30 اردیبهشت 1403
بل 212 (همچنین به عنوان بل دو دوازده نیز شناخته می شود) یک هلیکوپتر دو پره و متوسط است که برای اولین بار در سال 1968 پرواز کرد. در اصل توسط هلیکوپتر بل در فورت ورث، تگزاس، ایالات متحده ساخته شد و تولید آن همراه با تمام تولید هلیکوپترهای تجاری بل پس از افتتاح کارخانه در سال 1986به Mirabel، کبک، کانادا منتقل شد. . بل 212 برای عملیات غیرنظامی به بازار عرضه شد و دارای ظرفیت 15 صندلی با یک خلبان و 14 مسافر است. در پیکربندی حمل بار، 212 ظرفیت داخلی 220 فوت مکعب (6.23 متر مکعب) دارد. یک بار خارجی تا 5000 پوند (2268 کیلوگرم) را می توان با آن حمل کرد.
تبریز امروز:
بل 212 (همچنین به عنوان بل دو دوازده نیز شناخته می شود) یک هلیکوپتر دو پره و متوسط است که برای اولین بار در سال 1968 پرواز کرد. در اصل توسط هلیکوپتر بل در فورت ورث، تگزاس، ایالات متحده ساخته شد و تولید آن همراه با تمام تولید هلیکوپترهای تجاری بل پس از افتتاح کارخانه در سال 1986به Mirabel، کبک، کانادا منتقل شد. .
بل 212 برای عملیات غیرنظامی به بازار عرضه شد و دارای ظرفیت 15 صندلی با یک خلبان و 14 مسافر است. در پیکربندی حمل بار، 212 ظرفیت داخلی 220 فوت مکعب (6.23 متر مکعب) دارد. یک بار خارجی تا 5000 پوند (2268 کیلوگرم) را می توان با آن حمل کرد.
بر اساس بدنه کشیده 205، بل 212 در ابتدا برای نیروهای کانادایی به عنوان CUH-1N توسعه یافت و بعداً با نام CH-135 مجدداً طراحی شد. نیروهای کانادایی 50 فروند از ماه می 1971 تحویل گرفتند. در همان زمان، خدمات نظامی ایالات متحده 294 فروند بل 212 را با نام UH-1N سفارش داد.
بل 212 آلمانی به عنوان آمبولانس هوایی توسط وزارت کشور استفاده می شود.
تا سال 1971، بل 212 برای کاربردهای تجاری توسعه یافته بود. یکی از اولین موارد استفاده از این نوع در هوانوردی غیرنظامی توسط هلیکوپتر سرویس AS نروژ بود که برای پشتیبانی از حفاری دریایی استفاده می شد. به ویژه در بخش فراساحلی محبوبیت پیدا کرد زیرا برای کار در شرایط آب و هوایی حاشیه ای گواهی شده بود.[4] امروزه، 212 را می توان در عملیات ورود به سیستم، نجات دریایی و تامین مجدد در قطب شمال در خط هشدار اولیه دور یا سیستم هشدار شمال یافت.
212 توسط پرت اند ویتنی کانادا PT6T-3 Twin-Pac ساخته شده از دو توربین قدرت PT6 جفت شده که یک گیربکس مشترک را هدایت می کنند، نیرو می گیرد. آنها قادر به تولید تا 1800 shpt (1342 کیلو وات) هستند. در صورت خرابی یک بخش برق، بخش باقیمانده میتواند 900 اسب بخار (671 کیلووات) را به مدت 30 دقیقه یا 765 اسب بخار (571 کیلووات) به طور مداوم تحویل دهد و 212 را قادر میسازد تا عملکرد کروز را در حداکثر وزن حفظ کند.
212های اولیه که با یک بسته قوانین پرواز ابزاری (IFR) پیکربندی شده بودند، باید دارای یک باله بزرگ و بسیار واضح به سقف هواپیما، در بالا و کمی پشت کابین خلبان باشند. این باله در ابتدا برای تغییر عملکرد چرخش هواپیما در طول مانورهای پیچیده پرواز با ابزار ضروری تشخیص داده شد، اما به دلیل مقررات تجدید نظر شده گواهی نوع دیگر مورد نیاز نیست. بسیاری از هواپیماها هنوز با این اصلاح پرواز می کنند.
در سال 1979، با خرید 8 فروند هلیکوپتر توسط اداره هوای شهری، 212 اولین هلیکوپتر ایالات متحده بود که در جمهوری خلق چین فروخته شد.
تعیین کننده ICAO برای این هواپیما همانطور که در برنامه پرواز استفاده می شود "B212" است. بل مدل 212 را با Bell 412 توسعه داد. تفاوت عمده در روتور اصلی چهار پره مرکب است. آخرین بل 212 در سال 1998 تحویل داده شد
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.