خبر های ویژه

عثمان حمدی نین فیرچاسیندان فرش ساتیجی سی تابلوسی

18 مهر 1404

شب پیش از جشن اثر یوری پتروویچ کوگاچ

18 مهر 1404

نمادی از رنج، پایداری و انسانیت! سرنوشت یک انسان یک فیلم براساس نوشته میخائیل شولوخف

21 شهریور 1404

مادر گلیم می‌بافد اثر یوری کوگاچ

21 شهریور 1404

 دختر پروفسور هشترودی: بی مهری تبریز بر نابغه ریاضی جهان در زادگاهش درد آور است.

18 شهریور 1404

پرسه زدن در لابه‌لای گودال‌های آب تا صبح

18 شهریور 1404

فرش نقاشی دنیس ایچیتوفکین

18 شهریور 1404

مربع سیاه اثر کازیمیر مالویچ

7 شهریور 1404

منظره اثر نیکلای الکساندرُویچ سرگِیف

24 مرداد 1404

پیر. بندهٔ خدا اَوْرامی - میخائیل نِستِروف

23 مرداد 1404

سردار ملی با قلم استاد مرتضی رسام نخجوانی

20 مرداد 1404

سالوادور دالی! یک نقاش!

16 مرداد 1404

ساعت‌های ذوب‌شده سالوادور دالی

16 مرداد 1404

کفش برای هر سلیقه

7 مرداد 1404

مام وطن

5 مرداد 1404

رسام ارژنگی نقاش تبریزی و خلق شاهکارهای جهانی حمله نادر شاه مقتدر ترک زبان ایران به هندوستان و فتح سرزمین فیل‌ها

3 مرداد 1404

26 اردیبهشت 1404

ورزشگاه ومبلی

ویلیام رجینالد هاو براون

ساخت ورزشگاه ومبلی انگلستان چهار روز پیش از میزبانی فینال جام حذفی بین بولتون واندررز و وستهام یونایتد در ۲۸ آوریل ۱۹۲۳ به پایان رسید. این ورزشگاه ظرفیت ۱۲۷,۰۰۰ نفر را داشت، اما هزاران نفر دیگر سکوها را پر کردند و به زمین بازی سرریز شدند.

تبریز امروز:

William Reginald Howe Browne

ویلیام رجینالد هاو براون، ومبلی (۱۹۲۳)
ساخت ورزشگاه ومبلی انگلستان چهار روز پیش از میزبانی فینال جام حذفی بین بولتون واندررز و وستهام یونایتد در ۲۸ آوریل ۱۹۲۳ به پایان رسید. این ورزشگاه ظرفیت ۱۲۷,۰۰۰ نفر را داشت، اما هزاران نفر دیگر سکوها را پر کردند و به زمین بازی سرریز شدند. پلیس جرج اسکوری، سوار بر اسب سفیدش «بیلی»، به‌آرامی هواداران را به کناره‌ها هدایت کرد تا بازی آغاز شود - این رویداد بعدها به «فینال اسب سفید» معروف شد. در نقاشی براون، بیلی تقریباً در مرکز تصویر قرار دارد، در لبه بالایی «بلندترین» جزیره سبز که مانند مجمع‌الجزایری در میان دریایی از هواداران شکل گرفته است. بولتون با نتیجه ۲-۰ پیروز شد. ورزشگاه قدیمی و باشکوه ومبلی در سال ۲۰۰۳ تخریب شد و جای خود را به ورزشگاه جدید داد.
نقاشی «ومبلی» اثر ویلیام رجینالد هاو براون لحظه‌ای تاریخی را در اولین فینال جام حذفی برگزارشده در ورزشگاه تازه‌تأسیس ومبلی به تصویر می‌کشد. این اثر نه‌تنها یک رویداد ورزشی، بلکه یک پدیده اجتماعی و فرهنگی را ثبت می‌کند که نشان‌دهنده اشتیاق بی‌حد هواداران فوتبال و اهمیت ورزشگاه ومبلی به‌عنوان نمادی از فرهنگ بریتانیایی است.
تمرکز نقاشی بر اسب سفید «بیلی» و افسر پلیس جرج اسکوری، که به مدیریت جمعیت کمک کرد، نشان‌دهنده نقش کلیدی این لحظه در تعریف «فینال اسب سفید» است. قرار گرفتن بیلی در مرکز و در بالاترین نقطه «جزیره سبز» (زمین چمن) در میان انبوه هواداران، کنتراست بصری قدرتمندی ایجاد می‌کند که توجه بیننده را به نقش این اسب در نظم‌بخشی به هرج‌ومرج جلب می‌کند. استفاده از استعاره «مجمع‌الجزایر سبز» در میان «دریای هواداران» نشان‌دهنده مهارت براون در به تصویر کشیدن مقیاس عظیم این رویداد و هیجان جمعی آن است.
سبک نقاشی احتمالاً بازتاب‌دهنده رویکردهای واقع‌گرایانه یا امپرسیونیستی اوایل قرن بیستم است که تلاش می‌کردند لحظه‌های تاریخی را با دقت و احساس ثبت کنند. این اثر همچنین به‌عنوان سندی از اهمیت تاریخی ورزشگاه ومبلی عمل می‌کند، که تا پیش از تخریبش در سال ۲۰۰۳، میزبان رویدادهای ورزشی و فرهنگی بی‌شماری بود.
این نقاشی، فراتر از یک تصویر ورزشی، تأملی بر اتحاد، اشتیاق و مدیریت چالش‌های اجتماعی در رویدادهای بزرگ است

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت