20 آبان 1402
شهر و کشور مملو از کالای کوچک و بزرگ با بسته بندی های آرام یا پر زرق و برق است ، کالایی که گاه مانند یک چیپس قیمت اصلی آن در بسته بندی آن مستتر است ..................... برای دههها، بازاریابان کالاهای مصرفی بستههای بسیار آراسته را طراحی میکردند و از رنگهای جسورانه، متنهای جذاب، کارتونها و تصاویر استفاده میکردند تا توجه خریداران را به خود جلب کنند. خرد متعارف معتقد بود که با وجود هزاران محصولی که در راهروهای فروشگاهها و سوپر مارکتها با یکدیگر رقابت میکنند، شرکتها باید تمام تلاش خود را برای برجسته کردن تصویری محصولات خود انجام دهند. اما اخیراً حرکتی به سمت سادگی صورت گرفته است. بسته بندی آرام شده ای که اغلب می بینید یادآور هنر مینیمالیستی است که در دهه 1960 شکوفا شد. واکنشی در برابر آثار بیش از حد پیچیده و معرف بود، هنری که در این دوره پدیدار شد با کم کاری و انتزاع مشخص شد. هر عنصری که غیر ضروری تلقی می شد حذف شد.
تبریز امروز:
برای دههها، بازاریابان کالاهای مصرفی بستههای بسیار آراسته را طراحی میکردند و از رنگهای جسورانه، متنهای جذاب، کارتونها و تصاویر استفاده میکردند تا توجه خریداران را به خود جلب کنند. خرد متعارف معتقد بود که با وجود هزاران محصولی که در راهروهای فروشگاهها و سوپر مارکتها با یکدیگر رقابت میکنند، شرکتها باید تمام تلاش خود را برای برجسته کردن تصویری محصولات خود انجام دهند. اما اخیراً حرکتی به سمت سادگی صورت گرفته است. بسته بندی آرام شده ای که اغلب می بینید یادآور هنر مینیمالیستی است که در دهه 1960 شکوفا شد. واکنشی در برابر آثار بیش از حد پیچیده و معرف بود، هنری که در این دوره پدیدار شد با کم کاری و انتزاع مشخص شد. هر عنصری که غیر ضروری تلقی می شد حذف شد.هر تبریزچه چیزی پشت حرکت به سمت طراحی های بسته بندی ظریف اما نامرتب وجود دارد؟ تحقیقات اخیری که با استادان بازاریابی روزانا کی. اسمیت و جولیو سویلا انجام دادم بررسی کرد که آیا خریداران واقعاً این بسته بندی را ترجیح می دهند - و اگر چنین است، چرا.
وقتی کمتر، بیشتر است
ابتدا میخواستیم ببینیم آیا خریداران حاضرند برای محصولات موجود در این بستهها هزینه بیشتری بپردازند. بنابراین ما بیش از 1000 کالای مصرفی مانند شامپو، دئودورانت، کراکر و غلات را از بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردیم.
برای دههها، بستهبندی چشمنواز روشی برای برندهای مواد غذایی بود.
ما دو کد دستیار پژوهشی برای میزان ساده یا پیچیده بودن طراحی بسته بندی داشتیم. سپس برای ایجاد معیاری از سادگی طراحی بسته بندی، امتیازات آنها را میانگین گرفتیم. از این دادهها، متوجه شدیم که محصولات در بستهبندیهای ساده معمولاً قیمتهای خردهفروشی بالاتری نسبت به محصولات مشابهی دارند که چنین نیستند. قیمتهای خردهفروشی بالاتر نشان میدهد که خریداران مایلند برای محصولات در این بستهبندی هزینه بیشتری بپردازند.
در مرحله بعد، طی یک سری آزمایش، دانشجویانی را از یک دانشگاه دولتی جذب کردیم. ما از آنها خواستیم به محصولات بسته بندی شده مختلف نگاه کنند، به ما بگویند که چقدر حاضرند برای آن محصولات بپردازند، فکر می کنند این محصولات ممکن است دارای چه تعداد مواد تشکیل دهنده باشد و آنها چقدر خالص بودن محصولات را درک می کنند.
ما متوجه شدیم که ترجیح برای بسته بندی ساده به این دلیل است که طرح های کاهش یافته یک سیگنال ظریف و در عین حال قدرتمند ارسال می کنند: خلوص. این به این دلیل اتفاق افتاد که سادگی بسته بندی محصول باعث شد شرکت کنندگان احتمال دهند که محصول حاوی مواد کمتری است، همراه با مواد نگهدارنده کمتر، رنگ های اضافه شده یا طعم دهنده های مصنوعی.
مردم برای محصولاتی که مواد افزودنی یا شیمیایی ندارند، چه مواد غذایی، چه مواد پاک کننده یا صابون، حق بیمه پرداخت خواهند کرد. و این ممکن است توضیح دهد که چرا شرکت کنندگان در این مطالعه مایل بودند برای محصولاتی که در بسته بندی های ساده ظاهر می شوند پول نقد بیشتری بخرند - صرف نظر از اینکه واقعاً حاوی مواد کمتری هستند یا خیر.
چندین برند توانایی بسته بندی ساده را برای جذب خریداران نشان می دهند.
جعبه های غلات کاشی از طرح رنگی خاموش استفاده می کنند و از بارگیری بیش از حد بسته با ادعاها یا توضیحات گسترده محصول جلوگیری می کنند. ظروف ماست Siggi دارای فضاهای سفید، رنگ های خاموش و تصاویر ساده است و تنها جزئیات مهم محصول را برجسته می کند.
بسته بندی بومی دئودورانت و شستشوی بدن با پس زمینه شفاف و تایپوگرافی مختصر خود برجسته است. و مارک های مراقبت از مو مانند OUAI و Hims اغلب از رنگ های خاموش و تایپوگرافی ساده برای ارائه مختصر اطلاعات در مورد محصولات خود استفاده می کنند.
بطری های اسپری مو OUAI دارای طراحی مینیمالیستی هستند.
وقتی کمتر، کمتر است
با این حال، طراحی بسته بندی ساده همیشه موثر نیست. ما متوجه شدیم که محصولات برندهای عمومی از بستهبندی مینیمالیستی برخوردار نیستند. محصولی از یک برند عمومی محصولی است که نام تجاری نداشته باشد و معمولاً با قیمت کمتری نسبت به برندهای مشابه به فروش می رسد.
در مورد این محصولات، به نظر میرسد سادگی بستهبندی با باور مشتریان مبنی بر اینکه برندهای عمومی سرمایهگذاری کمتری بر روی کیفیت محصولات خود میکنند، همخوانی دارد. بنابراین ممکن است که سادگی بسته بندی محصول عمومی به جای کمتر شدن مواد شیمیایی یا افزودنی های غذایی، نشان دهنده عدم سرمایه گذاری در محصول باشد.
یک تبلیغ تلویزیونی در سال 1981 برای مارک های عمومی در Jewel، یک سوپرمارکت زنجیره ای منطقه ای در منطقه شیکاگو.
خواستههای خریداران نیز میتواند بر ترجیح بستهبندی ساده تأثیر بگذارد. وقتی مردم به دنبال گزینههای سالمتری هستند، متوجه شدیم که برای محصولات با بستهبندی ساده هزینه بیشتری میپردازند. با این حال، زمانی که مصرفکنندگان میخواهند از غذاهای ناسالم لذت ببرند، تمایل بیشتری به خرید محصولات با بستهبندی پیچیده دارند که نشاندهنده بسیاری از مواد و خلوص پایینتر است – کیفیتهایی که با طعم بیشتر همراه است.
بنابراین وقتی صحبت از زیبایی شناسی مینیمالیستی به میان می آید، معمولاً کمتر می تواند بیشتر باشد. اما در برخی موارد، کمتر به سادگی کمتر است.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.