11 آبان 1403
در برخی از تابلوهای گل فروش دیگر، فروشنده روی خود را برمی گرداند تا تنها پشت او نمایان باشد. او دسته گل هیولایی و در عین حال زیبا را در آغوش می گیرد. در این تصویرها نیز زنان در برابر نیلوفرها زانو زده اند. چون چهره آنها نامرئی است، هویت فردی ندارند. آنها نماد مردم خود هستند. سوسنهای روشن با رنگهای تیرهتر در صحنههای فروشندگان گل تضاد دارند. ریورا نیلوفرهای خود را سفید، سبز مایل به سفید یا زرد روشن رنگ می کند. هم اندازه و هم درخشندگی گل ها بر پیکره های انسان چیره می شود. از یک جهت، تسلط گل ها نشان دهنده تسلط طبقات بالا بر فقیرترین طبقات است. فروشندگان برای خرید چنین اقلام لوکس به کسانی که پول دارند تعظیم می کنند و به آنها خدمت می کنند. به معنای دیگر، نیلوفرها نماد مرگ هستند. آنها یک گل تشییع جنازه معمولی هستند. به این ترتیب، ریورا ممکن است شکوفایی زمان حال را با سنت های در حال مرگ گذشته کنار هم بگذارد.
تبریز امروز:
فروشنده گل (Vendedora de Flores) اثر دیگو ریورا
فروشندگان بومی با بستههای بزرگ نیلوفر، بخشی از موضوع تکراری آثار دیگو ریورا هستند. اولین نقاشی او، Dia de Flores، مربوط به سال 1925 است. او مجموعه فروشندگان گل خود را تا دهه 1940 ادامه داد. یکی از شناختهشدهترین آثار او Vendedora de Flores محصول سال 1942 است. آثار ریورا در نگاه اول ساده به نظر میرسند، اما گلفروش مملو از نمادگرایی است.
یکی از شباهتهای چشمگیر در میان نقاشیهای گلفروش ریورا، ناشناس بودن پیکرههای انسانی است. در اثر 1942، چهره رو به جلو است، اما سرش را خم کرده و چشمانش را می بندد. به نظر می رسد که او بار سنگینی را به دوش می کشد. دسته بزرگ نیلوفرهای بزرگ، چهره انسانی او را کوتاه می کند.
در برخی از تابلوهای گل فروش دیگر، فروشنده روی خود را برمی گرداند تا تنها پشت او نمایان باشد. او دسته گل هیولایی و در عین حال زیبا را در آغوش می گیرد. در این تصویرها نیز زنان در برابر نیلوفرها زانو زده اند. چون چهره آنها نامرئی است، هویت فردی ندارند. آنها نماد مردم خود هستند.
سوسنهای روشن با رنگهای تیرهتر در صحنههای فروشندگان گل تضاد دارند. ریورا نیلوفرهای خود را سفید، سبز مایل به سفید یا زرد روشن رنگ می کند. هم اندازه و هم درخشندگی گل ها بر پیکره های انسان چیره می شود.
نمادگرایی در سری گل فروشان ریورا
از یک جهت، تسلط گل ها نشان دهنده تسلط طبقات بالا بر فقیرترین طبقات است. فروشندگان برای خرید چنین اقلام لوکس به کسانی که پول دارند تعظیم می کنند و به آنها خدمت می کنند.
به معنای دیگر، نیلوفرها نماد مرگ هستند. آنها یک گل تشییع جنازه معمولی هستند. به این ترتیب، ریورا ممکن است شکوفایی زمان حال را با سنت های در حال مرگ گذشته کنار هم بگذارد.
جزئیات منحصر به فرد در "Vendedora de Flores"
بر خلاف بسیاری از کارهای دیگر او در این مجموعه، ونددورا د فلورس ریورا در سال 1942 دو چهره را به جای یک نشان می دهد. در پیش زمینه، فروشنده آماده می شود تا سبد بزرگ نیلوفرها را به دوش بکشد. در پسزمینه، یک چهره نیمه پنهان سبد را گرفته و آماده است تا به او کمک کند تا آن را بلند کند.
ریورا با گنجاندن شکل پنهان، ممکن است نشان دهد که چگونه این افراد در مشکلات روزمره زندگی خود به یکدیگر کمک می کنند. شاید چهره پنهان خود هنرمند باشد که با نقاشی ها و نقاشی های دیواری خود گذشته مکزیک را زنده می کند. با انجام این کار، ریورا فرهنگ دهقانان را از سایه به نور بالا می برد
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.