل بافتن مو و ناخن ها و فناوری تلفن - در حال حاضر آن را به شدت نشان می دهد. این هنرمند در مورد این اثر گفت: شما شروع به ساختن داستانی بر اساس چمدان خود می کنید. "و مطمئناً این خط پایانی است - این اجساد خرد شده اند."

وایلی گفت که نمایشگاه او چیزی فراتر از مرگ است. او می‌گوید رنگ‌های روشن، گل‌ها، تاک‌های سبز که از پس‌زمینه نقاشی‌هایش می‌پیچند و فشار می‌آورند و می‌خواهند جدی گرفته شوند، حتی مقاومت طبیعت را نشان می‌دهند. و لطافت در رفتار او با بدن ها چیزی را ارائه می دهد که او یادداشت های کوچک تولد و رستگاری را در نظر می گیرد.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت