خبر های ویژه

بانک جهانی زنگ خطری را در مورد «واژگونی تاریخی» توسعه برای فقیرترین کشورها به صدا در می آورد

28 فروردین 1403

برای مایاها، خورشید گرفتگی نشانه برخوردهای آسمانی بود - و ستاره شناسان آنها سوابق پیچیده ای را برای پیش بینی آنها نگه داشتند.

17 فروردین 1403

تغییرات آب و هوایی به ظهور و نابودی امپراتوری نئوآسوری، ابرقدرت دنیای باستان دامن زد.

17 اسفند 1402

آنچه امپراتوری عثمانی می تواند در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی به ما بیاموزد - و چگونه خشکسالی می تواند مردم را ریشه کن کند و به جنگ دامن بزند.

17 اسفند 1402

ماه رمضان در مدارس آمریکایی معرفی می شود

17 اسفند 1402

کووید-19 اثر خود را بر روی مغز باقی می گذارد

10 اسفند 1402

روزگاری که ۱۱ کنسولگری در تبریز و ۷ سفارتخانه درتهران نبض سیاست خارجی ایران بودند.

10 اسفند 1402

"مغز من را ربوده است" - تیمی از متخصصان راه هایی برای کمک به جوانان معتاد به رسانه های اجتماعی برای کاهش ولع پیدا کردند.

30 بهمن 1402

بودجه برای پناهندگان مدت هاست که سیاسی شده است - اقدامات تنبیهی علیه انروا و فلسطینی ها با این الگو مطابقت دارد.

12 بهمن 1402

رشد بازار جهانی خودروهای برقی در سال جاری با کاهش یارانه ها کاهش می یابد

30 دی 1402

اولین شاهکارهای هوش مصنوعی

5 دی 1402

شیوه‌های معماری افغانستان با نگاهی به معماری اسلامی

3 دی 1402

تحقیقات رو به افزایش اثرات مضر استفاده از رسانه های اجتماعی بر سلامت روان، از جمله تصویر بدن و ایجاد اختلالات خوردن را مستند می کند

1 دی 1402

یادداشتی کوتاه برای قدر دانی از تصمیم دیوان عدالت اداری

29 آذر 1402

خندیدن برای ذهن و بدن شما مفید است - این چیزی است که تحقیقات نشان می دهد

28 آذر 1402

تربیت ملایم فرزند می تواند برای والدین بسیار سخت باشد

13 آذر 1402

9 آبان 1402

زبان و بحران هویت برای فرزندان و نوه های مهاجران

زبان مادری در جوامعی با زبان دیگر

سخنرانان با زبان مادری افرادی هستند که اگرچه ممکن است زبان مادری والدین خود را در خانه یاد گرفته باشند، اما به دلیل بزرگ شدن در یک محیط دوزبانه، دیگر زبان مادری والدین خود را به زبان مادری سنتی صحبت نمی کنند. توانایی‌های زبانی آن‌ها اغلب هم در جوامع فرهنگی و هم توسط خارجی‌ها اشتباه می‌شود. این همان چیزی است که در مورد پسران سلیا اتفاق افتاد: سایر اعضای جامعه تصور می کردند که نمی توانند اسپانیایی صحبت کنند، حتی اگر می توانستند زبان را بفهمند و به آن پاسخ دهند. سخنرانان با زبان مادری با مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد روبرو هستند. ایالات متحده تاریخ طولانی به عنوان یک جامعه چند زبانه، و سابقه طولانی سرکوب گروه های اقلیت و زبان ها و فرهنگ های آنها دارد. بسیاری از خانواده‌های آمریکایی که از اروپا تبار بودند، زبان‌های میراثی خود را به دلیل فشار برای همگون شدن از دست دادند. سیاست‌های ترویج زبان انگلیسی به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر «آمریکایی‌سازی» از طریق سیاست‌ها و قوانین مدرسه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم وضع شد. اکثر زبان‌های میراثی در ایالات متحده، مانند آلمانی و لهستانی، پس از سه نسل دیگر در خانواده‌ها صحبت نمی‌شدند. در همین حال، گروه‌های بومی آمریکا همچنان در حال مبارزه برای احیای زبان‌هایی هستند که به دلیل ریشه‌کنی فرهنگی هدفمند ضعیف شده‌اند. در حافظه زنده، لاتین تبارها به خاطر صحبت به زبان اسپانیایی در مدرسه تنبیه شدند. هرگز فراموش نمی کنم زمانی که یک لاتین میانسال در کلاس آموزش دوزبانه من وقتی معلم مهدکودکش او را به خاطر صحبت کردن به زبان اسپانیایی -زبان خانه و خانواده اش و تنها زبانی که در آن زمان صحبت می کرد- تنبیه بدنی کرد، تحقیر و ترس خود را به اشتراک گذاشت. چند دهه بعد، حافظه هنوز خام بود. سخنرانان به زبان مادری و میراث فرهنگی هنوز در مدرسه با تبعیض روبرو هستند و نمونه هایی از تعصب زبانی - افرادی که به دلیل صحبت کردن به زبان های دیگر به غیر از انگلیسی مورد حمله قرار می گیرند - در اینترنت بیداد می کند.

تبریز امروز:

Cleveland Board of Education poster from 1917 that reads 'Cleveland: Many Peoples, One Language.'

 

پوستری در سال 1917 که توسط هیئت آموزشی کلیولند و کمیته آمریکایی سازی کلیولند چاپ شده بود، آموزش زبان انگلیسی را برای مهاجران اروپایی تبلیغ می کند

تاریخ انتشار: 31 اکتبر 2023 ساعت 12:40 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
نویسنده
آملیا تسنگ
استادیار زبان اسپانیایی و زبان شناسی، دانشگاه آمریکا


یک مادر لاتین جوانی که با او مصاحبه می‌کردم، زمانی که از شرمندگی پسرانش که توسط لاتین‌های مسن‌تر در محل مخاطب قرار گرفتند، با ناراحتی خندید.

آن‌ها با پسرانش به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردند و به سرعت به همان زبان اضافه می‌کردند: «چه افتضاح! تو مرا به زبان اسپانیایی نمی‌فهمی؟» پسرانش سپس با خجالت به زبان اسپانیایی پاسخ می‌دهند: «بله، می‌فهمم. اما من آن را به زبان نمی‌آورم.»

با وجود پیشینه های مختلف ما، داستان او نزدیک به خانه بود.

من به عنوان فرزند مهاجران چینی در آریزونا بزرگ شدم و یاد گرفتم که در زبان و جریان های فرهنگی که در داخل و خارج از خانه اطرافم را احاطه کرده بود حرکت کنم. بازیابی زبان چینی و درک نقش آن در زندگی من یک سفر مادام العمر بوده است. در همان زمان، من همچنین در دوزبانگی مرز ایالات متحده و مکزیک غوطه ور بودم، جایی که اسپانیایی و انگلیسی هر دو استفاده می شوند، اما قدرت و سیاست زبان همیشه در پس زمینه باقی می ماند.

من همچنین شاهد این پویایی‌ها در خانواده بزرگم بوده‌ام، جایی که ریشه‌های آمریکای لاتین شوهرم انتظار تسلط اسپانیایی را به همراه دارد. در حالی که او مسلط است، بسیاری از فرزندان مهاجران لاتین تسلط ندارند.

من سال‌ها به‌عنوان یک زبان‌شناس این موضوعات را مطالعه کرده‌ام و در حال حاضر در پروژه کتاب فعلی‌ام در مورد چگونگی کمک زبان به شکل‌دهی هویت لاتین در واشنگتن دی سی، آنها را بررسی می‌کنم.

آنچه من آموخته‌ام این فرضیه را که زبان‌های میراثی از نسلی به نسل دیگر «از بین رفته‌اند» به دلیل فقدان ساده انگیزه یا رد کردن ریشه‌های کودکان توسط کودکان به هم می‌ خورد. پژوهش من تصویر پیچیده‌تری را ترسیم می‌کند که به چگونگی درک – یا درک نادرست ما از دوزبانگی سخنرانان میراث فرهنگی می‌پردازد.

ملت همسان سازی
سخنرانان با زبان مادری افرادی هستند که اگرچه ممکن است زبان مادری والدین خود را در خانه یاد گرفته باشند، اما به دلیل بزرگ شدن در یک محیط دوزبانه، دیگر زبان مادری والدین خود را به زبان مادری سنتی صحبت نمی کنند.

توانایی‌های زبانی آن‌ها اغلب هم در جوامع فرهنگی و هم توسط خارجی‌ها اشتباه می‌شود. این همان چیزی است که در مورد پسران سلیا اتفاق افتاد: سایر اعضای جامعه تصور می کردند که نمی توانند اسپانیایی صحبت کنند، حتی اگر می توانستند زبان را بفهمند و به آن پاسخ دهند.

سخنرانان با زبان مادری با مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد روبرو هستند. ایالات متحده تاریخ طولانی به عنوان یک جامعه چند زبانه، و سابقه طولانی سرکوب گروه های اقلیت و زبان ها و فرهنگ های آنها دارد.

بسیاری از خانواده‌های آمریکایی که از اروپا تبار بودند، زبان‌های میراثی خود را به دلیل فشار برای همگون شدن از دست دادند. سیاست‌های ترویج زبان انگلیسی به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر «آمریکایی‌سازی» از طریق سیاست‌ها و قوانین مدرسه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم وضع شد. اکثر زبان‌های میراثی در ایالات متحده، مانند آلمانی و لهستانی، پس از سه نسل دیگر در خانواده‌ها صحبت نمی‌شدند.

در همین حال، گروه‌های بومی آمریکا همچنان در حال مبارزه برای احیای زبان‌هایی هستند که به دلیل ریشه‌کنی فرهنگی هدفمند ضعیف شده‌اند. در حافظه زنده، لاتین تبارها به خاطر صحبت به زبان اسپانیایی در مدرسه تنبیه شدند. هرگز فراموش نمی کنم زمانی که یک لاتین میانسال در کلاس آموزش دوزبانه من وقتی معلم مهدکودکش او را به خاطر صحبت کردن به زبان اسپانیایی -زبان خانه و خانواده اش و تنها زبانی که در آن زمان صحبت می کرد- تنبیه بدنی کرد، تحقیر و ترس خود را به اشتراک گذاشت. چند دهه بعد، حافظه هنوز خام بود.

سخنرانان به زبان  مادری و میراث فرهنگی هنوز در مدرسه با تبعیض روبرو هستند و نمونه هایی از تعصب زبانی - افرادی که به دلیل صحبت کردن به زبان های دیگر به غیر از انگلیسی مورد حمله قرار می گیرند - در اینترنت بیداد می کند.

دو جهان را در هم می گذرانند
در این شرایط، حمایت از زبان های میراثی در خانه و در جامعه کلیدی است. صحبت کردن به زبان اسپانیایی مطمئناً برای بسیاری از والدین لاتین یک ارزش مهم است. اما آنها می توانند به سرعت از هوش اسپانیایی فرزندان خود انتقاد کنند، که می تواند ناخواسته این تلاش ها را تضعیف کند.

در تحقیقاتم متوجه شدم که قضاوت منفی بزرگان در مورد توانایی های اسپانیایی لاتین تبارهای جوان باعث ایجاد ناامنی و زبان می شود.

اجتناب از سن جوانان با معیارهای غیرواقعی که واقعیت های دوزبانه آنها را منعکس نمی کرد، رعایت می شدند. هنگامی که لاتین‌های جوان‌تر کد را تغییر می‌دادند، بیشتر از آنچه که می‌توانستند بگویند، می‌فهمیدند، لهجه‌ای غیر بومی به زبان اسپانیایی داشتند یا در بین خود انگلیسی صحبت می‌کردند، اعضای قدیمی‌تر جامعه اغلب این را به عنوان مدرکی می‌دانستند که واقعاً اسپانیایی صحبت نمی‌کردند.

در واقع، اینها رفتارهای عادی برای فرزندان مهاجر در سراسر جهان است. اما مقایسه والدین از فرزندان خود با هنجارهای تک زبانه - گفتار افراد بومی که فقط به یک زبان صحبت می کنند - به این معنی است که آنها اغلب به جای جشن گرفتن، دوزبانگی فرزندان خود را ناخواسته تحقیر می کنند.

رابطه زبان و هویت به شدت شخصی است. از آنجایی که زبان ارتباط تنگاتنگی با هویت دارد، اغلب از آن به عنوان دروازه بان استفاده می شود، در حالی که جوانان لاتین تبار به دلیل «آمریکایی شدن» شرمنده می شوند یا به عنوان رد فرهنگ خانه تلقی می شوند.

خانواده با لباس های قرمز و آبی به سبک پرچم پورتوریکو ژست می گیرند.
در خانواده ها، زبان با هویت و فرهنگ پیوند تنگاتنگی دارد. جفری گرینبرگ/گروه یونیورسال تصاویر از طریق گتی ایماژ
بسیاری از فرزندان و نوه های مهاجرانی که با آنها صحبت کردم به من گفتند که در مورد توانایی خود در صحبت کردن اسپانیایی احساس ناامنی می کنند. حتی اگر کاملاً مسلط بودند، احساس می کردند که هرگز به اندازه کافی خوب نیست. همانطور که یک لاتین تبار متولد ایالات متحده اظهار داشت: "من اسپانیایی صحبت می کنم، می دانید، مردم در خیابان می توانند صدای من را بشنوند و مانند "این مرد یک gringo است."

انتقاد از نحوه صحبت کردن آنها، حتی با نیت خوب، می تواند باعث شود آنها هویت خود را زیر سوال ببرند و احساس ناامنی کنند، و آنها را از صحبت کردن به زبان اسپانیایی منصرف کند - دقیقا برعکس نتیجه مطلوب.

هیچوقت کافی نیست
در حالی که اسپانیایی آنها مورد حمله قرار می گیرد، لاتینی ها نیز تردیدها و فرضیات در مورد انگلیسی خود را تحمل می کنند. حتی لاتین تبارها که فقط انگلیسی صحبت می کنند، بر اساس قومیت خود تصور می کنند که به آن صحبت نمی کنند. مردم اغلب به اشتباه تصور می کنند که انگلیسی لاتین - یک گویش بومی - انگلیسی "شکسته" است، یا به دلیل نفوذ تاریخی اسپانیایی آن به عنوان "غیر استاندارد" انتقاد می کنند.

انگلیسی لاتین همچنین می‌تواند لایه دیگری از تعصب را تجربه کند، زیرا اغلب تحت تأثیر زبان آمریکایی آفریقایی تبار است، همانطور که من در حین تحقیق در مورد چگونگی یادگیری کودکان لاتین انگلیسی آفریقایی آمریکایی همسالان خود به عنوان زبان دوم دریافتم.

معضل میراث-گفتار برخی از تضادهایی را که جوانان لاتین تبار باید از آن عبور کنند را در بر می گیرد: والدین آنها آنها را به اندازه کافی لاتین تبار نمی دانند، در حالی که بسیاری دیگر آنها را به اندازه کافی آمریکایی نمی دانند. این پویایی می تواند آنها را به خود شک کند و به دیگران مهمات بدهد تا هویت خود را زیر سوال ببرند.

این باورها آنقدر ریشه دوانده است که حتی لاتین‌های قدرتمند هم نمی‌توانند از آنها فرار کنند. دوزبانگی الکساندریا اوکاسیو کورتز نماینده ایالات متحده دائماً تحت بررسی است. او به خاطر تلفظ نام خود به اسپانیایی مورد تمسخر قرار گرفته است، گویی تلفظ انگلیسی صحیح تر است. او همچنین به جعل لهجه خود متهم شده است.

زن جوانی که ژاکت صورتی پوشیده است در کنفرانس مطبوعاتی در مقابل ساختمان بزرگ سفید رنگ حرکات بدن را نشان می دهد.
الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دوزبانه خود را منبعی برای بررسی دانسته است. درو انگرر/گتی ایماژ
انتقاد از سخنرانان میراث فرهنگی در این باور غلط نهفته است که تنها یک راه «ناب» برای صحبت کردن به یک زبان وجود دارد و این که این روش کاملاً با فرهنگ و هویت همخوانی دارد. اما زبان همیشه در حال تکامل است و فرهنگ همیشه در حال تغییر است. اشکال سیال، مانند اسپانگلیش، نقش مهمی در هویت بسیاری از لاتین‌های جوان دارد.

به طور فزاینده ای، سخنرانان میراث فرهنگی تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و متوجه می شوند که هر کجا که در سفرهای زبانی خود باشند، به اندازه کافی خوب است.

زبان و فرهنگ آنها "کمتر از" یا غیر معتبر نیست - فقط متفاوت است. این مبتنی بر تجربه بزرگ شدن در دیاسپورا است. در نهایت، بسیاری از افراد بدون توجه به پیشینه‌های مختلف، می‌توانند با تجربیات خود آشنا شوند. یادگیری اینکه چگونه جنبه های مختلف خود را در یک کل ادغام کنید، در حالی که ریشه های خود را از دست ندهید، اساساً یک تجربه آمریکایی – و در نهایت انسانی – است.

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت