28 شهریور 1400

رابیندرانات تاگور: شاعر و نقاش

روح هند در هنر رابیندرانات تاگور

به منظور جشن 150 سالگی تولد رابیندرانات تاگور (1861-1941) ، ویکتوریا و آلبرت حدود 50 نقاشی او را از دوره 1928 تا 1939 ، که قبلاً در خارج از هند نمایش داده نشده بود ، به نمایش گذاشت. تاگور بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می شود و در سال 1913 اولین نویسنده غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. تاگور آهنگسازی توانمند بود که سرودهای ملی هند و بنگلادش را نوشت، او همچنین مربی ، مصلح اجتماعی ، فیلسوف و نقاش بود. در هند ، او به عنوان یک شخصیت ملی تلقی می شود که دستاوردهایش به اندازه گاندی مهم است. تاگور نقاشی را در اواخر دهه شصت زندگی خود نسبتاً دیر آغاز کرد. با وجود این ، او هزاران اثر تولید کرد و اولین هنرمند هندی بود که آثار خود را در اروپا ، روسیه و ایالات متحده در سال 1930 به نمایش گذاشت. آثار گنجانده شده در نمایشگاه در چهار محور از آثار او تنظیم شده بودند. اولین تابلوهای او آثار بسیار تخیلی هستند که معمولاً بر روی حیوانات یا موجودات خیالی متمرکز هستند که با نشاط و طنز آمیخته شده اند. پیکره های انسانی یا به صورت فردی با حرکات رسا یا به صورت گروهی در محیط های تئاتر به تصویر کشیده می شوند. در پرتره های تهیه شده در دهه 1930 ، او چهره انسان را به گونه ای یادآور ماسک یا شخصیت می کند. موضوعات منظره کوچکترین خروجی را در میان آثار تاگور نشان می دهند .

تبریز امروز:

رابیندرانات تاگور

جوهر رنگی روی کاغذ

به منظور جشن 150 سالگی تولد رابیندرانات تاگور (1861-1941) ، ویکتوریا  و آلبرت حدود 50 نقاشی او را از دوره 1928 تا 1939 ، که قبلاً در خارج از هند نمایش داده نشده بود ، به نمایش گذاشت.

تاگور بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می شود و در سال 1913 اولین نویسنده غیر اروپایی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. تاگور آهنگسازی توانمند بود که سرودهای ملی هند و بنگلادش را نوشت، او همچنین مربی ، مصلح اجتماعی ، فیلسوف و نقاش بود. در هند ، او به عنوان یک شخصیت ملی تلقی می شود که دستاوردهایش به اندازه گاندی مهم است.

تاگور نقاشی را در اواخر دهه شصت زندگی خود نسبتاً دیر آغاز کرد. با وجود این ، او هزاران اثر تولید کرد و اولین هنرمند هندی بود که آثار خود را در اروپا ، روسیه و ایالات متحده در سال 1930 به نمایش گذاشت. 

آثار گنجانده شده در نمایشگاه در چهار محور از آثار او تنظیم شده بودند. اولین تابلوهای او آثار بسیار تخیلی هستند که معمولاً بر روی حیوانات یا موجودات خیالی متمرکز هستند که با نشاط و طنز آمیخته شده اند. پیکره های انسانی یا به صورت فردی با حرکات رسا یا به صورت گروهی در محیط های تئاتر به تصویر کشیده می شوند. در پرتره های تهیه شده در دهه 1930 ، او چهره انسان را به گونه ای یادآور ماسک یا شخصیت می کند. موضوعات منظره کوچکترین خروجی را در میان آثار تاگور نشان می دهند .

حیوانات / کامپوزیت
ماجراجویی هنری رابیندرانات تاگور با کارهایی شیطنت آمیزی آغاز شد که کلمات و سطرهای خطی را به تصاویری تبدیل می کرد که دارای فرم های رسا  بودند. آنها بدون تصادف  و تصمیمات شهودی شکل گرفتند ، اما اغلب به نظر می رسد که خاطرات اشیاء هنری "ابتدایی" را که باید در کتابها و موزه ها دیده بود به همراه دارند. چیزی از این موضوع در نقاشی های اولیه او ریخته شد. بسیاری از آنها نمایانگر حیوانات هستند ، اما به ندرت از آنهایی هستند که ما می شناسیم. بیشتر اوقات آنها نشان می دهند که او "حیوان احتمالی که شانس وجود خود را از دست داده است" یا "پرنده ای که فقط می تواند در رویاهای ما پرواز کند" توصیف می کند. با انگیزه همان روحیه اختراع ، او همچنین از حرکت یک حیوان زنده بر روی بدن خیالین  یا حرکت انسان بر بدن حیوان و برعکس استفاده کرد. این تبادل بین آشنا و ناشناخته ، جایگیری یکی در دیگری ، او را به اشکالی رسانده است که به همان اندازه بیانگر و نواور هستند.

