3 مرداد 1402
بیش از 10 سال است که توییتر به دلیل لوگوی پرنده آبی و سفید خود که به نماد فرهنگ و فرهنگ منحصر به فرد شبکه اجتماعی تبدیل شده ، شناخته شده است. توییت کردن به یک فعل تبدیل شد. یک «توئیت» به یک پست اشاره دارد. "Tweeps" به نام کارمندان توییتر تبدیل شد. اواخر روز یکشنبه، ایلان ماسک شروع به خلاص شدن از شر همه چیز کرد. این میلیاردر فناوری که سال گذشته توییتر را خریداری کرد، نام پلتفرم اجتماعی X.com را در وب سایت خود تغییر داد و شروع به جایگزینی لوگوی پرنده با نسخه تلطیف شده ای از حرف 24 الفبای لاتین کرد. در داخل دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، آرمهای X در کافه تریا نمایش داده میشد، در حالی که طبق عکسهایی که نیویورک تایمز مشاهده کرد، نام اتاقهای کنفرانس به کلماتی که X در آنها بود، از جمله «eXposure»، «eXult» و «s3Xy» تغییر یافت. آقای ماسک مدتها گفته بود که ممکن است این نام را تغییر دهد، اما او در اوایل روز یکشنبه در توییتی این روند را تسریع کرد و گفت: «بهزودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد». او گفته است که امیدوار است توییتر را به "برنامه همه چیز" به نام X تبدیل کند که نه تنها شبکه های اجتماعی، بلکه بانکداری و خرید را نیز در بر می گیرد. اوایل روز دوشنبه، آقای ماسک همچنین عکسی از یک X غولپیکری که در ساختمان اداری توییتر در سانفرانسیسکو پخش شده بود را با عنوان: «دفتر مرکزی ما امشب» به اشتراک گذاشت. این حرکات - که همچنان ادامه دارد - مشهودترین تغییراتی است که آقای ماسک از زمان بستن قرارداد خرید شرکت در ماه اکتبر در توییتر انجام داده است. در پشت صحنه، او گامهای زیادی برای بازنگری شرکت برداشته است، هزاران کارمند را حذف کرده و ویژگیهای پلتفرم را تغییر داده است، از جمله نشانهایی که برای تأیید کاربران و همچنین قوانین حاکم بر مواردی که میتوان و نمیتوان در این سرویس گفت.
تبریز امروز:
کاربر روی صفحهکلید لپتاپ از صفحهای که یک X بزرگ را در پسزمینه آبی نشان میدهد، به توییتر وارد می شود ، تغییر نام شرکت به X مشهودترین تغییری است که ایلان ماسک از زمان بسته شدن قرارداد خرید شرکت در ماه اکتبر در توییتر انجام داده است.
بیش از 10 سال است که توییتر به دلیل لوگوی پرنده آبی و سفید خود که به نماد فرهنگ و فرهنگ منحصر به فرد شبکه اجتماعی تبدیل شده ، شناخته شده است. توییت کردن به یک فعل تبدیل شد. یک «توئیت» به یک پست اشاره دارد. "Tweeps" به نام کارمندان توییتر تبدیل شد.
اواخر روز یکشنبه، ایلان ماسک شروع به خلاص شدن از شر همه چیز کرد.
این میلیاردر فناوری که سال گذشته توییتر را خریداری کرد، نام پلتفرم اجتماعی X.com را در وب سایت خود تغییر داد و شروع به جایگزینی لوگوی پرنده با نسخه تلطیف شده ای از حرف 24 الفبای لاتین کرد. در داخل دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، آرمهای X در کافه تریا نمایش داده میشد، در حالی که طبق عکسهایی که نیویورک تایمز مشاهده کرد، نام اتاقهای کنفرانس به کلماتی که X در آنها بود، از جمله «eXposure»، «eXult» و «s3Xy» تغییر یافت.
آقای ماسک مدتها گفته بود که ممکن است این نام را تغییر دهد، اما او در اوایل روز یکشنبه در توییتی این روند را تسریع کرد و گفت: «بهزودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد». او گفته است که امیدوار است توییتر را به "برنامه همه چیز" به نام X تبدیل کند که نه تنها شبکه های اجتماعی، بلکه بانکداری و خرید را نیز در بر می گیرد.
اوایل روز دوشنبه، آقای ماسک همچنین عکسی از یک X غولپیکری که در ساختمان اداری توییتر در سانفرانسیسکو پخش شده بود را با عنوان: «دفتر مرکزی ما امشب» به اشتراک گذاشت.
این حرکات - که همچنان ادامه دارد - مشهودترین تغییراتی است که آقای ماسک از زمان بستن قرارداد خرید شرکت در ماه اکتبر در توییتر انجام داده است. در پشت صحنه، او گامهای زیادی برای بازنگری شرکت برداشته است، هزاران کارمند را حذف کرده و ویژگیهای پلتفرم را تغییر داده است، از جمله نشانهایی که برای تأیید کاربران و همچنین قوانین حاکم بر مواردی که میتوان و نمیتوان در این سرویس گفت.
با این حال، نادیده گرفتن تغییرات نام و لوگو غیرممکن بود. و با شروع به حذف نام توییتر، آقای ماسک یک برند تثبیت شده را که از سال 2006 - زمانی که شرکت تأسیس شد - وجود داشت را کنار گذاشت و افراد مشهور، سیاستمداران، ورزشکاران و سایر کاربران را به همان اندازه خوشحال و ناامید کرده بود. توییتر طلسم پرنده آبی خود را در سال 2010 معرفی کرد و دو سال بعد آن را به روز کرد.
بسیاری از کاربران توییتر که سالها صرف توییت کردن و افزایش حضور خود در این سایت کردهاند، با این تغییر بیگانه به نظر میرسند. "آیا همه لوگوی جدید (eXecrable) را دیده اند؟" مارک همیل بازیگر روز دوشنبه با هشتگ #ByeByeBirdie توییت کرد. برخی دیگر این اقدام را آخرین ضربه آقای ماسک به سایت می دانستند و برخی سرسختانه می گویند که همچنان این سایت را توییتر می نامند و به «توئیت کردن» ادامه می دهند.
مایک پرولکس، معاون رئیس جمهور و مدیر تحقیقات Forrester، میگوید: وقتی برندها به فعل تبدیل میشوند، "جام مقدس" است، زیرا این بدان معناست که آنها بخشی از فرهنگ عمومی شدهاند.
او گفت: «این برنامه به خودی خود به یک پدیده فرهنگی از هر نظر تبدیل شده است. ایلان ماسک در یک مرحله، اساساً 15 سال ارزش برند را از توییتر حذف کرد و اکنون اساساً از صفر شروع می کند.
آقای ماسک خشم کاربران توییتر را به خطر انداخت، حتی در شرایطی که نمیتوانست آنها را ناراحت کند. شرکت او با مشکلات مالی و رقابت فزاینده ای مواجه است، به طوری که رقیب متا در این ماه اپلیکیشنی را برای مکالمات عمومی بلادرنگ به نام Threads منتشر کرد. برنامه جدید به سرعت در کمتر از یک هفته 100 میلیون دانلود را به خود اختصاص داد، اگرچه استفاده از برنامه تحت بررسی است.
مایک کار، یکی از بنیانگذاران شرکت برندسازی NameStormers، میگوید که لوگوی آقای ماسک میتواند بهعنوان یک حال و هوای شوم «برادر بزرگ» در حوزه فناوری تفسیر شود. او گفت بر خلاف پرنده آبی، که او را گرم و نوازش توصیف کرد، اما شاید کمی قدیمی و تحت فشار مطبوعات بد قرار گرفت، لوگوی جدید "بسیار خشن" است.
آقای کار گفت، با این حال، عباراتی مانند "X نقطه را مشخص می کند" را به ذهن متبادر می کند و می تواند به آقای ماسک کمک کند تا پلتفرم را از توئیتر خود متمایز کند.
آقای کار، که به پیدا کردن نام هزاران مشتری از جمله CarMax، شرکت خودروهای دست دوم کمک کرده است، گفت: "اگر آنها این کار را اشتباه انجام دهند و این کار کسی غیر از ایلان ماسک باشد، او در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد زیرا مردم ممکن است شروع به مسخره کردن آن کنند."
آقای ماسک مدت هاست که به نام X علاقه مند بوده است. در سال 1999، او به تأسیس X.com، یک بانک آنلاین کمک کرد. این شرکت پس از ادغام با یک استارتآپ دیگر نام خود را تغییر داد تا به پی پال تبدیل شود.
در سال 2017، آقای ماسک گفت که دامنه X.com را از پی پال دوباره خریداری کرده است. او در توییتر خود نوشت: «در حال حاضر برنامهای نداریم، اما برای من ارزش احساسی زیادی دارد.
زمان
تسلا، خودروساز برقی آقای ماسک، یک خودروی اسپرت به نام مدل X نیز دارد. یکی از پسران آقای ماسک، X Æ A-12 Musk، اغلب به اختصار X نامیده می شود. شرکت های هلدینگ ایجاد شده برای بستن خرید توییتر X Holdings نام داشتند. آقای ماسک همچنین یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI را رهبری می کند.
او روز یکشنبه پست کرد: "من حرف X را دوست دارم."
آقای ماسک نسبت به فرهنگ شرکتی قبلی توییتر تحقیر شده است. او با تعداد ارجاعات پرنده در نامها و محصولات تیم داخلی شرکت مخالفت کرده است. در یک نقطه، او نام یک ویژگی بررسی حقایق جمعسپاری شده را به «یادداشتهای انجمن» از «پرندهنگار» تغییر داد. او اخیراً همچنین از شخصی به نام توییتر در دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو دعوت کرده است.
جک دورسی، بنیانگذار توییتر و مدیر اجرایی سابق، از جمله کسانی بود که به نظر نمی رسید از این تغییر آزاردهنده باشد. او روز دوشنبه در توییتی گفت که اگرچه تغییر نام تجاری برای دستیابی به چشمانداز آقای ماسک «ضروری» نیست، اما استدلالی برای آن وجود دارد.
آقای دورسی نوشت: "برند توییتر بار زیادی را حمل می کند." "اما تنها چیزی که اهمیت دارد، ابزاری است که ارائه می دهد، نه نام."
مارتین گراسر، هنرمند سانفرانسیسکو که در سال 2011 بخشی از تیمی بود که به طراحی جدیدترین لوگوی پرنده توییتر کمک کرد، گفت که این لوگو به منظور انتقال "سادگی، ایجاز و وضوح" بود. او گفت که هدف این بود که لوگویی داشته باشیم که مانند اپل یا نایک به یاد ماندنی باشد.
آقای گراسر گفت که آقای ماسک میتواند هر کاری که میخواهد با این برند انجام دهد، اما "امیدوارم این پرنده فضایی را در فرهنگ اشغال کند که خاطرهای شاد باشد یا به یکی از آن لوگوهایی تبدیل شود که به فرهنگ تعلق دارد تا یک شرکت."
رایان مک یک گزارشگر فناوری است که بر مسئولیت پذیری شرکت ها در صنعت فناوری جهانی متمرکز است. او برنده جایزه جورج پولک 2020 برای پوشش فیس بوک شد و در لس آنجلس مستقر است. اطلاعات بیشتر در مورد رایان مک
تیفانی هسو یک گزارشگر فناوری است که اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست را پوشش می دهد. اطلاعات بیشتر در مورد تیفانی هسو
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.