رویترز

رشد بازار جهانی خودروهای برقی در سال جاری با کاهش یارانه ها کاهش می یابد

تاریخ انتشار : ۰۲:۵۶ ۳۰-۱۰-۱۴۰۲

به گفته شرکت تحقیقاتی کانالیس، رشد بازار جهانی خودروهای الکتریکی امسال به 27.1 درصد کاهش خواهد یافت، زیرا کاهش یارانه های دولتی باعث می شود که خودروها برای خریداران جذابیت کمتری داشته باشند. کانالیس در گزارش خود گفت که این رقم به دنبال رشد 29 درصدی در سال 2023 به 13.7 میلیون واحد است، زمانی که مشوق های دولتی به پذیرش خودروهای الکتریکی کمک کرد. یارانه‌های پایین‌تر و هزینه‌های استقراض بالاتر بر تقاضای شرکت‌ها، از جمله تسلا، رهبر بازار ایالات متحده (TSLA.O) تأثیر گذاشته است، برگه جدیدی را باز می‌کند که قیمت برچسب‌ها را در سال گذشته کاهش داد. جیسون لو، تحلیلگر اصلی در کانالیس گفت: «علیرغم کاهش 20 درصدی ASP (متوسط قیمت فروش) خودروهای برقی در سال 2023، انتخاب ناکافی محصول و تجربه شارژ نامناسب تقاضا را با مشکل مواجه کرد و بر رشد بازار خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشت. به گفته این شرکت تحقیقاتی، انتظار می رود در سال 2024، بازار خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی 26.8 درصد اما با کمترین ضریب نفوذ EV 12.5 درصد در مقایسه با چین بزرگ و اروپا. رشد کند، نفوذ خودروهای برقی در چین به 40 درصد خواهد رسید و برندهای چینی 78 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند، زیرا کاهش هزینه باتری باعث فروش خودروهای کامپکت و ساب کامپکت می شود.

تبریز امروز:

رویترز
شارژر خودرو برقی بلیب در پاریس 

یک تابلوی ایستگاه الکتریکی روی شارژر خودروی برقی بلیب در پاریس، فرانسه، 18 اکتبر 2023 دیده می‌شود. 

8 ژانویه (رویترز) - به گفته شرکت تحقیقاتی کانالیس، رشد بازار جهانی خودروهای الکتریکی امسال به 27.1 درصد کاهش خواهد یافت، زیرا کاهش یارانه های دولتی باعث می شود که خودروها برای خریداران جذابیت کمتری داشته باشند.
کانالیس در گزارش خود گفت که این رقم به دنبال رشد 29 درصدی در سال 2023 به 13.7 میلیون واحد است، زمانی که مشوق های دولتی به پذیرش خودروهای الکتریکی کمک کرد.
یارانه‌های پایین‌تر و هزینه‌های استقراض بالاتر بر تقاضای شرکت‌ها، از جمله تسلا، رهبر بازار ایالات متحده (TSLA.O) تأثیر گذاشته است، برگه جدیدی را باز می‌کند که قیمت برچسب‌ها را در سال گذشته کاهش داد.
جیسون لو، تحلیلگر اصلی در کانالیس گفت: «علیرغم کاهش 20 درصدی ASP (متوسط قیمت فروش) خودروهای برقی در سال 2023، انتخاب ناکافی محصول و تجربه شارژ نامناسب تقاضا را با مشکل مواجه کرد و بر رشد بازار خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشت.
به گفته این شرکت تحقیقاتی، انتظار می رود در سال 2024، بازار خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی 26.8 درصد اما با کمترین ضریب نفوذ EV 12.5 درصد در مقایسه با چین بزرگ و اروپا. رشد کند، 
نفوذ خودروهای برقی در چین به 40 درصد خواهد رسید و برندهای چینی 78 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند، زیرا کاهش هزینه باتری باعث فروش خودروهای کامپکت و ساب کامپکت می شود.
BYD چین (002594.SZ)، برگه جدیدی را باز می کند که در سه ماهه آخر سال 2023 از تسلا به عنوان پرفروش ترین سازنده خودروهای برقی پیشی گرفت.
با این حال، کندی کلی در فروش خودروهای برقی باعث شده است که چندین خودروساز قدیمی مانند فورد (F.N) برگه جدیدی را باز کنند تا برنامه‌های توسعه تولید خود را کاهش دهند.
به گفته شرکت تحقیقاتی خودرو ادموندز، مشکلات خودروهای الکتریکی و همچنین قیمت‌های پایین‌تر در خودروهای هیبریدی آنها را برای خریداران جذاب‌تر کرده است.
ادموندز گفت که بازار چنین خودروهایی در ماه نوامبر به 9.7 درصد افزایش یافت که تقریباً دو برابر سهم بازار نسبت به سال گذشته بود.
کانالیس اعلام کرد : "یک ساختار مستحکم موقعیت بهتری را برای خودروسازان برای دستیابی به رشد بیشتر در سال 2025 تضمین می کند، زمانی که انتظار می رود رشد خودروهای الکتریکی شتاب بگیرد."
خودروسازان چینی نیرویی خواهند بود که می توان با آنها حساب کرد زیرا به زودی ثمره سرمایه گذاری جهانی خود را در تولید منطقه ای درو خواهند کرد.


نظرات کاربران


@