22 فروردین 1399

جنبش نقاشی رادیکال در هنر آسیای جنوبی

مکتب نقاشی بنگال - هند و بنگلادش

محور اصلی بحث ضد امپریالیستی هنرمندان مستقر در دانشکده هنر دولت کلکته بود. این گروه به رهبری آبانیندرانات تاگور (1951-1871) ، برادرزاده شاعر و اندیشمند رنسانسیست رابیندرانات تاگور (1941-1861) ، یک هنر مدرن عرفانی را ترویج کرد که فنون را از شرق ترسیم می کرد و تأثیر غرب را رد می کرد. چشم انداز پان آسیایی تاگور الهام بخش هنر از سراسر قاره وسیع ، به ویژه نقاشی جوهر ژاپنی است ، که بی شباهت به رویا نیست؛ این مکتب موجب ایجاد نقاشی های مکتب بنگال شده است. سفر بی پایان، دختر چینی؛ عبدالرحمان چوچای است ،که نمونه ای از این تأثیرات شرقی را نشان می دهد.

تبریز امروز:

Abdur Rahman

عبدالرحمان چوچای (1975-1994) ، سفر بی پایان؛ دختر چینی. نقوش روی کاغذ. 

در سال 1909 ، نظریه پرداز فرهنگی سریلانكا ، آناندا كوومارسوامی (1877-1977) نوشت: این ضعف جنبش ملی ماست كه ما هند را دوست نداریم. ما عاشق انگلیس هستیم ، ما عاشق رفاه بورژوایی هستیم که روزی برقرار شود ، وقتی علم کافی آموخته ایم و به اندازه کافی هنر را فراموش کرده ایم تا با موفقیت در اروپا رقابت کنیم. "

پیام او - مبنی بر اینکه هند توسط قدرت امپریالیستی به بردگی گرفته شده بود - الهام گرفته از وقایع سیاسی بود که در اواخر دهه 1800 در استان بنگال شمال شرقی هند آغاز شد ، جایی که مبارزه برای استقلال هند در بحرانی ترین آن قرار داشت.

محور اصلی بحث ضد امپریالیستی هنرمندان مستقر در دانشکده هنر دولت کلکته بود. این گروه به رهبری آبانیندرانات تاگور (1951-1871) ، برادرزاده شاعر و اندیشمند رنسانسیست رابیندرانات تاگور (1941-1861) ، یک هنر مدرن عرفانی را ترویج کرد که فنون  را از شرق ترسیم می کرد و تأثیر غرب را رد می کرد.

چشم انداز پان آسیایی تاگور الهام بخش هنر از سراسر قاره وسیع ، به ویژه نقاشی جوهر ژاپنی است ، که بی شباهت به رویا نیست؛ این مکتب موجب ایجاد نقاشی های مکتب بنگال شده است. سفر بی پایان، دختر چینی؛  عبدالرحمان چوچای ، که از مجموعه جین و کیتو دو بوئر ارائه شده است ، نمونه ای از این تأثیرات شرقی را نشان می دهد.

به گفته نیشاد آواری ،صاحب نظر در هنر مدرن معاصر آسیای جنوبی ، "این جنبش تأثیر عمیقی بر تولید هنری در جنوب آسیا ، به ویژه بر روی نانداال بوز  (1882-1966) داشت ، که نقاشی های گاندی او در اساطیر سازی ضد استعماری به عنوان یک خدمتگزار فروتن اما مصمم مردم است.

هنرمندانی که بعداً از نمادگرایی قدرتمند مدرسه بنگال الهام گرفته شدند ، می توان "گانش پین " مدرنیست هندی  را نام برد.

 

 

گزارش از  توفیق وحیدی آذر

Nandalal Bose

ارتباط با تبریز امروز

اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.

info@tabriz-emrooz.ir

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای تبریز امروز در کانال تلگرام ما عضو شوید.

کانل تلگرام تبریز امروز

فرم تماس با تبریز امروز

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری تبریز امروز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی وتولید توسططراح وب سایت