25 آبان 1400
ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با عمل کردن به وظيفه خود، صلاحيت وزير پيشنهادي رئيسجمهور براي تصدي وزارت آموزش و پرورش را رد کردند. نکته قابل تأمل در جلسه ديروز اين بود که رئيسجمهور رئيسي در اين جلسه با تأکيد بر اينکه توصيه افراد در معرفي وزرا مؤثر نيست، افزود: «من تا حجتي بين خود و خدا نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند کسي را معرفي نميکنم، بايد آن فرد شايستگي لازم را احراز کرده باشد.» علت اينکه اين سخن رئيسجمهور را قابل تأمل ميدانيم اينست که بايد روشن شود نوع حجت موردنظر ايشان که بين خود و خدا براي معرفي وزير پيدا کرده چگونه بوده است. اينکه 140 نفر از نمايندگان مجلسي که با دولت همسو هستند به اين وزير پيشنهادي رأي ندادهاند، بهترين نشانه بر اينست که وي براي اين مسئوليت مناسب نبوده. علاوه بر اين، بسياري از مسئولان آموزش و پرورش و کساني که در اين رشته عمر خود را گذاشتهاند قبل از جلسه مجلس بارها نظر منفي خود را اعلام کردند. اين صاحبنظران و نمايندگان مجلس قطعاً مشکلي با شخص وزير پيشنهادي و دولت و رئيسجمهور نداشته و ندارند و صرفاً به دليل اينکه ميخواهند آموزش و پرورش صاحب وزيري متناسب با اين مسئوليت مهم شود اين نظرها را دادهاند. بنابراين، لازم است آقاي رئيسجمهور در مقدماتي که منجر به پيدايش حجت ميان ايشان و خدا ميشود، تجديدنظر اساسي کنند.
تبریز امروز:
⬅️ امروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با عمل کردن به وظيفه خود، صلاحيت وزير پيشنهادي رئيسجمهور براي تصدي وزارت آموزش و پرورش را رد کردند. نکته قابل تأمل در جلسه ديروز اين بود که رئيسجمهور رئيسي در اين جلسه با تأکيد بر اينکه توصيه افراد در معرفي وزرا مؤثر نيست، افزود: «من تا حجتي بين خود و خدا نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند کسي را معرفي نميکنم، بايد آن فرد شايستگي لازم را احراز کرده باشد.»
علت اينکه اين سخن رئيسجمهور را قابل تأمل ميدانيم اينست که بايد روشن شود نوع حجت موردنظر ايشان که بين خود و خدا براي معرفي وزير پيدا کرده چگونه بوده است. اينکه 140 نفر از نمايندگان مجلسي که با دولت همسو هستند به اين وزير پيشنهادي رأي ندادهاند، بهترين نشانه بر اينست که وي براي اين مسئوليت مناسب نبوده. علاوه بر اين، بسياري از مسئولان آموزش و پرورش و کساني که در اين رشته عمر خود را گذاشتهاند قبل از جلسه مجلس بارها نظر منفي خود را اعلام کردند. اين صاحبنظران و نمايندگان مجلس قطعاً مشکلي با شخص وزير پيشنهادي و دولت و رئيسجمهور نداشته و ندارند و صرفاً به دليل اينکه ميخواهند آموزش و پرورش صاحب وزيري متناسب با اين مسئوليت مهم شود اين نظرها را دادهاند. بنابراين، لازم است آقاي رئيسجمهور در مقدماتي که منجر به پيدايش حجت ميان ايشان و خدا ميشود، تجديدنظر اساسي کنند.
واقعيت اينست که افراد واجد صلاحيت براي تصدي وزارت آموزش و پرورش با ويژگيهائي که در روزهاي گذشته بارها تذکر داده شده، وجود دارند ولی متأسفانه کساني که مسئوليت تصميمسازي براي آقاي رئيسجمهور را برعهده دارند و مقدمات حجت تمام شدن را براي ايشان فراهم ميکنند به سراغ آن افراد نميروند. وزير آموزش و پرورش بايد از خود آموزش و پرورش باشد، مراحل مختلف از معلمي تا مديريتهاي کلان را طي کرده باشد، عالم باشد، از ديدگاه و مشي و نگرش تربيتي و راهبردي برخوردار باشد، سازمان و فرهنگ آموزش و پرورش را بشناسد و نزد آموزش و پرورشيها محبوبيت داشته باشد. آقاي رئيسجمهور اگر سراغ چنين افرادي برود قطعاً ميتواند به بيسروساماني وزارت آموزش و پرورش پايان بدهد و اگر باز هم مثل دو مورد گذشته افرادي را پيشنهاد بدهد که واجد اين ويژگيها نباشند، حتي اگر صد بار هم حجت برايشان تمام شده باشد، هيچ دردي از آموزش و پرورش درمان نخواهد شد. آموزش و پرورش نبايد سياسي باشد. اين وزارتخانه را بايد به فردي صاحب انديشه، مدير و مستقل سپرد.
منبع روزنامه جمهوری اسلامی
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.