رابیندرانات  تاگور

 

نقاشی حیوانات رابیندرانات تاگور

تاگور - رابیندرانات تاگور

رابیندرانات تاگور

 او به عنوان یک هنرمند آموزش ندیده بود و گاهی از نقاشی های خود به عنوان فرزندان یاد می کرد ، نقاشی رابیندرانات را بیشتر مراقب و حساس به جهان دید. بیش از هر زمان دیگری ، او اکنون آن را "به عنوان یک تظاهرات عظیم از اشکال" می داند. این تعامل جدید با جهان قابل مشاهده در چشم اندازهای او بیان قطعی پیدا کرد ، که به نوبه خود با یکی از علاقه های قدیمی او نیز مرتبط بود. تاگور در کودکی که در یک خانه بزرگ مانده و مبحوس  بود ، وقت زیادی را صرف مشاهده طبیعت از طریق پنجره ها می کرد. دنیای بیرون سپس احساس همراهی و آزادی را به او القا کرد و بعدها وقتی در مناظر وسیع روستایی بنگال گشت و گذار کرد احساس کرد با بی نهایت در تماس است. همچنین این تمرین مادام العمر او بود که قبل از طلوع آفتاب بیدار باشد و جهان را در گرگ و میش صبح ببیند. در این نقاشی های منظره ای که در دوران زندگی او انجام شده است ، او بیشتر طبیعت را غرق در نور عصر نشان می دهد. با آسمان درخشان و اشکال منعقد شده در شبح های شوم ، به رمز و راز و سکوت پیش بینی کننده می پردازند.

   نقاشی  - رابیندرانات تاگور
اشکال ژستیکی / صحنه های نمایشی
رابیندرانات برای نقاشی های خود نام نگذاشت ، بدون نام گذاری ، او سعی کرد آنها را از تخیل ادبی رها کند و آنها را از نگرانی های خود به عنوان نویسنده رها کند. او همچنین می خواست بینندگان با حساسیت و تجربه خود با نقاشی های او روبرو شوند و آنها را درک کنند. با این حال ، ارائه چهره ها توسط تجربه او از تئاتر به عنوان نمایشنامه نویس ، کارگردان و بازیگر آگاه می شود.  شخصیت های فردی او حضوری دراماتیک دارند ، گاهی اوقات لباس ها و مبلمان و اشیاء پیرامون آنها در تبدیل این حالت معمولی به نقشی دراماتیک نقش دارند. آنها وارد روایت نمی شوند ، بلکه از استعداد روایی استفاده می کنند ، به ویژه هنگامی که یک شخصیت با آنوتئوت کنار هم قرار می گیرد

یا هنگامی که آنها به صورت گروهی نشان داده می شوند. تئاتر بی کلامی که آنها از آن استفاده می کنند ، زندگی را تقلید نمی کند. حرکات و حرکات در نقاشی های او معمولاً تلخ تر از واقعی هستند. آنها ما را به تفکر و غوطه ورسازی همدلانه ترغیب می کنند تا شناختی صرف.


نقاشی  - رابیندرانات تاگور

جوهر رنگی روی کاغذ توسط رابیندرانات تاگور
نقاشی  - رابیندرانات تاگور
چهره انسان در کار رابیندرانات ثابت است. به عنوان یک موتیف که در طول زندگی هنری او پابرجاست ، نشان دهنده علاقه کمرنگ او به شخصیت انسانی است. در اینجا نیز ، همانند ترکیب نمایشی چهره ها ، نقاشی هایش بدون ادبی شدن ، یکی از دغدغه های ادبی او را نشان می دهد و از آن غنی می شود. به عنوان یک نویسنده ، به ویژه به عنوان نویسنده داستان های کوتاه ، او عادت داشت که ظاهر انسان را با ذات درونی اش پیوند دهد. وقتی به نقاشی روی آورد ، فرصتی مشابه را در نمایش چهره انسان پیدا کرد. در ابتدا این امر معمولاً او را وادار می کرد که صورت را به ماسک یا نماد سلسله مراتبی از نوع اجتماعی تبدیل کند ، بعدها که مهارت های بیان او سایه هایی از چهره هایی را که با آنها روبرو می شد به خاطر می آورد شروع به ترکیب با چهره های نقاشی شده می کند و به آنها می دهد. طنین و گستردگی شخصیت ها. چهره های نقاشی شده او از نظر ظاهر و قامت اجتماعی متفاوت است ، اما هرکدام در قطب نمای کوچک خود خطوط تجربیات انسانی گسترده تری را در بر می گیرد.

 

برگردان به فارسی از  توفیق وحیدی آذر

 



ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت