22 خرداد 1398
او کارهای سریع و جادویی و کار با فرمت های بزرگ را دوست داشت، زبان های سوراخ شده و چشم بد گفته می شودنماد هایی هستند که در آن یک زبان سوراخ شده برای راندن هر گونه بد نظری با چشم های بد مطرح می گردند- و نمونه هایی از هر دو در دانه های آب ظاهر می شود.
تبریز امروز:
کارلوس آلفونزو نقاش کوبایی در سال 1951 در هاوانا متولد شد، او در آکادمی سان آلخاندرو تحصیل کرد و سپس آثارش وارد موزه ملی هنرهای زیبا شد؛ وی سبک نئو امپرسیونیست را در نقاشی مهاجرین میامی را اختیار نمود.
دریا برای نقش و جایگاهی خاص داشت سواحل میامی امریکا تا کوبا دریا بود. او در سال 1980 خود را وارد جرگه 125000 نفری مهاجرین کوبایی میامی نمود. بعد از اقامت در کمپ وارد میامی شد تا دهه آخر عمر خود را در آنجا باشد. آب نقش مهمی در نقاشی هایش داشت و براین اساس دانه های آب را در سال89- 1988 به تصویر کشید.
این نقاشی به قیمت 100 هزار تا 150هزار دلار در حراج هنر آمریکای لاتین کریستی قرار گرفت.
اندازه این اثر 143.2 در 616.3 سانتی متر است و تاکنون این تابلو سه تکه ی بزرگ با داشتن یک مالک بدور از انظار عمومی قرار داشته است.
ویرجیلو گارزا، رئیس هنر آمریکای لاتین در کریستی، اظهار داشت: "این حس والایی است که نقاش را در اوج قدرت خود قرار می دهد." "آلفونزو یک پیشگام بود، که با همکاری هنرمندان برجسته نئو-اکسپرسیونیست و مفهومی دهه 1980 کار میکرد."
او کارهای سریع و جادویی و کار با فرمت های بزرگ را دوست داشت، زبان های سوراخ شده و چشم بد (از دین Afro-Caribbean شناخته شده به عنوان Santería) گفته می شودنماد هایی هستند که در آن یک زبان سوراخ شده برای راندن هر گونه بد نظری با چشم های بد مطرح می گردند- و نمونه هایی از هر دو در دانه های آب ظاهر می شود.
در جای دیگر، مکعب های شناور در پانل های چپ و مرکزی، کمیتی هندسی را مطرح می کنند که توسط مجموعه ای از فرم های مارپیچی مطرح شده است، که خود هنرمند گفته است که «بقای اولیه حیات» را نشان می دهد.
با استفاده از سایه های آبی، حس آب به تصویر وجود دارد. "گارزا تصدیق می کند" این واقعا دریایی است، با آب می آید و می رود. این یک ترکیب فوق العاده مایع است که حس آزادی و آزادی را در سرتاسر آن دارد. زندگی را می توان در زیر آب جوانه زد - اما به این معنی نیست که فقط به موجودات دریایی در اینجا فکر کنیم. ما قصد داریم به همه موجودات، شاید به ویژه انسانها فکر کنیم. آلفونزو هرگز نترسیده بود که با مسائل بزرگ و جهانی زندگی و مرگ مقابله کند.
در فوریه 1991، طی دو سال بعد از تکمیل این تصویر، هنرمند به شدت از بیماری مرتبط با ایدز جان خود را از دست داد. او 40 ساله بود و توسط مجله Artnews به عنوان یکی از ده هنرمند برای تماشا در دهه 1990 نامگذاری شده بود. در آن بهار، تعدادی از نقاشی های او در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی ویتنی هنر معاصر آمریکایی در نیویورک وارد گردید.
در سال 1998، آلفونزو موضوع موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن بود، و با ظاهر شدن در حراج برای " دانه های آب" در حال حاضر به نظر می رسد توجه به هنرمند دوباره شکل می گیرد.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.