خبر های ویژه

آمریکایی‌ها در حال ورود به کریدور زنگزور هستند تا کنترل قفقاز جنوبی - در نزدیکی روسیه و ایران - را به دست بگیرند

16 مرداد 1404

به نظر می‌رسد که ارمنستان و آذربایجان در آستانه یک صلح گرم قرار دارند،

12 خرداد 1404

عشق یک‌طرفه دولت گرجستان به «دولت پنهان» ترامپ بی‌پاسخ مانده است

30 اردیبهشت 1404

گرجستان در سال‌های اخیر در برخی از بررسی‌های بین‌المللی مربوط به آزادی اقتصادی، رتبه‌های بالایی در منطقه اوراسیا کسب کرده است.

25 اسفند 1403

آذربایجان مسیری برای آشتی با روسیه ایجاد می‌کند

19 اسفند 1403

حضور رهبران اروپا و کانادا در کی‌یف برای اعلام همبستگی با اوکراین

6 اسفند 1403

پوتین با تاج الدین مفتی اعظم روسیه دیدار کرد

6 اسفند 1403

داده های تجاری نشان می دهد که گرجستان و قرقیزستان مظنون به تامین کنندگان خودرو برای روسیه هستند

14 بهمن 1403

پلیس بریتانیا رانندگان مست را با استفاده از دوربین‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، شناسایی می‌کند

29 آذر 1403

بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام

17 آذر 1403

مبارزه با نیکوتین در مدرسه

11 آذر 1403

مخالفان همچنان در حال مبارزه با نتایج انتخابات هستند، زیرا حزب فعلی رویای گرجستان در حال پیشروی است

3 آذر 1403

تغییرات بزرگ دولتی در ارمنستان

3 آذر 1403

شورای واتیکان درها را کمی بیشتر به روی زنان کاتولیک باز می کند - اما آنها بیش از 100 سال است که در را می زنند.

21 مهر 1403

روسیه نقش اقتصادی رو به رشد ایالات متحده در آسیای مرکزی را دوست ندارد، اما به نظر می رسد توان متوقف کردن آن را ندارد

16 شهریور 1403

صادرات گاز آذربایجان افزایش می یابد، اما باکو همچنان برای دستیابی به هدف اتحادیه اروپا چالش برانگیز است

2 شهریور 1403

20 شهریور 1400

جمهوری آذربایجان اولین فرودگاه خود را در قره باغ افتتاح کرد

اوراسیا ، آذربایجان

در همین حال ، فرودگاه زنگیلان به عنوان قطبی متصل به مسیر حمل و نقل زمینی آینده از طریق جنوب ارمنستان که سرزمین اصلی جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می کند ، ارائه شده است ، مسیری که به "کریدور زنگزور" در آذربایجان معروف است. ولی اف گفت: "مسئله حمل و نقل زنگیلان به زنگزور وجود دارد ، اما این حتی تأثیر زیادی برای منطقه نخواهد داشت ، چه برسد به جهان ، زیرا در همان زمان قرار است محموله از طریق ایران و ترکیه حمل شود."

تبریز امروز:

کار بر روی زمین فرودگاه فضولی در ماه ژانویه آغاز شد و اکنون میزبان اولین پروازهای مسافری و باری است. اما برخی تعجب می کنند که آیا اشتیاق دولت برای فرودگاه ها بیش ا ز حد نیست؟
 فرودگاه فضولی

اولین پرواز مسافری به فرودگاه جدید فضولی آذربایجان. (عکس: خطوط هوایی آذربایجان)


خطوط جمهوری آذربایجان اولین پرواز خود را به فرودگاه تازه ساخته شده فضولی را انجام داد ، در قلمرویی که باکو کمتر از یک سال پیش در جنگ با ارمنستان بازپس گرفت.

ایرباس S340-500 خطوط هوایی آذربایجان-بزرگترین هواپیمای مسافربری در ناوگان خود-در 5 سپتامبر نیم ساعته از باکو به فرودگاه بین المللی فضولی پرواز کرد. اکثر مسافران خبرنگار بودند. این فرودگاه ویترین بازسازی پس از جنگ در حومه قره باغ و چندین پروژه حمل و نقل دیگر از جمله بزرگراه شش خطه و دو فرودگاه دیگر بوده است.

در همان روز یک بوئینگ 747-400-یکی از بزرگترین هواپیماهای باری شرکت هواپیمایی باربری دولتی ، خطوط هوایی Silk Way-نیز در فضولی فرود آمد و این اولین محموله هوایی آذربایجان پس از جنگ به قره باغ را تحویل داد.

روزنامه نگاران در سفر گزارش دادند که ساخت فرودگاه ناقص است. مقامات می گویند که تا پایان ماه سپتامبر به طور کامل آماده می شود. سلیم اکبای ، مدیر پروژه ساخت فرودگاه ، به روزنامه نگاران گفت که این فرودگاه توسط 12 شرکت ترکیه ای و با استفاده از تجهیزات ساختمانی "از ترکیه ، روسیه ، چین ، ایالات متحده ، آلمان ، فنلاند و دیگر کشورها" ساخته شده است.

ایرلاین در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که یک برج کنترل ترافیک هوایی در حال ساخت که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد ، در نهایت به پروازهای خارج از کشور برای استفاده از فرودگاه اجازه می دهد.

رئیس جمهور الهام علی اف در 14 ژانویه بنیاد فرودگاه فضولی را بنا نهاد و گفت که این فرودگاه در درجه اول به شهر شوشا ، یکی دیگر از شهرهای بازپس گرفته شده توسط جمهوری آذربایجان در طول جنگ و که از آن زمان به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور اعلام شد ، خدمات رسانی می کند.

کمیل علی اف ، مدیر شرکت ساختمانی آزویرت ، در افتتاحیه در فضولی به خبرنگاران گفت: "زیرساختی در اینجا وجود نداشت ، ما آن را از ابتدا ایجاد کردیم." بسیاری از مین ها باید پاکسازی شوند. "

دولت همچنین در حال ساخت فرودگاه هایی در لاچین و زنگیلان است ، دو منطقه دیگر که سال گذشته به آذربایجان بازگشتند. علی اف در 15 اوت پایه فرودگاه بین المللی لاچین را بنا نهاد.

مشخص نیست که دولت چقدر برای ساخت فرودگاه هزینه کرده است. اطلاعات اخیر منتشر شده از کمیته آمار دولتی نشان داد که دولت در مجموع 269 میلیون منات (158 میلیون دلار) برای ساخت و سازهای پس از جنگ در قره باغ در نیمه اول 2021 هزینه کرده است. از این میزان بیشترین سهم در فضولی هزینه شده است: 75 میلیون منات (44 میلیون دلار)

مقامات دولتی و کارشناسان وابسته پیشنهاد کرده اند که این فرودگاه ها اقتصاد منطقه را تقویت خواهند کرد. ووگار بایراموف ، اقتصاددان و نماینده پارلمان ، به خبرگزاری دولتی آزرتاگ گفت: "با توجه به پتانسیل اقتصادی مناطق آزاد شده ، فرودگاه می تواند صادرات محصولات تولید شده در این مناطق را تسهیل کند."

بقیه خوش بین نیستند. توغرول ولیف ، اقتصاددان ، به روزنامه محلی میکروسموپ مدیا گفت: اگر فرودگاه منطقه، فضایی به نقطه داغ گردشگران تبدیل شود ، می تواند خود را توجیه کند ، اما این وعده می دهد "یک فرایند طولانی و دشوار" خواهد بود. "زیرا در حال حاضر هیچ چیزی وجود ندارد و بازسازی همه چیز ، و ارائه به بازار جهانی پس از بازسازی ، به زمان نیاز دارد. "

در همین حال ، فرودگاه زنگیلان به عنوان قطبی متصل به مسیر حمل و نقل زمینی آینده از طریق جنوب ارمنستان که سرزمین اصلی جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می کند ، ارائه شده است ، مسیری که به "کریدور زنگزور" در آذربایجان معروف است.

ولی اف گفت: "مسئله حمل و نقل زنگیلان به زنگزور وجود دارد ، اما این حتی تأثیر زیادی برای منطقه نخواهد داشت ، چه برسد به جهان ، زیرا در همان زمان قرار است محموله از طریق ایران و ترکیه حمل شود."

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت