خبر های ویژه

نمادی از رنج، پایداری و انسانیت! سرنوشت یک انسان یک فیلم براساس نوشته میخائیل شولوخف

21 شهریور 1404

مادر گلیم می‌بافد اثر یوری کوگاچ

21 شهریور 1404

 دختر پروفسور هشترودی: بی مهری تبریز بر نابغه ریاضی جهان در زادگاهش درد آور است.

18 شهریور 1404

پرسه زدن در لابه‌لای گودال‌های آب تا صبح

18 شهریور 1404

فرش نقاشی دنیس ایچیتوفکین

18 شهریور 1404

مربع سیاه اثر کازیمیر مالویچ

7 شهریور 1404

منظره اثر نیکلای الکساندرُویچ سرگِیف

24 مرداد 1404

پیر. بندهٔ خدا اَوْرامی - میخائیل نِستِروف

23 مرداد 1404

سردار ملی با قلم استاد مرتضی رسام نخجوانی

20 مرداد 1404

سالوادور دالی! یک نقاش!

16 مرداد 1404

ساعت‌های ذوب‌شده سالوادور دالی

16 مرداد 1404

کفش برای هر سلیقه

7 مرداد 1404

مام وطن

5 مرداد 1404

رسام ارژنگی نقاش تبریزی و خلق شاهکارهای جهانی حمله نادر شاه مقتدر ترک زبان ایران به هندوستان و فتح سرزمین فیل‌ها

3 مرداد 1404

مردان تلاشگر دستمایۀ آثار نقاشی استاد رسام نخجوانی

30 تیر 1404

ارچ‌ها، ماهی و سبزیجات

27 تیر 1404

26 اردیبهشت 1404

رفتن به مسابقه

ال. اس. لوری - تدوین کاوه وحیدی آذر

ال. اس. لوری (۱۸۸۷–۱۹۷۶)، یکی از محبوب‌ترین نقاشان بریتانیایی قرن بیستم، در منطقه منچستر یونایتد در اولد ترافورد، استرتفورد به دنیا آمد، اما به نظر می‌رسد سرنوشت او را به هواداری منچستر سیتی سوق داده است. او که تحسین‌کننده روستی، مگریت و لوسین فروید بود، با سبکی ساده و خام نقاشی می‌کرد—مکان‌ها ترکیبی و آدم‌ها و سگ‌هایش تقریباً شبیه چوب‌کبریت بودند—با زیرلایه‌ای اکسپرسیونیستی. تابلوهای او به‌گونه‌ای ماندگار آیین‌ها و ریتم‌های زندگی طبقه کارگر شمال انگلستان را به تصویر می‌کشند—هیچ‌کدام مهم‌تر از شتاب برای رسیدن به مسابقه فوتبال در ساعت سه بعدازظهر یک روز سرد شنبه نیست.

تبریز امروز:

L.S. Lowry - ال . اس . لوری- رفتن به مسابقه

ال. اس. لوری،  رفتن به مسابقه(۱۹۲۳)- L.S. Lowry
ال. اس. لوری (۱۸۸۷–۱۹۷۶)، یکی از محبوب‌ترین نقاشان بریتانیایی قرن بیستم، در منطقه منچستر یونایتد در اولد ترافورد، استرتفورد به دنیا آمد، اما به نظر می‌رسد سرنوشت او را به هواداری منچستر سیتی سوق داده است. او که تحسین‌کننده روستی، مگریت و لوسین فروید بود، با سبکی ساده و خام نقاشی می‌کرد—مکان‌ها ترکیبی و آدم‌ها و سگ‌هایش تقریباً شبیه چوب‌کبریت بودند—با زیرلایه‌ای اکسپرسیونیستی. تابلوهای او به‌گونه‌ای ماندگار آیین‌ها و ریتم‌های زندگی طبقه کارگر شمال انگلستان را به تصویر می‌کشند—هیچ‌کدام مهم‌تر از شتاب برای رسیدن به مسابقه فوتبال در ساعت سه بعدازظهر یک روز سرد شنبه نیست.
تحلیل «رفتن به مسابقه» (۱۹۲۳):
تابلوی «رفتن به مسابقه» یکی از آثار نمادین لوری است که شور و هیجان جمعی هواداران فوتبال را در راه استادیوم به تصویر می‌کشد. سبک ساده و مینیمالیستی لوری، با استفاده از خطوط مستقیم و اشکال هندسی، فضایی صنعتی و در عین حال پرجنب‌وجوش را خلق می‌کند. فیگورهای چوب‌کبریتی‌مانند او، که اغلب به‌صورت گروهی در حال حرکت هستند، حس حرکت و هدف مشترک را منتقل می‌کنند. رنگ‌های تیره و خاکستری پس‌زمینه، که نشان‌دهنده مناظر صنعتی منچستر است، با رنگ‌های گرم‌تر لباس‌های هواداران در تضاد است و این تضاد حس زنده‌ای از اجتماع و اشتیاق را به وجود می‌آورد.
این اثر نه‌تنها یک لحظه خاص از زندگی روزمره را ثبت می‌کند، بلکه به اهمیت فرهنگی فوتبال در جوامع کارگری شمال انگلستان اشاره دارد. لوری با استفاده از سبک اکسپرسیونیستی خود، احساسات عمیق‌تر، مانند همبستگی و هویت جمعی، را در زیر سطح ساده نقاشی‌هایش منتقل می‌کند.
 
 
 
 

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت