8 مرداد 1400
طبیعت معبدی است با ستون های زنده !.................................................... مانند پژواک های طولانی که از دور با هم در می آمیزند در وحدتی تیره و عمیق ، بسیار بزرگ بسان شب و مانند نور ، رایحه ها ، رنگ ها و صداها به هم دیگر پاسخ می دهند
تبریز امروز:
در چند خط از شعر "نامه نگاری ها" اثر شارل بودلر آمده است .
طبیعت معبدی است با ستون های زنده !
گاهی اوقات کلمات اشتباه را بیان کنید ؛
انسان از جنگل های نماد عبور می کند
که آن را با چشمانی آشنا می بیند.
مانند پژواک های طولانی که از دور با هم در می آمیزند
در وحدتی تیره و عمیق ،
بسیار بزرگ بسان شب و مانند نور ،
رایحه ها ، رنگ ها و صداها به هم دیگر پاسخ می دهند. ...
آثار موجود در این ویدئو عبارتند از ترانه Da pacem Domine که توسط گروه کر گروه فیلارمونیک استونی ، به رهبری پل هیلیر از آلبوم : Da pacem
آهنگساز آروو پورت انتخاب شده است .
ترانه An den Wassern zu Babel و ترانه دوپو لا ویتوریا است
Da pacem Domine (به صلح ببخش ، پروردگار) آهنگی است که توسط آروو پورت در دعا برای صلح و اولین بار در سال 2004 برای چهار صدا ساخته شد. نسخه های مختلف ، همچنین با سازهای زهی ، توسط یونیورسال ادیشین منتشر شد.
این اثر توسط جوردی ساوال برای یک کنسرت صلح در بارسلونا در 1 ژوئیه 2004 سفارش داده شد. پورت آهنگسازی را دو روز پس از انفجارهای قطار مادرید در سال 2004 ، به یاد قربانیان آغاز کرد. اولین بار در 29 مارس 2005 توسط گروه هیلیارد در . سنت گرولد ، اتریش ضبط شد. این آهنگ در اسپانیا ، سالانه برای بزرگداشت قربانیان اجرا می شود.
***
آروو پارت [ˈɑrʋo ˈpært] ؛ زاده 11 سپتامبر 1935) آهنگساز استونیایی موسیقی کلاسیک و مذهبی است. از اواخر دهه 1970 ، پورت به سبک مینیمالیستی کار می کرد که از تکنیک آهنگسازی خودی ، tintinnabuli استفاده می کرد. موسیقی پورت تا حدی با الهام از سرود گریگوریان ساخته شده است. مشهورترین آثار وی عبارتند از Fratres (1977) ، Spiegel im Spiegel (1978) و F Alr Alina (1976). از سال 2011 تا 2018 ، پورت اجرا شده ترین آهنگساز زنده در جهان بود .
پورت در Paide ، Järva County ، استونی متولد شد و توسط مادر و ناپدری اش در راکویر در شمال استونی بزرگ شد. او شروع به بازی با نت های بالا و پایین پیانو خانواده کرد زیرا ریتم میانی آسیب دیده بود.
آموزش موسیقی پورت در سن هفت سالگی آغاز شد ، زمانی که او در مدرسه موسیقی در راکویر تحصیل کرد. در اوایل نوجوانی ، پارت آهنگهای خود را می نوشت. اولین مطالعه جدی او در سال 1954 در مدرسه راهنمایی موسیقی تالین انجام شد ، اما کمتر از یک سال بعد او برای انجام خدمت سربازی ، نواختن ابوا و پرکاشن در گروه ارتش ، موقتاً آن را رها کرد. پس از خدمت سربازی ، او در هنرستان تالین حضور یافت و در آنجا آهنگسازی را نزد هاینو الر آموخت و در مورد او چنین گفته شد: "او به نظر می رسید که آستین خود را تکان می دهد و یادداشت ها بیرون می افتند". در طول دهه 1950 ، او همچنین اولین آهنگ آوازی خود ، cantata Meie aed ("باغ ما") را برای گروه کر و ارکستر کودکان تکمیل کرد. وی در سال 1963 فارغ التحصیل شد.
در دوران دانشجویی ، پورت موسیقی برای فیلم و صحنه تولید می کرد. از سال 1957 تا 1967 ، او به عنوان تهیه کننده صدا برای پخش کننده رادیوی استونی کار کرد.
تیخون خرننیکوف در سال 1962 از پورت به دلیل به کار بردن سریال گرایی در نکرولوگ (1960) ، انتقاد کرد که "تاثیر پذیری او در برابر تأثیرات خارجی" را نشان می داد. اما نه ماه بعد ، پورت در رقابت 1200 اثر ، که توسط انجمن آهنگسازان اتحادیه اعطا شد ، جایزه اول را دریافت کرد ، که نشان دهنده ناتوانی رژیم شوروی در توافق بر سر موسیقی مجاز بود. اولین قطعه آشکارا مقدس او ، Credo (1968) ، نقطه عطفی در زندگی حرفه ای و زندگی او بود. در سطح شخصی او به یک بحران خلاق رسیده بود که باعث شد از تکنیک ها و وسایل بیان قبلی دست بردارد. در سطح اجتماعی ، ماهیت مذهبی این قطعه منجر به سانسور غیر رسمی وی و محو موسیقی وی از سالن های کنسرت شد. در هشت سال آینده او کار آهنگسازی بسیار کمی کرد و در عوض روی مطالعه موسیقی قرون وسطایی و رنسانس تمرکز کرد تا زبان موسیقی جدید خود را بیابد.
پورت دوباره در سال 1976 به عنوان آهنگساز با موسیقی در سبک و تکنیک جدید آهنگسازی خود ، tintinnabuli ظاهر شد.
در 10 دسامبر 2011 ، پاپ بندیکت شانزدهم پورت را به عنوان عضوی از شورای فرهنگ پاپی برای یک دوره پنج ساله تجدید پذیر منصوب کرد.
در سال 2014 دیلی تلگراف پورت را احتمالاً "بزرگترین آهنگساز زنده جهان" و "تا حد زیادی مشهورترین صادرات استونی" توصیف کرد. وقتی از او پرسیده شد که احساس می کند موسیقی اش چگونه استونیایی است ، پاسخ داد: "من نمی دانم استونیایی چیست ... من به این چیزها فکر نمی کنم.
پورت اغلب با مکتب مینیمالیسم و به طور خاص ، مینیمالیسم عرفانی یا مینیمالیسم مقدس شناخته می شود. او همراه با هنریک گورکی و جان تاونر معاصر ، از پیشگامان سبک اخیر محسوب می شود.
در این دوره از تاریخ استونی ، پورت نتوانست به جز چند نوار و موسیقی متن غیرقانونی خلق کند که با بسیاری از تأثیرات موسیقی خارج از اتحاد جماهیر شوروی مواجه بود. اگرچه استونی در زمان تولد پورت یک کشور مستقل بود ، اما اتحاد جماهیر شوروی در سال 1940 در نتیجه پیمان شوروی - نازی مولوتوف - ریبنتروپ آن را اشغال کرد. و سپس کشور تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی-به استثنای دوره سه ساله اشغال آلمان در جنگ-برای 51 سال آینده باقی می ماند.
آثار پورت به طور کلی به دو دوره تقسیم می شوند. او آثار اولیه خود را با استفاده از طیف وسیعی از سبکهای نئوکلاسیک تحت تأثیر شوستاکوویچ ، پروکوفیف و بارتوک سرود. او سپس آهنگسازی را با استفاده از تکنیک دوازده تن شوئنبرگ و سریال سازی آغاز کرد. با این حال ، این نه تنها خشم نهاد شوروی را برانگیخت ، بلکه ثابت کرد که او یک بن بست خلاق است. هنگامی که آثار اولیه توسط سانسورگران اتحاد جماهیر شوروی ممنوع شد ، پورت وارد اولین دوره از چندین دوره سکوت متفکرانه شد ، که در طی آن به مطالعه موسیقی کرال از قرن 14 تا 16 پرداخت. در این زمینه ، پل هیلیر ، زندگینامه نویس پورت ، مشاهده کرد که "او به وضعیتی ناامید رسیده بود که در آن ترکیب موسیقی بیهوده ترین حرکات بود و از ایمان و اراده موسیقی برای نوشتن حتی یک نت برخوردار نبود. . "
در کار خود Credo (1968) ، که برای پیانو انفرادی ، ارکستر و گروه کر سروده شده بود ، از تکنیک های آوانگارد استفاده کرد. او با الهام از موسیقی قرن 14 و 16 ، از تکنیک آهنگسازی چند سبکی برای بیان ایمان خود به خدا استفاده کرد در حالی که از تکنیک های آوانگارد قرن 20 استفاده می کرد. طبق تعریف ، بیان اعتقادی خود را نشان می داد و اعمال مذهبی را هدایت می کند و در کار خود نشان دهنده ایمان او به خدا است. شوروی سرانجام این اثر را به دلیل زمینه مذهبی روشن آن ممنوع کرد ، حتی اگر آوانگارد و رویه ای سازنده گرا را در بر می گرفت.
روح چند صدایی اولیه اروپایی ترکیب سمفونی سوم پورت (1971) را آگاه کرد. پس از آن او خود را در موسیقی اولیه غوطه ور کرد و ریشه های موسیقی غربی را دوباره مورد بررسی قرار داد. او به مطالعه آهنگهای دشتی ، آوازهای میلادی و ظهور چندصدایی در رنسانس اروپا پرداخت.
موسیقی ای که پس از این دوره شروع به ظهور کرد ، متفاوت بود. پورت موسیقی این دوره را "tintinnabuli" توصیف می کند - مانند نواختن زنگ ها. Spiegel im Spiegel (1978) یک نمونه مشهور است که در بسیاری از فیلم ها استفاده شده است. موسیقی با هارمونی های ساده ، اغلب نت های بدون زینت یا سه تایی ، که اساس هارمونی غربی را تشکیل می دهند ، مشخص می شود. اینها یادآور زنگ زدن است. آثار Tintinnabuli از نظر وزن ساده هستند و سرعت را تغییر نمی دهند. یکی دیگر از ویژگیهای آثار بعدی پورت این است که آنها اغلب متون مقدس را تنظیم می کنند ، اگرچه او بیشتر لاتین یا زبان اسلاوی کلیسایی را که در مراسم ارتدوکس استفاده می شود بجای زبان استونیایی خود انتخاب می کند.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.